Aihe: Kuinka paljon vahvistin vaikuttaa itse saundiin?
1 2 3 4
jussi1976
10.02.2010 17:43:49
Miksi tällaisen topiikin kysyjän asiaan suhtaudutaan eritavoin kuin muhun, kun kysyn muovirungosta tai mikkien vaikutuksesta?
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Juicy
10.02.2010 17:46:51

jussi1976: Miksi tällaisen topiikin kysyjän asiaan suhtaudutaan eritavoin kuin muhun, kun kysyn muovirungosta tai mikkien vaikutuksesta?

Koska vuosi oli silloin 2008.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Broadcaster
10.02.2010 17:50:01
Juicy: Koska vuosi oli silloin 2008.

Silloin kaikki oli vielä toisin. Matti oli Mervin kanssa ja nallekarkit maksoi paljon vähemmän.
5E3, AB763, AA763
jussi1976
10.02.2010 17:53:28
Eli G.H von Wright oli oikeassa. Porukka tyhmenee, mitä pidemmälle aikaa kuluu. Pitää olla tyylikäs, kysyä asioita, jotka on "yleisen maun" rajoissa ja olla kyseenalaistamatta tietysti myös hallitsevan luokan käsityksiä.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Broadcaster
10.02.2010 18:00:52
jussi1976: Eli G.H von Wright oli oikeassa. Porukka tyhmenee, mitä pidemmälle aikaa kuluu. Pitää olla tyylikäs, kysyä asioita, jotka on "yleisen maun" rajoissa ja olla kyseenalaistamatta tietysti myös hallitsevan luokan käsityksiä.

Jussi, mä luulen syyn olevan siinä, että sulta tulee melko tiuhaan niitä ketjuja.
5E3, AB763, AA763
Juicy
10.02.2010 18:03:40

jussi1976: Eli G.H von Wright oli oikeassa. Porukka tyhmenee, mitä pidemmälle aikaa kuluu. Pitää olla tyylikäs, kysyä asioita, jotka on "yleisen maun" rajoissa ja olla kyseenalaistamatta tietysti myös hallitsevan luokan käsityksiä.

Noi sun ketjut on lähinnä mielipiteiden listaamista. Mitä järkeä oli sillä kitarankieliä koskevalla ketjulla? Sama kun kysyisi Kahvinkeittäjien.netissä, että mikä on ihmisten suosima merkki? Eihän siitä voi saada aikaan kuin väittelyä...

Kahvinkeittimen vaikutus makuun?
Mielestänne paras hinta/laatusuhteen suodatinkahvi?
Moccamaster vs. Severin?
Pannu vs. keitin?
Paras keitin, minkä saisitte suunnitella?
Minkä kahvin valitsisitte?
Mitkä nyt on parhaimpia kahvimittoja?
Kahvinkeittimenne säädöt?
Parhaat suodatinkahvit?
Hintaheittelyt kahvikuppien hinnoissa?
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
RekoS
10.02.2010 19:01:26
Mutta tässä topicissa oli paljon mielenkiintoista juttua, itse aiheeseen palaten. Ainoastaan se jäi mietityttämään, mikä on aina mietityttänyt. Eli miksi transistoritekniikalla ei vain pystytä tekemään yhtä hyvää saundia kuin putkilla? Mikä on se fysikaalinen juttu siinä, että aika moni trankkuvahvari (kalliskin) kuulostaa munattomalta? Aika yleinen juttu on se, että jos yläpäätä lisää trankkuvahvarissa se kuulostaa sirinältä, kun taas putkivahvistimissa siinä on sitä attackia mukana jotenkin enemmän. Jos trankussa taas lisää beissiä, se kuulostaa puurolta.

Tosin: Valvestaten 8080 combo yllättää aina minut positiivisesti. Olen saanut siitä aivan uskomattoman hyviä saundeja, ja varsinkin jos boostais vielä vaikka hieman sd-1:llä niin kieltämättä voisi saada aika brutaalit saundit. Mutta tämähän ei olekaan trankkuvahvari, vaan hybridi (no käytännössä aikalalla trankku).
Tjero
10.02.2010 20:35:32
jussi1976: Eli G.H von Wright oli oikeassa. Porukka tyhmenee, mitä pidemmälle aikaa kuluu.

Ja sen seurauksena etusivulle ilmaantuu monta uutta ketjua, joissa kysellään 'mielenkiintoisia' kysymyksiä.
Jäsen #75428.
Jucciz
10.02.2010 20:43:19
Tjero: Ja sen seurauksena etusivulle ilmaantuu monta uutta ketjua, joissa kysellään 'mielenkiintoisia' kysymyksiä.

"Mut kun tää aihe ihan oikeesti kiinnostaa MUA, joten teidän pitää nyt MULLE kertoa mielipiteenne tästä aiheesta ja jos teitä ei kiinnosta, voitte mennä pois MUN ketjusta - ihan sama, mä teen näitä ketjuja tänne toiset 24 ihan yhtä tärkeistä aiheista."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)