Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey 6505+ 112 vai 6505 212?
1
Hellureiii
31.01.2010 11:00:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt aiempaa ketjua missä varsinaisesti näistä asioista keskusteltaisiin, ja eräässä aiemmin avaamassani ketjussa yritin myös ottaa selkoa osaan näistä asioista, mutta siihen ei kukaan vastannut, joten aloitan nyt uuden ihan pelkästään tästä merkistä.
 
112 on +malli ja 212 taas ei, mitä nuo erot plus mallin ja tavallisen välillä ihan näin suomenkielellä ovat? :)
 
Ymmärtääkseni muista keskusteluista, ilmeisesti 112 tehdään jossain kiinassa päin, joten siitä tuo halvempi hinta? Peaveyn omilla sivuilla ei tosin ole tästä mitään mainintaa tai itse en ainankaan sitä sieltä löytänyt. Ja eihän se valmistusmaa kuitenkaan siihen ääneen vaikuta ja thomann antaa 3 vuoden takuun ja uskon, että sen aikana viat varmasti ilmenee jos niitä tulee. En usko, että noinkin ison yhtiön olisi järkevää alkaa tuottamaan tuota vahvistinta jossain sellaisessa tehtaassa missä kasataan laitteet huonosti, sillä luulen, että tätä yhtiötä kiinnostaa myös oma maine..
 
Joku taisi jossain sanoa 112:sta, että epäili tuon yhden kaiuttimen riittävän noin tuhtiin vahvistimeen ja joku toinen taisi epäröidä, että saako voiko tuolla hinnalla saada 6505-soundia aikaan. Joku voisi kertoa, että kuinka niin? :) En ole mikään ammattilainen näissä asioissa, mutta tietääkseni ei yhden kaiuttimen pitäisi ääneen vaikuttaa vaan ehkä enemmänkin kuuluvuuteen lujempaa soitettaessa? Vai?
 
Itselleni vahvistin tulisi siis kotisoittoon suurimmaksi osaksi tällä hetkellä. Joten sen puoleen koonkin puolesta 112 riittäisi.
 
Ainiin ja vielä tuosta clean kanavasta, toiset kehuvat ja toiset haukkuvat. In flamesilla toimii ainakin minun mielestä.
 
Keskustelkaa :)
 
Moimies
31.01.2010 11:13:16 (muokattu 31.01.2010 11:16:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussassa on kummallekkin kanavalle omat EQ-säädöt ja taitaa löytyä yksi etusputki enemmän "parantamaan" cleania.
 
E: eikä kotisoittovolumella saa kunnolla 6505-soundia edes 6505:sta, itse en ainakaan. Täytyy päästä availemaan jonkin verran että jytissöö.
 
Melodisen puoleista paahtoa >>> Vengeance Unleashed l Arska-huone
naavanka_
31.01.2010 11:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moimies: Plussassa on kummallekkin kanavalle omat EQ-säädöt ja taitaa löytyä yksi etusputki enemmän "parantamaan" cleania.
 
E: eikä kotisoittovolumella saa kunnolla 6505-soundia edes 6505:sta, itse en ainakaan. Täytyy päästä availemaan jonkin verran että jytissöö.

 
Saman verran on putkia molemmissa comboissa.
212 saa tuhdimpaa saundia kun 112, uskoisin kyllä että se 112 piisää koti ja reenikäyttöön.
 
En kyllä usko että in flämes käyttää SISOa cleaneihin, eiköhän nillä ole joku muu pönttö sitä varten niinkun muillakin isommilla orkestereilla
 
Moimies
31.01.2010 12:25:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Saman verran on putkia molemmissa comboissa.
 
Näinpä onkin näemmä combojen osalta, nuppiversiossa on sitten se yksi lisäputki.
 
Melodisen puoleista paahtoa >>> Vengeance Unleashed l Arska-huone
naavanka_
31.01.2010 12:38:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moimies: Näinpä onkin näemmä combojen osalta, nuppiversiossa on sitten se yksi lisäputki.
 
näinhän se on
 
TeroPee
01.02.2010 10:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetääs nyt tähän, vaikkakin vähän offtopikkina, eli mitä SISO nupista kannattaa tänäpäivänä maksaa? Kaasuttaa hulluna.
 
If ya gonna be dumb ya gotta be tough
naavanka_
01.02.2010 11:47:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TeroPee: Pistetääs nyt tähän, vaikkakin vähän offtopikkina, eli mitä SISO nupista kannattaa tänäpäivänä maksaa? Kaasuttaa hulluna.
 
Riippuu vähän sisosta, jotkut niistä vanhemmista huutaa hulluna mutta en kyllä itse maksaisi yli tonnia käytetystä 5150 kun siihen hintaan saa 6505+.
Käytetyt 6505 ja 6505+ on pyöriny siinä 800 hujakoilla, 5150 ja 5150II riippuen myyjästä mutta apaut samaan rahaan pitäs löytyä.
Näin ainakin minusta, korjatkaa jos olen väärässä.
 
Mandarax
01.02.2010 17:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Riippuu vähän sisosta, jotkut niistä vanhemmista huutaa hulluna mutta en kyllä itse maksaisi yli tonnia käytetystä 5150 kun siihen hintaan saa 6505+.
Käytetyt 6505 ja 6505+ on pyöriny siinä 800 hujakoilla, 5150 ja 5150II riippuen myyjästä mutta apaut samaan rahaan pitäs löytyä.
Näin ainakin minusta, korjatkaa jos olen väärässä.

 
Noinhan se suunnilleen menee - 6505 jossain 800e ja plussa n.900e. Tinkaamalla jotain seiskalla alkavaa normiversiosta.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «