VaiForNations 08.03.2004 13:33:47 | |
---|
Mulla onJackson DR3 ja floyin lisenssillä valmistettu talla. Se on säädetty 9-42 kielisarjalle. Nyt hommasin 9-46 sarjan ja talla nousee hieman. Voinko ruuvata kitaran takaa tallaa alemmas niinkuin se oli aiemmin ilman että menee kaikki perseelleen?? Master of Space age guitar : Steve Vai |
D-Kay 08.03.2004 13:36:57 | |
---|
Mulla onJackson DR3 ja floyin lisenssillä valmistettu talla. Se on säädetty 9-42 kielisarjalle. Nyt hommasin 9-46 sarjan ja talla nousee hieman. Voinko ruuvata kitaran takaa tallaa alemmas niinkuin se oli aiemmin ilman että menee kaikki perseelleen?? Juuri noin. Ruuvaat niitä ruuveja sieltä takaa, niin että talla laskeutuu paikoilleen. Myydään/Vaihdetaan: Yerasov SD-2 |
Lauri666 08.03.2004 13:38:40 (muokattu 08.03.2004 18:34:02) | |
---|
Mulla onJackson DR3 ja floyin lisenssillä valmistettu talla. Se on säädetty 9-42 kielisarjalle. Nyt hommasin 9-46 sarjan ja talla nousee hieman. Voinko ruuvata kitaran takaa tallaa alemmas niinkuin se oli aiemmin ilman että menee kaikki perseelleen?? Tuollainen hyppäys ei vielä vaikuta intonaatioon, mutta vähän voisit kiristää yhtä jousta takaa, että talla palaa edelliseen asentoon. Koska tuossa uudessa kielessä on vetoa pikkaisen enenmän. Jahas sitä ehdittiin ensin... EDIT. Lisäilyä EDIT 2. Painostusta muokkamaan kirjoitusta Osta räkki pois! (JMP-1, efekti, pääteaste..) |
Velli 08.03.2004 13:39:22 | |
---|
Voit ehkä joutua myös karvan verran kiristämään kaularautaa, mutta et pakosta. Katso vääntyykö se kaula kun olet laittanut jousia kireämmälle. |
Gypsy 08.03.2004 13:50:35 (muokattu 08.03.2004 13:50:57) | |
---|
mutta vähän voisit löysätä yhtä jousta takaa, että talla palaa edelliseen asentoon. Koska tuossa uudessa kielessä on vetoa pikkaisen enenmän. Löysätä? Kyllä niitä kiristää pitäis. Ensin kuitenkin kannattaa vähän löysätä kieliä. Miinusnappi hukassa? |
hannlain 08.03.2004 14:19:20 | |
---|
Löysätä? Kyllä niitä kiristää pitäis. jep. kireemmälle. Mä vaihdoin joku aika sitten .09-.46 -setistä .10-.52 -settiin eikä enää pelkkä jousien kiristäminen ruuveista riittänyt vaan piti myös lisätä yksi jousi lisää. Tai no kyllä ruuveista kiristämällä sai tallan vaakatasoon, mutta jouset olivat silloin venyneet jo niin pitkiksi, että kampea käytettäessä jousista lähti narskuva ääni. Lisäsin yhden jousen, jolloin tallan sai vaakatasoon lyhyemmillä jousilla ja narskunta hävisi. - Hannu |
g1player 08.03.2004 17:25:39 | |
---|
Joo ruuvvaa mut päästä ekä kieliä löysemmälle(ettei katkea) "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
Fortune 08.03.2004 18:29:44 | |
---|
Tuollainen hyppäys ei vielä vaikuta initaatioon, mutta vähän voisit kiristää yhtä jousta takaa, että talla palaa edelliseen asentoon. Koska tuossa uudessa kielessä on vetoa pikkaisen enenmän.
Intonaatio, herraseni, intonaatio. Jollei kyse ole jostakin Floyd Rose -käyttäjien kultin sisäänottoriitin muuttumisesta kielisetin paksuuden mukaan, tyyliin "9-42 -setin käyttäjille täysiversio, 10-46 -setillä sikäli miedonnettu, että sianverta ei tarvitse juoda kuin litra". "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Man1ac 08.03.2004 18:30:57 | |
---|
Tuollainen hyppäys ei vielä vaikuta initaatioon, mutta vähän voisit kiristää yhtä jousta takaa, että talla palaa edelliseen asentoon. Koska tuossa uudessa kielessä on vetoa pikkaisen enenmän. Jahas sitä ehdittiin ensin... EDIT. Lisäilyä Initaatioon..? ;) Ei kannata mennä yleistämään, intonaation säädön tarve kielten paksuuden muuttuessa vaihtelee kitaroittain. Under Construction... |
Vemmy 08.03.2004 18:55:42 | |
---|
Initaatioon..? ;) Ei kannata mennä yleistämään, intonaation säädön tarve kielten paksuuden muuttuessa vaihtelee kitaroittain. Intonaatiosäädon tarve riippuu käytettävästä kitarasta ja asennettavista kielistä. On jopa käynyt niin, että kun olen laittanut aivan samanlaisen kielisetin edellisen tilalle, niin intonaatiota on joutunut pikkusen säätämään, puhumattakaan sitten niistä kerroista kun on laittanut samanpaksuisen, mutta eri valmistajan setin. Kielissä on eroja. =) Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Man1ac 08.03.2004 20:16:32 | |
---|
Intonaatiosäädon tarve riippuu käytettävästä kitarasta ja asennettavista kielistä. On jopa käynyt niin, että kun olen laittanut aivan samanlaisen kielisetin edellisen tilalle, niin intonaatiota on joutunut pikkusen säätämään, puhumattakaan sitten niistä kerroista kun on laittanut samanpaksuisen, mutta eri valmistajan setin. Kielissä on eroja. =) Kaikuuko täällä..? Olen huomannut tuon saman ilmiön, erityisesti DR:stä D'addarion kieliin siirtyminen on yleensä vaatinut intonaation uudelleensäädön. Under Construction... |
Kaikuuko täällä..? Ei kai..? Pientä toistoa ehkä saattaa mahdollisesti joissain harvoissa tapuksissa olla havaittavissa... =) Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |