Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl World Series
1
iekku84
06.02.2010 21:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko varmuutta mistä kummasta moiset virvelit on tehty?
Kun haeskelin tietoja haulla, niin pompsahti vaihtoehdot: vaahtera/mahonki/ vaahtera, koivu/mahonki/koivu ja peräti jostain tuli 100% vaahtera.
Viimeistä epäilen erittäin vahvasti vääräksi tiedoksi.
On tuossa nurkassa kaksi sellaista (ei minun) 5"x14" tummapuu lakkapintainen ja 5,5"x14" musta lakkapintainen.
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
kincy
06.02.2010 23:17:34 (muokattu 06.02.2010 23:23:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearl World Series tuli myyntiin vuonna 1985 ja sitä oli saatavilla kahta eri mallia:
 
Pearl World Series eli WX on pinnoitettu ja siinä on sama runko kuin DLX- sarjan kannuissa, eli 7 kerrosta koivua/mahonkia/luania(eikös luan ole halpaa mahongin tapaista?) Suurin ero taitaa olla DLX:iin ettei World Seriesissä ollut Super Hooppeja ja Worldit oli tehty Taiwanissa(ko)? kuin taas DLX:t Jaappanissa.
 
Pearl World Series WLX on muuten rungoltaan aivan sama, mutta siinä on lakkapinta.
Vuonna 1989 muuttui World Series sarjaan uudet lugit ja rungot olivat koivua ja mahonkia ilman sitä luanin halppispuuta.
 
Joskus 90-luvun alussa World Series kääntyi sitten Session sarjalaiseksi. Molemmista sarjoista on kokemuksia ja ne ovat todella hyväsoundisia mielestäni.
 
Nämä sarjat oli aikoinaan Exporttien ja BLX:ien ja MLX:ien välimaastossa. Minusta erittäin päteviä pannuja ovat.
 
Saa korjata jos olen väärässä. Tämä on meikän käsitys aiheesta ja otetaan huomioon iltakaljojen vaikutus=)
 
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
iekku84
07.02.2010 12:53:44 (muokattu 07.02.2010 12:58:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmistusmaa ei selviä bädgeistä, mutta molemmissa lakkapinta.
Ja laadukkaan oloiset on molemmat, mutta sepä ei kerro valmistus maata.
Ainakin itsellä aikanaan studiossa, keikoilla ja treeneissä pyöri noi mukana, eikä niistä kenelläkään ollu valittamista.
Ja nykyisellä omistajalla sama homma.
Jos olisi varaa ostaisin itselleni molemmat, kun ovat myynnissä.
Aikanaan olen omistanut kyllä molemmat. Menivät vaan punaisten recording customeiden mukana pakon sanelemana.
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
Olly
08.02.2010 03:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virveleistä löytyy myös ainakin 14"x6" teräsversio.
 
WLX oli Masters rungoille tehty, mutta tomivarret ja jotain muuta hardwarea oli halvemmista sarjoista, eikä värejä ollut valikoimassa niin paljon.
 
pearldrummersforum.com kertoo lisää...
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
iekku84
08.02.2010 07:33:44 (muokattu 08.02.2010 07:39:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: WLX oli Masters rungoille tehty, mutta tomivarret ja jotain muuta hardwarea oli halvemmista sarjoista, eikä värejä ollut valikoimassa niin paljon.
 
Mitä hittoa. Jos toi pitää paikkansa, niin toi paksumpi on ainakin masters rungolla.
Tosta toisesta ei voi mennä sanomaan on sen verran vanhempi.
No lugit ja muut on kyllä halvemmasta sarjasta.
Olipa mitä tahansa, niin myydä nuo pitää pois paremman edestä.
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
Bacchus
08.02.2010 09:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olly: Virveleistä löytyy myös ainakin 14"x6" teräsversio.
 
WLX oli Masters rungoille tehty, mutta tomivarret ja jotain muuta hardwarea oli halvemmista sarjoista, eikä värejä ollut valikoimassa niin paljon.

 
Tämä on uutta tietoa. Oletko ihan varma tästä?
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Veksi
08.02.2010 10:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla oli v. 85 Pearl Word Series tomit 12,ja 14, joissa oli lisäkilpi " all maple "
 
kincy
08.02.2010 12:14:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Minulla oli v. 85 Pearl Word Series tomit 12,ja 14, joissa oli lisäkilpi " all maple "
 
Kyllä näitä Worldejä oli ilmeisesti myös vaahterarungoilla, mutta en itse ole kyllä ikinä törmännyt eikä pdf:kään kauheasti auttanut. Epäilen kyllä tuota Masters- rungoille tehtyä vahvasti. Kuka tietää? Anyone? Ois mukava saada varmaa tietoa, sen verran tämä sarja on hämyinen ainakin minulle aina ollut.
 
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
iekku84
08.02.2010 12:19:59 (muokattu 08.02.2010 12:44:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

just pällistelen tätä vanhempaa. Tässä on erittäin ohut lakkakerros, verrattaessa tuohon uudempaan.
Myös ihan törkeän paksu sisäviilu.
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
Olly
09.02.2010 02:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorppa, sähläsin, siis DLX. Tässä linkki:
 
http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=187200
 
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «