Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suositelkaa audio interfacea
1 2 3
Drummer-K
30.01.2010 23:52:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, suositelkaa mikseriä/audio interfacea jolla voisi äänittää 4-8 raitaa kerralla sisään. Mieluiten USB 1.1
 
''Zildjian and Tama, the best'' - Lars Ulrich
varakeef
31.01.2010 12:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drummer-K: Niin, suositelkaa mikseriä/audio interfacea jolla voisi äänittää 4-8 raitaa kerralla sisään. Mieluiten USB 1.1
 
Ei ole toimiva yhtälö 4-8 raitaa ja ykkös-usbi.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
anapena
31.01.2010 12:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus vuosia sitten Tascamilla oli interface, jolla sai 4 sisään. Ja Emagicilla oli sininen purkki, jolla taisi saada jopa 6 sisään. Saattaa tollaset käytettyinä jostakin löytää. Nykyvalikoimista ei tule yhtään mieleen.
 
hape
31.01.2010 12:50:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Ei ole toimiva yhtälö 4-8 raitaa ja ykkös-usbi.
 
Eip niin.
 
Edullisista firewire-vehkeistä ainaki Presonus Firepod toimii hyvin. Niitä saapi käytettynä alle kolmeen sataan ja siinä on kaheksan ihan kelvollista mikkietusta.
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
M.i.k.key
31.01.2010 13:05:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla taitaa olla jossain varastoituna vanha Tascam US-428, sillä saa neljä raitaa kerrallaan.
http://www.tascam.com/products/us-428;9,15,138,16.html
 
Voisin yrittää etsiä ja tästä voin harkita luopuvani.
 
möllisty
Danko
31.01.2010 13:09:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Ja Emagicilla oli sininen purkki, jolla taisi saada jopa 6 sisään. Saattaa tollaset käytettyinä jostakin löytää.
 
Juu, tämä: http://www.soundonsound.com/sos/Mar03/articles/emagicemi.asp
Omaani olen pariin otteeseen yrittänyt torilla kaupata, muttei ole riittänyt kiinnostusta.
 
keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS)
puusormi
31.01.2010 18:49:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös digidesign mbox2 ole 1.1 usbilla. Siinä on tosin vain 2 analogista sisään, mutta lisäksi spdif:t päälle, eli neljä sisään.
 
Teoriassa usb 1.1:n sallimalla 12MBps nopeudella saisi 24bittistä ääntä 48kHz nopeudella 7 kanavaa sisään tai ulos. Eli siis kanavat sisään + kanavat ulos = 7.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
Old Guitar
31.01.2010 23:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä kysyttiin hyviä audio interfaceja, eikä myynnissä olevia laitteita!
 
Minäkin kysyn mikä olisi hyvä laite. Vaatimuksena 2 XLR mikki-sisään-tuloa, näille prampit, kunnollinen phantom-syöttö ja tietenkin hyvä äänenlaatu ja suhteellisen edullinen laite?
 
jp8000
31.01.2010 23:48:13 (muokattu 31.01.2010 23:54:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presonus Firestudio mobile
 
http://www.thomann.de/fi/presonus_firestudio_mobile.htm
 
mutta se on firewireä käyttävä laitos
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Drummer-K
01.02.2010 18:24:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Mulla taitaa olla jossain varastoituna vanha Tascam US-428, sillä saa neljä raitaa kerrallaan.
http://www.tascam.com/products/us-428;9,15,138,16.html
 
Voisin yrittää etsiä ja tästä voin harkita luopuvani.

 
Tuo ois ihan kiva.
 
''Zildjian and Tama, the best'' - Lars Ulrich
Old Guitar
02.02.2010 10:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drummer-K: Tuo ois ihan kiva.
 
Täytyy olla erittäin kiva, kun suosittelet vuonna 2000 markkinoille tullutta laitetta audio interfaceksi! Keihtys ei tällä saralla näemmä kymmenessä vuodessa paljoa mene eteenpäin. :)
 
Mikael
02.02.2010 11:04:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Guitar: Täytyy olla erittäin kiva, kun suosittelet vuonna 2000 markkinoille tullutta laitetta audio interfaceksi! Keihtys ei tällä saralla näemmä kymmenessä vuodessa paljoa mene eteenpäin. :)
 
No jos alkuperäinen kysymys sisälsi toiveen että pitäis olla USB 1.1 niin eipä sitä paljoa nykyaikaisia vehkeitä voi suositella.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Old Guitar
02.02.2010 11:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Juu, tämä: http://www.soundonsound.com/sos/Mar03/articles/emagicemi.asp
Omaani olen pariin otteeseen yrittänyt torilla kaupata, muttei ole riittänyt kiinnostusta.

 
Emagic's latest hardware device is a six-input USB audio interface that can also handle MIDI. Is it too good to be true or sheer magic?
 
Otsikosta jo huomaa, että vallankumouksellinen laite on kyseessä. Vaikka kyseessä on vuoden 2003 laite, niin se on vieläkin kehityksen kärjessä ja sitä kannattaa suositella audio interfaceksi vieläkin!
 
Old Guitar
02.02.2010 11:09:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: No jos alkuperäinen kysymys sisälsi toiveen että pitäis olla USB 1.1 niin eipä sitä paljoa nykyaikaisia vehkeitä voi suositella.
 
Just, tuo jäikin minulta huomaamatta, mutta pointsi on siinä, kuten varmaankin oivallat, että ainakin minua epäilyttää hieman suosittelun aitous, jos suosittelun lopuksi mainitaan, että "ai niin, mullahan saattaisi tommonen löytäkin myytäväksi".
 
Danko
02.02.2010 11:10:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Guitar: Otsikosta jo huomaa, että vallankumouksellinen laite on kyseessä. Vaikka kyseessä on vuoden 2003 laite, niin se on vieläkin kehityksen kärjessä ja sitä kannattaa suositella audio interfaceksi vieläkin!
 
Pitäiskö tää nyt tulkita sarkastisena kommenttina? Digidesign-leiriin hyppäyksen jälkeen en ole tuon audio-puolta pystynyt hyödyntämään, joten tavallaan tietysti olis kiva jos jollain olis tuolle oikeatakin käyttöä.
 
keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS)
M.i.k.key
02.02.2010 11:12:32 (muokattu 02.02.2010 11:46:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukapa kissan hännän nostaa jne...
 
Toi tosiaan oli pointti että uusia laitteita noilla spekseillä ei kauheasti löydy.
E: ja toi "mainostamani" laite on tuo tascam mikä jo aiemmin mainittiin.
 
möllisty
Mikael
02.02.2010 11:14:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Guitar: Just, tuo jäikin minulta huomaamatta, mutta pointsi on siinä, kuten varmaankin oivallat, että ainakin minua epäilyttää hieman suosittelun aitous, jos suosittelun lopuksi mainitaan, että "ai niin, mullahan saattaisi tommonen löytäkin myytäväksi".
 
Aika oleellinen pointti tässä aiheessa tuo USB 1.1 koska uusia laitteita ei juuri ole saatavilla ja käytetyt ovat näin järkevin vaihtoehto. Lisäksi mä tunnen nämä - pitkään tälle palstalle kirjoitelleet - omiaan suosittelevat tyypit ja tiedän heidän olevan asiallisia tyyppejä, joten mua ei epäilytä. Kaikki varmaan osaavat tutkia netistä eri laitteiden speksejä ja arvioita, joten siinäkin mielessä mun mielestä tässä tapauksessa on todella ok tarjota omaansa mikäli sellaisesta on mahdollista luopua.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Old Guitar
02.02.2010 12:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Aika oleellinen pointti tässä aiheessa tuo USB 1.1 koska uusia laitteita ei juuri ole saatavilla ja käytetyt ovat näin järkevin vaihtoehto. Lisäksi mä tunnen nämä - pitkään tälle palstalle kirjoitelleet - omiaan suosittelevat tyypit ja tiedän heidän olevan asiallisia tyyppejä, joten mua ei epäilytä. Kaikki varmaan osaavat tutkia netistä eri laitteiden speksejä ja arvioita, joten siinäkin mielessä mun mielestä tässä tapauksessa on todella ok tarjota omaansa mikäli sellaisesta on mahdollista luopua.
 
Voi tietenkin tarjota, mutta noihin suositteluihin suhtaudun ainakin itse suurella varauksella. Onhan se hieno sattuma tosin, että kun joku kyselee suosituksia audio interfaceista, niin itsellä sattuukin olemaan just ylimääräisenä suositeltava laite. Eikös tuo USB 1.1 ole päivitettävissä, jotta sen olemassaolon vuoksi pitäisi ostaa Aataminaikaisia laitteita, vai miten asia lienee? Vai voiko käyttää jonkinlaisia muuntimia, jotka mahdollistavat uudempien usb-laitteiden käytön?
 
Mitä alle viidensadan usb-laitetta suosittelisitte, josta löytyy 2 xlr mikkisisääntuloa, etuvahvistimet mikeille, phantom-syöttö?
 
varakeef
02.02.2010 13:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Guitar: Mitä alle viidensadan usb-laitetta suosittelisitte, josta löytyy 2 xlr mikkisisääntuloa, etuvahvistimet mikeille, phantom-syöttö?
 
En suostu suosittelemaan mitäään noin kallista, mutta alle kahdella sadalla lähtee M-Audion Fast Track Pro. Siis kaupasta, torilla olen joskus nähnyt sadalla kahdella kympilläkin.
 
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_pro.htm
 
Aina kun olen kaverini moista lainannut, olen olut tyytyväinen.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Old Guitar
02.02.2010 16:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: En suostu suosittelemaan mitäään noin kallista, mutta alle kahdella sadalla lähtee M-Audion Fast Track Pro. Siis kaupasta, torilla olen joskus nähnyt sadalla kahdella kympilläkin.
 
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_pro.htm
 
Aina kun olen kaverini moista lainannut, olen olut tyytyväinen.

 
Kiitoksia suosittelusta! Tuo onkin harkitsemisen arvoinen laite.
 
Mitenkäs M-Audio Fast Track Pro vs. PreSonus Audiobox laitteeseen, onko kokemuksia?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «