Aihe: Hughes & Kettner Switchblade 100W
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
JoeHans
01.02.2010 11:13:03
Aamulla tuo HK:n sivu ei pelannu, mutta nyt näemmä vörkkii. Manuaalista löysinkin jo tilanteeseen täysin kuvaavan selityksen. Ilmeisesti mulla on siis nuo asetukset vain vaihtunut laudasta. Raportoin kun pääsen testaamaan.
CanYouStayStill
02.02.2010 00:34:17

Kyselin jo huoneessa, mutta jos kaikki eivät siellä ole niin:
Mitäs putkia (merkki) käytätte Kytkimessä? Jossain vaiheessa kun tulee kuitenkin ajankohtaiseksi putkien vaihtaminen, eikä noista oikein ole mitään käryä minulla. Voisi kokeilla el34 ja 6l6gc putkia sekaisin, kun tuo TSC sen mahdollistaa kätevästi. Saapi nähdä.
JoeHans
02.02.2010 21:17:46
Dodii. Kävin reeniksellä pikaisesti testaamassa tuota resetointia. Eli löin lankun kiinni, ohjeiden mukaan store + fx serial napit pohjaan ja virta päälle. Vahvarissa näkyy tän jälkeen tovin valot crunch ja lead kanavissa ja sitten ei tapahdu mitään. Ilmeisesti lauta sökönä siis.

Meinasin juuri alkaa jo haukkumaan HooKoon asiakaspalvelua, mutta olivatkin juuri jo vastanneet (eilen aamulla mailasin asiasta). Meinaavat ilmeisesti lähettää mulle suoraa uuden lankun.
aristoteles666
02.02.2010 22:01:49

se on kieltämättä suurin ongelma kettnerin pedaaleissa, ja monissa muissakin, että piuhan toisessa päässä on d-liitin ja toinen pää on juotettu pedaalin sisään, olisi helpompi vain vaihtaa piuha, omaan triampin pedaalin olen laittanut d-liittimen kiinni pedaaliinkin joten voin vaihtaa vain piuhan.
JoeHans
08.02.2010 13:13:24
Pakko kyllä antaa HK:n asiakaspalvelulle pienesti miinusta. Vastauksissa näemmä kestää tovi.
CanYouStayStill
08.02.2010 15:04:24

aristoteles666: se on kieltämättä suurin ongelma kettnerin pedaaleissa, ja monissa muissakin, että piuhan toisessa päässä on d-liitin ja toinen pää on juotettu pedaalin sisään, olisi helpompi vain vaihtaa piuha, omaan triampin pedaalin olen laittanut d-liittimen kiinni pedaaliinkin joten voin vaihtaa vain piuhan.

En sitten tiedä tuosta ekasta kytkimestä, mutta ainakkin tsc:n mukana tulleen pedaalin johto ei ollut juotettu kiinni, vaan liittimellä mennään. Onko tuossa vanhemmassa sitten juotettu?
aristoteles666
08.02.2010 16:00:42

CanYouStayStill: En sitten tiedä tuosta ekasta kytkimestä, mutta ainakkin tsc:n mukana tulleen pedaalin johto ei ollut juotettu kiinni, vaan liittimellä mennään. Onko tuossa vanhemmassa sitten juotettu?

yleensä kaikkien firmojen pedaalit on juotettu toisesta päästä, eli ei se ole vain kettnerin moka.
vänkylä
08.02.2010 16:05:44
CanYouStayStill: En sitten tiedä tuosta ekasta kytkimestä, mutta ainakkin tsc:n mukana tulleen pedaalin johto ei ollut juotettu kiinni, vaan liittimellä mennään. Onko tuossa vanhemmassa sitten juotettu?

Se on juotettu kiinni ja en usko että on germaani poika juottanut sitä ite kiinni,kyllä oli sen verta laadutonta jälkeä siellä pedaalin sisällä että huh,huh.Arbeit macht frei vissiin jossain Kiinassa tai vinku-intiassa.
McNulty
08.02.2010 16:09:33
Tuo Switchbladen midipedaali on ollut murheenkryyni jo jonkin aikaa. Se meinaan nimenomaan särkyy sieltä pedaalin puolelta kun nyitään ja roudaillaan edestakas. Montinin Hannu on varmaan korjannut kymmeniä Switchbladen lankkuja takavuosina :)

F-Musiikilta Ylhäinen kyllä kertoili että siihen on tullut muutos ja uusimmat Switchbladet ovat saaneet kaverikseen asiallisen ohjainpedaalin. Itse en ole tätä todistanut, mutta toivottavasti.

Suosittelenkin että jengi kolvailee liittimen rasian kylkeen ja käyttää erillistä midijohtoa siinä välissä.
The one who used to be known as bonecrusher
CanYouStayStill
08.02.2010 16:53:40

McNulty: F-Musiikilta Ylhäinen kyllä kertoili että siihen on tullut muutos ja uusimmat Switchbladet ovat saaneet kaverikseen asiallisen ohjainpedaalin. Itse en ole tätä todistanut, mutta toivottavasti.

Vahvistan. Ainakin omassani on joku tuollainen DIN-plugi tms.
aristoteles666
08.02.2010 17:11:13

McNulty: Tuo Switchbladen midipedaali on ollut murheenkryyni jo jonkin aikaa. Se meinaan nimenomaan särkyy sieltä pedaalin puolelta kun nyitään ja roudaillaan edestakas. Montinin Hannu on varmaan korjannut kymmeniä Switchbladen lankkuja takavuosina :)

F-Musiikilta Ylhäinen kyllä kertoili että siihen on tullut muutos ja uusimmat Switchbladet ovat saaneet kaverikseen asiallisen ohjainpedaalin. Itse en ole tätä todistanut, mutta toivottavasti.

Suosittelenkin että jengi kolvailee liittimen rasian kylkeen ja käyttää erillistä midijohtoa siinä välissä.

mä huomautin siitä jo triampin tultua myyntiin mutta ne ei vain ottanut sitä tarpeeksi tosissaan.
JoeHans
08.02.2010 17:42:59 (muokattu 08.02.2010 17:48:26)
Huh. No pitää toivoa, että lähettävät mulle takuuna sellasen uuden joka olis parempaa tekoa. Tässä kohta viikon odotellu vastausta, että mikäs tilanne.
JoeHans
11.02.2010 15:17:59
Nyt vastailivat ja pahoittelivat viivästystä. Lähettävät mulle maksutta uuden floorboardin Suomen maahantuojalta. :) Ihan jees ettei tarttenu alkaa itellä lähetteleen mitään. Nyt jos vielä sais tuon vanhan kuntoon, niin siinä olis keikkareissuille varapedaalikin. :)
aristoteles666
11.02.2010 16:13:06 (muokattu 11.02.2010 16:13:28)

eiköhän siinä ole vain piuhan vaihto ja taas toimii, muuten ne on kyllä rakennettu niin että kestävät, piuhat , mitkä tahansa piuhat, on vaan alttiita rikkoutumaan.
vänkylä
11.02.2010 18:14:38
CanYouStayStill: Vahvistan. Ainakin omassani on joku tuollainen DIN-plugi tms.

Jos T-kaupasta tilaa Switchbladeen ton midi-lankun niin tuleekohan se jo liittimellä vai tuleeko sieltä se vanhan mallinen juotettu?
JoeHans
11.02.2010 20:32:22
Heh, nyt mulla on uusi mielenkiintoinen ongelma. Mulla on aikasemminki muutaman kerran vahvari pitänyt sellaista kiertävää, voimistuvaa ääntä päälle laitettua. Tänään HK huusi entistä kovempaa reenien alussa. Monesti kierto on lakannut pian kun alkanut vain soittamaan. Onkohan tuosta joku putki menossa eläkkeelle?
novo
11.02.2010 22:18:46
Suat: Heh, nyt mulla on uusi mielenkiintoinen ongelma. Mulla on aikasemminki muutaman kerran vahvari pitänyt sellaista kiertävää, voimistuvaa ääntä päälle laitettua. Tänään HK huusi entistä kovempaa reenien alussa. Monesti kierto on lakannut pian kun alkanut vain soittamaan. Onkohan tuosta joku putki menossa eläkkeelle?

Mulla oli aiemmalla vahvarilla tommosta ropleemaa, mutta se kuitenkin teki sitä vain pari kertaa ja nekin kerrat olivat kotosalla soittaessa. Treeniksellä ei ikkää keljuillu enkä ole myöskään kuullut, että putkiremppaa ois joutunu vieläkään tekemään. Tää oli kyl turhaa mutuilua, mutta tulipahan todettua :D
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
CanYouStayStill
12.02.2010 00:54:21 (muokattu 12.02.2010 00:54:38)

vänkylä: Jos T-kaupasta tilaa Switchbladeen ton midi-lankun niin tuleekohan se jo liittimellä vai tuleeko sieltä se vanhan mallinen juotettu?

Kannattaa varmaan kysellä niiden päästä. Itse ostin Tammerpianosta.
JoeHans
22.02.2010 10:08:33
Nyt pelittää taas systeemit kun uus floorboard tuli. Kysyin Suomen maahantuojalta tuosta kierto-ongelmasta. Niillä ei taida ihan hirveästi kiinnostaa, kun ei vastausta kuulu ja tuote ostettu Suomen ulkopuolelta. :-D Tai vaihtoehtoisesti muuten vain huono asiakaspalvelu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)