Aihe: Pleksin muotoileminen
1 2
Limes
09.02.2010 11:46:32
Kumiankka: No joo tuo oma testi kävi niin että parempi jyrsin oli rikki (sain korjattua) ja kokeilin halpakaupan jyrsimellä joka on kakkoskoneena ja totesin että ei siitä saa kierroksia säädettyä tarpeeksi alas, sama homma kävi pienoisporakoneella, parempi oli lainassa ja joku halpiskaupan lopetusmyynnin poistokorista ostamani vekotin käyttäytyi samaan tapaan eli kierrokset ei säätynyt tarpeeksi hitaalle ja palaset lenteli, kun ohutta polykarbobaattia vetelin. Tein suosiolla santapaperilla hiomalla viimeiset muodot enkä ole sen jälkeen kokeillut

Olikohan oikeesti polykarbonaattia ?
Sen kun pitäis olla lähes särkymätöntä matskua...venyy ja paukkuu ja naarmuuntuu
helposti.
massnerderer
06.10.2011 14:52:23
pleksin muotoiluun toimii mielestäni parhaiten käsijyrsin, jos sellaiseen on mahdollisuus. Tähän tapaan olen tehnyt itse. haluttu muoto kahteen vaneriin, aihio niiden väliin. Kopioterä jyrsimeen, ja hitaasti eteenpäin. Muovi halkeaa helposti, joten ne kierrokset saa olla aika matalalla. Kannattaa tehdä malli n. 0,5-1 mm pienemmäksi kuin itse pleksi, nimimerkillä kokemusta on. Sitä on aika nihkeä lähteä sitten lähes valmiina lähteä enää jyystämään. Terän tulee olla luonnollisesti terävä. Taukoja kannattaa pitää että terä ehtii jäähtyä, eikä ala poltaa muovia. Itse tein vielä reiätkin malliin oikeaan kohtaan, niin meni kätevästi kiinnitys. Kun tekee tarpeeksi maltilla, ei tarvitse paljon loppusilottelua vaan jyrsimen jälki on siisti!
friends dont let friends to take friends haircuts
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)