Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virvelirummuista asiaa
1
cobham
02.02.2010 19:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta 13" vaahteravirvelistä, syvyyttä 7" ?
Itse olen ollut vannoutunut 14x5,5" virvelin käyttäjä ollut, mut kiinostais tietää miltä soundaa toi 13 tuumanen snare.
 
hegma
02.02.2010 19:51:14 (muokattu 02.02.2010 19:51:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=_BoVfC3IViI&feature=channel
 
Tuolta. Ilman poikkeuksia.
 
Suihkussa paskominen on parasta, mitä voi housut jalassa tehdä.
markkuliini
02.02.2010 20:35:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hegma: http://www.youtube.com/watch?v=_BoVfC3IViI&feature=channel
 
Tuolta. Ilman poikkeuksia.

 
Tyhymä. Ei ole vaahteravirveli hän. :D
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
marchangel Miquel
02.02.2010 20:54:08 (muokattu 02.02.2010 20:54:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cobham: Onko kellään kokemusta 13" vaahteravirvelistä, syvyyttä 7" ?
Itse olen ollut vannoutunut 14x5,5" virvelin käyttäjä ollut, mut kiinostais tietää miltä soundaa toi 13 tuumanen snare.

 
Vaahteravirveleistä ei hajuu, mutta 13" ylipäätään on piristäviä. Ihan niinkuin kaikki kuhan virittää piristävästi.
 
E:olipas paskaviesti
 
Distant future. Year two thousand. Humans are dead.
kimizu
02.02.2010 22:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Mapexin 13" x 6" vaahteravirveli. Ihan rapsakka peli, toimii monenlaisilla vireillä ja aika monipuolinen virppa. Hissuttelukeikoilla löysällä vireellä kuulostaa uskottavalta ja volume pysyy silti kurissa, tiukemmalla vireellä saa hyvän funk-soundin.
Ainoa mistä en kauheasti pidä, on kyseisen virvelin mustat rautaosat. Ei vaikuta soundiin mutta kromi on silti enemmän mun juttu =)
 
Voisin siitä vaikka luopuakin, sen verran vähälle käytölle se on loppujen lopuksi jäänyt. Ei vain ole keikkoja jossa olisi tuollaiselle käyttöä. Laita yv:tä jos kiinnostaa, edullisesti lähtee...
 
Timing stinks but cheerfully winks...
hollmi-5
02.02.2010 23:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisi Cobhamin tietävän ;-)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
BanZai88
02.02.2010 23:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy kokemusta parin vuoden ajalta Tamburon All Maple 13"x5" ja sitten tänään tuli postissa Yamahan Dave Weckl 13"x5". Molemmat on monipuolisia vehkeitä, matto resonoi herkästi ja dynamiikkaa löytyy. Tamburossa on valuvanteet ja Yammussa normi triple flanged. Yammusta en voi vielä sen tarkempaa sanoa, kun en ole sitä kunnolla kerennyt testata. Tamburo on sopivan rapsakka, mutta myös läskiä löytyy, etenkin kun vaihdoin siihen Remon emperor yläkalvon (en uskonut, että olisi 13" toiminut). Itse tykkään kyllä 13" virvelin soittotuntumasta, plussana vielä se, että 13" vie vähemmän tilaa, jolloin se on helpompi asetella. Pärjään toki 14" kanssa myös, nyt vain tullut soiteltua tuumaa pienemmällä. Jos pitäisi ottaa 13" ainoaksi virveliksi, niin ottaisin jonkun 13x6 - 6,5 vehkeen.
 
Kun kerta etsit 13" ja 7" syvää vaahteravirveliä, niin tuo Yamahan Steve Jordan snare on melkolailla lähellä (13x6,5). Siitä löytyykin tältä foorumilta jonkun verran juttua ja jokunen henkilö täällä semmoisen omistaakin. Kannattaa myös tsekata Yammun Akira Jimbo virveli (13x7, runko tosin beechiä eli pyökkiä).
 
Tuossa jokunen 13" puuvirveli:
http://www.thomann.de/fi/13_puurunkoiset_virvelit.html
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «