poppamies 01.02.2010 21:44:46 | |
---|
aho: Mulla meinasi jo tulla uskonpuute ja aloin seurata trendejä aikeissa kaupata oma LMK pois. Onneksi kuitenkin tulin toisiin ajatuksiin ja pidän nupin. Viikonlopun treenit soittelin hymyissäsuin. Ei oo terveellistä vetää light kamoilla raskasta musaa. Laita täysrasvainen putkinuppi... G strings are for strippers! |
poppamies: Ei oo terveellistä vetää light kamoilla raskasta musaa. Laita täysrasvainen putkinuppi... Nooh, ehkäpä hommaankin mutta pidän silti markbassin! Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO |
Late1 06.02.2010 19:13:18 (muokattu 06.02.2010 19:34:53) | |
---|
Onko kellään kokemuksia Standard 102HF kaapista. Eilen oli keikalla tuommoinen testissä ja hyvältä peliltä vaikutti. Napakka soundi ja roudaus on vielä helppoa. Eroaako paljonkin vastaavasta travel mallista soundinsa puolesta? Vai kannattako ootella uutta club sarjan mallia...? |
JussiKoo 06.02.2010 19:50:37 | |
---|
poppamies: Ei oo terveellistä vetää light kamoilla raskasta musaa. Laita täysrasvainen putkinuppi... Jokaisella on tietysti raskas putkinubes JA varalla kevyt sikariloota. Normihomma. "Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead." |
Teijo K. 06.02.2010 20:08:09 | |
---|
Rock-Ola: Jokaisella on tietysti raskas putkinubes JA varalla kevyt sikariloota. Normihomma. Ei mulla oo kumpaakaan. Voi minua raukkaa. |
JussiKoo 06.02.2010 20:57:28 | |
---|
Teijo K.: Ei mulla oo kumpaakaan. Voi minua raukkaa. Sä osaat soittaa. Et tartte tuommoisia ;) "Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead." |
PnukBassist 06.02.2010 21:05:45 (muokattu 06.02.2010 21:05:57) | |
---|
Rock-Ola: Jokaisella on tietysti raskas putkinubes JA varalla kevyt sikariloota. Normihomma. Juurikin näin. Köyhät kyykkyyn. Mutta niin, eikös noissa traveller-malleissa ole vaan sen pillin kanssa pelattu erilailla eli jätetty se tweeteri pois ja laitettu piezo tilalle. Makukysymys sitten että kummasta tykkää enemmän. Tweeterhän painaa kyllä enemmän, mutta kieltämättä pikkukomboja vertaillessa CMD 121H:ssa parempi pilli toi muassaan myös paremman äänen vaikka painoikin enemmän ja oli fyysisesti isompi kuin CMD 121P Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Corba 10.02.2010 17:11:35 | |
---|
No niin, tässä saattaa olla kohta aihetta hankkia kevyempiä kaappeja Ampegin tilalle, niin miten nämä MarkBassin käyttämät neodymium elementit ovat kestäneet käytössä? Hintaahan näillä kaapeilla tuntuu olevan, mutta...painoa taas vähän:-) Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!! |
Corba 18.02.2010 22:39:18 | |
---|
Corba: No niin, tässä saattaa olla kohta aihetta hankkia kevyempiä kaappeja Ampegin tilalle, niin miten nämä MarkBassin käyttämät neodymium elementit ovat kestäneet käytössä? No niin, pääsen sitten testaamaan kestävyttä ihan itse. Eilen kotiutui Markbass Traveler 151P kaappi Little Mark Tuben kaveriksi. Eli klubissa ollaan vahvasti. Nyt jossain vaiheessa sitten hommattava toinen samanlainen kaappi tai 2x10, niin saa nupista täydet tehot ulos:-) Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!! |
Late1 19.02.2010 09:12:34 | |
---|
Aika kovaa joutuu vetämään, jos tarvii kaikki tehot käyttöön. Ei ole vielä tilannetta tullut, että yli 12, joutuu volume nappia säätämään. Ja silloinkin äänimies pyysi pienentämään bassoa... |
JaS 05.03.2010 16:08:06 | |
---|
Late1: Aika kovaa joutuu vetämään, jos tarvii kaikki tehot käyttöön. Ei ole vielä tilannetta tullut, että yli 12, joutuu volume nappia säätämään. Ja silloinkin äänimies pyysi pienentämään bassoa... Mulla oli just tilanne, et ei ollu suppareita käytössä, eli bassokamoilla piti tuutata sali täyteen. Väänsin volat jonneki klo 15 tienoille. Joku tais pyytää vielä lisää bassoa. Pikkusen nostin viimeseen settiin. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
Late1 05.03.2010 18:27:24 (muokattu 05.03.2010 18:27:53) | |
---|
Väänsin volat jonneki klo 15 tienoille. Hurjalle kuulostaa! Itellä ei edes uskallus riitä tuohon, ainakaan niin, että gain säädetty "tappiin".. |
calster 05.03.2010 19:21:57 (muokattu 05.03.2010 19:43:59) | |
---|
Late1: Hurjalle kuulostaa! Itellä ei edes uskallus riitä tuohon, ainakaan niin, että gain säädetty "tappiin".. Mulla on nyt gain silleen että clippi vilahtelee hetkittäin, niin masteria ei tarvii avata kuin klo. 9:iin ni johan huutaa.. Taitaa olla masteri ollut klo.11 korkeimmillaan nykyisillä vermeillä mitä olen testannut ja clippi siis vilkahtaen. Tämä tosiaan reeniksellä, joten mitään vertailuahan siitä ei saa.. eniveiis, kunhan kerroin vaan. HEH! Huomenna tarkoitus koittaa, että miten paljon sitä mökää oikeesti irtoaa vermeistä. Mielenkiintoista nähdä/KUULLA koska tulee hedruumit ja/tai kajarit vastaan. No en silti rikkomaan aijo lähteä vermeitä, mutta tarviihan sitä nyt pienet testit tehdä.
Hauka juttu muuten.. Ennen soitellut 15":lla ja nuppia tietinkin saanut sen mukaan säätää kun kyseisessä ei pilliäkään ole(korkeimpia taajuuksia ja bassoakin jne. jne.). Noh nyt hallussa 15" lisäksi tuo 410, ja vahvari on pysynyt säädöiltään hyvinkin flättinä, klo.12. "Säätämättä" hyvää ääntä, positiivista siis :D ..Makuasioita tietenkin. Badabim badabumm |
JaS 06.03.2010 05:16:51 | |
---|
Eihän se gaini tietenkään tapissa ole. Ei mulla edes se clippi-valo vilahda. En pidä laitteen etuastesäröstä. Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko |
mikama83 18.03.2010 17:36:28 | |
---|
Osaisko joku vastata kun en pääse nyt kokeilemaan, että onko LM II-nupin XLR-lähtö pre vai post(eq) singaalilla kun tuossahan ei ole semmosta kytkintä millä voisi valita? |
Heikki L. 18.03.2010 17:47:04 | |
---|
mikama83: Osaisko joku vastata kun en pääse nyt kokeilemaan, että onko LM II-nupin XLR-lähtö pre vai post(eq) singaalilla kun tuossahan ei ole semmosta kytkintä millä voisi valita? Muistaakseni post. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
Dropped C 24.03.2010 23:57:54 | |
---|
Ostin sitten Maken Distorsore-purnukan. Ihan julma pörinä lähti, kun oppi käyttämään. Aluksi ihmettelin, että miksi on näin pliisu särö, vaikka gaini ja tube drive ovat kummatkin täysillä? Volume potikka näköjään sääti säron äänenvoimakkuutta, eikä siis koko purnukan. Hyvän kuuloinen kyllä tämä high pass ominaisuus, melkein kuin kahdella styrkkarilla posottais. |
JukkaPena 26.03.2010 00:19:16 | |
---|
mikama83: Osaisko joku vastata kun en pääse nyt kokeilemaan, että onko LM II-nupin XLR-lähtö pre vai post(eq) singaalilla kun tuossahan ei ole semmosta kytkintä millä voisi valita? Käyttöohjeen mukaan se on post, mutta modattavissa (niin ikään käyttöohjeiden mukaan) pre:ksi. Siellä on joku jumpperi, joka vaan pitää siirtää toiseen asentoon, jolloin se signaali XLR-lähdölle ohittaa EQ:n. "Se tekee siitä sen..." |
aho 28.03.2010 22:35:17 | |
---|
Vähän pesutuloksia, eli Markbass LMK vs. Orange Bass Terror sisäkuivatesti Orangen retrompi ulkonäkö toimii mun silmään ja säätöjä ei ole liikaa. Nuppi painaa hieman enemmän kuin Markbass ja tuuletin on selkeästi äänekkäämpi. Pändin seassa se hurina nyt ei mihinkään kuulu. Testissä molempien nuppien equt oli neutraalina. Pändikonteksti jäi toistaiseksi vielä puuttumaan. Markbass on aika selkeästi erottelevampi ja neutraalimpi soundiltaan, joskin samalla kylmempi. Orange käyttäytyy enemmän täyslamppukoneen tavoin ja soundissa on lämpöä, joskin myös muhjua. Mikäli Orangesta haluaa täysin kliiniä, pitää Gain olla aika pienellä (max klo 9) ja siltikin voimakkaammalla tatsilla soitettaessa soundi hieman säröytyy matalalta soitettaessa. Jos tämä ominaisuus on mieleen, niin pojo Orangelle. Omaan makuun Orangen muhjuuntuminen hieman häiritsi ja kaipasin erottelevampaa toistoa myös matalalta vedettäessä. Samoten Markussa se kliiniys ottaa hieman kupoliin ja lämpöä on haettu milloin minkäkin purnukan tai eturauhasen avulla hyvälläkin menestyksellä. Orangen särö on sellaista "lämmintä pierua" gainia ruuvattaessa reilusti kovemmalle. Särö ei varmastikaan toimi missään metalliosastossa, mutta perinnehenkisemmässä kamassa toimii hienostikin Kaappeina oli genz benzin 6x10" ja DIY Sunn 2x15" replica, testibassona toimi jatsari. Samat havainnot toistuivat molemmissa kaapeissa huomioiden tietysti kaappien ominaissoundit. Oma ihannenuppi olisi varmaan jotain näiden kahden väliltä, mutta aion silti pysytellä markbassissa. Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO |
calster 30.03.2010 10:24:49 | |
---|
Dropped C: Ostin sitten Maken Distorsore-purnukan. Ihan julma pörinä lähti, kun oppi käyttämään. Aluksi ihmettelin, että miksi on näin pliisu särö, vaikka gaini ja tube drive ovat kummatkin täysillä? Volume potikka näköjään sääti säron äänenvoimakkuutta, eikä siis koko purnukan. Hyvän kuuloinen kyllä tämä high pass ominaisuus, melkein kuin kahdella styrkkarilla posottais. KYSYMYS? ..Mitä tuo high pass tekee?. zaigazaiga zääää, A hoooooi! |