Tonski 30.01.2010 14:10:37 | |
---|
Krice: "En osaa soittaa tätä kuin istuen." Mitäs tykkäät Rusty Cooleysta? Se ainakin osaa soittaa! ihku |
tender.insanity 30.01.2010 14:50:22 | |
---|
Krice: "En osaa soittaa tätä kuin istuen." Sun soittoa kuulleena sä et osaa soittaa edes istualteen. |
Räkkipeli 30.01.2010 17:51:02 | |
---|
jussi1976: Voi helvetti, kuka väittää, ettei Joella ole tekniikkaa hallussa? Eräs jäsen Krice. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Krice 30.01.2010 17:58:42 | |
---|
tender.insanity: Sun soittoa kuulleena sä et osaa soittaa edes istualteen. Minä en ole ammattilainen joka tekee ja esittää musiikkia, Satrianin pitäisi olla. Sinun soittoasi en muista edes kuulleeni. |
ReBeat 30.01.2010 18:22:06 | |
---|
Hmm. En kyllä ymmärrä miks seisaaltaan soittaminen olis ainoa hyväksyttävä tapa musiikin esittämiselle sähkökitaran kanssa. Mulle on ainakin ihan sama vaikka joku makais lavalla selällään koko biisin ajan, jos se on se tapa miten biisi kuulostaa hyvältä. |
Kontiak 30.01.2010 19:14:32 (muokattu 30.01.2010 19:15:08) | |
---|
Pitäis ensin kuulla kun Nipa soittaa selällään. Muuten ei pysty luottaan korviin. "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
Wild String Of Voodoo Strat 30.01.2010 19:39:05 | |
---|
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
jpjanhun 30.01.2010 19:47:01 (muokattu 30.01.2010 19:58:59) | |
---|
Munkin mielestä nää kitaristit voisi olla helvetin kovia, jos ne vain soittaisi seisoaltaan se nyt ole mitään jos seisoaltaan soittaa mutta kitara ei ole edes niskan takana. hampailla tilutus ja huulella demppaus erottaa miehet marjanpoimijoista. seisoaltaan soittaminen ei vielä riitä paitsi jos hyppii samalla hyppynarulla tai steppaa itse rytmin eikä bändillä ole rumpalia. michael jacksonin tyylinen moonwalk on myös ihan okei jos samalla suunnistaa kaappia kohden pidellen kitaraa peitsen tavoin ja iskee sen elementistä läpi. samalla täytyy tietysti soittaa jotain vaativaa. myös sähköiskun ottaminen kesken soolon voi tuoda lisää ilmeikkyttä kankeaan lavashöwhyn (esim. "high voltage" cover tms.). |
Zeeboo 30.01.2010 21:00:25 | |
---|
jpjanhun: se nyt ole mitään jos seisoaltaan soittaa mutta kitara ei ole edes niskan takana. hampailla tilutus ja huulella demppaus erottaa miehet marjanpoimijoista... Ja tosi kovia äijiä on ne, jotka tiluttaa hampailla ja kielellä kitara niskan takana. Tämä on ainoa tilanne kun kitaran ylhäällä pitäminen ei ole mamo-homoilua. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
jpjanhun 30.01.2010 21:18:44 | |
---|
Ja tosi kovia äijiä on ne, jotka tiluttaa hampailla ja kielellä kitara niskan takana. Tämä on ainoa tilanne kun kitaran ylhäällä pitäminen ei ole mamo-homoilua. ohoh, tuollaisesta en ollut vielä kuullutkaan. niin se kehitys kehittyy! kitaransoiton tulevaisuus! |
Raist 30.01.2010 22:19:08 | |
---|
Krice: Minä en ole ammattilainen joka tekee ja esittää musiikkia, Satrianin pitäisi olla. Sinun soittoasi en muista edes kuulleeni. On ihan henkilön musiikkinäytteessä: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6768 |
Räkkipeli 31.01.2010 14:37:32 | |
---|
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Krice 31.01.2010 14:40:18 | |
---|
Räkkipeli: Ei tietääkseni viitannut minuun. En. Lol, mitähän nappeja Raist on vedellyt. |
Räkkipeli 31.01.2010 14:54:57 | |
---|
Krice: En. Lol, mitähän nappeja Raist on vedellyt. No niimpä. lol "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Raist 31.01.2010 15:57:57 | |
---|
Näköjään todellisuus oli hämärtynyt jo tuohon aikaan :( |
tender.insanity 03.02.2010 10:58:25 | |
---|
Onko Satrianin jälkeinen masennus johtanut jo itsemurhaan, kun ketjuun ei ole kukaan kommentoinut pariin päivään? Ylös hauska ketju!! |
tender.insanity 03.02.2010 10:59:08 | |
---|
Krice: Sinun soittoasi en muista edes kuulleeni. Oot kuullut. Et vain tiedä sitä. |
Kefiiri 03.02.2010 11:16:18 | |
---|
tender.insanity: Oot kuullut. Et vain tiedä sitä. Taidat olla itse Satriani... nimimerkkisi on selvästi anagrammi satrianista + jotain sälää. Hyvin osaat suomea! |
jniska 03.02.2010 14:41:23 | |
---|
Eipä ole mielessä itsemurhat eikä muut, soitto jatkuu :-D Tein tuossa viikonloppuna vähän tutkimusta DVD-pohjalta, eli Satriania , Steve Vaita, Gilberttiä, Greg Howea, Ynkkaa ja John Petruccia katselin ja tuijottelin ihan pelkästään soittotekniseltä kannalta. Ja kyllähän tulos on ikävä, Satrianilla on noista kyllä huonoin tekniikka, ei voi mitään. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että Satriani on LOISTAVA kitaristi ja ennenkaikkea muusikko, jonka melodiakulut on kyllä monipuolisia ja maukkaita. Ja se legatojen epätarkkuus ja "rouheus" se on osa sitä Satrianin saundia. Laiha Lissu oli paras |
Raist: ... Mun mielestä annetaan vähän liikaa painoarvoo tekniselle pätevyydelle kuin sovituskyvylle. Loppujen lopuksi mä tekisin mieluummin albumin, joka miellyttää sataa tavallista kuuntelijaa, kuin albumin, joka miellyttää yhden teknisesti "pätevän" kitaristin korvaa. Tällä en siis meinaa, että pitäis pyrkiä kaupallisen paskan tuottamiseen ja suuriin myynti- tai kuulijalukuihin. Vaan siihen, että musiikki herättää fiiliksiä muissakin kuin kellarin pimennossa soittavissa kitaransankareissa. Usein kun kiivetään perse edellä puuhun ja tehdään musaa, jonka jujua monikaan normityyppi ei tajua. Siinä, missä voitaisiin yksinkertaisesti soittaa yks sointu ja antaa musiikille hengitystilaa, tungetaan nykyhengessä se kakskyt ja risat nuottia sweepattuna arpeggiona ja isketään kaikki kompressorilla littuun. Tän jälkeen vola kattoon, että varmasti tärykalvolle välittyy se kitarasankarin pippelin koko. Ja jos ei tykkää on paskakorva, jolla ei oo kykyä kuunnella sitä oikeeta musaa. Kenen korvat jaksaa kuunnella, kun jatkuvasti paahdetaan täysillä? Plussaa napsahti. Itse olen miettinyt paljoltikin samaa asiaa. Ja jos miettii vielä hiukan pidemmällä, niin parasta on (tai olis) semmonen musa, jossa on monia tasoja/kerroksia. Eli hyvä groove sekä teema/melodia - asioita, joista pääsee heti jyvälle (tyhmempikin =) ja sitten hienoja syvällisimpiä juttuja, jotka aukeaa, kun biisiä kuuntelee uudestaan (ja uudestaan) tarkemmin. Nykyään vaan suurin osa musastakin tahtoo olla sellaista kertakäyttöpaskaa - useimmat tilupetterit mukaan lukien. Soitto on lähinnä jotain teknistä sirkusakrobatiaa... No ehkäpäs Steve Morsen parhaita biisejä jaksaa kuunnella uudelleenkin (siis ainakin soololevyjä tai Dregs:in aikaisia). Sitten esim. Allan Holdsworthin biisit on taas semmosia, että ei niitä tavikset kestä. Omanlaisensa virtuoosi kylläkin. Itse olen sen verran pervo, että joskus tykkään kuunnella "vaikeeta musaa" (klasaripuolelta löytyy esim. Sibeliuksen viulukonsertot ja vaikkapas Ravel:ia - niitä kipeempiä, Bolero:han nyt on on semmonen helppo poppisbiisi). Nuo - Steve Vai, Satriani ja vastaavat - innostivat enemmän vielä 90-luvulla - parikytä vuotta takaperin. Ehkä mä oon niin vanha (tosin Matias Kupiaisen ja vaikkapas Mika Tyyskän soitto, etenkin livenä, toimii tosi hyvin - samoin Mathias IA Eklundin...). Ehkäpäs kitaristienkin kannattaisi kuunnella edes hiukan laajempaa sortimentaa (Django, Albert Lee, Danny Gatton, Fred Frith, Paco De Lucia jne) ja muitakin soittajia (esim. fonisteja, viulisteja), jotta hiukan avartais sitä ahdasta karsinaa, jossa temmeltää. Vaikka soittaisi esim. death metallia tms. vois silti kuunnella vaikkapa be-poppia, klassista, etnoa jne. Jää muutoin jotenkin sukurutsaiseksi, jos ei edes kuuntele muuta kuin sitä musaa mitä itse soittaa. Tulisi sitten perspektiiviä ja keksisi jopa jotain uutta, kun ei tarvitsisi otsa hiessä äheltää ja apinoida jonkin kitarasankarin tilutuksia. Masennuskin hellittäisi =) Nii-juu - soittajissakin arvostan enemmän luovuutta, uudistuskykyä sekä monipuolisuutta - enemmän, kuin näitä yhden-genren-ihmeitä. Onko Satrianin jälkeinen masennus johtanut jo itsemurhaan, kun ketjuun ei ole kukaan kommentoinut pariin päivään? Ei ole ainakaan lööpeissä näkynyt =). En allekirjoita - kunhan totean |