Aihe: Mullistava viritinpedaali tulossa
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Terry Pantheras
03.02.2010 15:34:07
Grugi: The polyphonic tuner only works with standard tunings, so it can't detect Dropped-D, DADGAD, Open E, etc. But you of course use the chromatic tuner for those tunings

No niin - hyödytön mulle...

t:CGCFAD
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Progorava
03.02.2010 15:45:14
katkeaako signaali vahvarille kun polkasee virittimen päälle? muutoin tuo on keikalla täysin hyödytön. ei ketään kiinnosta kuunnella viritysoopperaa. varsinkaan 6 äänisenä...tai korkeintaan joitain friikkijapseja..

TU-2:n ehdottomasti paras ominaisuus on juuri mahdollisuus valita jakaako virityselämyksen koko kapakan kesken.
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
JeKo
03.02.2010 15:48:25

mynok: katkeaako signaali vahvarille kun polkasee virittimen päälle? muutoin tuo on keikalla täysin hyödytön. ei ketään kiinnosta kuunnella viritysoopperaa. varsinkaan 6 äänisenä...tai korkeintaan joitain friikkijapseja..

TU-2:n ehdottomasti paras ominaisuus on juuri mahdollisuus valita jakaako virityselämyksen koko kapakan kesken.

Eiköhän tuo oo ihan normiominaisuus kaikissa nykyvirittimissä. Joo, eipä TU-2:ssa paljoa muita hyviä puolia sitten ookaan :)
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
Terry Pantheras
03.02.2010 16:18:00
mynok: katkeaako signaali vahvarille kun polkasee virittimen päälle? muutoin tuo on keikalla täysin hyödytön. ei ketään kiinnosta kuunnella viritysoopperaa. varsinkaan 6 äänisenä...tai korkeintaan joitain friikkijapseja..

Mut sehän on just reteetä virittää kitara härskin ronskisti pärstä yleisöön päin ja vieläpä ilman huiluääniä: "haistakaa **ttu, minä viritän nyt kitarani". :D
jussimus
03.02.2010 16:22:18
Terry Pantheras: No niin - hyödytön mulle...

Hommaa nyt se Pitch Black. Se on paras viritindiili ikinä. Kaikkien aiemmin mainittujen hyvien puolien lisäksi sanottakoon vielä, että Pitch Black on kooltaan erittäin pieni, rakenne on pomminkestävä, ulkonäkö on cooleista coolein (pikimusta), ja niin hullua kuin se onkin, Pitch Black on HALVEMPI kuin Boss. Ja true bypass.

Pitch Black muistuttaa Ritari Ässän Kit-autoa, mikä jo itsessään riittää syyksi hommata moinen :)
aristoteles666
03.02.2010 16:23:05

vielä reteempää on olla virittämättä ollenkaan, mutta yleisöä kunnioittavaa,sehän sen sun palkan maksaa, on virittää takahuoneessa , ja tarkistaa äänettömästi välillä.
Terry Pantheras
03.02.2010 16:32:41
jussimus: Hommaa nyt se Pitch Black. Se on paras viritindiili ikinä. Kaikkien aiemmin mainittujen hyvien puolien lisäksi sanottakoon vielä, että Pitch Black on kooltaan erittäin pieni, rakenne on pomminkestävä, ulkonäkö on cooleista coolein (pikimusta), ja niin hullua kuin se onkin, Pitch Black on HALVEMPI kuin Boss. Ja true bypass.

Pitch Black muistuttaa Ritari Ässän Kit-autoa, mikä jo itsessään riittää syyksi hommata moinen :)

Siihen vois vielä liimata jotain kikkaroita muistuttamaan Maikl Naitista... Mut juu, tuota pitää testata, mutta mistäs niitä saa Heslingistä? :)
Terry Pantheras
03.02.2010 16:43:05
aristoteles666: vielä reteempää on olla virittämättä ollenkaan, mutta yleisöä kunnioittavaa,sehän sen sun palkan maksaa, on virittää takahuoneessa , ja tarkistaa äänettömästi välillä.

Ok, voisitko opettaa miullekki?
Numb
03.02.2010 16:52:15

aristoteles666: virittää takahuoneessa

Mä viritänkin jo kotona!
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
kimurantti1
03.02.2010 17:00:39 (muokattu 03.02.2010 17:06:46)
Mä kyllä ottaisin viritinpedaalini ennemmin buferilla kuin ilman. En käytä fuzzeja, joten mä nimenomaan haluan bufferin heti laudan alkuun. Korgin DT-10:ssä tuntuisi olevan aika jees bufferi, Bossia en ole kokeillut. Pitchblack on kyllä järkevämmän kokoinen, kun DT-10. Myös Petersonin Strobo Stomp joka multa toisesta laudasta löytyy, on kieltämättä vähän mohlon kokoinen. Toisaalta siinä on paljon ominaisuuksia ja ennen kaikkea DI-lähtö, miksi mä sen ylipäätään ostin. Sillä onnistuu myös säätöhommat, toisin kuin DT-10:llä. Pitchblack taisi haistaa vireen 1ce tarkkuudella? Toki sekin on säätöhommiin riittävä tarkkuus, mutta näkyykö vire Pitchblackin näytössä sen 1ce tarkkuudella? Näyttöhän se useimmissa virikojeissa on ongelmana, eikä se, ettäkö mittari haistaisi vireen liian epätarkasti.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Aki
03.02.2010 17:03:21

Terry Pantheras: No niin - hyödytön mulle...

Eiköhän noiden viidenkin kielen yhtäaikainen virittäminen nopeuta jo aika paljon.

mynok: katkeaako signaali vahvarille kun polkasee virittimen päälle?

Katkeaa. Aion myös tuohon rakentaa lisäkytkimen, jonka avulla saa äänen kuulumaan virityksen aikana. Jos vaikka joku keikalla tönäsee kitaran/basson lapaa ja pitää virittää soiton aikana.

PitchBlack on kyllä mainio viritin. Ainut huono puoli on se ettei se muista viritysmoodia ilman paristoa.

PitchBlackia saa mm DLX:stä.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
tomaattiorava
03.02.2010 17:10:11
Iha jees kai, mut ite en oo törmänny yhteenkään virittimeen mikä hakkais ääniraudan ja oman korvan.
Tietty jossaan livetilanteessa äänirauta on aika turha vehje, mut ite katon yleensä vaan sen A:n kohdilleen mittarilla ja loput laitan korvakuulolla. Korva vaan on paljon tarkempi kuin mittari imo.
Aki
03.02.2010 17:16:17

tomaattiorava: Korva vaan on paljon tarkempi kuin mittari imo.

On toki, mutta 0,5 senttiä on jo aika lähellä. Tuo livetilanne ja kanssasoittajien mukavuus on ne suurimmat syyt miksi mittaria käytetään. Mikään mittari ei hyvää korvaa päihitä, mutta erot pedaalien välillä on kyllä aika raflaavat. Vrt +/- 3c vs +/- 0,5c.

Mitä noihin intonaatioihin tulee, teen ne yhä tietokoneella. Siinä en luota edes Pitchblackiin riittävästi.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Bluesmies
03.02.2010 17:31:44
Aki: Sä et tainnut ymmärtää mitä toi tekee jos sitä aivan normaalina pidät. Mut ei se mitään, ehkä sä et sitä tartte. Tai halua.

No ilmeisesti mä en sitten ymmärtänyt, mitä se tekee muuta kuin näyttää, onko kitara vireessä vai ei. Mulla on sellanen viritin, joka pystyy kitaran vireen näyttämään ja sillä pärjään. Tämän vuoksi en siis tarvitse tätä uutta viritintä, joka tekee paljon paljon muutakin.
jussimus
03.02.2010 18:26:19 (muokattu 03.02.2010 18:26:56)
Terry Pantheras: Siihen vois vielä liimata jotain kikkaroita muistuttamaan Maikl Naitista... Mut juu, tuota pitää testata, mutta mistäs saa Heslingistä? :)

Varmaan noista isoimmista liikkeistä. Täältä saa kans näppärästi: http://www.strings.fi/PublishedServ … ageID=9&itemcode=KORGPitchblack
Juicy
03.02.2010 18:50:35

PolyTune does standard dropped tunings. So that means that as long as the interval between each string is the same as when tuned to regular E, you'll be fine. You can drop the tuning all the way down to B, so the six available tunings are: E, Eb, D, Db, C and B.

Eli hankintaan menee. Pitchblackin voikin sitten diilata vaikka basistille. =)
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
jussimus
03.02.2010 19:12:59 (muokattu 03.02.2010 19:13:41)
arppah8: Tähän on muuten pakko tarttua. PitchBlack on nimittäin täsmälleen yhtä iso (pohja vie siis saman pinta-alan) kuin TU-2, se päällipuolelle viistoutuva/kapeneva muotoilu hämää silmää ihan hitosti.

Ihan totta? Oikeesti? Wtf? OMG?

Oon vissiin pahasti hämääntynyt... :/

No sithän se on ihan paska. ÄLKÄÄ OSTAKO!
arppah8
03.02.2010 19:21:04

jussimus: Ihan totta? Oikeesti? Wtf? OMG?

Oon vissiin pahasti hämääntynyt... :/

Mie en nyt ole ihavvarma pitäiskö sarkasmitutkan hälyttää tässä :) Mutta tulihan toi töissä mitattua kun mietin että paljonko pienempi toi Korg on Bossiin verrattuna ja yllätyin.

No sithän se on ihan paska. ÄLKÄÄ OSTAKO!

My point exactly :P
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
jussimus
03.02.2010 19:24:12
arppah8: Mie en nyt ole ihavvarma pitäiskö sarkasmitutkan hälyttää tässä :) Mutta tulihan toi töissä mitattua kun mietin että paljonko pienempi toi Korg on Bossiin verrattuna ja yllätyin.

Ei ollu sarkasmia, vaan oon ihan oikeesti luullut sitä pienemmäksi kuin TU-2.

Elämä on yllätyksiä täynnä. Höm.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)