Jokapaikanapina 08.02.2010 22:22:39 | |
---|
StJerky: No juuri sukkakasa odottaa parittamista tuossa. Siinä se on ratkaistava ongelma. Pitäisi pistää viisaat päät miettimään sukkaongelmia, sen sijaan että jo varmaan mietitään jotain bluraytakin parempilaatuista videoformaattia. Mä ainakin käytän sukkia ihan sekasin |
Sir Härö 09.02.2010 01:54:36 | |
---|
albert18: Blu-Ray:stä: BR on selkeästi tulossa elokuvien ja ylipäätään videoiden levitys ja säilömisformaatiksi (kotivideot). Se mahdollistaa myös ohjelmien levityksen yksinkertaisemmin kuin DVD (selviää yhdellä levykkeellä). Paljonko br-lätylle mahtuu videomateriaalia? Siis jos puhutaan vaikka 1080-matskusta? 25G sanoo internet. Väitän että yksittäinen, vaikkapa terabitillisen imevä siirtokovalevy hakkaa br-lätyn 100-0 jos kotivideoiden arkistoinnista puhutaan. Viralliseksi aristointiformaatiksi se ei tule ikinä tulemaan. Ei varmana. Ja vaikka tulisikin, siirtymä veisi varmasti parikin vuosikymmentä kun vanha kunnon digibeta jyräisi silloinkin :D Ja kun tämä läpimurto saavutettaisiin, olisi kuluttajamarkkinoille astellut jo laite, joka pystyy toistamaan yli 4k resoluutiota. Tällöin tarve ylittäisi blu-rayn kapasiteetin. Mutta juum, kunhan spekuloin. Joko muuten kannettavia BR-soittimia on markkinoilla? Ihan mielenkiinnosta yleisesti kysyn, mikä on ylipäätään markinoiden kovin br-soitin? Ja miten pärjää vaikkapa ps3:lle? If you can't convince them, confuse them |
trih 09.02.2010 07:42:43 | |
---|
3D kotiin on seuraava juttu. Liittyykö blu-ray siihen? En tiedä. Musiikkivideoon 3D tuskin mitään mielenkiintoa tuo mutta shrek elokuva voi olla lapsiperheelle hauskempi kokemus. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
bedlam 09.02.2010 08:07:26 (muokattu 09.02.2010 08:10:40) | |
---|
Teijo K.: Hitto, virallisesti viisaat on mullekin niin monta vuotta, muun muassa näillä palstoilla, selitäneet miten CD-levyssä nyt on jo niin hyvä äänenlaatu, että ei sitä ihmiskorva erota enää vaikka parantaisikin. Onko ne huijanneet meitä kaikki nämä vuodet? Itse omalla kohdallani tarkoitin lähinnä sitä kuvanlaatua, kun siitä oli tuossa puhetta. Sir Härö: Paljonko br-lätylle mahtuu videomateriaalia? Siis jos puhutaan vaikka 1080-matskusta? 25G sanoo internet. 50 gigaa on kaksikerroksisen blu-rayn koko, niitähän kai suurin osa on. Nelikerroksiseen mahtuu 100 gigaa. |
StJerky 09.02.2010 08:53:31 | |
---|
Jokapaikanapina: Mä ainakin käytän sukkia ihan sekasin Omat sukat ei ole ongelma. Ostin kerralla laatikon täyteen samanlaisia. Pentujen sukat on. |
zekeode 09.02.2010 09:10:07 | |
---|
Sir Härö: Ihan mielenkiinnosta yleisesti kysyn, mikä on ylipäätään markinoiden kovin br-soitin? Ja miten pärjää vaikkapa ps3:lle? Jos ei mennä tonnien laitteisiin, niin kovin on varmasti Oppo BDP-83. PS3 ei pärjää vertailussa. |
bedlam 09.02.2010 10:09:13 (muokattu 09.02.2010 10:12:23) | |
---|
PS3:n suurin etu taitaa lähitulevaisuudessa olla se, että siitä saa nettipäivityksellä 3D-yhteensopivan. Muut markkinoilla olevat soittimet taitavat olla epäkelpoja 3D-vehkeiksi. Ja taitaahan tuo olla vieläkin markkinoiden nopein BD-soitin. Tämä nyt tietty on ihan loogista. |
zekeode 09.02.2010 10:19:03 | |
---|
bedlam: PS3:n suurin etu taitaa lähitulevaisuudessa olla se, että siitä saa nettipäivityksellä 3D-yhteensopivan. Muut markkinoilla olevat soittimet taitavat olla epäkelpoja 3D-vehkeiksi. Meinasit, että PS3:seen saa kolvattua jotenkin HDMI 1.4 lähdön? Sitten tarvitsee vielä uuden telkun... |
bedlam 09.02.2010 10:35:48 (muokattu 09.02.2010 10:54:28) | |
---|
|
Teijo K. 09.02.2010 11:05:15 | |
---|
bedlam: Itse omalla kohdallani tarkoitin lähinnä sitä kuvanlaatua, kun siitä oli tuossa puhetta. Njoo, toi vähän sotkee kun aloitus taisi olla musa-asiaa mutta väkisinkin tulee sekaan kuva-asiaa sit. |
zekeode 09.02.2010 12:25:01 | |
---|
bedlam: En minä tuosta 1.4-hommasta mitään tiedä. Mutta joka paikassahan tuosta on toitotettu, että pleikkarista saa 3D-yhteensopivan softapäivityksellä. http://www.blu-ray.com/news/?id=4136 |
bedlam 09.02.2010 12:46:29 (muokattu 09.02.2010 12:47:26) | |
---|
|
bedlam: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18083360 Ei tule tukemaan kaikki ominaisuuksia. Niin ja mulla on PS3, enkä suosittele ostamaan, jos Blu-ray-leffoja sillä enimmäkseen katsellaan. Pari vuotta sitten oli ehkä kovinta kakkaa, mutta ei ole enää. Siinä vaiheessa, kun 3D-leffat ja telkkarit yleistyy, niin PS4 on jo taatusti markkinoilla. Jos uusinta tekniikkaa venailee, niin ikinä ei tule ostettua mitään. |
bedlam 09.02.2010 13:09:33 (muokattu 09.02.2010 14:15:36) | |
---|
zekeode: Niin ja mulla on PS3, enkä suosittele ostamaan, jos Blu-ray-leffoja sillä enimmäkseen katsellaan. Pari vuotta sitten oli ehkä kovinta kakkaa, mutta ei ole enää. Selitätkö ihan suomenkielellä, että mikä tuossa sitten on niin surkeaa? Itse ostin pari kuukautta sitten sellasen halppissoittimen olkkariin ja on kyllä tosi paljon häikkää verrattuna Pleikkariin. Kuvanlaadultaanhan tuon Plesen pitäisi olla ihan ok-luokkaa, nopeudeltaan ja päiviteltävyydeltään varmasti ykkönen vieläkin. Siinä vaiheessa, kun 3D-leffat ja telkkarit yleistyy, niin PS4 on jo taatusti markkinoilla. 3D-jutskien on ainakin luvattu yleistyvän jo tänä vuonna. |
BubbleBob 09.02.2010 16:03:01 | |
---|
Pleikkari-kolmonen pyörittää vanhat DVD:tkin paremmalla codec:lla kuin dedicated BR-soittimet. Tiedä sitten käytetyistä softaversioista. Tarkoitatko jotain ylös-, alas, tai diagonaaliliikkeen näkyvää ongelmaa ? Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa |
zekeode 09.02.2010 17:11:33 | |
---|
Ajattelin eka jättää vastaamatta, mutta jatketaan sitten vielä vähän offtopic linjalla. Eli miinuksia: Liitännät, sähkönkulutus, hinta, säädöt (kuva&ääni), äänekkyys, kaukosäädin (joutuu ostamaan erillisen), eikä voi ohjelmoida yleiskaukosäätimeen, wlan ei riitä teräväpiirron siirtämiseen, ntfs-tuen puuttuminen...onhan noita. Toki noita kaikkia kohtia voi puolustella. En ole sanonut, että PS3 olisi surkea, vaan että sitä on vaikea enää suositella. Ennen pysty vielä perustelemaan hinnalla, kun soittimia ei saanut juurikaan alle 300e:lla. Lisäksi PS3:sta on lähtenyt mukavasti ominaisuuksia ensimmäisten mallien jälkeen, kuten USB-paikkoja, SACD-toisto, PS2 pelien tuki, Linux-tuki, virtakatkaisin (ettei tarvii standby-tilassa pitää)... Omalta osaltani jätän PS3-keskustelut tähän. |
Teijo K. 11.02.2010 23:02:15 | |
---|
kaupassa kattelin noita kameroidan muistikortteja. Semmoseen mikälie hd sgööjotain peukalonkynnen kokoiselle liuskalle 8 gigaa tilaa. Miksei sellasella saa musaa? Ihan samoja nollia ja ykkösiä ne olisi kuin cd-levylläkin. |
Lennu 11.02.2010 23:36:35 | |
---|
Teijo K.: kaupassa kattelin noita kameroidan muistikortteja. Semmoseen mikälie hd sgööjotain peukalonkynnen kokoiselle liuskalle 8 gigaa tilaa. Miksei sellasella saa musaa? Ihan samoja nollia ja ykkösiä ne olisi kuin cd-levylläkin. Saahan sille, ja enenevissä määrin jopa. Mutta ideana varmaan onkin, että jotkut ei VISSIIN halua luopua siitä fyysisestä lätyskästä, ja siksi pohtivatten, josko se formaatti sitten olis BR. Mä liputan flässien ja tikkujen puolesta, ne on vaan niin käteviä. Ja odottelen kivoja langattomia härveleitä. Mutta se oonkin vaan minä. My life is like an Opel-highway. |
Teijo K. 11.02.2010 23:39:02 (muokattu 11.02.2010 23:40:36) | |
---|
Lennu: Saahan sille, ja enenevissä määrin jopa. Mutta ideana varmaan onkin, että jotkut ei VISSIIN halua luopua siitä fyysisestä lätyskästä, ja siksi pohtivatten, josko se formaatti sitten olis BR. Mä liputan flässien ja tikkujen puolesta, ne on vaan niin käteviä. Ja odottelen kivoja langattomia härveleitä. Mutta se oonkin vaan minä. Onhan toi muistikortti ja usb-tikkukin fyysisiä, ne on vaan eri muotoisia. Samahan se nyt on minkänäköselle palikalle ne siellä tehtaalla ne ykköset ja nollat pakkaa. Ja siinä mielessä kätevämpiäkin vaihtoehtoja olisi olemassa kuin tuo laserläpyskä. Mä en hae nyt sitä että netistä ostettaisiin biisit ja itse ladattaisiin ne tommosille. Vaan siitä että voisko ehkä tulevaisuudessa saada ostettua ne levynsä valmiiksi tommosille pakattuina? |
Lennu 12.02.2010 00:08:10 | |
---|
Teijo K.: Mä en hae nyt sitä että netistä ostettaisiin biisit ja itse ladattaisiin ne tommosille. Vaan siitä että voisko ehkä tulevaisuudessa saada ostettua ne levynsä valmiiksi tommosille pakattuina? Siis, että niille ei vois sitten enää kirjoittaa mitään muuta, mitä järkeä siinä nyt olis? My life is like an Opel-highway. |