Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras Marsu kasariheviin?
1 2 3
Jucciz
08.02.2010 00:42:48 (muokattu 08.02.2010 00:43:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zepeteus: Tuo pitää taatusti paikkansa. Esimerkiksi omassa JCM2000:ssa pitää irroittaa
-takalevy
-putket
-16 potikkaa (/2 piirilevyä)
-isompi piiri
-9 hyppykaapelia
-etulevy
-virtalähteen ja OT:n piuhoitus
 
ja vóila, pääpiirilevy onkin jo käsillä. Joskus olen nopeimmillaan väkertänyt hieman alle tunnissa yhden(!) uuden komponentin paikoilleen pääpiirilevylle ja kaiken taas kasaan. Eipä silti, onhan tuo ollut jo yli 20 kertaa penkissäkin...alkaa sujua rivakasti. ;)

 
Tämän tiedän valossa ei ole ihme, että JCM2000-sarjan Marshalleja pidetään trankkukoneiden ohella paskimpina, mitä kyseinen firma on koskaan tehnyt.
 
svilo
08.02.2010 08:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko tässä ;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=hZh7cM_PD5k
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
kartar
08.02.2010 12:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosin/suosisin kasarimenoon ko. aikakauden laitteita - eli ei mitään JVM tai muita uutuustuotteita. Osta esim. JCM800:n ja vie se Svilolle modattavaksi, niin tulee hyvä!
 
Itselläni on pari modattua Marshallia (2203 ja 1959HW) ja niistä löytyy boostattuna todellinen kasarihevisoundi ja tuosta Svilon modaamasta 1959:stä jopa vähän muutakin.
 
-T-
 
svilo
08.02.2010 12:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kartar: Itse suosin/suosisin kasarimenoon ko. aikakauden laitteita - eli ei mitään JVM tai muita uutuustuotteita. Osta esim. JCM800:n ja vie se Svilolle modattavaksi, niin tulee hyvä!
 
Itselläni on pari modattua Marshallia (2203 ja 1959HW) ja niistä löytyy boostattuna todellinen kasarihevisoundi ja tuosta Svilon modaamasta 1959:stä jopa vähän muutakin.
 
-T-

 
Ajattelin just kysästä mites se *rokkaa*, ilmeisesti hyvin ;)
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
zepeteus
08.02.2010 16:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tämän tiedän valossa ei ole ihme, että JCM2000-sarjan Marshalleja pidetään trankkukoneiden ohella paskimpina, mitä kyseinen firma on koskaan tehnyt.
 
Luultavasti juuri tämän takia, eli soundin kanssa ei mitään tekemistä. ;)
 
johnny-boy
08.02.2010 16:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites ois Laney GH50L, aika lähelle marsua ja hinta huomattavasti halvempi? Itseltä löytyy ihan tiukka peli ollut:)
 
http://www.youtube.com/watch?v=FZHTKHuFYEo
 
And you wanted to be my latex salesman?
doctrine
08.02.2010 21:53:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tsekkaa myös JCM2000 DSL100. kuulemma enemmän perinteiseen heviin tarkotettu ja TSL100 taas enemmän NuMetalliin. Näin muistelisin jostain lukeneeni.
 
http://www.payloadband.info/
msormune
08.02.2010 22:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zepeteus: Tuo pitää taatusti paikkansa. Esimerkiksi omassa JCM2000:ssa pitää irroittaa
-takalevy
-putket
-16 potikkaa (/2 piirilevyä)
-isompi piiri
-9 hyppykaapelia
-etulevy
-virtalähteen ja OT:n piuhoitus
 
ja vóila, pääpiirilevy onkin jo käsillä. Joskus olen nopeimmillaan väkertänyt hieman alle tunnissa yhden(!) uuden komponentin paikoilleen pääpiirilevylle ja kaiken taas kasaan. Eipä silti, onhan tuo ollut jo yli 20 kertaa penkissäkin...alkaa sujua rivakasti. ;)

 
Entäs monestiko se olisi oikeasti pitänyt purkaa, siis monestiko on tullut oikeasti vika? Ja entäs kun olet sen purkanut ja koonnut 20 kertaa, onko mikään hajonnut purkamis- tai kasaamisvaiheessa? Jos ei, niin ei tuo minusta ole kovin paskasti tehty. Ei niitä ole tarkoitettukaan askartelusarjoiksi.
 
zepeteus
08.02.2010 23:04:56 (muokattu 08.02.2010 23:11:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

msormune: Entäs monestiko se olisi oikeasti pitänyt purkaa, siis monestiko on tullut oikeasti vika?
 
Kerran ja täysin normaali "vika", eli kuivahtaneita elkoja. Yksi viallinen vuotovastus ilmeni saman ongelman yhteydessä...sillä ei ollut vaikutusta vahvistimen toimintaan, mutta korjattiin tietty myös.
 
Kaikki muut purkamiset ja kasaukset on tehty tutkimusmatkailuna ja modifiointien vuoksi.
 
Ja entäs kun olet sen purkanut ja koonnut 20 kertaa, onko mikään hajonnut purkamis- tai kasaamisvaiheessa?
 
Yksi muovinen pidike on murtunut, täysin normaalia noinkin monen irtirepeilyn jälkeen. Ko. pidikkeellä ei ole vaikutusta minkään osan kiinnipysymiseen, onpahan varmiste...ja korvattavissa jos tarvitsisi.
 
Itse piirilevyllä kaksi padia on osittain irronnut jatkuvien uudelleenjuotosten takia. Joillakin vahvistinsaiteilla on kauhisteltu jo vuosia kuinka näitä moderneja vehkeitä ei voisi korjata (tai modata) lainkaan, koska esim, juuri nuo juotospisteet irtoaisivat suurinpiirtein silmäilystä, mikä ei siis todellakaan pidä paikkaansa. Tosin kaiken saa rikki jos ei osaa.
 
Jos ei, niin ei tuo minusta ole kovin paskasti tehty. Ei niitä ole tarkoitettukaan askartelusarjoiksi.
 
Minulle kaikki mahdollinen on askartelusarjaa. ;)
On olemassa joukko ihmisiä jotka tykkäävät väkästellä vahvistinten kanssa, ja ymmärrän täysin heidän taipumuksensa suosia yksinkertaisempia piirejä ja toteutuksia. SE ei kuitenkaan tee moderneista piirilevykasoista sinällään huonoja vahvistimia, ehkä vaikeampia värkättäviä jos sillä silmällä katsoo. Joillekin nämä kaksi ovat sama asia.
 
Se missä WinterMadia aiemmin myötäilin (jo selkäytimeeni painautuneen esimerkin kautta) oli yksinkertaisesti että nämä ovat vaikeampia huollettavia kuin jotkin muut. On myös tosiasia, että mitä enemmän osia löytyy (oli sitten "simppeli" vehjes tai ei), sitä enemmän on potentiaalia myös vioille.
 
Esim. JCM2000-sarjassa on kuitenkin ollut kaikennäköisiä ongelmia, jotka eivät johdu sinällään periaatteesta jolla vahvistimet on tehty (piirilevyjä, kaapelointeja, potikoita ja putkia piirilevyillä), vaan siitä ettei niitä periaatteita ole käytännössä toteutettu aina riittävän laadukkaasti. Oma vahvistimeni on kuitenkin yksi osoitus siitä, että tuokin tyyli toimii...olkoon sitten poikkeus lajissaan tai ei.
 
PS. ei, en ole valittanut kuinka hirveän vaikeaa tuotakin rohjaketta on roplata, juurikin koska itse olen sen pestin itselleni ottanut. Kun nauran tunnin komponentin vaihdoille, nauran myös itselleni. :D
 
T-Stag
09.02.2010 00:16:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kartar: Itse suosin/suosisin kasarimenoon ko. aikakauden laitteita - eli ei mitään JVM tai muita uutuustuotteita. Osta esim. JCM800:n ja vie se Svilolle modattavaksi, niin tulee hyvä!
 
Ukkosen Lassi tekee kanssa huikeita modeja noihin koneisiin. Lassin modaamat Valovirran Eugen JCM800:t ovat tiettävästi Backline Rentalin vuokratuimmat Marshallit. Muistaakseni Backyard Babiesilla (tms vastaava ulkomaanbändi) oli jopa raiderissaan maininta että Suomessa pitää olla Euge#1 ja Euge#2...
 
T-Stag
09.02.2010 00:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zepeteus: Luultavasti juuri tämän takia, eli soundin kanssa ei mitään tekemistä. ;)
 
TSL100 tuo mieleen hyvän muiston. Eräällä festarireissulla Englannissa lentokentän pojat olivat rusikoineet räkkini siihen kuntoon, että Lexiconin efektipaavosta oli mennyt kulma sisään (räkin sisällä!) ja se oli murjonut Lexichipin hajalle. Linjacheckissä havaittiin että jotain on pielessä ja päätin soittaa talon kamoilla. Nuppi oli TSL100 ja futasi silloin vallan mainiosti. Oma mukana ollut etuasteeni oli silloin Custom Audio Amplifiers 3+SE.
 
Toisaalta DSL100 tuo mieleen huonoja muistoja. Levin Hullu Poro Areenan nuppi on aivan kauhea yksilö. Sillä kun joutui vetelemään korvamonitorien kanssa niin amalgaamit huusivat hoosiannaa koko keikan ajan ja hampaat oli kipeinä seuraavan viikon. Ei hyvä.
 
Eli tuossa mun kokemukset Marshallin 2000-sarjasta. Molemmat nupit kestivät vaaditun ajan. (2 keikkaa/nuppi).
 
-Rake-
09.02.2010 01:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Dsl:stä saa mahtavan kuulosen vehkeen sopivalla putkijumpalla mutta saa myös kehnoaki saundia "väärillä" putkilla ja väärällä kaapilla. 2 ensimmäistä etusputkea jj803s (eri ku perus jj83s) lentäävää ceetä päätteeseen niin on saundi hunajaa lead 1:llä ts9 kans. Kaapillaki on tietenki myös iso vaikutus soittajalla ei niinkään ;)
 
msormune
09.02.2010 15:54:54 (muokattu 09.02.2010 15:56:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: 80-luvun alun JMP 2203 tai JCM800 2203.
 
Mulla on kyllä himoittanut sellainen Ceriatonen JCM800 jo jonkin aikaa. Jos sellaisen hommais, ja muuntajat ja kuristimen Uraltonesta niin ei edes postikuluihin menisi hirveästi. Siinä olisi sitä kaivattua helposti modattavuutta myös.
 
soulshine
03.03.2010 19:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime kesänä sain toteutettua nuoruuden toiveen ostin jcm 800 50w ja jmp 100w ruotsin maalta 1150 eurolla samassa kaupassa, uudet putket molemmissa ja biakset kunnossa. Jmp toimi paremmin mun makuun mutta vertasimme niitä vintage moderniin ja se ei ollut huono. Siinä saa rahoilleen vastinetta mikäli haluaa uuden. Ceriatonesta olen kuullut että trafut on tärkeitä soundin suhteen niitä ei kannata korvata Suomessa ostetuilla vaikka niitten paino on iso osa rahdin hinnasta. Jmp ja jcm ovat molemmat -84 ja ruuvammalla saa kyllä samankaltaiset soundit halutessa molemmista.
 
Jucciz
03.03.2010 20:55:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai tehtiinkö JMP-mallia vielä vuonna '84? Mä jostain ymmärsin, että '82 olisivat tulleet viimeiset, ja samoihin aikoihin myös ekat JCM800:t.
 
zzy
03.03.2010 21:16:35 (muokattu 03.03.2010 21:17:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ai tehtiinkö JMP-mallia vielä vuonna '84? Mä jostain ymmärsin, että '82 olisivat tulleet viimeiset, ja samoihin aikoihin myös ekat JCM800:t.
 
Eipä juu oo tehty vuoden 82 jälkeen ja jos en väärin muista, niin 82 tulleet jmp:t oli komboja. 81 taas tuli ekat jcm800:t ja 82 split channel jcm800:t. Niinno onhan sit toki yhekskyt alussa JMP-1, mut menee jo viel enempi vikaan. Korjatkaa jos meni väärin, mutta kovasti muaki epäilyttäis toi 84.
 
Jucciz
03.03.2010 21:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun JMP 2203 oli vuodelta '82 ja kyllä se ainakin on nuppi. :)
 
jussimus
03.03.2010 21:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun JMP 2203 oli vuodelta '82 ja kyllä se ainakin on nuppi. :)
 
Ootko nyt ihan varma...? Tiedätkö edes mitä eroa on nupilla ja combolla? :)
 
zzy
03.03.2010 21:31:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun JMP 2203 oli vuodelta '82 ja kyllä se ainakin on nuppi. :)
 
Noni, eli sit mä vaa muistin väärin :) No, nyt painan mieleen tän jos sit ens kerralla menis oikein, tack.
 
slapvete
03.03.2010 23:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Olisko tässä ;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=hZh7cM_PD5k
 
/sv

 
Vahvaa tonea!
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «