Aihe: Rakentamassa studiopöytää. Mielipiteitä?
1 2
Marttila
25.01.2010 23:23:28
Kimppe:

Muuten olen katsonut Euphonix Mix ohjaimia, mutta se pakottaa Mac-koneeseen..
Enkä ole varma onko minulla rahaa sellaiseen..
PC olisi paljon halvempi. Ja kellotettuna paljon nopeampi...

Onko Euphonixin laitteista kokemuksia? (Artist series)

Olen tietysti vain tyhmä noviisi, mutta onko PC:n ja Macin hintaero (tonni-puolitoista) oikeasti kynnyskysymys tilanteessa jossa pöytään tulossa olevat etuaste ja kompura maksavat yhteensä jo melkein viisi tonnia (jolloin kuunteluunkin kannattaa varmaan panostaa jonkin verran) ja harkinnan alla oleva kontrollerikin melkein tonnin? Koneen valinnassakin luulisi käyttömieltymysten, luotettavuuden (jota kellottaminen ei ainakaan paranna) yms. seikkojen painavan tuon tason käytössä pelkkää hinta/tehosuhdetta enemmän.
dewil
26.01.2010 10:31:35

Marttila: Olen tietysti vain tyhmä noviisi, mutta onko PC:n ja Macin hintaero (tonni-puolitoista) oikeasti kynnyskysymys tilanteessa jossa pöytään tulossa olevat etuaste ja kompura maksavat yhteensä jo melkein viisi tonnia (jolloin kuunteluunkin kannattaa varmaan panostaa jonkin verran) ja harkinnan alla oleva kontrollerikin melkein tonnin? Koneen valinnassakin luulisi käyttömieltymysten, luotettavuuden (jota kellottaminen ei ainakaan paranna) yms. seikkojen painavan tuon tason käytössä pelkkää hinta/tehosuhdetta enemmän.

Mä en ole noviisi, enkä (ymmärtääkseni) ihan tyhmäkään, mutta mulla tuli ihan samat kysymykset mieleen! Lisäksi kyseenalaistaisin sen kontrollerin. Oletko varma että sillä sitä sitten tulee vedeltyä? Meinaan että pajalla jossa yleensä levyjä miksailen, on 32 kanavaa mackien kontrolleria poikineen, enkä mä ikinä käytä siitä kuin korkeintaan play, stop, ja save nappuloita. Hiiri se on kourassa kuitennii kokoajan. Eli kandee testailla ja fundeerata ennen ostoa.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
sami_sumea
26.01.2010 13:08:18

dewil: Mä en ole noviisi, enkä (ymmärtääkseni) ihan tyhmäkään, mutta mulla tuli ihan samat kysymykset mieleen! Lisäksi kyseenalaistaisin sen kontrollerin. Oletko varma että sillä sitä sitten tulee vedeltyä? Meinaan että pajalla jossa yleensä levyjä miksailen, on 32 kanavaa mackien kontrolleria poikineen, enkä mä ikinä käytä siitä kuin korkeintaan play, stop, ja save nappuloita. Hiiri se on kourassa kuitennii kokoajan. Eli kandee testailla ja fundeerata ennen ostoa.

Hmm, no mä ainakin odotan kieli pitkällä et se yks ruotsalainen heebo saa Control24:n driverin aikaiseksi Cubaseen (aika hyvältä vissiin näyttää jo). Ite kun tykkään Toolsilla käyttää Control24:sta paljon mielummin kuin näppistä. Semmoset pienet jutut kuten kanavan rec on / off, mutet, solot ja tietty kanavan volan räpeltäminen on jo hyvällä kontrollerilla pal kivampaa :)

Hiiren käytöstä ei kyllä pysty luopumaan vaikka millaisen möhkäleen omistais, valitettavasti...

...
http://www.adamantiumstudios.com
Mikael
26.01.2010 13:47:02 (muokattu 26.01.2010 14:31:42)

sami_sumea: Hmm, no mä ainakin odotan kieli pitkällä et se yks ruotsalainen heebo saa Control24:n driverin aikaiseksi Cubaseen (aika hyvältä vissiin näyttää jo). Ite kun tykkään Toolsilla käyttää Control24:sta paljon mielummin kuin näppistä. Semmoset pienet jutut kuten kanavan rec on / off, mutet, solot ja tietty kanavan volan räpeltäminen on jo hyvällä kontrollerilla pal kivampaa :)

Tottumis- ja työtapakysymys. Mä taas käytän hiirtä, näppista ja alphatrackia paljon mielummin kuin Control24:sta. Käytätkös te Sami sitä Control24:n analogiosiota ollenkaan? Niissä muutamissa mitä mä oon joutunut käyttämään on ollut aina jotain mätää joko kanavatasapainossa, mastervolan potikan asteikossa (hyppäyksiä) tai kuulokelähdöissä. Lisäks sen etuset on mun mielestä aika surkeat ollakseen ton hintaisessa laitteessa.

Ja siitä pöydästä: Kaiuttimien etupuolella olevia pintoja kandee miettiä siten, että sellaista pintaa joka suoraan heijastaa äänitä korvan suuntaan olis mahdollisimman vähän. Käytännössä siis tasainen pöytäpinta-ala kannattais olla niin pieni kuin mahdollista. Mä mitoitin oman pöytäni niin että siihen mahtuu näppis, hiiri ja kontrolleri: http://lh6.ggpht.com/_lIB-gF0ExQc/S … AABI0/h8VW0RzTQnQ/s720/IMG_0010.JPG

Kallistamalla saa korkeuteen nähden enemmän räkkipaikkoja ja kivemman käyttöergonomian. Viisto takaosa ja kaiuttimien sijoittaminen telineille mahdollisti näyttöjen laskemisen alemmas sekä vähentää heijastuksia.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
sami_sumea
26.01.2010 16:08:48

Käytätkös te Sami sitä Control24:n analogiosiota ollenkaan?

Eip, se ei oo edes kytkettynä tällä hetkellä :-)

Jossain vaiheessa jotain rumpuja vedettiin noiden etusten läpi, enkä huomannut mitään erityistä vikaa niissä, mut tuo volapotikka on aivan hirveä. Läsäyttää stereokuvan täysin, ja toi digitaalinen steppi siinä kontrollissa on helevetin ärsyttävä.

Toi menee todnäk jonkun markan ADA-muuntimien läpi, mitään muuta selitystä en ton huonoudelle keksi.

...
http://www.adamantiumstudios.com
anapena
26.01.2010 17:58:39
Teijo K.: Yksi minkä olen omalla kohdalla katkerasti oppinu on, että päätti miten pyhästi tahansa et kaluston puolesta "näillä mennään" vaikka katkeraan loppuun, niin se on vain itsensä pettämistä. Eli kannattaa tehdä joustava ratkaisu mikä elää helposti sen kaluston elämisen kanssa.

Kyä se o just näi.

Noista kontrollereista omia kokemuksia sen verran, että en vois tehä mitään ilman Behkun faderipakkia ja AppleMousen scrolliballoa. Vasen käpälä fadereilla, välillä näpplksellä ja oikea ranne veuhkaa hiiren kanssa ja etusormi scrollailee joka suuntaan...Onhan noita parempiakin fader-systeemeitä, mutta toi on niin kustannustehokas, eikä toimivaa raaski heittää menemään.
Onnex 1-faderi jää välillä nukkumaan, niin vois hankkia paremman...tai sit vaan vaihdan liu'un paikkaa...Onko kukaan avannut BCF2tonnista?
Kimppe
03.02.2010 12:47:05 (muokattu 03.02.2010 12:47:47)
Tässä uusin versio.
Mielipiteitä?

http://i877.photobucket.com/albums/ab334/MasterCrab/Table2Acopy.jpg

Pöydän alle, oikealle puolelle tulee vielä jonkun näköinen räkki-kaappi pyörillä.. En ole vaan sitä vielä kauheasti ajatellu.

Kiitos taas vastauksista. Kontrollerit on nyt vaihdettu Mackien laitteisiin, koska ne ovat isommat.. Varmuuden vuoksi..

Kiitos taas.
Kimppe
03.02.2010 13:06:51 (muokattu 03.02.2010 13:09:16)
Tosiaan, se olis todella hyvä idea. Helpompi rakentaa kans.
Teen sen sillä tavalla.
Kiitos.

E: Ainoa huono puoli on se, kun alemmat laitteet on kallistettu et siitä tulee vähän korkeampi. Kajarit nyt jo ehkä vähän korkealla.. Pitää kattoo.
kivi
03.02.2010 14:16:07
Kimppe: Tässä uusin versio.
Mielipiteitä?

http://i877.photobucket.com/albums/ab334/MasterCrab/Table2Acopy.jpg

Kivan näköinen, oikeasti.

Ja oikeasta tulee mieleen, et jos oot oikeakätinen kuten hiirestä vois päätellä, laita se mikseri vasemmalle puolelle niin saat lisää tilaa hiirelle. Samoin esimerkiksi kahvikuppi hakeutuu sille puolelle kumminkin, vasemmalla puolen mikseri on turvassa kun se sitten joskus kaatuu.

Kaiuttimien alle vielä tällaiset
http://www.primacoustic.com/recoil-home.htm
niin kyllä tossa töitä tekee.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Niq
03.02.2010 15:28:56 (muokattu 03.02.2010 15:30:22)

kivi: Ja oikeasta tulee mieleen, et jos oot oikeakätinen kuten hiirestä vois päätellä, laita se mikseri vasemmalle puolelle niin saat lisää tilaa hiirelle. Samoin esimerkiksi kahvikuppi hakeutuu sille puolelle kumminkin, vasemmalla puolen mikseri on turvassa kun se sitten joskus kaatuu.

Olin just sanomassa ihan samaa. Iso hiirimatto ja tila hiirelle on aika oleellisia kun on kaks näyttöäkin, että on varaa sivusuunnassa heilutella sitä rottaa eikä tule aina mikseri vastaan.

EDIT: Ja mä ainakin tarvitsen syvyyssuunnassa enemmän tilaa hiirikädelle, mulla käden pitää aina olla pöydällä miltei kyynärpäätä myöten, muuten on hiirikäsi ihan rikki muutamassa tunnissa. Mut se on taas sit henkilökohtainen mieltymys ja tarve.
"...svengaa liikaa ollakseen matemaattisesti oikein" -Epämuusikko
Kimppe
04.02.2010 21:05:25
Kiitos taas palautteesta.
"Värinän vaimentajat" on. En vaan ole jaksanut "mallintaa" niitä tohon..
..Mutta lattian duunasin kyllä.. :p Stupid me..

Mixerin siirtäminen kuullostaa hyvältä idealta.
Ja pitää vielä katsoa tuota syvyys juttua vielä..

Sit pitää vielä miettiä miten kaikki kaapelit menee.. :|

Kiitos avusta. Jos vielä on vinkkejä niin saa mielellään laittaa.. :)
Ja Mackien UC Prosta jos on kokemusta niin olen todella kiinnostunut.
Myös C4:sta.

Kiitos. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)