jussimus 03.02.2010 11:04:05 | |
---|
|
tender.insanity 03.02.2010 11:12:56 | |
---|
|
RawknRawl 03.02.2010 11:22:48 | |
---|
Vaikuttaa mahtavalta. Lähtee hankintaan. Tolla näkee heti yhden kielen virittämisen vaikutuksen muihin. Nopeeta ja veikkaisin, että väistämättä myös tarkempaa. Kuka tahansa voi hypätä järveen. |
darrell 03.02.2010 11:27:22 | |
---|
aristoteles666: sitten tosta vasta on hyötyä kun sulla on seitsemän kättä rämpyttämään ja vääntämään viritystappeja. Luulis, että floikkakitaran virittäminen vois olla hieman helpompaa tai ainakin visuaalisempaa. Siinä kun pitää iteroida kielille pari virityskierrosta, niin nyt tällä vempeleellä näkisi, miten viritettävän kielen kireys vaikuttavaa muihin kieliin. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
heavy 03.02.2010 12:42:22 | |
---|
Kätevän olonen härveli ja ei oo hinnalla pilattu. jos toi ulkonäkö ois vielä sama ku tossa testi videossa ni ois jo todella hyvä paketti, ruma on alkuperäsellä kuosilla. www.myspace.com/nitroxpressmusic |
Bluesmies 03.02.2010 12:54:14 | |
---|
Vladi: Ihme valitusta taas täällä. Mikä tässä on ny niin huonoa? Tämähän tekee saman homman kuin perus Bossin viritinkin, mutta siinä on vaan lisäksi vielä toi kaikkien kielien näkemisominaisuus. Lisäksi TC Electronicilta tuskin ihan tusinatuotetta tulee, hinta on kohdallaan ja ulkonäkökin ammattimainen. Miks tää ketju pitää heti täyttää kommenteilla tyyliin "nomuttaku se ei osaa keittää kahvia"? Perusviritinhän toi on, siihen on vaan tungettu tommoinen ekstrajuttu. Ei teillä kenelläkään ennenkään oo tommosta ollu, nyt sen pitäis sitten ratkoa kaikki ongelmat. Joko en oo aikasemmin vaan tajunnu, tai sitten m.netin keskustelujen taso putoaa vauhdilla ilman laskuvarjoa... E: Myönnettäköön että TC on mainostanut tuota maailman mullistavana tuotteena, mutta sitten toisaalta niin on myös Line6 Spideriakin... ;) No juuri se tässä ihmetyttää, että otsikko on, että MULLISTAVA viritinpedaali ja että tämä jotenkin mullistaisi koko virittämisen jne. Vitut. Aivan normaali viritin. En sanonut, että huono, mutta millään tavalla tämä ei mullista yhtään mitään. |
zzy 03.02.2010 13:06:56 (muokattu 03.02.2010 13:07:55) | |
---|
Bluesmies: No juuri se tässä ihmetyttää, että otsikko on, että MULLISTAVA viritinpedaali ja että tämä jotenkin mullistaisi koko virittämisen jne. Vitut. Aivan normaali viritin. En sanonut, että huono, mutta millään tavalla tämä ei mullista yhtään mitään. Onhan toi tavallaan noinkin, mutta mitä sitten pitäisi olla että se olisi semmoinen mullistava? En mä paljoo mitään hirveän mullistavaa keksi mitä viritin vois tehdä. Joku mekaaninen käsi joka virittää sun puolesta ja toinen joka raapii persettä? Onhan toi nyt kuitenki uus askel jos ottaa huomioon mitä ton asian rajoissa oikeasti voi uutta tehdä. Henk. koht. en haluaisi mitään viritinsysteemiä mikä silottelisi digitaalisesti omat soitosta johtuvat epävireisyydet tms. Onko se sit ollu joku superhyper mullistus kun on siirrytty analogisesta digitaaliseen näyttöön virittimissä? Samaa huttua tämäkin muutos, turha vollottaa. |
jussimus 03.02.2010 13:07:30 | |
---|
Muuten tuo menisi hankintalistalle, mutta kun mulla on jo Korgin Pitchblack josta tykkään todella paljon. Jos mulla ois vaik Bossin TU-2, niin se saisi ilman muuta väistyä tuon uutukaisen tieltä. Mut Pitch Black ei kovin hepposin perustein lähde kiertoon... |
Kivijalka 03.02.2010 13:16:06 | |
---|
jussimus: Muuten tuo menisi hankintalistalle, mutta kun mulla on jo Korgin Pitchblack josta tykkään todella paljon. Jos mulla ois vaik Bossin TU-2, niin se saisi ilman muuta väistyä tuon uutukaisen tieltä. Mut Pitch Black ei kovin hepposin perustein lähde kiertoon... Multakin löytyy DT-10, joka on Pitchblack vähän suuremmassa kuosissa ja bufferilla. Vielä puntaroin kannattaako vaihtaa puhveri pienempään kokoon ja tuohon polytuunausominaisuuteen. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Terry Pantheras 03.02.2010 13:46:13 | |
---|
jussimus: Muuten tuo menisi hankintalistalle, mutta kun mulla on jo Korgin Pitchblack josta tykkään todella paljon. Jos mulla ois vaik Bossin TU-2, niin se saisi ilman muuta väistyä tuon uutukaisen tieltä. Mut Pitch Black ei kovin hepposin perustein lähde kiertoon... Mikäs tuossa Pitchblackissa on erityisen hyvää Bosanderiin verrattuna? Eipä ole tullut Korgia testattua... einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
Vladi 03.02.2010 13:48:11 | |
---|
Terry Pantheras: Mikäs tuossa Pitchblackissa on erityisen hyvää Bosanderiin verrattuna? Eipä ole tullut Korgia testattua... Kitaristikaverilla löytyy tommonen, mulla toi Bosanderi. Pitchblack tuntuis olevan nopeampi, tarkempi ja erityisesti tykkään siitä isosta näytöstä. Bossi on alkanu ärsyttämään, kun virittää yhden kielen ja hyppää seuraavalle, niin Pomo tarvitsee useamman sekunnin miettimisaikaa että se tajuaa, että nyt viritetään eri kieltä. Kyllä se siitä. |
Vladi:Pitchblack tuntuis olevan nopeampi, tarkempi ja erityisesti tykkään siitä isosta näytöstä. Juu kaikkia näitä, enkä mä virittimeltä kauheesti muuta vaadikaan. |
Grugi 03.02.2010 13:53:08 | |
---|
Kyllähän toi houkuttaa kovasti kun ei ole viritinpedaalia, on vain tollanen Seikon viritelmä aiheesta. Luultavasti tulee toi joku pvä tilattua. SDMF |
Terry Pantheras 03.02.2010 14:14:27 | |
---|
Vladi: Kitaristikaverilla löytyy tommonen, mulla toi Bosanderi. Pitchblack tuntuis olevan nopeampi, tarkempi ja erityisesti tykkään siitä isosta näytöstä. Bossi on alkanu ärsyttämään, kun virittää yhden kielen ja hyppää seuraavalle, niin Pomo tarvitsee useamman sekunnin miettimisaikaa että se tajuaa, että nyt viritetään eri kieltä. Ok, pitänee tutustua - mulla on Boss. Tosin tuon Polytunen etuna on tuo kaikkien kielten rämppäysominaisuus. Sillä kun näkee kätevästi miten yhden kielen virittäminen vaikuttaa muiden kielten vireeseen, koska niitten virehän saattaa laskea kun virittää muita - mikä taas voisi nopeuttaa hommaa entisestään. True bypasskin vielä... Taitaa lähteä Bosanderi vaihtoon. Kukas Suomessa tuo TC:tä maahan, tai onko tietoa mistä noita vois Hesassa käydä tyyppaamassa? einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
McNulty 03.02.2010 14:16:26 (muokattu 03.02.2010 14:16:45) | |
---|
En tiiä, mutta tällä viikolla pitäisi Soundatasta tulla Polytune myymälään testiin. Sithän sen näkee ja kokee onko tarpeellinen vai pelkkää "mainospuhetta" ja faceliftiä. Hyvin sitä on tänne asti päästy normimittareilla, jopa ääniraudalla :) Terry: Kukas Suomessa tuo TC:tä maahan, tai onko tietoa mistä noita vois Hesassa käydä tyyppaamassa? Soundata Oy The one who used to be known as bonecrusher |
Quill 03.02.2010 14:33:42 | |
---|
Itse olen meinannut vaihtaa kanssa Korg DT-10 tuohon Polytuneen, kunhan sen hinta vain tulee vielä pikkaisen alaspäin. Mietityttää vain, että miten tuo kestää pakkasta (jos roudatessa on pidemmän aikaa kylmässä) ja ettei esiinny mitään tyyppivikoja. Sen takia vois odotella hetken aikaa ja katsella millaista kommenttia tuosta tulee. |
Hanok 03.02.2010 14:46:07 (muokattu 03.02.2010 14:49:29) | |
---|
Mielenkiintoinen laite. Mikähän mahtaa olla tuo out-tekstin alla oleva liitin: http://www.tcelectronic.com/media/polyTune_rear.jpg EDIT: tai siis micro USB:ltähän tuo näyttää, mutta mihinkähän sitä käytetään? Mieleen tulisi, että erilaisia virityksiä voisi ohjelmoida muistiin sitä kautta. |
Grugi 03.02.2010 14:53:32 (muokattu 03.02.2010 14:58:00) | |
---|
Hanok: Mielenkiintoinen laite. Mikähän mahtaa olla tuo out-tekstin alla oleva liitin: http://www.tcelectronic.com/media/polyTune_rear.jpg EDIT: tai siis micro USB:ltähän tuo näyttää, mutta mihinkähän sitä käytetään? Mieleen tulisi, että erilaisia virityksiä voisi ohjelmoida muistiin sitä kautta. Mun mielestä tossa aikasemmassa videossa oli puhetta että sillä sais firmis päivityksiä, eli josko sillä tosiaan sinne sais ne omat viritykset ajettua. Se monta kerrallaan ottaa sisäänsä ei ole mitään hajua. PolyTune does standard dropped tunings. So that means that as long as the interval between each string is the same as when tuned to regular E, you'll be fine. You can drop the tuning all the way down to B, so the six available tunings are: E, Eb, D, Db, C and B. The polyphonic tuner only works with standard tunings, so it can't detect Dropped-D, DADGAD, Open E, etc. But you of course use the chromatic tuner for those tunings SDMF |
Aki 03.02.2010 15:18:08 | |
---|
Bluesmies: No juuri se tässä ihmetyttää, että otsikko on, että MULLISTAVA viritinpedaali Mullistavuus mielestäni toteutuu koska siinä on ominaisuuksia joita ei viriitinpedaaleissa ole ikinä ennen ollut. Aivan normaali viritin. Sä et tainnut ymmärtää mitä toi tekee jos sitä aivan normaalina pidät. Mut ei se mitään, ehkä sä et sitä tartte. Tai halua. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
JeKo 03.02.2010 15:23:53 | |
---|
Polytunella yksittäisiä kieliä virittäessä tarkkuus on .5 senttiä, mikä on jo ihan riittävä säätöhommiakin varten. Ihan kätevältä laitteelta vaikuttaa, mutta jotenkin epäilyttää kuitenkin tuo kaikkien kielten yhtäaikainen viritys... Noh, pitää käydä testimässä kun tulee lähiputiikkiin. Jos tosiaan toimii niin hyvin kuin nuo klipit antaa ymmärtää, niin on kyllä hintansa arvoinen. |