Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 518 19 20 21 22122 123 124 125 126
koera
01.02.2010 16:53:56
moderndrummer88: Uusi video Aaron Spearsia putkahtanu drummerworldiin http://drummerworld.com/Videos/aaronspearshhypejuice.html kyllä on biitti kohdallaan. Pienellä liikkeellä muuten soittaa oikealla jalalla basaria...

Mikä tuo virvelin kalvo on?
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
moderndrummer88
01.02.2010 17:07:37
koera: Mikä tuo virvelin kalvo on?

Eiks se oo Remo Emperor X mustana versiona
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
totomiettinen
01.02.2010 17:34:17 (muokattu 01.02.2010 17:35:03)
moderndrummer88: Eiks se oo Remo Emperor X mustana versiona

Niin tai Remon Black Suede.

http://www.remo.com/portal/products/3/8/711/ds_black_suede.html
-I like my sugar with coffee and cream-
moderndrummer88
01.02.2010 17:35:50 (muokattu 01.02.2010 17:37:12)
totomiettinen: Niin tai Remon Black Suede.

Muistelisin, että MD:n haastattelussa ainakin taisi olla toi Black X Emperor mainittuna. Pitää tarkistaa huomenna koululla...
totomiettinen
01.02.2010 17:37:33
moderndrummer88: Muistelisin, että MD:n haastattelussa ainakin taisi olla toi Black X Emperor. Pitää tarkistaa huomenna koululla...

Voipi tietysti olla, että vaihtelee kalvoja kuin kalsareita.
-I like my sugar with coffee and cream-
moderndrummer88
01.02.2010 17:38:41
totomiettinen: Voipi tietysti olla, että vaihtelee kalvoja kuin kalsareita.

Jep, eiköhän sekin ole sen verran ammattimies, että tilanteen mukaan valkkailee.
Speedy
01.02.2010 19:09:32 (muokattu 01.02.2010 19:15:16)

hollmi-5: Oho: http://www.youtube.com/watch?v=3c66nSjBLvI&feature=related

Siis jos hollmi väittää tuota hyvin soitetuksi.........? Niin eihän siinä mitään...

Ei tuo komppi edes ollu oikein.. Mutta oli kyllä niin vaivalloisen kuullosta että pianosoolon kohalla piti kyllä laittaa jo poikki... huh huh..

Komppihan itsessään on musta suht heleppo.. Menee 9/8 mutta tulee aina 16-osan etu-iskulle silleen jännästi niin kuullostaa hämärälle.. Joskus opettelin sen "suurin piirtein" ja nyt vuosi sitten eräs basisti sankari halus soittaa sen pääsykokeissa.. Jos joku on niin rohkee (t?hm?) että vetää koulun pääsykokeissa tommosen biisin niin ei se nyt saa säestysbändin rumpalista jäädä kiinni.. Oli sitten pakko opetella kokonaan..=)

Musta tuo jannu oli hyvä esimerkki liittyen aiemmin puhuttuun miljoonan taalan komppiin.. Asiat on periaatteessa hallussa, mutta ei sitten kuitenkaan.. Jutut oli osittain plokkailtu, mutta ei se yhtään kuullostanut Phillipsiltä..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
01.02.2010 20:10:06
Eli speedy laittaa youtubeen malliksi, miten tämä vedetään. Sitä odotellessa ehdin juoda varmaan kupposen kuumaa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
K.Suninen
01.02.2010 21:40:40 (muokattu 01.02.2010 21:42:05)
markkuliini: On toi hankala biisi, itse ole koskaan oikein hiffannut tuota rytmirakennetta, enkä osaa tuonkaan vertaa todellakaan. Kun en 50. kuuntelukerrallakaan tajunnut, niin päätin että liian epämusikaalinen biisi minulle. :D En ole kylläkään edes hirveästi yrittänyt, en tiä pitäis vissiin vaan vaivaa nähdä.

Mutta ei tuo mua mitenkään vakuuttanut. Pitäis saada paremmin kohdalleen.

Toi teema on taas mun version mukaan muodoltaan 3 tahtia 6/4. 16 -osamunakokkelilla aksentointi tekee vaan siitä vähän hankalan kuulosen, mutta se on ihan mukana laskettava, ku tajuaa. ja loppu onki selvää kauraa.
"Chefin isähän on kans kuuluisa rumpali, nimittäin Porcadon Zoe. "
Speedy
01.02.2010 21:45:54

hollmi-5: Eli speedy laittaa youtubeen malliksi, miten tämä vedetään. Sitä odotellessa ehdin juoda varmaan kupposen kuumaa.

Juu, toki.. ehdit samalla kasvattaa omaa reilunkaupan kahvia..;) Mutta en minä sanonukkaan että soittasin paremmin.. enkä jaksa kasata kaikkia rumpuja että vois vetää...;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
moderndrummer88
01.02.2010 21:53:01
K.Suninen: Toi teema on taas mun version mukaan muodoltaan 3 tahtia 6/4. 16 -osamunakokkelilla aksentointi tekee vaan siitä vähän hankalan kuulosen, mutta se on ihan mukana laskettava, ku tajuaa. ja loppu onki selvää kauraa.

Itse sain kyllä kiinni helpommin juuri tuolla Speedyn neuvomalla tavalla...
markkuliini
01.02.2010 22:08:42 (muokattu 01.02.2010 22:12:11)

moderndrummer88: Itse sain kyllä kiinni helpommin juuri tuolla Speedyn neuvomalla tavalla...

Kyllä se selvästi on ajateltu menevän 9/8, Simonhan painottaa niitä tahdin alkuja ihan selvästi. Kierto on siis 4 x 9/8 ja Simonh soittaa niissä aina selvän ykköselle tulevan "avun" 1.,2. ja 4. tahdissa.

Voihan sen toki laskea 6 x 6/8:kin (tai 3 x 6/4), mutta melkoinen pervo ja fakiiri pitää olla. Toisaalta jos biisin alkaa kuulemaan tietyllä tavalla niin silloin sen sitten kuulee tietyllä tavalla. Mutta sama se, ei tuo maailmankaikkeuden tärkein viisu ole. :)

Edit: Joo, kokelin laskea 6/4 tuohon päälle. Kyllä tulee sellaista jännitettä, että mulla ainakin meinaa loppua usko. Tuon biisinhän a-osanhan voi siis mielenosoituksellisesti vetää peruskompilla. Kikkailkaa siihen kitaristit, stana, kun kerran aloitte! Mitä, häviääkö ykkönen?! No voi voi, mitäs läksit.
:D
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
markkuliini
01.02.2010 22:14:47

totomiettinen: Niin tai Remon Black Suede.

http://www.remo.com/portal/products/3/8/711/ds_black_suede.html

Muistaakseni näin oli asia tuossa dvd:llä.
En jaksa tarkistaa sanovatko dvd:llä, eikä ole kansilehteä edes tuossa mihin olisi kamahulluille raapustettu asia.
Jätetään kivasti ilmaan roikkumaan.

Joskin ei mun mielestä mikään maailman paras virveli soundi siinä, mutta hyväsä timessälyöminen kummasti vaikuttaa loppufiilikseen. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
01.02.2010 22:34:32
markkuliini:

Joskin ei mun mielestä mikään maailman paras virveli soundi siinä, mutta hyväsä timessälyöminen kummasti vaikuttaa loppufiilikseen. :)

Itseasiassa just katoin pari videoa tuolta Spearsin dvd:ltä ja mietin, että onpa mukava virppasoundi, kun kerrankin ei ole sellainen kireä "dänk" jota on tottunu noilta gospelchops-tyypeiltä kuulemaan. Mukavan läski läjähdys, tosin ei tietenkään toimi joka paikkaan.
K.Suninen
02.02.2010 08:51:32
markkuliini: Voihan sen toki laskea 6 x 6/8:kin (tai 3 x 6/4), mutta melkoinen pervo ja fakiiri pitää olla. Toisaalta jos biisin alkaa kuulemaan tietyllä tavalla niin silloin sen sitten kuulee tietyllä tavalla. Mutta sama se, ei tuo maailmankaikkeuden tärkein viisu ole. :)

Joo huomasin kans laskiessa nyt, että kyllä toi 9/8 on selkeesti se tarkoitettu tahtilaji.
"Chefin isähän on kans kuuluisa rumpali, nimittäin Porcadon Zoe. "
moderndrummer88
02.02.2010 09:23:25 (muokattu 02.02.2010 09:26:50)
hollmi-5: Ukko lyö sellaisella voimalla ja aika usein kapula jää vielä kalvolle. Tai ainakin siltä se vaikuttaa. Silloin virvelistä tulee läskimpi soundi.

Näin on. Mutta kyllä se kalvo näyttää antavankin niin paljon periksi, että millään gorillakireydellä se ei taida olla.

Symbaalit saavat kyytiä kunnolla. Ihmeen pienen kokoisia rumpuja Aaron käyttää.

Oisko ihan sen takia pienet pöntöt, että ne saa aseteltua lähemmäs toisiaan ja niissä on selkeämpi artikulaatio, kun tehdään noita nopeita 32. osafillejä..

E: Tässä on muutaman vuoden vanhempaa pätkää Spearsilta ja tuossa kyllä kuulee sen, että virveli on huomattavasti tiukemmalla vireellä. Tosin tommosessa nyky-rnb:ssä ei mikään tuhdisti soiva virveli olekkaan kovin "tyylinmukainen" juttu.
Epämuusikko
02.02.2010 12:59:23
hollmi-5: Eli speedy laittaa youtubeen malliksi, miten tämä vedetään. Sitä odotellessa ehdin juoda varmaan kupposen kuumaa.

Miten tuo liittyy mihinkään?

Ei tuo 5 sekunnin kuulemalla kovin rapoiselta kuulostanut. Ja sivusta seuranneena: Speedy varmasti soittaisi sen paremmin.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
hollmi-5
02.02.2010 14:26:39
Epämuusikko: Miten tuo liittyy mihinkään?

Ei tuo 5 sekunnin kuulemalla kovin rapoiselta kuulostanut. Ja sivusta seuranneena: Speedy varmasti soittaisi sen paremmin.

Biisi on hankala. Siksi haluaisin nähdä, miten joku muu sen vetää kunnolla.
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
02.02.2010 17:03:42 (muokattu 02.02.2010 21:39:13)
hollmi-5: Biisi on hankala. Siksi haluaisin nähdä, miten joku muu sen vetää kunnolla.

Mun mielestä on vaan tyhmää, että aina, kun joku sanoo eriävän mielipiteen näistä sun laittamista pätkistä, niin vasta-argumenttina on joko, että tee ite perässä tai kasva pari vuosikymmentä lisää, niin alat tajuta.

E: vasta-argumenttina
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)