Aihe: Korg SV-1
1 2 3
Exhausted
01.02.2010 09:24:38

dantone: Electrossa kun on twinimallinnus jonka läpi ne voi ajaa, (paitsi että wurlista tulee luonnottomampi) niin ainakin rhodesista tulee mukavamman kuuloinen, ja parempi soitettavuus.

Toimii vielä paremmin oikean putkivahvistimen, mieluusti Fenderin läpi ajettuna, tai edes paremmalla vahvistinmallinnuksella.
tarmo
03.02.2010 14:56:18
dantone: Eipä mulla ole vertailukohteena kuin Electro3, ja sen s.piano saundit, (jotka on tietääkseni aikalailla tän päivän huippua, joihin aikalailla muita verrataan) niin eipä ole juuri mitään eroa. Electrossa kun on twinimallinnus jonka läpi ne voi ajaa, (paitsi että wurlista tulee luonnottomampi) niin ainakin rhodesista tulee mukavamman kuuloinen, ja parempi soitettavuus.

Ja electron (ainakin kolmosen) koskettimisto on mitä mainioin soittaa sähköpianoja, tai mitä vaan kun siihen vain vähän tottuu.

Olisi kiva kuulla "dantonen" arvio SV-1:n rhodeseista. Jos pääset kokeilemaan. Käsittääkseni sulla on ihan hyvä liuta ihan aitoa tavaraa.

Mä kävin eilen vielä tsekkailemassa, enkä ollut ihan vakuuttunut rhodeseista. Ei oikeestaan potkinut yhtään. Piano oli erittäin jees, mutta mulla on ihan eri laite keikkapianona, eikä SV-1 syrjäytä sitä mun tarpeisiini. Itse haen lähinnä jotain rhodesin korviketta, jota voi autotonkin roudata. Electro 3 kiinnostaa, mutta toisaalta urut on jo C1:n puolesta, joten koskettimiston puolesta stage voisi toimia pareammin. (saa tarjota käytettyjä).

Mut tosiaan, arvio olisi kiva kuulla.
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
Nakkiso
03.02.2010 14:59:24
dantone: Eipä mulla ole vertailukohteena kuin Electro3, ja sen s.piano saundit, (jotka on tietääkseni aikalailla tän päivän huippua, joihin aikalailla muita verrataan) niin eipä ole juuri mitään eroa. Electrossa kun on twinimallinnus jonka läpi ne voi ajaa, (paitsi että wurlista tulee luonnottomampi) niin ainakin rhodesista tulee mukavamman kuuloinen, ja parempi soitettavuus.

Ja electron (ainakin kolmosen) koskettimisto on mitä mainioin soittaa sähköpianoja, tai mitä vaan kun siihen vain vähän tottuu.

"eipä ole juuri mitään eroa." Viisi sanaa kertoo enemmän kuin viisi sanaa.
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Bronks
03.02.2010 15:44:12

tarmo:
Mä kävin eilen vielä tsekkailemassa, enkä ollut ihan vakuuttunut rhodeseista. Ei oikeestaan potkinut yhtään.

Minkä läpi kuuntelit?
Don't take me serious, I'm just playing.
Rojekti
03.02.2010 20:41:05
Nyt sain tuon äpärän taloon ja rajusti sitä tuli rellutettuakin. Ubatihei, tyytyväinen olen. Pianot ovat upeat, sähköpianot samaten. Uruista en juuri piittaa, ne eivät ole ihan ihmeelliset mutta kai niillä jotain saa tehtyä. Vähän kun amppailee, tulee siistejä säröjä..!!

Tyttökin diggaa pianon lookista. Mikäs siinä, yhteisessä olohuoneessa. Katsotaanpa kun alkuhuuma menee ohi. Käyttöliittymä ainakin on ihan nappi, todella helppo käsitellä.
Sinulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti.
Bronks
06.02.2010 01:52:38

Rojekti: En ole korkkia vielä tietokoneeseen kytkenyt, mutta onko tietoja (kun manuaali oli hämmästyttävän suppea) että mitä ulottuvuuksia mokoma usb-yhteys tarjoilee kun iskee sen softan tietokoneelle? Maanantaina vasta pääsen testaamaan, ajattelin vain sattuisko jollakulla olla antaa kokemusta niin ei tarvitsisi tässä pähkäillä. Että jos esim. ulkoisen äänilähteen säätöjä saisi rukkailtua, ja kaikkea.. sanan "hienosäätö" olen kuullut kun softasta on puhuttu, mutta.

Yamaha S90 oli tätä ennen ja täytyy sanoa että vaikka näitä on paha vertailla keskenään niin tällä korkilla, suppea eli ei, on paljon mukavempi säädellä soundeja kuin sysikympillä. Siinä kun piti sitä uskomattoman vanhanaikaista, ahdasta ja epämääräistä digi"näyttöä" pähkäillä. Miten lie ovat sen tehneet niin vaikeaselkoiseksi ja huonoksi..

Saat esimerkiksi uudet saundit ladattua sitä kautta...

Ja tosiaan, saundien säätö on paljon yksityiskohtaisempaa ku portaittaisella nappulasäädöllä.
Rojekti
08.02.2010 17:17:00
Näinhän se oli, joo. Softaa vähän arvostelisin, kun sehän on melko surkea lötjäkes. Hidaskömpelöinen urvale, ei se hienosäätö oikein ole mistään kotoisin - ainakaan paljon erilaisia ohjelmia käyttäneelle, se rupee lähinnä vituttamaan. Lisäominaisuudet ne siellä lähinnä painoi.. ja se että sai sen soundipaketin ladattua uuden. Mutta enpä nyt tiedä. Harmittaa kovasti kun kuorosoundit katosivat preseteitsä, enkä nyt tiedä mistä saan mokomat takaisin. Layerointitouhutkin jäivät vähintäänkin hämärään. Mutta piakkoin pääsen lukemaan niitä pdf-helppejä, että olettaisin asian sitä myötä selvenevän.. taisi kuitenkin mm. pianot kuulostaa entistä paremmilta ,en tiedä.
Bronks
08.02.2010 22:28:34

Taisit sitten ladata koko saundipaketin kerralla ja korvata kaikki vanhat saundit sillä. Ei niin. Etsi se alkuperäinen äänipaketti (josta kai teit backupin?), lataa se takaisin ja korvaa yksitellen ainoastaan sellaiset saundit, joita tarvitset.

Mun mielestäni uudessa saundipaketissa oli melko harvakseltaan sellaisia saundeja, jotka kuulostavat paremmilta kuin alkuperäiset. Taisin ajaa niistä kuusi koneeseen.
tarmo
09.02.2010 11:33:08
Mikäs näissä äsveissä on kun niitä tipahtelee lähes uusina torille myyntiin parin viikon välein...
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
Rojekti
09.02.2010 16:03:44
Bronks: Taisit sitten ladata koko saundipaketin kerralla ja korvata kaikki vanhat saundit sillä. Ei niin. Etsi se alkuperäinen äänipaketti (josta kai teit backupin?), lataa se takaisin ja korvaa yksitellen ainoastaan sellaiset saundit, joita tarvitset.

Mun mielestäni uudessa saundipaketissa oli melko harvakseltaan sellaisia saundeja, jotka kuulostavat paremmilta kuin alkuperäiset. Taisin ajaa niistä kuusi koneeseen.

Tein nimenomaan niin. PDF:iä pääsin lukemaan vasta jälkikäteen. Harmi, kun en backupistakaan mitään tiennyt.
Prophet
09.02.2010 18:04:53
tarmo: Mikäs näissä äsveissä on kun niitä tipahtelee lähes uusina torille myyntiin parin viikon välein...

Tainut jäädä prototyyppiasteelle?
Bronks
09.02.2010 21:25:22

Rojekti: Tein nimenomaan niin. PDF:iä pääsin lukemaan vasta jälkikäteen. Harmi, kun en backupistakaan mitään tiennyt.

Manuaalista näet, miten saat tehdasasetukset takaisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)