Aihe: Uutta multiloottaa. (räkki ? lattiamalli ?)
1 2 3 4
Cort87
09.03.2004 10:19:27
Hakua on käytetty ja arvostelut luettu monta kertaa läpi. Niistä löytyi arvokasta tietoa ja tulinkin siihen tulokseen että jokin seuraavista saa toimittaa uuden multiefektin/etuasteen virkaa:
Behringer V-amp PRO
Line6 POD tai PODxt
Boss GT-6
Digitech GNX-3

Jos listasta puutuu joku järkevä vaihtoehto niin antakaa tulla ideoita. Ainoa toive laitteelle olisi se että sitä löytyy käytettynä, mutta GAS: in riivaamana saatan ostaa uutenakin. Ainakin Line6 ja Bossia pyörii silloin tällöin käytettyinä. POD on varmaan siitä huono että se vaatii sen kalliin FB: in. Mutta soundit tietääkseni kohdillaan.

Behringer on kiinnostava. Ainoa mikä on edullinen ja hyvä. Tosin en tiedä saako käytettynä, mutta ei tämä uutena mikään sikakallis ole onneksi.
Digitechistä en paljoakaan teidä joten löytyykä käyttäjiä ?
Bossia olen testannut ja se onkin Behringerin ohella mielenkiintoinen vaihtoehto.
Mutta jotten rahojani haaskaisi niin empä osta vielä vaan nyt ehtii vielä haukkumaan tai kehumaan.
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
superfly
09.03.2004 10:21:16
Bossin Me-50 vaikutti myös mielenkiintoiselta pikaisen testailun jälkeen.
Harppu on alaston piano
Dumb
09.03.2004 10:22:09

Tarkennatko sen verran, että onko nyt tarvetta etuasteelle (jossa mukana efektejä) vaiko pelkälle multiefektille?
D-Kay
09.03.2004 10:24:52

Pelkkien efektien vuoksi en noita mallintavia kattelis. Mutta jos ihan etuseksi meinaat niin sitten. V-Ampin olen omistanut jo pitkään ja olen ollut soundeihin ihan tyytyväinen. Olen Podia 2.0 ja V-ampia testaillut rinnakkain ja tykkään enemmän V-ampista.
Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2
Cort87
09.03.2004 10:27:00 (muokattu 09.03.2004 10:30:35)
Tarkennatko sen verran, että onko nyt tarvetta etuasteelle (jossa mukana efektejä) vaiko pelkälle multiefektille?

Tarkennan. Vaatimuksena siis olisi saada noita vahvistin mallinnuksia , säröjä,kaikuja jne. Sen mitä olen ainakin kuullut niin Behringerissä oli aika hyvät säröt. Joku mallintava varmaan olisi hyvä juttu. Kuten juuri näissä POD:eissa ja Behringereissä on. En muista oliko Bossissa mallinnuksia ?
Tärkein vaatimus olisi saada hyviä kaiku ja särö mallinnuksia. Unohtamatta tietenkään niitä vahvistimia. Joku etunen ajaisi varmaan asiaa siis aika hyvin. Mutta te tiedätte vamraan enemmän joten neuvoja neuvoja......
superfly
09.03.2004 10:29:19
Pelkkien efektien vuoksi en noita mallintavia kattelis. Mutta jos ihan etuseksi meinaat niin sitten. V-Ampin olen omistanut jo pitkään ja olen ollut soundeihin ihan tyytyväinen. Olen Podia 2.0 ja V-ampia testaillut rinnakkain ja tykkään enemmän V-ampista.

Itse olen myös molempia testaillut ja V-Ampin omistan. Molemmissa on omat vahvuutensa. Mutta, ennen kuin noista oikeasti pystyt sanomaan, että kumpi on parempi, niin kyllä ne täytyy omistaa ja ruuvata kuukausikaupalla ennen kuin niistä ne toimivat ja käyttökelpoiset saundit saa. Ei noista saa esim. pikaisen kauppatestailun aikana mitään kuvaa. Tehdaspresetit ovat molemmissa HUONOJA.
Harppu on alaston piano
g1player
09.03.2004 10:30:38

Bossin Me-50 vaikutti myös mielenkiintoiselta pikaisen testailun jälkeen.

yhdyn samaan.. vaikuttaa järkevältä.. vaik en omistakkaan itse...
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
Dumb
09.03.2004 10:35:56

Tuleeko värkki käytettäväksi kotiin kuulokkeiden kanssa, bändikäyttöön erillisen vahvistimen kanssa vai mitä?
D-Kay
09.03.2004 10:39:24

Itse olen myös molempia testaillut ja V-Ampin omistan. Molemmissa on omat vahvuutensa. Mutta, ennen kuin noista oikeasti pystyt sanomaan, että kumpi on parempi, niin kyllä ne täytyy omistaa ja ruuvata kuukausikaupalla ennen kuin niistä ne toimivat ja käyttökelpoiset saundit saa. Ei noista saa esim. pikaisen kauppatestailun aikana mitään kuvaa. Tehdaspresetit ovat molemmissa HUONOJA.

Totta, totta. POD on hyvin pätevän kuuloinen laite ja varmasti ruuvamalla löytyy vaikka kuinka hyviä soundeja. Ottaen kuitenkin huomioon V-ampin ja Podin hintaeron, ei ostopäätöksen tekemisessä ollut minun kannaltani mitään vaikeuksia.
Cort87
09.03.2004 10:55:10
Tuleeko värkki käytettäväksi kotiin kuulokkeiden kanssa, bändikäyttöön erillisen vahvistimen kanssa vai mitä?

Sekä että. Kuulokkeita en tosin ole koskaan pahemmin käytellyt. Koti käyttöön toistaiseksi, mutta bändiin olisi tarkoitus mennä soittelemaan kitaraa.
Dumb
09.03.2004 11:03:14

Sekä että. Kuulokkeita en tosin ole koskaan pahemmin käytellyt. Koti käyttöön toistaiseksi, mutta bändiin olisi tarkoitus mennä soittelemaan kitaraa.

Mulla on tällä hetkellä kotikäytössä POD 2:nen ja Squierin Champ 15GR 15W transistoricombo. Koska Squierissa ei efektilenkkiä ole, on POD kytketty kitarasisääntuloon. Toimii silti hyvin!

Bändikäytössä on vähän samaa meininkiä, mutta etuasteen virkaa hoitaa POD Pro, jonka kavereina ovat Tube Worksin MosValve 2x80W trankkupääte ja Marshallin JCM900 1960A 4x12" kaiutinkaappi. Hyvin pelittää tämäkin systeemi!

Tämähän ei tietenkään tarkoita sitä, että POD olisi automaattisesti sulle paras vaihtoehto, mutta kerroin nyt kuitenkin. 8-)
superfly
09.03.2004 11:06:54
Jos bändikäyttöön olisi tarkoitus soveltua, niin siinä tapauksessa suosittelisin kyllä PODia ennemmin. Minä en V-Amppia treenikselle vie koska saundin vaihdossa on häiritsevän pitkä viive poljettaessa. Saundit kyllä toimii bändin kanssa.
Harppu on alaston piano
D-Kay
09.03.2004 11:11:22

Jos bändikäyttöön olisi tarkoitus soveltua, niin siinä tapauksessa suosittelisin kyllä PODia ennemmin. Minä en V-Amppia treenikselle vie koska saundin vaihdossa on häiritsevän pitkä viive poljettaessa. Saundit kyllä toimii bändin kanssa.

Viivettä ei tule, jos käyttää samaa kaiutinmallinnusta tai ei kaiutinmallinnusta ollenkaan. Ainakaan mulle ei ollut tuo viive ongelmana. Eikö Podissa sitten olen minkäänlaista viivettä?
Jamminen
09.03.2004 11:12:02
Jos listasta puutuu joku järkevä vaihtoehto niin antakaa tulla ideoita. Ainoa toive laitteelle olisi se että sitä löytyy käytettynä, mutta GAS: in riivaamana saatan ostaa uutenakin.

No näin vankkumattomana analogian kannattajana on pakko ehdottaa Tech 21:sen PSA-1:stä + vaikka G-majoria.

Se olisi aika pro.
Maybe nothing matters anyway...
superfly
09.03.2004 11:15:05
Viivettä ei tule, jos käyttää samaa kaiutinmallinnusta tai ei kaiutinmallinnusta ollenkaan. Ainakaan mulle ei ollut tuo viive ongelmana. Eikö Podissa sitten olen minkäänlaista viivettä?

Kyllähän tuo ongelma kierrettävissä on, mutta jonkun verran se rajoittaa kyllä. PODissa en muista viivettä olleen.
Harppu on alaston piano
superfly
09.03.2004 11:15:44
No näin vankkumattomana analogian kannattajana on pakko ehdottaa Tech 21:sen PSA-1:stä + vaikka G-majoria.

Se olisi aika pro.

Mennään nyt jo hei ihan eri hintaluokassa.
Harppu on alaston piano
Hanok
09.03.2004 11:25:08 (muokattu 09.03.2004 11:26:24)

Joo, ei varmaan hassumpi yhdistelmä, mutta hintaluokka on jo pelkällä PSA-1:llä vähän toinen kuin ehdotetuilla laitteilla. Olen muuten tuota PSA:ta aina välillä kuolannut, mutta tajusin vasta vähän aikaa sitten että siinä on vain kaksialueinen eq. Tuo pistää vähän epäilyttämään. Oman GT2-pedaalini kanssa äänittäessä olisin kaivannut kolmialueista eq:ta, mitenkähän tuolla sitten pärjää...

EDIT: Lisäksi G-major ei taida olla kovinkaan analoginen
Vemmy
09.03.2004 11:29:57
EDIT: Lisäksi G-major ei taida olla kovinkaan analoginen

Ei se kovin analoginen ole A/D- ja D/A-muuntimineen... Mutta ostoslistan kärkipäässä on kyseinen laite. Offtopiikkia taas.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Cort87
09.03.2004 12:13:23
Mulla on tällä hetkellä kotikäytössä POD 2:nen ja Squierin Champ 15GR 15W transistoricombo. Koska Squierissa ei efektilenkkiä ole, on POD kytketty kitarasisääntuloon. Toimii silti hyvin!

Bändikäytössä on vähän samaa meininkiä, mutta etuasteen virkaa hoitaa POD Pro, jonka kavereina ovat Tube Worksin MosValve 2x80W trankkupääte ja Marshallin JCM900 1960A 4x12" kaiutinkaappi. Hyvin pelittää tämäkin systeemi!

Tämähän ei tietenkään tarkoita sitä, että POD olisi automaattisesti sulle paras vaihtoehto, mutta kerroin nyt kuitenkin. 8-)

No hyvä kun kerroit. Näitä lisää. Kokemukset kertoo enemmän kuin firmojen omat nettisivut.
POD täytyy kyllä testata jos kerran hyvin pelittää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)