Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 530 31 32 33 34122 123 124 125 126
moderndrummer88
30.01.2010 08:15:27
Sonormies: Hauska huomata, että vastavirtauimareita löytyy muualtakin. Pienet crashit on isojen muoti-ilmiöstä huolimatta erittäin jees. Itsellä on 15" ja 16" ja kovasti tykkään.

Hoh, sehän onkin muoti-ilmiötä jos haluaa monipuolista soundia pelleiltään :)
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Ruutikallo
30.01.2010 11:32:15
Bobana: Saatko muuten millään sämpleä noista haitsuista tonne "Ääninäytteitä lyömäsoittimista" osastolle?
Lähti itellä Dark Crispit kiertoon ja uutta matoa koukkuun tarttis.

Muistanko väärin vai linkitinkö sulle joskus noista DE:stä näytettä?
Näin välistä huutelen =D
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Bobana
30.01.2010 17:52:59
henydrum: Muistanko väärin vai linkitinkö sulle joskus noista DE:stä näytettä?
Näin välistä huutelen =D

Ööö... en muista kyllä saaneeni mutta näköjään äsken tuli ainakin yks! Kiitti!!
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
joravuo
30.01.2010 23:13:40

Uusin ostos on pieni 19" Zildjian K Dark Crash Thin. Näin pienten symbaalien muoti-ilmiötä tukien.

Miellyttävän muikea zymbaali.
Sonormies
30.01.2010 23:27:32 (muokattu 06.02.2010 19:15:04)
Kannuttelija: Muoti-ilmiö??? En olekaan kuullut, että joku ostaisi peltejä sen takia... Noh, niiden tyyppien kannattaisi miettiä, että jatkaako soittamista vai ei. Yleensähän niitä peltejä ostetaan "musiikkityylin" mukaan. =)

MD88: Hoh, sehän onkin muoti-ilmiötä jos haluaa monipuolista soundia pelleiltään :)

Muoti-ilmiö, hallitseva normi, tavallinen tapaus - rakkaalla lapsella on monta nimeä. Yhtä kaikki aiemmin 16" krässi oli perusvalinta. Nykyään tälläkin palstalla elvistellään herkästi siitä, että alle kakskymppiset krassit on splassejä. Nuoret jantterit omaksuvat vahvasti väritetyt mielipiteet ja vaativat isukkia ostamaan Teksasin kokoisia peltejä.

Samalla tavalla joku voi tuumia rumpujen tuumakoosta. Kun mä aloittelin soittamista, normisetti oli 12", 13", 16", 22", 14". Nyt se tuppaa olemaan 10", 12", 14", 20", 14", jollainen itsellänikin on. Niin ne ajat muuttuu, mutta joku hankkii itselleen mieluummin sen 22"-setin ja on iloinen, jos tapaa toisen samanlaisen ratkaisun tehneen rumpaattorin. Eli ei tämä sen vakampaa mun puolesta ollut. Eikä ilmeisesti Kannuttelijan tai MD:nkään puolesta. Eli rauha maassa ja kaikki hyvin. Avaan sille yhden Koffin. School!
Savonlinnalaiset rumpalit: "Kun kaveri saa, on se kuin olisi itsekin saanut."
wardog
31.01.2010 14:08:56
joravuo: Uusin ostos on pieni 19" Zildjian K Dark Crash Thin. Näin pienten symbaalien muoti-ilmiötä tukien.

Miellyttävän muikea zymbaali.

Mahtava pelti on tämä kyllä! =)
moderndrummer88
31.01.2010 19:59:03
Sonormies: Muoti-ilmiö, hallitseva normi, tavallinen tapaus - rakkaalla lapsella on monta nimeä. Yhtä kaikki aiemmin 16" krässi oli perusvalinta. Nykyään tälläkin palstalla elvistellään herkästi siitä, että alle kakskymppiset krassit haitsuja lukuun ottamatta on splassejä. Nuoret jantterit omaksuvat vahvasti väritetyt mielipiteet ja vaativat iskukkia ostamaan Teksasin kokoisia peltejä.

Tässä on kyse ihan käytännöllisyydestä, niitä isoja peltejä voi käyttää sekä rideinä että crasheina.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Sonormies
31.01.2010 20:09:17
Raidi raidina ja krässi krässinä. Se on mun motto. Siks mulla on 22" ride ja 15" & 16" krässit. :-)
Savonlinnalaiset rumpalit: "Kun kaveri saa, on se kuin olisi itsekin saanut."
markkuliini
31.01.2010 20:25:14 (muokattu 31.01.2010 20:42:15)

Sonormies: Raidi raidina ja krässi krässinä. Se on mun motto. Siks mulla on 22" ride ja 15" & 16" krässit. :-)

Tuohan on ihan nöösipoikahommaa. :P Symbaali on symbaali, ja tatsilla loput. Mä crashaan 22":sta rideakin koko ajan, vaikka siinä olisi minkä kokoisia lättyjä ympärillä. Matala kohina on erilainen kohina kun korkeampi kohina. ;)

Niitä missä lukee crash taitaa mulla olla 16" ja 19" välillä. Pienet crashit on toki lähtökohtaisesti nopeita, mutta ne vaatii tosi tarkkaa kosketusta jotta niillä voi "komppicrashata" tai saada hitaasti aukeava yksittäinen crashäys. Esim. 17" tai 18" kokoisesta voi saada nuo kaikki.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
hollmi-5
31.01.2010 20:38:07
Sonormies: Raidi raidina ja krässi krässinä. Se on mun motto. Siks mulla on 22" ride ja 15" & 16" krässit. :-)

Kokemuksen kautta ja kuuntelemalla tuon oppii. Aika paljon näkee sen, että paljon soitavat valitsevat isot crashit ja komppipelliksi ohuet ridet. Vähemmän soittaneilla on sitten paksu ride ja pienet crashit. Ajattelumalli on ehkä otettu nimien, ei välttämättä soundien suhteen. Ajatellaan crashit tietyn kokoisiksi ja ridet sitten isommiksi.

Eniten käyttämäni ride on 22 ja 20" medium-paksuinen ja niitä voi ihan mainiosti crashata. Joskus minulla oli K Custom Ride, joka oli tosi paksu ja sitä ei voinut crashina käyttää ollenkaan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
wardog
31.01.2010 21:33:59
Itse omistin joskus 20" K-Custom Session riden, joka oli hyvinkin samanlainen kun tuo normaali K-Custom. Saikin lähtee kiertoon just sen takia kun ei crashaantyny ei sitten yhtään.

Jotkut tuntuu vierastavan riden kokoa lähestyviä crash-peltejä. Nehän ne parhaita on! =)
Kannuttelija
03.02.2010 00:52:38

hollmi-5: Kokemuksen kautta ja kuuntelemalla tuon oppii. Aika paljon näkee sen, että paljon soitavat valitsevat isot crashit ja komppipelliksi ohuet ridet. Vähemmän soittaneilla on sitten paksu ride ja pienet crashit. Ajattelumalli on ehkä otettu nimien, ei välttämättä soundien suhteen. Ajatellaan crashit tietyn kokoisiksi ja ridet sitten isommiksi.

Okei. Aika paksua yleistämistä harrastat, mutta jos se on tyylisi niin ei mahda mitään.

Kasasin kyllä symbaalisetin ihan omien mieltymysten mukaan. Halusin hieman "nopeammat" crashit, koska pidän niistä (ja etenkin Paisteen soundista). Mutta eikös se pointti kuitenkin ole siinä, että soitettava musiikki määrittelee peltien koon soundien puolesta ja joillakin näköjään pelkästään valmistaja määrittelee mikä on hyvää ja mikä ei.

Markkuliini ohessa mielestäni sanoo jo sen riittävän hyvin.

markkuliini:Symbaali on symbaali, ja tatsilla loput. Mä crashaan 22":sta rideakin koko ajan, vaikka siinä olisi minkä kokoisia lättyjä ympärillä. Matala kohina on erilainen kohina kun korkeampi kohina. ;)

Bobana: Saatko muuten millään sämpleä noista haitsuista tonne "Ääninäytteitä lyömäsoittimista" osastolle?
Lähti itellä Dark Crispit kiertoon ja uutta matoa koukkuun tarttis.

Käy Bobana ihmeessä tutustumassa Paisten kotisivuille (jos et ole jo käynyt), josta löytyy ihan "ok" soundit jokaiselle pellille. Itseasiassa muut symbaalivalmistajat voisivat ottaa tuosta Paisteen SoundRoomista vähän mallia.

http://www.paiste.com/e/cymbals.php … &action=category&menuid=235
Vallu-Veke
03.02.2010 08:18:21
markkuliini: Tuohan on ihan nöösipoikahommaa. :P Symbaali on symbaali, ja tatsilla loput. Mä crashaan 22":sta rideakin koko ajan, vaikka siinä olisi minkä kokoisia lättyjä ympärillä. Matala kohina on erilainen kohina kun korkeampi kohina. ;)

Niitä missä lukee crash taitaa mulla olla 16" ja 19" välillä. Pienet crashit on toki lähtökohtaisesti nopeita, mutta ne vaatii tosi tarkkaa kosketusta jotta niillä voi "komppicrashata" tai saada hitaasti aukeava yksittäinen crashäys. Esim. 17" tai 18" kokoisesta voi saada nuo kaikki.

Vähän samalla tavalla olen ajatellut myös. Symbaalit on monipuolisempia, kuin niihin präntätty nimi antaa ymmärtää. No mulla ei tatsi ole niin hyvä kuin sinulla, niin pelleistä ei saa kaikkea vielä irti. Sehän se ilo on noissa symbaaleissa, kun niistä löytää uusia juttuja kokoajan...
Symbaali-asiat joutuu jokainen opettelemaan joka tapauksessa kantapään kautta, jos ei satu olemaan musiikkiliikkeessä töissä, jossa voi kokeilla mielinmäärin eri settejä. Symbaaliasioissa en kuuntelisi alan kurgoja ollenkaan, koska ne on niin makuasioita. Jotain laatu/hintatietoisuutta kannattaa kysellä tietenkin.
Mutta se on periaatteessa ihan Tertun oma-asia, jos banaani on Tertussa ;)
eino mutku
03.02.2010 18:42:46
Ylläolevan keskustelun inspiroimana ostin Masterworkin 15" crashin. Piti kyllä olla 16" mutta kyllä tälle joku käyttösauma löytyy, täytyy rakentaa vaikka 15"haitsut. Ei se 16 tuumainenkaan olisi periaatteessa ollut välttämätön, mutta olen ajatellut keräillä näitä aina jos vastaan kävelee. 18" paper thin crash ja 20-21" ride puuttuu.

Kohtahan tuo poikakin alkaa soittelemaan ja voipahan antaa näitä pienempiä sitten huoletta käyttöön. Hinta-laatu suhde näissä on kyllä mainio. Varsinkin käytettynä. Erittäin.
gepardi
06.02.2010 00:50:30
No, eilen ne tuli kovan odottelun tuloksena: Paiste Giant Beat 20" ja 24" Crash Ridet. Ja täytyy sanoa näin varovasti kerrostalokämpässä niitä kopsautelleena, jotta ne ovat minun unelmieni täyttymykset symbaalien saralla. Olen monesti miettinyt, jotta mitä peltejä nuo 60-luvun lopun ja 70-luvun alun rumpalit käyttivät, kun ne soivat niin aivan saatanan upeati! Ja mikä parasta ridekin on crash! Kunnon pellit ovat sitä, että ridekin on crash. Ja niistä lähtee ääntä, ja helvetisti!

Giant beat on maalilman paras symbaalisetti! Minun mielestäni.

Seuraavaksi ostan Giant Beatin 15" haikat ja 18" crash/riden ja muuta en siten tarvitsekkaan symbaalisaralla. Se on sitten siinä!
gepardi
06.02.2010 01:11:32
Niin, ja lisään senverran tuohon äskeiseen ylistykseen, jotta en kyllä ollenkaan ihmettele, miksi paiste on paras symbaalien tekijä. Sillä niistä kaikista lähtee ääntä ja parasta sellaista. Ja todella kovaa upeilla saundeilla. Mutta nuo GB:t kyllä löivät minun, rumpuja yli 20v harrastananeena aivan ällikällä. Päädyin GB sarjaan juuri sen takia, koska niissä on Bonzo heritage uudelleenjulkaisun takana ja nyt uskon, miksi ne olivat sitä, mitä niistä puhutaan.
hemmo
06.02.2010 08:51:03

gepardi: Niin, ja lisään senverran tuohon äskeiseen ylistykseen, jotta en kyllä ollenkaan ihmettele, miksi paiste on paras symbaalien tekijä.

Ehkä sinusta, me muut taas vannotaan Sabianin nimeen.
Huippulia!
hollmi-5
06.02.2010 10:46:13
hemmo: Ehkä sinusta, me muut taas vannotaan Sabianin nimeen.

Muut= hemmo ja Jazzmies.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bobana
06.02.2010 12:10:16
hollmi-5: Muut= hemmo ja Jazzmies.

he he! : D

Joo, ne Giantit on aika "smooth" kun vertaa muihin. Niissä on kyllä päästy todella lähelle alkuperäistä mutta ei aivan. Orkkis on aina orkkis. Hyviä ne on silti.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)