Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen + pedaalin hankintaa?
1
Chop
05.02.2010 10:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli hakusessa olisi duunarin kukkarolle sopivan hintainen raskaamman musiikin soitteluun soveltuva vahvistin(combo) mikä riittäisi bänditreeneihinkin ja sen kaveriksi joku säröpedaali.
 
soittimena toimii Esp ltd mhb-400 keppi
 
Jos löytyy hyviä ideoita niin niitä otettaisiin mielellään vastaan.
 
omakohtainen kokemus/tuntemus juuri tähän tarkoitukseen olevista vehkeistä on aika olematonta ja siksi hieman ammattimiesten mielipiteitä pyydänkin.
 
Vladi
05.02.2010 10:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennatko vielä hieman tota budjettia, niin päästään asiaan. Jostain syystä "duunarin kukkarolle sopiva" ei kerro mulle oikein mitään. Ehkä oon tyhmä.
 
Kyllä se siitä.
9292
05.02.2010 11:19:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäpä ehdotan Tech 21 Trademark 60 comboa ja siihen kaveriksi vaikka tuo EHX:n Metal Muff with Top Boost pedaalia, jos pelottaa ettei kombossa säröt riitä. Kombo maksaa käytettynä torilta alle 400 euroa ja pedaali alle satasen. Siinä on sitten soundipalettia ja säätämisvaraa varmastikin tarpeeksi kaiken näköiseen mätöön. Jäsen Spiral varmaan voisi kertoa näistä lisää, hänellä on myös youtubessa hyviä pätkiä näistä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=D6H-NhMB4no tuosta yksi soundiklippi
 
Chop
05.02.2010 11:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tarkennatko vielä hieman tota budjettia, niin päästään asiaan. Jostain syystä "duunarin kukkarolle sopiva" ei kerro mulle oikein mitään. Ehkä oon tyhmä.
 
no tän duunarin budjetti pyörii siellä 400-700€ kieppeillä sisältäen molemmat vehkeet.
 
Vladi
05.02.2010 13:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chop: no tän duunarin budjetti pyörii siellä 400-700€ kieppeillä sisältäen molemmat vehkeet.
 
Hmm, tohon rahaa saa jo aika hyviä putkicombojakin. Esim. Bugeraa ja Peavey 6505+-komboja löytyy uutenakin. Tuolla ehdotettu Tech Trademark on myös hyvä vaihtoehto. Suosittelen että käyt liikkeissä testailemassa jos vain mahdollista. Voit kattoa vähän kalliimpiakin pelejä ja sitten metsästää torilta, jos löytyy joku hyvä. :)
 
Kyllä se siitä.
Chop
05.02.2010 14:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllähän se paras olisi itse käydä kokeilemassa ja täältä ajattelinkin hakea hieman suuntaviivaa mistä kannattaisi lähteä liikkeelle.
 
kiitos neuvoista!
 
Vladi
05.02.2010 14:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chop: Joo kyllähän se paras olisi itse käydä kokeilemassa ja täältä ajattelinkin hakea hieman suuntaviivaa mistä kannattaisi lähteä liikkeelle.
 
kiitos neuvoista!

 
Kerro sitten mitä oot käyny testailemassa niin täältä voipi löytyä käyttökokemuksia pidemmältä aikaväliltä! :)
 
Kyllä se siitä.
Mandarax
05.02.2010 14:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja fiksu duunarihan hakee budjettiratkaisunsa käytettynä..! Saa rahalleen moninkertaisesti vastinetta uuteen nähden, esmeks tuosta hyvä esimerkki ja kelpo vaihtoehto:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=384364
 
Tonnin mörssäri puoleen hintaan. Kompakti vehje, mutta taipuu hyvin myös treeneihin - sen säröpurkinkin voi jättää kauppaan. Sitten jos (lue: kun) nälkä siinä soitellessa ajanmittaa kasvaa, niin eteenpäin myydessä saa saman rahan takaisin.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
JuSu
05.02.2010 15:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Ja fiksu duunarihan hakee budjettiratkaisunsa käytettynä..! Saa rahalleen moninkertaisesti vastinetta uuteen nähden, esmeks tuosta hyvä esimerkki ja kelpo vaihtoehto:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=384364
 
Tonnin mörssäri puoleen hintaan. Kompakti vehje, mutta taipuu hyvin myös treeneihin - sen säröpurkinkin voi jättää kauppaan. Sitten jos (lue: kun) nälkä siinä soitellessa ajanmittaa kasvaa, niin eteenpäin myydessä saa saman rahan takaisin.

 
Hyviä pointteja - sillä varauksella, että ei tarvitse kerrostalossa soitella.
 
Mulla on ollut Scremer sekä combo- että nuppimallisena, lisäksi vielä Thunder-combo. Kumpikaan noista Engleistä ei kyllä kerrostalovolumeilla toimi alkuunkaan. Puhdas nyt menettelee, mutta säröosasto on onnetonta sirinää, ellei volumea pääse edes hieman avaamaan.
 
Muuten hintaansa nähden voisi hyvinkin olla hyvä valinta tämä. Ja toisaalta, säröpedaalin avulla voisi sitten löytyä kotivolumeillakin mukavaa sointia - tätä ei ole itse kokeillut.
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
Chop
05.02.2010 15:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Hyviä pointteja - sillä varauksella, että ei tarvitse kerrostalossa soitella.
 
Mulla on ollut Scremer sekä combo- että nuppimallisena, lisäksi vielä Thunder-combo. Kumpikaan noista Engleistä ei kyllä kerrostalovolumeilla toimi alkuunkaan. Puhdas nyt menettelee, mutta säröosasto on onnetonta sirinää, ellei volumea pääse edes hieman avaamaan.
 
Muuten hintaansa nähden voisi hyvinkin olla hyvä valinta tämä. Ja toisaalta, säröpedaalin avulla voisi sitten löytyä kotivolumeillakin mukavaa sointia - tätä ei ole itse kokeillut.
 
JuSu

 
Tarkoitus tosiaan olisi soitella myös kerrostaloasunnossa joten pitäisi toimia myös hieman hiljaisemmalla volumella :)
 
JuSu
05.02.2010 16:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chop: Tarkoitus tosiaan olisi soitella myös kerrostaloasunnossa joten pitäisi toimia myös hieman hiljaisemmalla volumella :)
 
Saattaisin suositella myös tuota Tech Trademark 60 -vahvistinta. Kevyt, hyväsoundinen ja trankkupelinä toimii hiljaisellakin. Joku laatuisa säröpedaali maun mukaan eteen tuottamaan metalliosastoa. Jos on kovin raskaskätinen rumpali, voi bändisoitossa teho olla hiukan siinä ja siinä. Useimmille riittää kuitenkin hyvin.
 
Itse yllätyin positiivisesti tuon äskettäin ostamani Mesa/Boogie Nomad 55:n soundista hiljaisellakin, varsin tukeva ja asiallinen sointi. Mikäli tämä on Mesojen ominaisuus kautta linjan, suositan katsastamaan budjettiin sopivat ko. valmistajan laitteet, 700 eurolla kyllä torillakin välillä pyörii. Mulla ei ole kokemusta muista Mesan tuotteista, joten en voi enempää varmaksi sanoa.
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
Spiral
05.02.2010 16:50:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Saattaisin suositella myös tuota Tech Trademark 60 -vahvistinta.
 
Komppaan JuSua.
 
Mandarax
05.02.2010 18:02:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Komppaan JuSua.
 
Kyl maar - varma valinta..! Rumpujen kera en ole tuota testannut, mutta riittänee sinne bänditouhuihin asti myös. Voxin Valvetronixeja voin kyllä myös suositella, varsinkin kerrostalosoitteloissa lyömättömiä sen portaattoman tehonsääntönsä ansiosta. Itselläni oli sellainen AD50VT taannoin ja kyllä sillä jokunen bänditreenikin tuli koitettua. Tosin reippaamman kapulatatsin omaava kannuttaja hukuttaa tuon viisikymppisenkin alleen.. Mutta verteenotettava ja edullinen vaihtoehto tuokin.
Trankussa kun noita tehoja saa olla hiukan reilummaltikin, ilman että hissuttelu kärsii niin tuosta voi suositella myös yhtä "legendaa" ja varmaa valintaa:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=391506
Rolandin Jazz Chorus, tosin tymäkämpään menoon tarvitsee sen säröpolkusimen eteensä. Mutta ei siis pöllömpi valinta tuokaan - semminkin kun käytettynä taaskin irtoaa noin puolella siitä kun uudesta nyhdetään. 2x12" combo nyt on aina hiukan hankala roudattava, mutta jos comboa haetaan, niin comboa tarjotaan, sano.. 1x12 tahi 2x12 on sitten omassa harkinnassa - lähinnä varmastikin valinta lähinnä kodin ja bändisoiton välillä.
Vielä jos jonkun tähän hätään trankuista tarjoilisi, niin wanha kunnon Peaveyn Bandit. Sellainen wanhanmallinen turkooseilla raidoilla varustettu versio (80w..?) majaili kauan treeniksen nurkissa ja jokusen kerran varavaffarinakin toimi - ja ihan hyvin toimikin..!
Pistä noitakin mainittuja ihmeessä testilistalle.
Ja se pääpointti: OSTA KÄYTETTYNÄ, varsinkin jos on budjetti yhtään tiukassa..!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «