![]() 04.02.2010 23:02:59 (muokattu 04.02.2010 23:03:22) | |
---|---|
WanhaWetäjä: Siinä on jo siis kaksi erittäin hyvää syytä käyttää Macceja ;-) Vaimolle tuli tää mäkkiläppäri hankittua. Tää vehje vituttaa mua ihan yhtä paljon kuin mikä tahansa muu tietokone. Paitti et tää oli saatanan kallis. Siis kallista paskaa nätissä kuoressa. Jep! Jos miehen nimimerkki on humppahaitaristi ! niin on osannut valita nikkinsä hyvin. One kind of music only - the good kind | |
![]() 05.02.2010 09:28:40 | |
WanhaWetäjä: Jep! Jos miehen nimimerkki on humppahaitaristi niin totta kai häntä pitää uskoa! Sanansa on yhtä painava kuin Kouvolan Casotto kännisen haitaristin sylissä viimeisen valssin soidessa Tyrnävän Raittiusseuran tansseissa ! Ostankin seuravaksi koneeksi "anttila-acerin" ja rupean sillä vääntämään musaa, se on 3 kertaa halvempi kuin MacBookPro, ja jos siinä on samat sisuskalut niin sehän pyörittää myös Macin softia, käyttöjärjestelmää myöten! ..ttu kun en tuota aiemmin tajunnut! Olisin säästänyt satoja euroja! HOHO! Kiitos vaan kunnioituksesta. Menin ostamaan konetta ja macci oli vaihtoehtona. Keskusteltiin siinä vaihtoehdoista ja liikkeen edustaja ei kyllä mitenkään halventanut maccia, sanoi vaan, että niissä ei enää rautapuolella ole omaa tuotantoa kuten ennen vaan samoja pc-runkoja käyttävät. En nyt vaan muista oliko alihankkija asus vai acer. Joka tapauksessa samaa tavaraa kuin muutkin kannettavat. Ostin muuten Lenovon. Mitä nimimerkkiin tulee, niin sen luotettavuudella ei lie juurikaan merkitystä. Mikä tekee WanhastaWetäjästä ylivertaisen kaikkitietävän ja -osaavan kaikkiin muihin nähden? Ylisuuri ego? Humpasta rautalankaan... | |
![]() 05.02.2010 11:50:54 | |
humppahanuristi: Menin ostamaan konetta ja macci oli vaihtoehtona. Keskusteltiin siinä vaihtoehdoista ja liikkeen edustaja ei kyllä mitenkään halventanut maccia, sanoi vaan, että niissä ei enää rautapuolella ole omaa tuotantoa kuten ennen vaan samoja pc-runkoja käyttävät. Emmää muusta tiärä mutta veikkaan emolevyllä olevan ratkaisevan suuri tekijä koneen luotettavuuden suhteen. Toinen on tietysti puucee puolella se kuinka paljon softaa yrittää änkeä käyttikselle. Mitä enempi, sen pahempi. Ja kuinka paljon sitä softaa oikeastaan tarttee olla ? Kaikkein simppeleintä on luoda omat osiot netille ja muulle samankaltaiselle, musan duunaamiselle, video editille jne. Siis jos näin paljon käyttötarkoituksia yleensä löytyy. COVS jäsen nro 6 | |
![]() 05.02.2010 14:04:28 | |
Mikä tekee WanhastaWetäjästä ylivertaisen kaikkitietävän ja -osaavan kaikkiin muihin nähden? Ylisuuri ego? Tähän vois osallistua, mutta jossain vaiheessa lupasin olla hiljaa. COVS n:o 1. | |
![]() 05.02.2010 18:08:54 | |
mack the knife: Tähän vois osallistua, mutta jossain vaiheessa lupasin olla hiljaa. Sullon kovempi luonto kun mulla.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 05.02.2010 19:56:55 | |
isojussi: Sullon kovempi luonto kun mulla.... Jippii!Kohtsiltään se alkaa? Vaikea.Mutta varma! | |
![]() 05.02.2010 21:26:22 | |
Pitkästä aikaa käytin tuota Anysee TV -korttia kun tallensin yhden leffan kovalevylle. Huomasin vaan, että se teki 1,5 h leffasta melkein 2Gt tiedoston, mites muilla joilla on Anysee? | |
![]() 05.02.2010 21:39:41 | |
EP: Pitkästä aikaa käytin tuota Anysee TV -korttia kun tallensin yhden leffan kovalevylle. Huomasin vaan, että se teki 1,5 h leffasta melkein 2Gt tiedoston, mites muilla joilla on Anysee? Tommosia klönttejä ne on tekipä millä värkillä tahansa; ulkoselle levylle noita kannattaa taltioida, sattaapi muuten koneen tallennuskapasitettti yllättäin ehtyä... ..ei helev...olisko noin?..... | |
![]() 05.02.2010 21:46:01 | |
jjussila: Tommosia klönttejä ne on tekipä millä värkillä tahansa; ulkoselle levylle noita kannattaa taltioida, sattaapi muuten koneen tallennuskapasitettti yllättäin ehtyä... Joo niimpä, DVD -levylle aattelin tallentaa. Eipä tuossa taida mitään ihmeellistä ollakaan, tuntu taas vaan aika isolta tiedostolta äkkiseltään, mutta 1,5 h niin taitaa se sen verran viedäkin ja DVD :lle mahtuu kyllä. | |
![]() 06.02.2010 14:53:39 (muokattu 06.02.2010 14:56:10) | |
humppahanuristi: Kiitos vaan kunnioituksesta. Heh..olen pahoillani ja katson peiliin, humppa ja haitari(istit) ovat niitä alueita joita pyrin välttäämään ainakin kotioloissa, haitaristit ovat usein vähän sellasia kotisukkelia kavereita, ehkä olen muodostanut heistä mielessäni vääränlaisen stereotyypin, en kuitenkaan lähtisi ihan ensimmäisenä kysymään neuvoa haitaristilta esim tietokonehankinnoissa, paitsi jos hän sattuisi olemaan töissä Mac-myymälässä ja tietäisi ko laitteista jotain ;-) Menin ostamaan konetta ja macci oli vaihtoehtona. Keskusteltiin siinä vaihtoehdoista ja liikkeen edustaja ei kyllä mitenkään halventanut maccia, sanoi vaan, että niissä ei enää rautapuolella ole omaa tuotantoa kuten ennen vaan samoja pc-runkoja käyttävät. En nyt vaan muista oliko alihankkija asus vai acer. Joka tapauksessa samaa tavaraa kuin muutkin kannettavat. Liikkeen edustaja oli selkeesti hyvä myyntimies, ei haukkunut kilpailijaa(?), mutta paskaa hän toki puhui ainakin osittain, ei tainnut olla edes Mac-asiantuntija?Rungot, emot(?) ja arkkitehtuurihan noissa lienee ihan eri osastoja, MacBookit on tehty yhestä alumiinikappaleesta sorvaamalla, pyrkimyksenä mahdollisimman kestävä ja kevyt runkorakenne, halpiskoneet tehdään monesta eri osasta = runko elää, Macin pöytäkoneet taas ovat ihan oma lukunsa suunnittelun osalta. Saatan olla väärässä tässäkin, en väitä asiaa tuntevani muuta kuin nettijuttujen ja omien Maccieni perusteella. Tietääkseni Acereissa on yleensä AMD:n prossut, toki käyttöjärjestelmä/emolevyt se on mikä noissa eniten eroaa. Voihan se tosiaankin olla että Macit on suurta kusetusta, yhdestä palikasta väsätty alumiinirunko ja Applen logo ja hirveä hinta, muuten sisältä samaa paskaa kuin muutkin? http://www.youtube.com/watch?v=_shzzwpRSt8&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=e7g6H7Biq6U Macin pöytäkoneissa hyvin suunniteltu ergonomia ja siisteys on yksi asia mitä oppii arvostamaan PC-maailman jälkeen. Ihan mitätäön juttu ei ole myöskään se että XP tukee max 4 gigaa muistia? MacPro ja MacBookit max 32 ja 16...kuin myös esim LogicStudio osaa hyödyntää moniydintekniikan erinomaisesti. Musahommissa aika tärkeä asia kun käytetään esim raskaita softasynia ja plugareita. Ostin muuten Lenovon. Varmasti hyvä ostos. Mä ostin Macin pöytäkoneen aikanaan siksi että mulla oli musasoftana Logic 5.5.1 josta maksoin 500€, PC tuki loppui ko softalle joten Mac oli aika luonnollinen valinta, enkä ole sitä katunut. Luonnollista oli myös ostaa Mac-läppäri, Firewire piuha vaan koneesta toiseen ja koko systeemilevy asetuksineen ja ohjelmineen koneesta toiseen, nice! Mitä nimimerkkiin tulee, niin sen luotettavuudella ei lie juurikaan merkitystä. Juu ei, haitaristit ovat usein aiwan mahottoman ketkuja veikkoja, ja usein vielä hirveitä kannuja ;-) Mikä tekee WanhastaWetäjästä ylivertaisen kaikkitietävän ja -osaavan kaikkiin muihin nähden? Ylisuuri ego? Eiköhän tällä palstalle ole yksi joka on kaikkitietävä alueesta kuin alueesta, ja se en ole todellakaan minä. Nää Mac vs Pc -jutut on siitä kummallisia että yleensä he joilla ei ole omakohtaisia kokemuksia esim Maccin siirtymisestä PC:n jälkeen, juuri he puhuvat näistä asioista kaikkitietävinä, vaikka eivät todellisuudessa tiedä asiasta hevon vittuakaan, eikö näin ole? Korjaa toki jos olen väärässä? Aika harvoin asia menee toisinpäin eli Macista monen vuoden jälkeen olisi siirrytty takaisin PC-puolelle, miksiköhän? Mulle on ihan sama mitä kone pitää sisällään, pääasia että se toimii. Mutta se lienee on varma asia että ei MacBookPro samoista komponenteista ole kasattu kuin se 300€ Anttila-Acer, eihän? Kysyin asiaa Mac-maahantuojalta, osittain samoja komponentteja käytytetään kaikissa koneissa, merkistä riippumatta, mm prossut, muistit, kovalevyt yms, käsittääkseni Maceilla on kuitenkin eri tuotantolinja jo pelkästään tuon runkorakenteen takia. Applen suunnittelu ja päämaja on edelleen Kaliforniassa, koneet kasataan jossain halpatuontimaassa missä kaikki muutkin nykyään. Oma MacBookini on kasattu yllättäen Kiinassa. Mulla on ollut Mac vähän yli 4 vuotta, omakohtaisten kokemuksieni perusteella tiedän jotain siihen maailmaan siirtymisestä, aiemmin olen todennut että mulla oli ihan ok toimiva PC, on vieläkin, mutta en mä sitä enää tarvi kun Maceilla hoituu ne jutut sujuvammin mitä mä teen ja harrastan. Joillain toisilla homma toimii paremmin PC:n kera. Kuten sanottua ; varmaan kaikki nykyiset Mac-käyttäjät olisivat kalliin "paskansa" sijaan ostaneet sen halpis-Acerin tms, tai miksei kalliimmankin, JOS sillä pystyisi tekeen samat asiat kuin Macilla ja JOS niillä vois sujuvasti pyörittää Macin softia. Tämä on vapaamuotoista lainausta yhdestä nettijutusta PC:t on tehty älykkäille ihmisille joilla on tietoa ja taitoa ja aikaa säätää, Macit on yksinkertaisten umpitollojen koneita jotka haluaa vaan että kone toimii suoraan kaupan paketista plug&play uskomatonta kyllä, ne toimiikin yksinkertaisemmin ja helpommin ja niitä ei tarvi ylläpitää läheskään niin paljoa kuin PC-koneita, jos ollenkaan, ainakin tämän olen oppinut neljässä vuodessa. Jos tässä nyt taas on jotain vittuilua ja ylisuuren egon korostamista joidenkin mielestä niin ei voi mitään, ainakin olen yrittänyt perustella sanomiseni. Näistä Mac vs Pc, Intel vs AMD, Logic vs Cubase, Finale vs Sibelius, Audi vs BMW, humppa vs rokkenroll tms, näistähän voi vääntää maailman tappiin ja jokainen on onnellinen siinä omassa ja ainoassa oikeassa "uskossaan" eikä anna tuumaakaan periksi, hyvä näin, syntyy ainakin keskustelua. | |
![]() 06.02.2010 16:16:22 | |
WanhaWetäjä: ..Heh..olen pahoillani ja katson peiliin, humppa ja haitari(istit) ovat niitä alueita joita pyrin välttäämään ainakin kotioloissa, haitaristit ovat usein vähän sellasia kotisukkelia kavereita.. ..Juu ei, haitaristit ovat usein aiwan mahottoman ketkuja veikkoja, ja usein vielä hirveitä kannuja ;-) Tähän olis paljonkin korjailtavaa, mutta antaa nyt olla.. | |
![]() 06.02.2010 21:33:14 | |
WanhaWetäjä: Heh..olen pahoillani ja katson peiliin, humppa ja haitari(istit) ovat niitä alueita joita pyrin välttäämään ainakin kotioloissa, haitaristit ovat usein vähän sellasia kotisukkelia kavereita, ehkä olen muodostanut heistä mielessäni vääränlaisen stereotyypin, en kuitenkaan lähtisi ihan ensimmäisenä kysymään neuvoa haitaristilta esim tietokonehankinnoissa, paitsi jos hän sattuisi olemaan töissä Mac-myymälässä ja tietäisi ko laitteista jotain ;-) Kukin tavallaan, mutta eiköhän se siitä. Liikkeen edustaja oli selkeesti hyvä myyntimies, ei haukkunut kilpailijaa(?), Myyvät molempia tuolla liikkeessä. Minulla kriteerinä oli tuo firewire, joka on pakko olla. Sitähän ei enää noissa markettien halpiskannettavissa ole eikä oikein muissakaan paitsi sitten nämä lenovon tuotteet sekä macit. En minäkään lähde sen kummemmin väittelemään, omaa kokemusta koneiden sisuskaluista ei ole. Lähinnä kai noissa maceissa nykyään on, että eivät ole applen kokoonpanemia, kuten ennenmuinoin vaan tehdään alihankintana. Komponenttisovitukset, muotoilu yms. on tehty applen toimesta mutta kokoonpano jossain "tavallisella" linjalla. Näin ainakin käsitin myyjän puheista. Oli miten oli, kunhan koneet toimii. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 06.02.2010 21:55:32 (muokattu 06.02.2010 21:57:56) | |
humppahanuristi: ..Minulla kriteerinä oli tuo firewire, joka on pakko olla.. Mitenkäs nämä PC -cardit (jos koneessa on ko. liitäntä mahdollisuus) missä on firewire liittimet, onko kellään kokemusta niistä? Matkakäyttöön en kyllä ottaisi kovin arvokasta laitetta kuitenkaan. | |
![]() 06.02.2010 22:32:44 | |
EP: Mitenkäs nämä PC -cardit (jos koneessa on ko. liitäntä mahdollisuus) missä on firewire liittimet, onko kellään kokemusta niistä? Tuolla on jotain aiheesta, eli firewire on paljon nopeampi, mutta USB löytyy useimmista koneista ja firewire kortteja on saatavilla: http://www.usb-ware.com/firewire-vs-usb.htm | |
![]() 06.02.2010 22:37:44 (muokattu 06.02.2010 22:45:37) | |
Baryton-B: Tuolla on jotain aiheesta, eli firewire on paljon nopeampi, mutta USB löytyy useimmista koneista ja firewire kortteja on saatavilla: http://www.usb-ware.com/firewire-vs-usb.htm Juu, eli tuollaista tarkoitin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3000 | |
![]() 08.02.2010 01:15:15 | |
EP: Juu, eli tuollaista tarkoitin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3000 Nuo pelaa ihan hyvin. Myös pöytäkoneiden PCI kortit pelaavat ok eikä maksa paljon. | |
![]() 08.02.2010 01:28:26 | |
WanhaWetäjä: ...Eiköhän tällä palstalle ole yksi joka on kaikkitietävä alueesta kuin alueesta, ja se en ole todellakaan minä... Oot vaan katreellinen, kun oot sitä tyhmempi... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 08.02.2010 01:46:23 | |
Baryton-B: Tuolla on jotain aiheesta, eli firewire on paljon nopeampi, mutta USB löytyy useimmista koneista ja firewire kortteja on saatavilla: http://www.usb-ware.com/firewire-vs-usb.htm Asiallinen linkki ja siinä on just kaivettu fw:n etu isojen tiedostojen siirrossa. Toki tossa oli se hitaampi (mutta yleisempi) 400 Mbps 1394-standardin firewire, kun esim äänihommissa olis järkee käyttää tuplasti nopeempaa 1394b:tä. Toisaalta ... aika mittaviakin protsydeemejä on tehty silti usb:n varaan - niinko vaikka Sonarin rautaosaasto. Rollella ja Yammullahan on sit lisäks 1Gb:n ethernet-liitännällä pelaavat tsydeemit olemassa.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 08.02.2010 15:35:28 | |
isojussi: Oot vaan katreellinen, kun oot sitä tyhmempi... Lopettakaa jo, ei minua tarvi kadehtia, tää laaja-alainen multitieto on synnyinlahjaksi saatu. Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu... | |
![]() 08.02.2010 22:11:53 (muokattu 08.02.2010 22:12:06) | |
Kertokaapas tuosta "Power Managerista" mihin kaikkeen se vaikuttaa? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)