Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Theremin!
1
JOPPA
22.01.2010 20:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Theremineistä en löytänyt ainakaan haun ekalla sivulla yhtään keskustelua. Joten miksei niistäkin sitten jotain voisi puhua.
 
Itse tein thereminin jonkin aikaa sitten. Sen ääni nousee kun kahteen forotransistoriin tulee lisää valoa, ja samalla tavalla laskee kun trankkuihin ei pääsekään niin paljoo valoa.
 
E:stä C#:ään
BubbleBob
24.01.2010 23:18:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusanaa theremin haettu kirjoituksista, kaikilta alueilta uusin ensin - 112_tulosta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=58980&co=90
Pitäis vaan nauhoitella tuon kanssa :-)
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
JOPPA
25.01.2010 15:23:23 (muokattu 25.01.2010 15:24:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusanaa theremin haettu kirjoituksista, kaikilta alueilta uusin ensin - 112_tulosta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=58980&co=90
Pitäis vaan nauhoitella tuon kanssa :-)

 
Noh katos perskele.. Ihan sama tässä sitten kuusi vuotta uudempi samanlainen....
 
E:stä C#:ään
Klezberg
03.02.2010 21:41:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JOPPA: Theremineistä en löytänyt ainakaan haun ekalla sivulla yhtään keskustelua. Joten miksei niistäkin sitten jotain voisi puhua.
 
Itse tein thereminin jonkin aikaa sitten. Sen ääni nousee kun kahteen forotransistoriin tulee lisää valoa, ja samalla tavalla laskee kun trankkuihin ei pääsekään niin paljoo valoa.

 
Onkos tuommoinen valoon perustuva ratkaisu Theremin ollenkaan, vaikka onkin samansukuinen soitin. Luulisi kuitenkin vaativan myös jonkun verran erilaisen soittotekniikan.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
JOPPA
04.02.2010 21:17:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuommoinen valoon perustuva ratkaisu Theremin ollenkaan, vaikka onkin samansukuinen soitin. Luulisi kuitenkin vaativan myös jonkun verran erilaisen soittotekniikan.
 
Nojoo, täytyy myöntää, ei se oikeen sama ole kuin semmonen "normaali" theremin. Varsinkin kun kaikissa säätiloissa toimi samalla tavalla. Hauska leluhan se on - toisaalta "oikea" theremin voisi - ainakin minulle - olla lähinnä vain hauskaksi leluksi. Olen silti ottanut ohjat käsiini, ja kutsun 'thereminiäni' thereminiksi.
 
E:stä C#:ään
BubbleBob
05.02.2010 15:44:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valöörimini, esim.
Muuten on kuin nimeäisit huuliharppusi kitaraksi kun se mielestäsi on ninku kielisoitin :-)
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
JOPPA
06.02.2010 00:27:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten on kuin nimeäisit huuliharppusi kitaraksi kun se mielestäsi on ninku kielisoitin :-)
 
Niin miksen ole sitä jo tehnyt? O_o
 
Ai niin, oops, kappas vain, eihän minulla edes ole huuliharppua.. =/ Haitarissa on kyllä hieman samanlainen ääni.........
 
E:stä C#:ään
Teijo K.
06.02.2010 11:36:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JOPPA: Niin miksen ole sitä jo tehnyt? O_o
 
Ai niin, oops, kappas vain, eihän minulla edes ole huuliharppua.. =/ Haitarissa on kyllä hieman samanlainen ääni.........

 
Haitarin ja huuliharpun äänenmuodostus perustuukin samaan periaatteeseen. Molemmat ovat vapaalehdykkäsoittimia.
 
Mulla on tuolla theremin, sellainen "oikea" ja aika hauska laitehan se on. Mutta mun mielestä se hauskuus perustuu nimenomaan siihen soittotapaan, ei niinkään soundiin. Vaikka on se soundikin aika jees toki. Mutta se on se juttu varsinkin keikalla kun sohitaan ilmaan ksillä ja kuuluu ujellusta.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «