Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland CB-30 basso vahvistin
1
Hurja
01.02.2010 19:20:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakennan tällä hetkellä bassoa ja työ rupeaa olemaan siinä vaiheessa, että olisi aika ruveta katsomaan vahvareita.
 
Minulla on Rolandin kitaravahvistin ja olen ollut siihen niin tyytyväinen, että olen päättänyt ostaa saman merkkisen bassovahvarin. Rolandin bassovahvistimista minulle paras olisi tämä CB-30.
 
Olisiko joku omistanut kyseisen vahvarin jo niin kauan, että pystyisi sanomaan, että onko se kannattava ostos?
Siinä pitäisi kai olla rumpukone, korjatkaa jos olen väärässä?
Kysyisin efekteistä sen verran, että onko siinä säröä, tai onko bassoihin yleensäkkään minkäänlaista särömahdollisuutta, esim. pedaaleilla?
 
Tietäisikö joku jonkun kaupan pääkaupunki seudulla, josta kyseisen vahvarin löytää ja mihin hintaan?
 
Entä voiko basson laittaa kiinni kitaravahvistimeen?
 
Kiitos jo etukäteen!
 
Commoni
01.02.2010 21:04:04 (muokattu 01.02.2010 21:06:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurja:
Kysyisin efekteistä sen verran, että onko siinä säröä, tai onko bassoihin yleensäkkään minkäänlaista särömahdollisuutta, esim. pedaaleilla?
 

 
Suurin osa kitarapedaaleitahan pitäisi bassolla toimia? Ja on bassolle myös omia pedaaleita, että kyllä niillä saa. Itsellänikin on Bossin BD-2 säröpedaali ja bassolla vetelen kyllä läpi.
 
Thomannilta ku katoin, nii ei siellä taida säröä löytyä, mutta tarkista toki itsekkin.
http://www.thomann.de/fi/roland_cb30_bass.htm
 
You made me draw these stupid little hearts!
FuguManiac
01.02.2010 21:20:56 (muokattu 01.02.2010 22:04:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo saahan bassolle särön, mutta yleensä kannattaa turvautua erilliseen purkkiin, noi vahvareiden omat tuppa olemaan vähä kämäsiä (jos niitä nyt ollenkaan löytyy). Itselläni on DigiTechin Bass Driver ja se pelittää ihan ok.
 
CB-30:sä on kyllä rumpukone ja muutenkin oivat säätömahdollisuudet yksinsoitteluun. Bändisoittoon se sen sijaan on tod.näk. hieman alitehonen. Ja basson saa kyllä kiinni kitaravahvariin ja voi kuulostaakin ihan siedettävältä (muistelisin että joskus vedettiin bänditreenit niin että basso tuli 40w kitaravahvarin ja 4x12" kitarakaapin kautta ja kuulosti ihan siedettävältä). Ainut vaan että botne katoo aika helposti sillä tavalla.
 
EDIT. Ei siinä taidakkaan olla rumpukonetta. En varmaks mee kuitenkaan sanomaan.
 
Vallu-Veke
04.02.2010 08:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurja: Rakennan tällä hetkellä bassoa ja työ rupeaa olemaan siinä vaiheessa, että olisi aika ruveta katsomaan vahvareita.
 
Minulla on Rolandin kitaravahvistin ja olen ollut siihen niin tyytyväinen, että olen päättänyt ostaa saman merkkisen bassovahvarin. Rolandin bassovahvistimista minulle paras olisi tämä CB-30.
 
Olisiko joku omistanut kyseisen vahvarin jo niin kauan, että pystyisi sanomaan, että onko se kannattava ostos?
Siinä pitäisi kai olla rumpukone, korjatkaa jos olen väärässä?
Kysyisin efekteistä sen verran, että onko siinä säröä, tai onko bassoihin yleensäkkään minkäänlaista särömahdollisuutta, esim. pedaaleilla?
 
Tietäisikö joku jonkun kaupan pääkaupunki seudulla, josta kyseisen vahvarin löytää ja mihin hintaan?
 
Entä voiko basson laittaa kiinni kitaravahvistimeen?
 
Kiitos jo etukäteen!

 
Itselläni on Bass Microcube. Samalaite, mutta pienemmillä kajareilla.
Vahvarimallinnoksia, efektejä, rumpukone ja särö on ja sen saa kiinni muihin vahvareihin.
Särö on aika kälynen. Itse käytän Ibanez PD7 säröä.
Ihan mukava kotisoittoon. Rumpukone on hyvä metronomi tavallaan ja sen tahtiin on mukava jamitella. Kiva peli, kun on niin pieni. Ei vie tilaa olkkarissa juurikaan ja basso mahtuu sohvan alle. Tulee jamiteltua enemmän, kun setti on aina käden ulottuvilla ja ne saa äkkiä piiloon.... Kuulokkeet saa kans kiinni, niin muut perheenjäsenet ei hermostu hiiteen helvettiin ;)
 
klovni
04.02.2010 19:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandin Cube 30 löytyy täältä, ei ole rumpukonetta kyseisessä vehkeessä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «