Aihe: Ostamassa: Jackson RR (+ EMG 81,85?)
1 2 3
munkero
11.11.2009 13:54:50
doctrine: No kappas, en lukenu niitä speksejä alkuunkaan. Muistelin että siinä olis ollu orkkis. my bad.

Itseasiassa nyt kun pistin tuon tallan hakuun niin se on ilmeisesti koreassa valmistettu OFR lisenssillä, eli ainakin periaatteessa samaa kamaa kuin Schallerin valmistamat OFR:t...

Ota näistä nyt sitten selvä.
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin.
Juicy
11.11.2009 14:39:26

Oikeat OFR:t tehdään Schallerin tehtaalla Saksassa, niissä lukee se "Made in Germany". FRT-floikat on myöskin OFR:n teettämiä, mutta ne on teetetty muualla.

Mun KV:ssä pitäisi speksien mukaan myös olla tuommonen FRT, mutta on kyllä yhtä hyvä, ellei jopa stabiilimpi virittäessä kuin tuo ihan oikea OFR. Tietokoneella viritän yleensä, ja siinä missä OFR:llä jää vire paksuimmilla kielillä hieman "huojumaan", tuossa FRT:ssä viisari jöpöttää kuin tatti keskellä mittaria. =)

Toki säädöt ja kielisettikin vaikuttaa, mulla on tällähetkellä KV:ssa 11-52, RR3:ssa on 10-52. Samat vire, mutta KV:ssa on neljä jousta ja RR3:ssa vain kolme.
munkero
11.11.2009 17:26:17
Mutta mitenkäs vireenpito isommissa kampikikkailuissa?
Spike
11.11.2009 18:11:33
doctrine: Eipä tarvinne, tuota upgrade-mallia (musta hardware ja plekusuoja) ei ole tehty kuin tämä vuosi (ja ehkä viime vuosikin, en osaa ihan suorilta näin hatusta heittää).

Ostin ton mun rr:n kaverilta. Hän oli ostanu n. vuosi sitten käytettynä liikkeestä. Hitsi kun unohdin ottaa sarjanumeron ylös, kävin heittämässä jo treenikselle ton. Soittelin samalla kaikkia jacksoneita ja ne kaulat on kyllä niin jeeesh...
munkero
11.11.2009 22:06:19
cross
06.02.2010 18:15:07
munkero: Ja lisätään nyt vielä vanha kunnon RR Professional 90-luvun alusta. Syö kaikenmaailman rr3/5/24 aamupalaksi.

Vähän vanhaa tulee lainattua mutta samapa tuo..

Pitkään jo mietityttänyt että mistä tämä tulee? Etenkin kun käsitykseni mukaan et ole testannut edes 24:sta? Ok ok audiozone.dk hehkuttaa Professionalia mutta hehkutetaanpa siellä yhtä lailla Kevin Bond signatureakin:

In fact, it has a lot of the same small trademarks of the 1993 Pro. Pretty interesting. It's like the Pro models have finally returned in full glory!

Pätee RR24:ään myös täysin! Itselläni oli yksi RR24 ja vieläkin kaduttaa sen myyminen, uusi on tulossa mahd. pian. Etenkin kun takaaladattu 1-hum Rhoads sattuu olemaan parhautta, ja nykyisellään saa torilta jo 600e-700e niin en kyllä itse katsele edes noita professionaleja. Ja FRT-2000 on oikeasti hyvä talla.

EI ole itsellä kokemusta tuosta 90-luvun kehutusta sarjasta, mutta kun tuo yksi RR24 jo oli TODELLA hyvää laatua, en jaksa uskoa että vanhat PRO:t näitä sen kummemmin syö aamupalaksi. Se että lavassa lukee USA ei merkkaa mulle mitään, se että siellä lukee Professional merkkaa siis vielä vähemmän. RR24 on oikeasti hemmetin hyvä maila!
"AMON" belongs to "THEM"
Juicy
06.02.2010 18:28:56

cross: Vähän vanhaa tulee lainattua mutta samapa tuo..

Pitkään jo mietityttänyt että mistä tämä tulee? Etenkin kun käsitykseni mukaan et ole testannut edes 24:sta? Ok ok audiozone.dk hehkuttaa Professionalia mutta hehkutetaanpa siellä yhtä lailla Kevin Bond signatureakin:

In fact, it has a lot of the same small trademarks of the 1993 Pro. Pretty interesting. It's like the Pro models have finally returned in full glory!

Pätee RR24:ään myös täysin! Itselläni oli yksi RR24 ja vieläkin kaduttaa sen myyminen, uusi on tulossa mahd. pian. Etenkin kun takaaladattu 1-hum Rhoads sattuu olemaan parhautta, ja nykyisellään saa torilta jo 600e-700e niin en kyllä itse katsele edes noita professionaleja. Ja FRT-2000 on oikeasti hyvä talla.

EI ole itsellä kokemusta tuosta 90-luvun kehutusta sarjasta, mutta kun tuo yksi RR24 jo oli TODELLA hyvää laatua, en jaksa uskoa että vanhat PRO:t näitä sen kummemmin syö aamupalaksi. Se että lavassa lukee USA ei merkkaa mulle mitään, se että siellä lukee Professional merkkaa siis vielä vähemmän. RR24 on oikeasti hemmetin hyvä maila!

Se on huono koska kaikilla on semmonen, ja niitä on niin helppo hankkia. Halpojakin ovat.

Ei vaan en kyllä tiedä, en ole noita vanhoja professionaleja käpälöinyt, joten en ota kantaa paremmuuteen. Tottakai se oma kitara on aina parempi kuin ne muut. =)
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
munkero
06.02.2010 18:59:03
Juicy: Se on huono koska kaikilla on semmonen, ja niitä on niin helppo hankkia. Halpojakin ovat.

Tämä. Eikä oo edes tarpeeks halpa, halvin käytetty minkä oon torilla nähny oli muistaakseni 650€, se alkaa musta jo olemaan järkevän hintanen. Valitettavasti yleensä noista pyydetään se 800-900€, eli musta aikalailla yläkanttiin kun tota tosiaan myytiin tonnilla uutena, thomanilta edelleen 1099€.

Ja en tykkää EMG mikeistä, mustasta bindauksesta enkä muovisista otelautamerkeistä. Tallakin epäilyttää kaikista kehuista huolimatta. Ja muistetaan nyt etten tykkää oikeen mistään uusista jaskoista. RR24 on kyllä aikalailla ykkösenä siltä rintamalta mutta jättää vielä hitusen toivomisen varaa... Esmes Starsit (vai onko nekin nyt sitten vaan Jacksoneita nykyään?) kiehtoo enempi, tottakai myös jenkit mutta ei nekään pääse mun gas listalla vanhempien poppelijaskojen edelle. Niin hyvää puuta se on...

Ja niinhän se on että Jacksonin (keraamiset)passiivimikit ja aktiivielektroniikka = THRASH!
Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010 "Mukavaahan se on asua suomessa kun tollainen tyyppi hoitaa olkiluotoa ja kattoo samalla korealaisia koulutyttöjä." - Traditional
munkero
06.02.2010 19:00:17 (muokattu 06.02.2010 19:00:28)
tuplaevo
Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010 "Mukavaahan se on asua suomessa kun tollainen tyyppi hoitaa olkiluotoa ja kattoo samalla korealaisia koulutyttöjä." - Traditional
Juicy
06.02.2010 19:31:43 (muokattu 06.02.2010 19:32:30)

munkero: Tämä. Eikä oo edes tarpeeks halpa, halvin käytetty minkä oon torilla nähny oli muistaakseni 650€, se alkaa musta jo olemaan järkevän hintanen. Valitettavasti yleensä noista pyydetään se 800-900€, eli musta aikalailla yläkanttiin kun tota tosiaan myytiin tonnilla uutena, thomanilta edelleen 1099€.

Kyllähän sekin kieltämättä vaikutti ostamatta jättämispäätökseen, että kaikilta tuommonen rr24 löytyy nurkista. Tai eihän se siis haittaa, mutta se tarjonta suhteutettuna torin suolaisiin hintapyyntöihin ei oikein houkuttanut. Olin siis jo ostamassa myös tuommosta, kunnes katse kääntyi tähtiin...

Ja niinhän se on että Jacksonin (keraamiset)passiivimikit ja aktiivielektroniikka = THRASH!

Voe kylläh! Vaikka mä pärjään ilman boostejakin. =)
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
cross
06.02.2010 19:59:52 (muokattu 06.02.2010 20:02:36)
munkero: Tämä. Eikä oo edes tarpeeks halpa, halvin käytetty minkä oon torilla nähny oli muistaakseni 650€, se alkaa musta jo olemaan järkevän hintanen. Valitettavasti yleensä noista pyydetään se 800-900€, eli musta aikalailla yläkanttiin kun tota tosiaan myytiin tonnilla uutena, thomanilta edelleen 1099€.

Ja en tykkää EMG mikeistä, mustasta bindauksesta enkä muovisista otelautamerkeistä. Tallakin epäilyttää kaikista kehuista huolimatta. Ja muistetaan nyt etten tykkää oikeen mistään uusista jaskoista. RR24 on kyllä aikalailla ykkösenä siltä rintamalta mutta jättää vielä hitusen toivomisen varaa... Esmes Starsit (vai onko nekin nyt sitten vaan Jacksoneita nykyään?) kiehtoo enempi, tottakai myös jenkit mutta ei nekään pääse mun gas listalla vanhempien poppelijaskojen edelle. Niin hyvää puuta se on...

Mua ei kiinnosta kellä on samanlainen, pääasia että itellä on just sellanen ku pitääkin :)

Bindausten väri on toki makuasia mutta ei nyt varsinaisesti paremmuuteen vaikuta (noh, yhtä lailla tuo takaaladattu, 24 nauhaa ja vaan yks mikki on makuasioita..).

Pointtina siis se että ei tuo RR24 missään nimessä huono ole, päinvastoin. Tylsä se on, todella tylsä mutta big deal, olenhan itekin :-D
"AMON" belongs to "THEM"
Juicy
06.02.2010 20:17:10

Pointtina siis se että ei tuo RR24 missään nimessä huono ole, päinvastoin. Tylsä se on, todella tylsä mutta big deal, olenhan itekin :-D

Olis muuten kova veto Jacksonilta laskea sen ovh-hintaa, jolloin saatais vähän kilpailua Ltd:lle. Samalla voisivat laskea vitossarjan (KV5FR, KE5FR, jne.) hinnan vastaamaan Ltd:n 401-sarjaa, jolloin joku saattaisi niistä kiinnostuakin.
cross
06.02.2010 20:20:22
Juicy: Olis muuten kova veto Jacksonilta laskea sen ovh-hintaa, jolloin saatais vähän kilpailua Ltd:lle. Samalla voisivat laskea vitossarjan (KV5FR, KE5FR, jne.) hinnan vastaamaan Ltd:n 401-sarjaa, jolloin joku saattaisi niistä kiinnostuakin.

Jep!

RR5FR vaikuttaa erinomaiselta kepakolta mutta niillä spekseillä... samalla hinnalla saa jo LOISTAVAkuntoisen RR1:sen.
"AMON" belongs to "THEM"
Juicy
06.02.2010 20:26:39

cross: Jep!

RR5FR vaikuttaa erinomaiselta kepakolta mutta niillä spekseillä... samalla hinnalla saa jo LOISTAVAkuntoisen RR1:sen.

Saisi olla edes valkoisilla listoilla nuo otelaudat, vaikka se ehkä hämärtääkin eroa malliston lippulaivoihin... Sehän noissa on hyvää, että noita Duncanin JB-mikkejä saa jo kolmossarjan reiskoihin ja kellyihin. Ei tarvi niitä olla ensimmäisenä vaihtamassa (välttämättä).
Mandarax
06.02.2010 20:38:25
cross: Pointtina siis se että ei tuo RR24 missään nimessä huono ole, päinvastoin. Tylsä se on, todella tylsä mutta big deal, olenhan itekin :-D

Äh - saahan sitä tylsä ollakin..! Miksi suotta keksiä pyörää uudestaan - tai vaikka sitä hevisuunnikasta jos niikseen tulee! Kyllähän useimmiten jollain suositulla mallilla on syynsäkin miksi se on niin suosittu. Itseäni epäilyttäisi enemmän malli josta en ole koskaan kuullutkaan eikä kukaan sillä oikein tahdo soitella..! Ei minua ainakaan haittaa vedellä noilla "perusmalleilla".
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Spike
06.02.2010 21:31:32
cross: Jep!

Mistäkähän näitä sikahalpja rr1:iä sitten löytyy?
Juicy
06.02.2010 21:43:28 (muokattu 06.02.2010 21:44:03)

Spike: Mistäkähän näitä sikahalpja rr1:iä sitten löytyy?

En ole kyllä vähään aikaan noiden hintoja seuraillut, mutta eikö niitä ole mennyt tuohon 1200 euroon torilla ja ebayssa? Tosin vähänkään erikoisemmat väritykset maksaa vielä joitain saturaisia yleensä enemmän.
cross
06.02.2010 21:45:42
Spike: Mistäkähän näitä sikahalpja rr1:iä sitten löytyy?

Täältä torilta ja jacksonguitarpalacesta on omat jenkkireiskat löytyneet, molemmat halvempia kuin RR5FR tällä hetkellä T-kaupassa.
"AMON" belongs to "THEM"
Fantasmic
07.02.2010 00:02:28
^On muuten jo jaskaksikin aivan hirveä ilmestys, vieläpä törkeän hintainenkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)