Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kokemusta sähköisestä kontrasta STAGG EDB 3/4 MBK
1 2
root daddy
02.02.2010 21:18:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips kontran soittajat,, onko STAGG sähkökontrasta kokemuksia,,
olisi helppo keikkakaveri..
Tässä linkki..
http://www.thomann.de/fi/stagg_edb_34_mbk.htm
 
JudeJude
02.02.2010 22:04:59 (muokattu 02.02.2010 22:05:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=344951&highlight=stagg
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=241850&highlight=stagg
 
E: lisäsin toisen linkin
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Basistien Kauhu
03.02.2010 18:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäkin tuo kyseinen tikku kiinnostaisi jos kontraa alkaisi soittamaan. Olisi kätevä ainakin säilytyksen kannalta. Ymmärrän tietenkin jos hyvällä kontralla soittajat kiertävät kaukaa, mutta mihin se tällaisen pelin "huonous" yleensä näissä perustuu? Huono soundi vai soitettavuus vai..?
 
omarklah
03.02.2010 21:18:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

root daddy: Heips kontran soittajat,, onko STAGG sähkökontrasta kokemuksia,,
olisi helppo keikkakaveri..
Tässä linkki..
http://www.thomann.de/fi/stagg_edb_34_mbk.htm

 
Mulla on ollut tuollainen nyt reilun kuukauden päivät.
Hyviä puolia:
- soundi ok
- soittotuntuma ok
- kevyt roudata
 
Huonoja puolia:
- Heppoiset virittimet (omastani murtui 2 viritintä, kun ekan kerran kontraa viritin)
- viimeistely ei ole ihan huippuluokkaa.
 
Mutta kyllä tuolla humppaa soittaa. Hymiö.
 
Ekstiätuanoikato...
Teijo K.
03.02.2010 22:15:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ottaisin ton http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=9a1bb0249963d96717a47a5f1cb76c7a bentonin version teemasta. Varmaan samaa "laatua" mut paremman näköinen. :)
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
rattledad
03.02.2010 22:18:55 (muokattu 03.02.2010 22:25:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika lyhytskaalainen tuo HB, staggin 105 cm on kuitenkin kontran mittainen. 45" (eikä 4.5) on taas jo vähän liikaa, voikohan tuossa siirtää tallaa kätevästi, sehän ei lankun sointiin vaikuttaisi.
 
*****
Typhus
04.02.2010 00:22:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Ite ottaisin ton http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=9a1bb0249963d96717a47a5f1cb76c7a bentonin version teemasta. Varmaan samaa "laatua" mut paremman näköinen. :)
 
Bentonissa on sentään oikeeta Eebeniä otelauta!
Staggissa on "lakattua Vaneeria" joka ainaki mulle huutaa heti hälytyskelloja.
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
Teijo K.
04.02.2010 09:38:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Typhus: Bentonissa on sentään oikeeta Eebeniä otelauta!
Staggissa on "lakattua Vaneeria" joka ainaki mulle huutaa heti hälytyskelloja.

 
Toisaalta sellasen tarvikeotelaudan saa alle pariin sataan. Toisaalta tommoseen neljänsadan ritsaan sekin on aika iso investointi.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Basistien Kauhu
04.02.2010 11:15:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä veikkaatte onko helppo siirtyä perinteiseen kontraan, jos aloittaa koko homman esim. tuollaisella staggilla?
 
Teijo K.
04.02.2010 12:21:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basistien Kauhu: Mitä veikkaatte onko helppo siirtyä perinteiseen kontraan, jos aloittaa koko homman esim. tuollaisella staggilla?
 
Tuskin se sen vaikeempaa on kun bassokitarasta kontraan siirtyminen.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Kieppi
04.02.2010 21:05:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on tuollainen, koobrasin Torilta. Hauska se ainakin on. Omaani on tehty soitinrakentajalla jonninmoinen otelaudan hionta, joten väri on honey vaalealla otelaudalla.
 
Mulla ei ole koskaan ollut (mitään muuta) kontraa, joten hankala on verrata mihinkään.
 
Talkbassissa muistaakseni ounasteltiin, että HB on sama kuin Palatino on sama kuin jne. Vaikea on minusta uskoa, että siinä olisi oikeaa ebenpuuta otelauta tuohon hintaan.
 
@omarklah: Mitkä virittimet laitoit tilalle? Jos vaikka itseltäkin menee rikki.
 
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
omarklah
04.02.2010 21:17:23 (muokattu 04.02.2010 21:17:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieppi: ......@omarklah: Mitkä virittimet laitoit tilalle? Jos vaikka itseltäkin menee rikki.
 
Tilasin T-kaupasta, kun meni takuuseen. Lienevät ruuvanneet irti jostain palautuneesta susikappaleesta, vaikka uusilta näyttivätkin...
Lähettivät ensin väärät, jotka jäivät minulle - eli jos joku tarvitsee kahta mustaa viritintä, jossa on n.5cm pitkä tappi(siis se mihin kieli kiertyy) - myyn erittäin edullisesti - vaikka 2-kieliseen bassoon....
 
Ekstiätuanoikato...
badcompany
13.02.2010 13:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mites tollaisella Stagillä toi jousella soitto kuulostaa?.
 
Aki
21.01.2011 18:38:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha juttelu, mutta tuli ajankohtaiseksi. Olen lankkubasisti enkä ole kontraa kuin välillä vähän näpräillyt. Nyt pitäisi halpa sähkökontra hankkia.
 
Vaihtoehtoja on Staggin lisäksi ainakin Ergo, NS, Palamino (tms), ja Harley-Benton. Olen varautunut siihen että halpaa soitinta pitää säätää heti uutena, ehkä jopa vaihtaa tallaa tai mikkiäkin. No problem. Mutta soittimen itsensä pitäisi olla sellanen että soundissa on edes vähän "puuta ja jöpinää". Paremmat vatsatuet olen valmis rakentamaan vaikka itse jos ne ovat sudet.
 
Testausmahdollisuuksia on PK-seudulla huonosti. Yamaha oli ihan ok, mutta olisin kaivannut jöpinää vähän enemmän, siinä oli aika siisti soundi. Millbrookissa on vain yksi Palamino, sitä testaan seuraavana. TalkBass-foorumilla tosin moni pitää Staggia jopa parempana.
 
Musiikkityylit olis jazz, folk ja blues. Släppiä tai jousta tuskin tulen käyttämään.
 
Koska soitin on sinänsä simppeli, yksi vaihtoehto saattaa olla teettää pötkö soitinrakentajalla. Soitinrakentajalla kuitenkin pitäisi olla kokemusta sähkökontrista koska itse en tiedä mitkä piirteet tuovat haluamani soundin.
 
Mitä suosittelette? Akustinen kontra ei tule kyseeseen koon, äänekkyyden eikä kiertoherkkyyden takia. Sähkökontrista valitsemalla pitää siis vain valita pienin paha.
 
"Mutta se ei ole kokonaan ontto." -Äiti
Danny_fox
21.01.2011 20:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on juuri tuollainen staggin sähkökontra. Itse olen pitänyt soittimesta hyvin paljon. en käytä toki noita tukia vaan pidän sitä ihan tommosena tikkuna vaan. en siis pyrikkään "oikeaksi" läskibasistiksi. mutta ainakin näin soitettuna soitettavuus on erinomainen. juuri tollaiseen jazz tyyliseen näpyttelyyn toimii mieletäni oikeinkin hyvin. mutta mitä saundiin tulee, ni ei se hirveesti oikelta kontralta kuulosta, lähempänä nauhatonta.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Aki
21.01.2011 22:16:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: mutta mitä saundiin tulee, ni ei se hirveesti oikelta kontralta kuulosta, lähempänä nauhatonta.
 
Tuo on kyllä mälsä piirre. Nauhaton kun löytyy jo. Mikitetyssä kontrassa kun on usein nauhattoman lankun sävyä jo muutenkin, etenkin matalan actionin myötä.
 
Ai niin, olisiko 5-kielinen sähkökontra ihan täysin hullu ajatus? Ergo-valmistajalta maksaisi vain $50 enemmän kuin nelonen:
http://www.ergoinstruments.com/Products.html
 
"Mutta se ei ole kokonaan ontto." -Äiti
Danny_fox
21.01.2011 23:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi olla, että tässä ei o mitään tolkkua. mut oon ite miettiny, että jos hankkis semmosen acoustic simulator pedaalin ja soittais sen kans tota sähkökontraa, jos sillä sais vähän kontranaisemman saundin? en tiä toimisko ku ei o ikinä tullu sopivasti tommosta spedua vastaan. kuten sanottua ei mitään perää tällä jutulla, kunhan funtsinu.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Aki
22.01.2011 09:41:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: jos hankkis semmosen acoustic simulator pedaalin ja soittais sen kans tota sähkökontraa, jos sillä sais vähän kontranaisemman saundin?
 
Toinen mikä kuulema myös toimii on Behringer ADI21 Acoustic DI-boksin kaikukoppasimulaatio. Se yks potikka lisää sellasta muhjukomoa, joka varovasti käytettynä saattais ihan toimiakin. Mulla on toi pedaali ihan muussa käytössä. On kestänyt eikä suhise pahasti.
 
"Mutta se ei ole kokonaan ontto." -Äiti
Teijo K.
22.01.2011 11:06:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Toinen mikä kuulema myös toimii on Behringer ADI21 Acoustic DI-boksin kaikukoppasimulaatio. Se yks potikka lisää sellasta muhjukomoa, joka varovasti käytettynä saattais ihan toimiakin. Mulla on toi pedaali ihan muussa käytössä. On kestänyt eikä suhise pahasti.
 
Kyllä toi musta on semmonen muhju vaan. Ei tekemistä akustisen soundin kanssa. Kontra on tosi vaikea saada vahvistettua oikean kuuloisena. Niin vaikea, että oikeaakin mikitettyä kuulee erittäin harvoin onnistuneesti sähköisesti toistettuna keikoilla. Muutamaa tikkukontraa olen testaillut ja ei niistä yksikään ole ollut oikean veroinen. Mutta ne pitääkin ajatella omana juttunaan, mun mielestä. Ei niistä ole korvaamaan kontraa.
 
Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk.
rattledad
22.01.2011 11:10:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Kyllä toi musta on semmonen muhju vaan. Ei tekemistä akustisen soundin kanssa. Kontra on tosi vaikea saada vahvistettua oikean kuuloisena. Niin vaikea, että oikeaakin mikitettyä kuulee erittäin harvoin onnistuneesti sähköisesti toistettuna keikoilla. Muutamaa tikkukontraa olen testaillut ja ei niistä yksikään ole ollut oikean veroinen. Mutta ne pitääkin ajatella omana juttunaan, mun mielestä. Ei niistä ole korvaamaan kontraa.
 
Saiskohan kompressorilla tai jollain vermeellä sitä kontralle ominaista atakkia kaivettua tuommoisesta paremmin esille?
 
Damn, shit just hit the fan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «