Rock n 05.03.2004 14:11:44 (muokattu 05.03.2004 14:12:55) | |
---|
Tanssillisesti se ei mene noin.. Väitän kyllä, että suurin osa tanssijoista tanssii foksit fokseina, on ne sitten nopeita fokseja tai hitaita fokseja. Tietysti noita nopeita tanssitaan myös kädenalifoksina eli fuskuna. En ole koskaan agentseilta kuullut polkkaa, jenkkaa, enkä lattareita. Epämääräiset rokit menee yleensä fokseina. Rock 'n' Rollit sitten mahdollisesti jivenä. Useimmiten kuitenkin fokseina, koska daami ei ole osannut Swingin sukuisia tansseja. Aina kun olen ollut Agentsien tahtiin tanssimassa, niin koko ohjelmisto on ollut foksina tanssittavissa. Useammankin kerran olen tanssinut Agentsien tahtiin molemmat setit alusta loppuun fokseina, kun daameista kukaan ei ole osannut tanssia muuta kuin foksia. |
Tankoprinssi 05.03.2004 20:14:30 | |
---|
Agents kuuluu sarjaan joiden keikat katsotaan ja kuunnellaan. Tanssijat joskus häiritsevät tönimisellään. Tanssibändit on asia erikseen ja niiden pitääkin soittaa tangoa sekä muitakin tanssilajeja, siis monipuolista musaa. |
Sertzo S 05.03.2004 20:38:13 | |
---|
Olen joskus 80- luvulla, Topin aikaan, ollut Riihimäen Riutalla kakkospändikeikalla. Topi veti "notkuen" keikan läpi ja valtaosa porukasta, jota oli tosi paljon, heilui lavan edessä huutaen:" Topi, Topi!" Vain murto-osa tanssi salin takana- osa istui kahvilla tai kaljalla. Agents soitti yksinkertaisen tyylikkäästi. Jäipä tuokin keikka mieleen ja Topilla oli jumalaisen kaunis bändäri-tyttö kehissä, jota kantoi horjuen reppuselässä illan lopussa roudauksen aikana. |
Sertzo S 06.03.2004 11:38:21 | |
---|
Seinäjoen Tangomarkkinat viettää 25- vuotisjuhliaan kesällä. Ensimäisen kerran se anoi valtiolta historiansa aikana tukea ko. tapahtumaan. Ei herunut. Sen sijaan oopperataide sai taas suurenneen leijonanosan tukipäätöksistä. Tälläinen missikultturiministeri meillä on, kun on kysymys tavallisten ihmisten juhlista, eikä korkeakulttuurista- ei tipu, eikä lirise! No, eiköhän Tangomarkkinat pärjää muutoinkin, mutta, kertonee päättäjien asenteista tässäkin tapauksessa. |
sormunen 06.03.2004 16:20:48 | |
---|
No, eiköhän Tangomarkkinat pärjää muutoinkin, mutta, kertonee päättäjien asenteista tässäkin tapauksessa. Miksi puhtaalle bisnekselle pitäisi jakaa kulttuurirahaa? |
Sertzo S 06.03.2004 18:26:46 (muokattu 06.03.2004 18:30:33) | |
---|
Vastaus: Teosto ry. johon kuulunet....? Kautta on aikojen kassasta antanut eri genreineen ja kertoimineen ns, länsimaiselle taidemusiikille enemmän , kuin se on sille kuulunut "kevyt musiikki", jota tehdään vakavissaan, on rahavirtoja järjestöön tuonut enemmän ja muut- ovat vain vieneet- siis jakoperusteet ovat olleet kautta aikojen vääristyneet taidemusiikin hyväksi. Asiasta on kirjoitettu usein ns. alan eri lehdissä- eli toisten kädet ovat tunkeutunreet vääriin kukkaroihin... kysy vaikka Artturilta... muusikoiden muisti lyhempi kuin koko kansakunnan...? |
sormunen 06.03.2004 19:49:23 (muokattu 06.03.2004 19:50:19) | |
---|
Vastaus: Teosto ry. johon kuulunet....? No jos toi oli vastaus mulle, niin eihän sillä ollut niin mitn tekemistä asian kanssa. Vai oliko toi jollekin muulle? Pistä aina alkuun joku pieni sitaatti jutusta, johon vastaat, niin on helpompi arpoa. |
Pula-Aho 06.03.2004 22:17:11 | |
---|
Miksi puhtaalle bisnekselle pitäisi jakaa kulttuurirahaa? Aika kauaksi on menty alkuperäisestä aiheesta. Mutta ei se mitään. Antaa keskustelun elää ja tapahtumien polveilla. Niin. Jos tangomarkkinat ei pysy omillaan pystyssä niin minun puolestani saapi olla pysymättä. Toisaalta soveltaisin samaa muihinkin tapahtumiin. Veromarkoille löytyisi parempaakin käyttöä. Mutta jääkööt tämä tähän. Ei kai tälle palstalle poliittista kärhämöintiä kaivata. Ei edes kulttuuripolitiista. Mitä ikinä se sitten lieneekään. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
jeppeq 07.03.2004 22:37:33 | |
---|
Oikeastaan en tiedä ihan tarkalleen, mitä oli anottu - mutta jos taidetukea on anottu Tangomarkkinoille, on vastaukseni kaksitahoinen: Politiikalle: Tangomarkkinat julkituo tämänpäivän musiikkikulttuuria, joka on suunnattu nimenomaan kaikille suomalaisille aikuistason musiikinkuluttajille ( musiikki radiokäytännössä aika paljon kuitenkin julkkisten biitti-iskelmien junnausta.. ). Tämän vuoksi tangofestivaalia pitäisi tukea, jotta tavallisilla musiikin kuluttajilla olisi oikea kohtaamispaikka, kaltaistensa kesken, käytännön lava-ilmapiirissä perinteiseen tapaan. Muille: Kekkaa itse vastaava bile, jossa "kavereina" on maan johtava "tango-taikina-toimisto" ja nimellinen tuki.ry. Leiriin kuuluvat tyytyväisinä roudaavat kamat lavalle ja ..hymy perseeseen...lähtee - yks kaks kol... ja nykypäivän hittibiitti/shuflle käyntiin... |
isojussi 08.03.2004 01:43:33 | |
---|
...Ensimäisen kerran se anoi valtiolta historiansa aikana tukea ko. tapahtumaan... Onko tää nyt varma tieto? Ei herunut. Minusta aivan oikein. Sen sijaan oopperataide sai taas suurenneen leijonanosan tukipäätöksistä. Niin, on sen tuottamiskustannuksetkin nousseet. Tarjonnan laatu on kuitenkin aivan eri luokkaa, kuin Auramarkkinoilla. Tälläinen missikultturiministeri meillä on, Fiksu ja kaunis. Monesti ministerit ei oo kumpaakaan. kun on kysymys tavallisten ihmisten juhlista, eikä korkeakulttuurista- ei tipu, eikä lirise! No, eiköhän Tangomarkkinat pärjää muutoinkin, mutta, kertonee päättäjien asenteista tässäkin tapauksessa. On aivan oikein, että rahaa annetaan laadukkaalle musiikille genrestä riippumatta, eikä tuoteta uusia Kilkkisiä verovaroilla. Kaikenlainen taide pitäis toki olla samalla viivalla, mutta kyllä jonkinasteinen laatutaso ja moraali pitäis olla musiikin tuottajillakin. Ei kansa voi olla niin tyhmää - ne on vaan puutuneet siihen. Osta mut - ma olen kaupan! |
M.i.k.key 08.03.2004 01:47:53 | |
---|
Tämä tangoapuraha keskustelu ansaitsisi pian jo oman threadin. Minun kyyninen mielipiteeni on että ihan oikein ettei avustuksia tipu. On niin paljon hyvän musan tekijöitä joille noita rahoja voisi mielummin myöntää kuin nuo pari nimeltämainitsematonta tangorosvoa. Sehän on niin hirveetä turakaisten rahastusta koko homma nykyään! Mielummin vaikka oopperalle, vaikka kyllä niitä muitakin tarvitsijoita olisi My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Martso 08.03.2004 22:38:05 (muokattu 08.03.2004 23:20:47) | |
---|
Tämä tuntu sopivalta threadilta pistää ihan vaan omat kuulumiset! Asiaa ei tänne kukaan ole aikoihin kirjottanu! :) No laivalla tuli oltua viikko ja aika jäähyväismeiniki oli alusta alkaen. Kolme päivää kiltisti oltuani (muijakaveri oli laivassa) päätin sitte eilen ottaa ja tässä on tulos. No anyway, jos puututaan orig. aiheeseen niin joka ilta soietettiin kolme paria tankoa, Jatkan tasottelua, gt is for men :) edit:typo´s for men |
Jatkan tasottelua, gt is for men :) Hyvä puhe. Itse hoen koko ajan että tänäänkään en juo... taidanpa mennä jääkaapille My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 09.03.2004 01:08:17 | |
---|
Hyvä puhe. Itse hoen koko ajan että tänäänkään en juo... taidanpa mennä jääkaapille No kun taakin thread alkaa menna suoraan aiheeseen, niin kylla taytyy sanoa, etta matkailu avartaa. Olen tanaan loytanyt uuden suosikkidrinkin: mansikkadaiquirin ja siita ei paukku parane. Taidankin lahtea baariin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa |
U.Honey 09.03.2004 05:55:33 | |
---|
Ensimäisen kerran se anoi valtiolta historiansa aikana tukea ko. tapahtumaan. Ei herunut. Olen ymmärtänyt että Seinäjoen ravikuningas-kilpailu on järjestävälle ohjelmatoimistolle varsinainen kultakaivos. Olenko väärässä? Children of Baron - kun vain paras on kyllin hyvää |
Candice 15.03.2004 10:24:16 | |
---|
Agents kuuluu sarjaan joiden keikat katsotaan ja kuunnellaan. Tanssijat joskus häiritsevät tönimisellään. Tanssibändit on asia erikseen ja niiden pitääkin soittaa tangoa sekä muitakin tanssilajeja, siis monipuolista musaa. Miksi ne sitten vetävät konserttejaan TANSSIlavoilla..? Pitäisivät sitten vaan keikkansa ravintoloissa ja konserttisaleissa,niin kaikki olis tyytyväisempiä... Tai no ainakin suurin osa.. Olen itse asiassa melko miellyttävä,varsinkin silloin kun olen hereillä...;) |
Martso 15.03.2004 12:05:27 | |
---|
Miksi ne sitten vetävät konserttejaan TANSSIlavoilla..? Pitäisivät sitten vaan keikkansa ravintoloissa ja konserttisaleissa,niin kaikki olis tyytyväisempiä... Tai no ainakin suurin osa.. Ei vaan kysymys kuuluu: miksi tanssijärkkärit ottaa agentsit omiin paikkoihinsa esiintyyn? - Tähän ei varmaankaan kenekään tarvi vastata. Bisnes on bisnestä. ps. Ja tässä ei ollu sitte mitään kritiikkiä agentseja kohtaan arvon kitaristi/rautalankahölmöt! :) |
Tankoprinssi 15.03.2004 21:03:51 | |
---|
Jes! Näinhän se on pisnes is pisnes. Ja onhan noi nykyiset isot "hallit" hyviä konserttipaikkoja. Muistelkaapas vaan kultaista 70 lukua (sori niille jotka olivat vieläsilloin kiiltona isän silmissä tai margariinipaketissa K-kaupan hyllyllä) silloin lähes jokaisella tanssipaikalla oli pelkästään rock-bändejä. Olenkin miettinyt, että missä ne tanssibändit silloin esiintyi? (ilmeisesti ravintoloissa). Koska itsekin kävin vain katsomassa ja myöhemmin myös itsekin soittamassa näillä ´"rock-lavoilla", joista nykyisin vielä hengissä olevat ovat taas ns. normaaleja tanssipaikkoja. |
päivis 16.03.2004 17:30:17 (muokattu 16.03.2004 17:39:26) | |
---|
Alkuperäiseen aiheeseen: Tanssinetin tangokyselyn tilanne on nyt se, että 43 on "allekirjoittanut" gallupin: "Enemmän tangomusiikkia lavoille" ( http://www.tanssi.net/keskustelu/48/49857.html) ja 7 gallupin: "Lavoilla soitetaan riittävästi tangoja" ( http://www.tanssi.net/keskustelu/48/49921.html). Eli viesti on mielestäni aika selvä. Vanhempi tanssiväkihän tykkää ilman muuta tangoista, senhän nyt tietää kaikki, ja nyt tämä kysely todistaa, että tangoja kaipaa myös "uusi tanssisukupolvi". Molemmissa "leireissä" tunnuttiin olevan sitä mieltä, että iskelmämusiikki saisi vähentyä. Eli mitäs olette mieltä lavamuusikot? Oletteko valmiit sijoittamaan tangon joka (tai toista bändiä kuunnellen melkein joka) settiin? Vai joko teillä on? "I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner |
Tankoprinssi 16.03.2004 18:34:23 | |
---|
Kyllä ne pari tangoa on lähes joka setissä, niinkuin humpat, valssit, foxitkin (siis nämähän ovat ne ehdottomat) sitten setistä ja tilanteesta riippuen "höysteeksi" niitä muita: rokkia, jenkkaa, polkkaa, sampaa, rumpaa, beatia, jivea jne....... |