Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Berg Larsen- suukappale foniin ?
1
JoeQPublic
10.11.2009 17:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän löytyis Suomessa, jos haluaisi kokeilla ennen ostosta..
 
NeliX4
10.11.2009 23:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitinlaineella on muovisia ainakin hyllyssä. Vastatakseen, että mitä haetaan ja mihin foniin, saa kysyjä pyytää lisää.
 
JoeQPublic
11.11.2009 11:17:27 (muokattu 11.11.2009 11:18:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Siitinlaineella on muovisia ainakin hyllyssä. Vastatakseen, että mitä haetaan ja mihin foniin, saa kysyjä pyytää lisää.
 
Korkea "baffle", metalli, mark VI, Brecker ja miksei Wilton Felder, vaikka torvi onkin ranskalainen :D . Semmoinen funkimpi soundi jonka vois välillä vaihtaa kun kaipaa vaihtelua Linkin perushyvään surinaan.
 
NeliX4
11.11.2009 12:11:31 (muokattu 11.11.2009 12:13:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen kokeilemaan myös Jodyjazz:n metallisia ja tietty mikkailin oma Guardala, sitä en tiedä löytyykö laineelta.
 
JoeQPublic
14.11.2009 18:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Suosittelen kokeilemaan myös Jodyjazz:n metallisia ja tietty mikkailin oma Guardala, sitä en tiedä löytyykö laineelta.
 
Kumpaakin kehutaan näemmä tuolla maailmalla, pitääpä kokeilla high baffle-versioita. (Mikähän on baffle suomeksi, siis se "kuristinluiska" siinä suuttimen sisällä joka pusertaa äänen tavallista pienempään tilaan ennen "kammiota" (?) eli chamber...)
 
Nyt on tulossa kokeiluun 60-luvun Berg 110/1/M offset, rosteria... Pitäis olla ihan soittosuutin ainakin myyjän mielestä...
 
Peki72
05.01.2010 20:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos funksoundia etsit niin suosittelen Dukoff:in metallisuutinta, D7 tai D8 niin johan potkii ja lähtee sitten tarvittaessa sitä pehmeämpääkin soundia.
Mieluummin sitten vanha Dukoffi, nämä uudet on hieman sekavaa laatua...
Toinen mielenkiintoinen vaihtoehto on Phil Barone, http://www.philbarone.com
Täältä löytyy vanhoja Larsen suuttimia hyvällä hintaa:
http://saxontheweb.net
ja siellä sitten foorumiin...
 
NeliX4
06.01.2010 12:57:41 (muokattu 06.01.2010 13:01:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä tiedä noista maailman jutuista mikä on hyvä tai huono tai millä saa millaisenkin soundin. Hyvä, että vaihtoehtoja on. Itse se on kokeiltava. Suukappaleet on kuitenkin osalle soittajista suurta salatiedettä, taidetta tai henkien taistoa. Jos laatikossa on alle 10 suukappaletta, niin pysyy noissa hyväksi todetuissa peruskapuloissa. Suukappaleen sisuksen muodosta voi jotain päätellä, jos tilailemaan alkaa.
 
Itse diggaan omasta BL suukapulasta altossa, kun taas tenoriin en oo löytänyt mitään sopivaa ko. merkiltä. Olen kuullut huhuja, että aika suuria yksilöeroja noissa BL kapuloissa.
 
JoeQPublic
07.02.2010 11:47:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Enpä tiedä noista maailman jutuista mikä on hyvä tai huono tai millä saa millaisenkin soundin. Hyvä, että vaihtoehtoja on. Itse se on kokeiltava. Suukappaleet on kuitenkin osalle soittajista suurta salatiedettä, taidetta tai henkien taistoa. Jos laatikossa on alle 10 suukappaletta, niin pysyy noissa hyväksi todetuissa peruskapuloissa. Suukappaleen sisuksen muodosta voi jotain päätellä, jos tilailemaan alkaa.
 
Itse diggaan omasta BL suukapulasta altossa, kun taas tenoriin en oo löytänyt mitään sopivaa ko. merkiltä. Olen kuullut huhuja, että aika suuria yksilöeroja noissa BL kapuloissa.

 
Vähän on vielä vaiheessa toi BL:ään tutustuminen, ollut toi kapula mukana nyt jonkin aikaa. Ihan kiva soundi, mutta edelleen diggailen ja soitan enemmän kasari-STM:ää tenorissa.

Tuolta saxonthewebistä sen muuten tilailin. Pieni lisämauste oli suuttimen p****inen kunto, vaikka itse kapula olikin hyvässä kunnossa. Putsailen kapulan yleensä soiton jälkeen vetämällä läpi alton padsaverin, ja sieltä tuli edellisen omistajan jäljiltä sellainen sormenpään kokoinen tahdas jotain keltaista töhnää. Oliko se jacky-makupalaa vai pernaruttobakteeria, en halua tietää. Uitin huolella pari tuntia kaappiin jääneessä latvialaisessa vodkassa ja rosterisuojuksen pistin astianpesukoneeseen. Vähän pakkoneuroottista, mutta hyvä lisä suuttimen tarinaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «