Bobana 30.01.2010 17:31:32 | |
---|
markkuliini: Joo, ehkä sitä pitää lyödä enemmänkin ylös-alas liikkellä, että soundais. Sen stäkin ominaissoundi vielä korostaa hajottavaa fiilistä. :) Ärsytti vaan sekin kun toi soitti ihan peruskauraa ja se kuulosta "like million dollars" ja ite kun yrittää niin ripuliahan siitä tulee. Omassa taimissa ei pitäis kauheesti olla vikaa, mutta se tatsi. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Epämuusikko 30.01.2010 21:53:56 | |
---|
Bobana: Ärsytti vaan sekin kun toi soitti ihan peruskauraa ja se kuulosta "like million dollars" ja ite kun yrittää niin ripuliahan siitä tulee. Sehän se on. Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
markkuliini 31.01.2010 03:40:30 | |
---|
Bobana: Ärsytti vaan sekin kun toi soitti ihan peruskauraa ja se kuulosta "like million dollars" ja ite kun yrittää niin ripuliahan siitä tulee. Omassa taimissa ei pitäis kauheesti olla vikaa, mutta se tatsi. Se on kyllä mielenkiintoinen ilmiö, että sellaisen ihan ok-peruskompin ja tuollaisen "like million dollars"-peruskompin ero on ihan minimaalinen kellolla katsottuna. Puhutaan millisekuntien eroista, ja ihan pienestä huojunnasta. Kuitenkin fiilis on ihan eri planeetalta. Toi Aaronin komppaus vaan luo ihan heti sellaisen superluotettavan tunnelman, että tää komppi on tässä. Piste. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Ronttu 31.01.2010 16:37:38 (muokattu 31.01.2010 16:37:53) | |
---|
Voikohan tuota miljoonan dollarin fiilistä harjoitella mitenkään? Vai tuleeko se jostain geeneistä tai kokemuksesta. Kenties ihonväristä. "Jotku urpot voi sanoo et spläshi ja china on kaikista turhimpia. Eikä oo, ne on kaikki yhtä turhia." -Jazzmies |
Ronttu: Voikohan tuota miljoonan dollarin fiilistä harjoitella mitenkään? Vai tuleeko se jostain geeneistä tai kokemuksesta. Kenties ihonväristä. Tärkein tekijä on se (niinkuin kaikessa missä haluaa tulla loistavaksi), että tuollaista soittoa pitää rakastaa ja sen kehittämisessä täytyy olla intohimoinen. Jos kokee peruskompin jotenkin tyhmäksi tai että se on helppo nakki tms. niin ei sen hiomiseen saa milloinkaan panostettua vaadittua energiaa ja väkisinkin siinä tulee jäämään max. piirikuntatasolle. Eli You got to love it! Otherwise forget it! :)
Treenaa sitä niin että äänität omaa soittoasi. Sieltä huomaa heti, mikä toimii ja mikä ei. Edit: Settibalanssia ja sun soundia ei pidä myöskään aliarvioida. Muchos importante. En siis puhu sun setin soundista vaan siitä millaisen soundin sinä saat irti rummuista/symbaaleista ylipäätään. Edit2: Toki on huippulahjakkaita poikkeuksia. Mulla on tällä hetkellä yksi oppilas josta voi tulla seuraava Porcaro. Vuosi sitten sai setin. Leevin kirja on jo melkein käyty eikä kompeissa ole oikeastaan mitään sanomista. Viime tunnilla kertoi että oli huomannut jännän ilmiön. Että kuulostaa hauskalta jos toinen käsi soittaa 5 iskua samalla kun toinen käsi soittaa vain 4. Morjens! Törmätä luontevan omatoimisesti 5 vs 4 polyrytmiin, ja todeta vain että hauskan kuuloinen juttu. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
kimkorho 31.01.2010 16:56:51 (muokattu 31.01.2010 16:59:22) | |
---|
Ronttu: Voikohan tuota miljoonan dollarin fiilistä harjoitella mitenkään? Vai tuleeko se jostain geeneistä tai kokemuksesta. Kenties ihonväristä. Tuossa tulikin jo markkuliinilta erinomainen vastaus. Kyllähän joka ikistä soiton osa-aluetta voi treenata, eikä miljoonan dollarin fiiliskään koostu kuin täysin harjoiteltavissa olevista asioista. Mulla muuten on aavistuksen tummempi ihonväri kuin Nykäsen Anssilla, mun beatti kulkee siis paremmin! Tosin sen biitti kuulemma parani selvästi kun se kävi Kanarialla. Pitäsköhän itelle hommata solariumi-kortti... www.theindigo.fi |
markkuliini 31.01.2010 17:00:58 | |
---|
Niin, tuohon ihonväri en osaa ottaa kantaa. Mutta onneksi on/on ollut olemassa sellaisia rumpaleita kuin vaikka Jeff Porcaro, J.R.Robinson ja Steve Gadd. Hyviä esimerkkejä tuosta million dollar-fiiliksestä. Eli kyllä valkoisillakin on mahiksia. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kimkorho 31.01.2010 17:10:46 | |
---|
markkuliini: Niin, tuohon ihonväri en osaa ottaa kantaa. Mutta onneksi on/on ollut olemassa sellaisia rumpaleita kuin vaikka Jeff Porcaro, J.R.Robinson ja Steve Gadd. Hyviä esimerkkejä tuosta million dollar-fiiliksestä. Eli kyllä valkoisillakin on mahiksia. :) On mahiksia on. Siitä on väkevää todistusaineistoa mm. noiden mainitsemiesi kavereiden soitossa. Itseäni vaan tuppaa aina vähän hätkähdyttämään, kun ihonvärillä perustellaan yhtään mitään - on se sitten myönteistä, neutraalia tai negatiivista. Yksilöiden välillä on toki eroja, ja joku joutuu tekemään töitä tietyn asian tavoittaakseen enemmän kuin toinen. Oma käsitykseni kuitenkin on, että ihonvärillä, hiusten värillä, silmien värillä tai kengän koolla (jne.) on aika vähän tekemistä esim. rummunsoiton kanssa. www.theindigo.fi |
Vallu-Veke 31.01.2010 18:32:53 | |
---|
markkuliini: Niin, tuohon ihonväri en osaa ottaa kantaa. Mutta onneksi on/on ollut olemassa sellaisia rumpaleita kuin vaikka Jeff Porcaro, J.R.Robinson ja Steve Gadd. Hyviä esimerkkejä tuosta million dollar-fiiliksestä. Eli kyllä valkoisillakin on mahiksia. :) Juu näin on. Se on jostain muusta kiinni varmaankin. On myös tummaihoisia, joilla on ollut ongelmia rytmitajun kanssa. Jos oikein muistan, niin Surya Bonalyllä (taitoluistelu) saattoi jäädä kirkkaat olympiamitalit juuri huonon rytmitajun takia saamatta, vaikka muuten oli akrobaattinen ja erittäin taitava. |
hollmi-5 31.01.2010 23:37:47 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 31.01.2010 23:44:06 | |
---|
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
hollmi-5 31.01.2010 23:45:35 | |
---|
markkuliini: Mitäs tuosta? Vaikea biisi semikivasti, kokoajan vähän kiilaten. :) Siis vaikea opetella ja soittaa jotain noin sekavaa noin tarkasti seuraten. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 31.01.2010 23:48:52 | |
---|
hollmi-5: Siis vaikea opetella ja soittaa jotain noin sekavaa noin tarkasti seuraten. On toi hankala biisi, itse ole koskaan oikein hiffannut tuota rytmirakennetta, enkä osaa tuonkaan vertaa todellakaan. Kun en 50. kuuntelukerrallakaan tajunnut, niin päätin että liian epämusikaalinen biisi minulle. :D En ole kylläkään edes hirveästi yrittänyt, en tiä pitäis vissiin vaan vaivaa nähdä. Mutta ei tuo mua mitenkään vakuuttanut. Pitäis saada paremmin kohdalleen. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
hollmi-5 31.01.2010 23:56:02 (muokattu 31.01.2010 23:56:22) | |
---|
markkuliini: On toi hankala biisi, itse ole koskaan oikein hiffannut tuota rytmirakennetta, enkä osaa tuonkaan vertaa todellakaan. Kun en 50. kuuntelukerrallakaan tajunnut, niin päätin että liian epämusikaalinen biisi minulle. :D En ole kylläkään edes hirveästi yrittänyt, en tiä pitäis vissiin vaan vaivaa nähdä. Mutta ei tuo mua mitenkään vakuuttanut. Pitäis saada paremmin kohdalleen. Jotenkin tuli sellainen olo, että herra Hihatonteepaita soitti tuon ilman suurempaa vaivannäköä kotinsa alakerrassa pissireissulla ohimennen. Minä en osaa soittaa tuota biisiä. Kernaasti osaisin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 01.02.2010 00:01:03 (muokattu 01.02.2010 00:02:21) | |
---|
hollmi-5: Jotenkin tuli sellainen olo, että herra Hihatonteepaita soitti tuon ilman suurempaa vaivannäköä kotinsa alakerrassa pissireissulla ohimennen. Itseasissa loistava analyysi. Just siltä se minusta kuulosti. Pissihädässä soitetulta! :D Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
OPJ1974 01.02.2010 09:50:02 | |
---|
hollmi-5: Minä en osaa soittaa tuota biisiä. Liityn kerhoon. Monasti olen kuunnellut ja jättänyt suosiolla soittamatta... Eipä kyllä kamojenkaan puolesta taivu, moposetillä tuollaista shittiä ei oikein soitella. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Nolte 01.02.2010 10:37:27 | |
---|
No hyvä on. Kun muutkin, niin minäkin tunnustan, etten osaa soittaa tuota biisiä. :) Tätä en allekirjoita! |
hansakemanelius 01.02.2010 10:39:57 | |
---|
Nolte: No hyvä on. Kun muutkin, niin minäkin tunnustan, etten osaa soittaa tuota biisiä. :) Eikä se noilla Premierin rimpulajaloilla pysyisi kasassakaan, meinaan bassari.... :) Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
Nolte 01.02.2010 10:49:36 | |
---|
hansakemanelius: Eikä se noilla Premierin rimpulajaloilla pysyisi kasassakaan, meinaan bassari.... :) ...ja se hitunainen runkokin räjähtäisi tuhannen päreiksi. :) Tätä en allekirjoita! |
JGroover 01.02.2010 15:59:58 | |
---|
Rough'n tough. Tä? |