maelstrom 08.03.2004 11:43:12 | |
---|
Kirjoittajana suomirockin kärki. Runojakin lueskelee silloin tällöin, tosin turha riimitysvitsailu painaa sisältöä turhan usein kokoon. On ässäarpa syntyä Suomeen. |
Fortune 08.03.2004 15:31:33 | |
---|
Mun mielestä muutamat Juicen biisit ovat kokonaisuudessaan puhdasta neroutta, kuten esim Luonas Kai Olla Saan, Myrkytyksen Oireet, Minea, Kuumaa Tuhkaa... Suomen kielessä teosten nimissä ei käytetä kaikissa sanoissa isoja kirjaimia, vain ensimmäisessä sanassa ja mahdollisissa erisnimissä. ;) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Jkob 08.03.2004 18:01:38 | |
---|
eteenkin vakavemmat biisit kolahtaa esim. Rakkauden ammattilainen, Pyhä toimitus ja Kaksoiselämää. Pakko vaan ihmetellä että miten laulu, joka on tehty kavereiden tyhjentämästä konjakkipullosta, voi olla vakava biisi ?-) Juiceltahan tuokin onnistuu. Eli Kaksoiselämää tässä tapauksessa "Times are tough, huh, bud!" |
juici 08.03.2004 19:21:58 | |
---|
Kyllä suomalainen rock olisi paljon köyhempää jos Pauli Matti Juhani Leskinen ei olisi ryhtynyt tekemään musiikkia vaan olisi suorittanut diplomikielenkääntäjän tutkintonsa loppuun. Juicen biisin ovat ikivihreitä, suorastaan kansallisaarteitamme. Juankosken pojalle pitää nostaa hattua. "And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ! |
H. Ani 08.03.2004 20:23:21 | |
---|
Pakko vaan ihmetellä että miten laulu, joka on tehty kavereiden tyhjentämästä konjakkipullosta, voi olla vakava biisi ?-) Juiceltahan tuokin onnistuu. Eli Kaksoiselämää tässä tapauksessa Puutunpa pilkkuun. Muistelen tapauksen olleen näin, että Juicen silloisella (jo entisellä) naisystävällä oli toinen mies. Ja kun Juice sitten sattui tulemaan jostain kiertueelta kotiin löysin hän tyhjän konjakkipullon, jota omien sanojensa mukaan käyttää vain, kun tekee soosia. Tämä naisystävä sitten väittämään, että eivät he ole sitä juoneet. Mutta siis itse biisihän kertoo enemmänkin juuri tuosta ko. naisesta kuin Juicesta itsestään. Näin ainakin Juicen omien sanojen mukaan. Itse omistan melkein kaikki Juicen levyt, taitaa 3 puuttua hyllystä. Omalaatuinen nerohan hän on. Crazyhuumoripoppia, mutta myös vakavampaa tavaraa. Mitenkähän olisikaan käynyt, jos Rauli Somerjoki olisikin ottanut Marilynin esitettäväkseen, kuten alun perin oli tarkoitus. (Juice siis tarjosi Marilyniä Raulilla, mutta hän kieltäytyi sitä esittämästä.) Epäilisin Suomen olevan paljon köyhempi tänäkin päivänä. Niin se on ja niin sen tulee olla! |
kitransoittja 08.03.2004 20:36:47 | |
---|
minusta on kumma miten juicen sävellystaitoja aina jotenkin vähätellään. yleensä kuulee sanottavan "onhan se loistava sanoittaja mutta ei kummoinen säveltäjä.." minusta juise on tehny NIIN monta loistavaa sävellystä että eipä tuu heti mieleen yhtä hyvää suomalaista rocksäveltäjää. |
Fortune 08.03.2004 20:48:38 | |
---|
minusta on kumma miten juicen sävellystaitoja aina jotenkin vähätellään. yleensä kuulee sanottavan "onhan se loistava sanoittaja mutta ei kummoinen säveltäjä.." minusta juise on tehny NIIN monta loistavaa sävellystä että eipä tuu heti mieleen yhtä hyvää suomalaista rocksäveltäjää. Niin totta. "3.30" on nerokas, "Minea" käsittämätön. Ehkä tuo maine on tullut niistä pop- ja rockpastisseista, joita niin monen Juicen biisin taustalla pyörii. Mutta nekin istuvat kokonaisuuteen mainiosti. Alatalon ja Tikanmäen aikaiset jutut ovat kyllä sävellyksellisestikin kaikkea muuta kuin huttua. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
H. Ani 08.03.2004 21:58:32 | |
---|
Alatalon ja Tikanmäen aikaiset jutut ovat kyllä sävellyksellisestikin kaikkea muuta kuin huttua. Korjatkaahan jos olen väärässä, mutta eikös Juice mainita aina säveltäjänä ja sanoittajana ja Anssi sovittajana? Juice ainakin itse on kertonut, että hänen ei tarvinnut kuin viheltää Tikanmäelle jonkin sortin sävelmää ja Tikanmäki tiesi heti, että mitä Juice ajaa nyt takaa. Parivaljakko toimi hyvin kunnes riitautui. Nykyään ei taida edes "Balladi elokuvasta Klaani" biisissä olla Juicen nimeä sanoittajan kohdalla. Taidetaan mainita vain Tikanmäki säveltäjänä. (Ennen muistaakseni painoksesta löytyivät kummankin nimet) Levyistä puheen ollen, hauskahko (=verrattavissa myös hyvyyteen) levykokonaisuus on Pyromaani palaa rikospaikalle. Noilla väli kuunnelmilla saadaan aikaan tiukka paketti. Ja tietty levyltähän löytyy liuta hienoja kappaleita. esim. "Aamu alkaa A:lla", "Pyhä toimitus", "Musta aurinko nousee" ja "Turvallisuus ja yhteistyö". sekä muutama muu ei_niin_vakava, mutta sitäkin kantaaottavampi ja piruileva skibale. Niin se on ja niin sen tulee olla! |
mr_b 08.03.2004 22:43:27 | |
---|
mitä olette mieltä juicesta, mielestäni viime vuosisadan paras kaikessa musiikkiin liittyvässä En pidä, mutta 15. yö tai Syksyn Sävel oli silti ensimmäinen koskaan yhtyeen kanssa soittamani kappale. Ja en varmasti liene ainoa. On muuten ihan pakko todeta, että Juice on vanhentunut tai oikeastaan kurpahtanut aivan tolkuttomasti viime vuosina. Levyraadissa tai jossain tuli tämä uusi video ja mies näyttää jotenkin oudolta. Lihavan ihmisen nahka laihan ihmisen päällä. Taitaa vähän terveys olla pettämässä... But I know y'all want that 808, can you feel that b-a-s-s? |
Juice 08.03.2004 23:02:29 | |
---|
Eikä minun käsittääkseni yleensäkään pidä biisejään kovinkaan merkittävänä musikaalisesti. Tarkennan tätä omaa sanomaani sen verran, että tuo ei siis ole (pelkästään) minun käsitykseni vaan Juice on sanonut jotakuinkin niin. Mikko Alataloahan syyteltiin joskus biisien varastamisesta. Juice sanoi siihen suurinpiirtein näin: "Mikko on vaan niin paljon musiikillisesti lahjakkaampi kuin minä. Jos se jotain pöllii, niin se tekee sen niin yksi yhteen, että jää varmasti kiinni. Minun tapauksessani on kyse vähän samasta kuin Sulo Aittoniemi soittaa huuliharpulla 'Eldanka -järven jää'. Lopputulos on niin kaukana oikeasta, että Suti voisi ottaa biisin omiin nimiinsä. " Siis onhan ne hienoja biisejä, juuri monet edellä mainitut ja monet muutkin. Oma suosikkini on "Pyhä toimitus" ja myöskin "Musta aurinko nousee". Ei tuollasia kyllä mikään täys puurokorva tee. Kyse tuossa musikaalisuuden vähättelyssä on oletettavasti paljon myös siinä, että Juice haluaa myös olla enemmän sanoittaja ja jäädä mieluummin lyriikkansa puolesta historiaan. Musiikki on vain väline tuoda ajatuksia paremmin kuuluviin. Taisi jopa itse myös sanoa tämän, en ole varma. Muistaakseni Juice on sanonut myöskin lukeneensa oliko peräti yhden koko kirjaston läpi :) Lopuksi kirjastotäti alkoi kysellä häneltä itseltään mitä kirjoja kannattaisi ostaa. Myös mm. Jim Morrison luki paljon ja hänen yhden luokanopettajansa mukaan oli monasti myös luokkansa ainoa joka ymmärsi täysin lukemansa. Eli hyvillä sanoittajilla on perustaa. Hieman offtopic, mutta kuitenkin. Klisee on klisee. |
Suomen kielessä teosten nimissä ei käytetä kaikissa sanoissa isoja kirjaimia, vain ensimmäisessä sanassa ja mahdollisissa erisnimissä. ;) Jos olisin isäsi, niin antaisin piiskaa moisesta. :-P ;) EDIT: Lisäksi, jos olisin isäsi, äitisi olisi sekaantunut lapsiin... Pitikö tuokin nyt sanoa? Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Jkob 09.03.2004 14:58:04 | |
---|
Puutunpa pilkkuun. Muistelen tapauksen olleen näin, että Juicen silloisella (jo entisellä) naisystävällä oli toinen mies. Ja kun Juice sitten sattui tulemaan jostain kiertueelta kotiin löysin hän tyhjän konjakkipullon, jota omien sanojensa mukaan käyttää vain, kun tekee soosia. Tämä naisystävä sitten väittämään, että eivät he ole sitä juoneet. Mutta siis itse biisihän kertoo enemmänkin juuri tuosta ko. naisesta kuin Juicesta itsestään. Näin ainakin Juicen omien sanojen mukaan. Muistelisin vaan itse jostain lukeneeni että Juicen ystävät olisivat tuon pullon tyhjentäneet. Samapa tuo, pullo on nyt tyhjä ja Kaksoiselämää tehty. Mutta pakko se sanoa on että Juice on tarinain kertojana ehdoton suosikkini. Ainoa lähelle pääsevä on Heikki Salo. Eivätkä ne sävellyksetkään niin huonoja ole kuin tässä on todettu. Jotenkin jää vain sellainen kuva että Juicen olisi pitänyt työstää jotain kieroja sointukiertoja joka biisiin. "Times are tough, huh, bud!" |
jannu 10.03.2004 01:31:55 (muokattu 10.03.2004 01:33:31) | |
---|
Onko se muuten totta että Juice säilytti "Musta aurinko nousee"(Fortune, huomaa kirjoitusasu! ;) -biisiä vuosikaudet pöytälaatikossa, koska ei millään keksinyt lyriikoihin viimeistä riviä? Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Minushuman 10.03.2004 12:57:58 | |
---|
En ole mikään Juice x-pertti. Mutta jotain hän mielestäni niissä harvoissa biiseissä mitä olen kuullut saavuttanut. Rakkauden haudalla on ihan ykkönen. Musta aurinko nousee...(black sun rising, the sun rises from me?) "The joy of violent movement pulls you under..." |