Aihe: Pitää vireen?
1 2 3 4
Jäärä
01.02.2010 15:36:26
jpjanhun: pitääkö floikka vireen tarkemmin: YES/NO???

No.

Floikka on ihan turha kapistus, jos sitä ei olekaan tarkoitus käyttää kampikikkailuun ym. Siihen se on oiva peli.

Jos se on blokattuna, niin ainut hyöty siitä on ne hienovirittimet. Niitäkin näkee erilaisissa kiinteissäkin talloissa, mutta ne eivät vaikuta vireisyyteen vaan ehkäpä enemmänkin "viritysmukavuuteen". Kunnollisilla virittimillä ja satulalla pääsee samanlaiseen tulokseen, en ainakaan itse olisi valmis maksamaan mitään ekstraa moisesta.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
jpjanhun
01.02.2010 15:54:05 (muokattu 01.02.2010 15:54:21)

jpjanhun: pitääkö floikka vireen tarkemmin: YES/NO???

No.

kiitos varmasta ja selkeästä vastauksesta. tästä vastauksesta oli politikointi kaukana.
aristoteles666
01.02.2010 16:02:59

floyd rose pitää vireen paremmin.
humppahanuristi
01.02.2010 16:14:23

Tähän voinkin kertoa tarinan.
Minulla oli sellainen harley benton akustinen, isokoppainen. Ei mikään kallis kitara uutena, eikä varsinkaan silloin kun sitä kaupittelin.
Parisen vuotta oli minulla ja koko ajan sisätiloissa. Pistin myyntiin, kun eihän se mikään huippu ollut soitettavuudeltaan tai muutenkaan. Mutta pysyi vireessä. No eräs henkilö sitten soitti siitä ihan läheltä meiltä ja sanoi ostavansa ja tuli, antoi rahat ja vei kitaran. Oli kevättalvi. Kolmen vartin päästä soitti, että ei tämä romu pysy vireessä. Sanoin sitten, että tuo takaisin.
Toi takaisin, annoin rahat takaisin ja viritin kitaran. Se pysyi sen jälkeen kaksi viikkoa vireessä, piti nimittäin ihan testata sen vireen pysymistä.
Mutta tämä henkilö otti kitaran sisältä vei ulos ja jossain grillikatoksella/laavulla sitten sitä testaili puolisen tuntia, eikä se pysynyt vireessä...

No sain sen sitten kaupaksi jonnekin Helsinkiin ja ei kyllä tullut negatiivista palautetta sieltä.
Humpasta rautalankaan...
jpjanhun
01.02.2010 17:42:51

loistavaa! vihdoinkin suoria mielipiteitä ja väitteitä asiasta eikä pelkkää poliittista jaarittelua.
CBXJuha
01.02.2010 19:43:42
jarkkok: Vaikkei tuo linkki toiminut minulla, löysin tälläisen.

http://www.youtube.com/watch?v=1rhdxCECcl4

Tätä pitääkin kokeilla seuraavan kielenvaihdon yhteydessä.

Jep! Sama asiasisältö, paremman videon vaan löysit.
LaMotta
01.02.2010 21:33:11

CBXJuha: Jep! Sama asiasisältö, paremman videon vaan löysit.

Se mikä mulle jäi epäselväksi on, että kannattaako/pitääkö tuolla tekniikalla sidottaessa kietoa punomattomia kieliä ensin 1 kierros, ennenkuin vie läpi viritintapin reiän ja tekee sen vetosolmun? Videolla kaveri laittoi punotun kielen suoraan viritintapin reikään.
Ööö.....juu ei. Siitä vaan!
CBXJuha
02.02.2010 02:24:02
jarkkok: Se mikä mulle jäi epäselväksi on, että kannattaako/pitääkö tuolla tekniikalla sidottaessa kietoa punomattomia kieliä ensin 1 kierros, ennenkuin vie läpi viritintapin reiän ja tekee sen vetosolmun? Videolla kaveri laittoi punotun kielen suoraan viritintapin reikään.

No siis itse teen samalla tavalla kuin tuossa videossa -- sekä punotuille että punomattomille -- ainoa ero vaan että jätän kieleen hieman löysää joka sitten kiertyy sen n. pari kierrosta tapin ympärille. Tuossahan ei löysiä juuri taidettu jättää. Kuitenkin jos ajatellaan että tuo "vetosolmu" on se joka lukitsee kielen, kannattaisi ehkä jättää mahdollisimman vähän löysiä -- ettei sitten veny ja elä siinä tapin ympärillä?

Siinä linkittämässäni Gibsonin videossa laitettiin ohut e-kieli juuri samalla tavalla kuin tässä youtube videossa.

Oman Les Paulin user manualista aikanaan tuon tavan opin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)