Aihe: Westend Guitars
1 2 3 4 5 6 7 8
mll
30.01.2010 09:07:17
rattledad: "Fully functional" tarkoittanee tässä että kaikki nuo kilkkeet on valmiina ja suomessa tehdään vain lopulliset säädöt. Sinänsä hassua jos tarkoitus on myydä niitä pääasiassa muualle kuin Suomeen, luulisi että nuo kannattaa tehdä paikan päällä eikä täällä pohjolassa. Tai, jos käsitin väärin, niin mitä etua toisi mikkien ruuvaaminen paikalleen täällä kun vaativammat hommat on jo tehty kiinassa?

Todennäköisesti ne säädetään lopulliseen kuosiin Suomessa laaduntarkkailun takia. Jos on 2500€ kitaroita, niin kyllähän niiden pitäisi olla sitten timmissä säädöissä, eikä laadussakaan saisi varmaan ailahteluja olla, paitti kipsonilla

Vein muuten äskettäin muutaman vuoden ikäisen eastmanin mandoliinin nauhojen hiontaan soitinrakentajalle, satula oli tehtaan jäljiltä viilattu oikein hyvin eikä kaularaudassakaan ollut säätämisen tarvetta ainakaan ennen nauhojen tasausta.

Eastmanit ovat kyllä usein aika paskoissa säädöissä. Millbrook voisi säädättää ne jollain ammattilaisella kuosiin. Mutta hyvä, jos sulla on ollut hyvissä säädöissä. Mun maniskassa oli lähtökohtaisesti talla tehty, niin ettei intonaatiota saanut täysin kuntoon. Onneksi siihen voi tehdä uuden tallan.
sh1nk0
30.01.2010 12:36:01 (muokattu 30.01.2010 13:27:07)

mll: Juttu on vain niin, että 150 euroa ei minun käsityksen mukaan ole mikään kurantti hinta kokopuiselle puoliakustiselle

Ei varmasti olekaan. Sanoin sen vain esimerkkinä.
Todellisuudessahan tuollanen maksaisi musakaupassa ehkä vähintään 350e-400e.
Olen kyllä huomannut senkin, että tietyt laminoidut soittimetkin voi soida melko hienosti.. Mutta ne onkin sitten jo pienempää hintaluokkaa..

mll: häntä jäi nakottamaan joku 12 500$ arvoinen kitara. Siinä oli kuulemma ollut kaikki kohdillaan.

Oliko se muuten valmistettu jenkeissä?
Gibsonithan on tunnetusti sieltä kalliimmasta päästä, ja Kiinassa taas tehdään halvalla (Joskus ehkä liiankin halvalla, ettei laatu ole sitä mitä pitäisi)..
Jotkut tekevät niinkin, että myyvät Kiinalaisia "länsimaiseen" hintaan, kuten K. Hill tossa 2-sivulla sanoi: K.Hill: Minua häiritsee yleisesti se, että Kiinassa tehtyjä tavaroita myydään täällä "länsimaisella" hinnalla. Itse olen huomannut sen kengissä ja vaatteissa.Kitaroissa on mielestäni aika selvä linja, kiinalainen kitara maksaa 200 euroa, vastaava (about, ei voi yleistää) jenkki ehkä 1000-1500 ja se on ok. Esim. Clarks siirsi kenkätuotantonsa Englannista kaukoitään 2005. Silti Vietnamissa tehdyt ko. kengät maksavat n. 100-160 euroa. Kun tietää niiden tuotantokustannuksen olevan ehkä 5-10 euroa pari, liekö sitäkään, en minä ainakaan niitä osta, varsinkin kun Italiasta tilaamalla saa italialaisia samaan hintaan. Mutta jokainen taaplaa tyylillään ja arvioi milloin maksaa aiheesta ja milloin tulee vedetyksi nenästä.

En hirveästi tiedä näistä kaikista hinta- ja tuotantokuvioista, joten en nyt enempää haluis lähteä kommentoimaan tätä Westendiä.. Mutta kuitenkin 2500e Kiinassa tehdystä jazzarista haiskahtaa pikkasen ylihinnoitetulta, ehkä...
hallu
30.01.2010 16:52:26
sn89: Ei varmasti olekaan. Sanoin sen vain esimerkkinä.
Todellisuudessahan tuollanen maksaisi musakaupassa ehkä vähintään 350e-400e.
Olen kyllä huomannut senkin, että tietyt laminoidut soittimetkin voi soida melko hienosti.. Mutta ne onkin sitten jo pienempää hintaluokkaa..

Oliko se muuten valmistettu jenkeissä?
Gibsonithan on tunnetusti sieltä kalliimmasta päästä, ja Kiinassa taas tehdään halvalla (Joskus ehkä liiankin halvalla, ettei laatu ole sitä mitä pitäisi)..
Jotkut tekevät niinkin, että myyvät Kiinalaisia "länsimaiseen" hintaan, kuten K. Hill tossa 2-sivulla sanoi:

En hirveästi tiedä näistä kaikista hinta- ja tuotantokuvioista, joten en nyt enempää haluis lähteä kommentoimaan tätä Westendiä.. Mutta kuitenkin 2500e Kiinassa tehdystä jazzarista haiskahtaa pikkasen ylihinnoitetulta, ehkä...

Siis nyt pitää erottaa kaksi asiaa. Nimittäin ei vanerinen kitara ole välttämättä huono. Erittäinkin miellyttäviä ja laadukkaitakin kitaroita tehdään vanerista. Kokopuinen puoliakustinen kitara ei ole enää hyvä, vaan se on hieno (siis vaativan soittajan työkalu). Ameriikan merkkikitarat maksaa helposti uutenakin 5-10000 euroa Gretsch, Gibson, etc. 350-400 eurolla ei saa vielä edes puukantista akustista saatika puoliakustista. Ostin itselleni vanerikitaran ja olin liikkeellä +/- tuhannen euron budjetilla meininkinä saada hyvä ja mieluinen soitin enkä edes kuvitellut ostavani sillä rahalla kokopuista kitaraa, jotka hylkäsin ihan alkuunsa liian kalliina. Jossakin kohtaa harrastus saattaa edetä sellaiselle asteelle, että lähden ostamaan oikein kunnon puukitaran, mutta tiedän valmiiksi sen vaativan tuhansia euroja joten sille reissulle lähdetään pankinjohtajan hyväksynnällä. Korostan siis, että mielestäni vanerinen kitara voi olla varsin laadukas ja käyttökelpoinen soitin, mutta kokopuiset ovat lähtökohtaisesti arvosoittimia (meikäläisen mittakaavassa (lue arvo ei laske)).

tuo 2500€ kiinanjazarista voi tuntua paljolta, mutta huomaa nyt että puhutaan kokopuisesta soittimesta. Jos suhteutat sen hinnan siihen mitä kokopuinen Yamaha etc. esim maksaa, niin huomaat, että se onkin sangen maltillinen hinta (tai no ei ainakaan silmiinpistävän yläkanttiin).
mll
30.01.2010 17:42:03 (muokattu 30.01.2010 17:44:17)
sn89: Oliko se muuten valmistettu jenkeissä?

Jotkut tekevät niinkin, että myyvät Kiinalaisia "länsimaiseen" hintaan, kuten K. Hill tossa 2-sivulla sanoi:

Varmaankin se oli amerikkalainen soitin.

Jenkeissä tuo maksoi 12500$. Samanlainen kitara Kiinassa rakennettuna voikin olla se 2500€. Näin ollen Kiinassa tehty kitara on huomattavasti halvempi, sitä ei myydä "länsimaiseen hintaan". Jos koulutus/laaduntarkkailu/työnvalvonta on priimaa, niin kyllä ne kiinalaiset kätöset pystyvät valmistamaan ihan yhtä laadukkaita soittimia kuin amerikkalaisetkin kätöset. Jos siis valmistusmatskut ovat yhtä laadukkaita. Ilmeisesti Westendin kitarat eivät kuitenkaan ole mitään hihnalta tulevaa höttöä, vaan niissä on mukana ihka oikeaa käsityötäkin (vrt. Eastmanin mandoliinit). Joten epäilisin, että laatu on aivan toista luokkaa kuin teidän kimppatilauskitaroissa. Tai jos ei ole, niin Westendin konsepti on pahasti metsässä.

Ei se 2500€ ole oikeasti ylihinnoiteltua kunnon soittimesta. Eikös se ole ihan sama missä se on tehty, kunhan se on laadukas. Ja jos otetaan vertailuun nuo kokopuiset länsimaissa tehdyt jatsarit, niin tuohan on "halpa"
K.Hill
30.01.2010 19:57:30
Ei se 2500€ ole oikeasti ylihinnoiteltua kunnon soittimesta. Eikös se ole ihan sama missä se on tehty, kunhan se on laadukas. Ja jos otetaan vertailuun nuo kokopuiset länsimaissa tehdyt jatsarit, niin tuohan on "halpa"

Jos se on ihan sama missä se on tehty niin hommataanpas kitarat vaikkapa Myanmarista tai Valko-Venäjältä, ovat Kiinaakin surkeampia ihmisoikeus- ynnä muilta asioiltaan! Mutta jos halvalla saa niin mitäs siitä, sehän se tuntuu joillekin olevan niin kovin tärkeää.
K.Hill
30.01.2010 20:10:25
mll: Varmaankin se oli amerikkalainen soitin.

Jenkeissä tuo maksoi 12500$. Samanlainen kitara Kiinassa rakennettuna voikin olla se 2500€. Näin ollen Kiinassa tehty kitara on huomattavasti halvempi, sitä ei myydä "länsimaiseen hintaan". Jos koulutus/laaduntarkkailu/työnvalvonta on priimaa, niin kyllä ne kiinalaiset kätöset pystyvät valmistamaan ihan yhtä laadukkaita soittimia kuin amerikkalaisetkin kätöset. Jos siis valmistusmatskut ovat yhtä laadukkaita. Ilmeisesti Westendin kitarat eivät kuitenkaan ole mitään hihnalta tulevaa höttöä, vaan niissä on mukana ihka oikeaa käsityötäkin (vrt. Eastmanin mandoliinit). Joten epäilisin, että laatu on aivan toista luokkaa kuin teidän kimppatilauskitaroissa. Tai jos ei ole, niin Westendin konsepti on pahasti metsässä.

Jos se on ihan sama missä se on tehty niin hommataanpas kitarat vaikkapa Myanmarista tai Valko-Venäjältä, ovat Kiinaakin surkeampia ihmisoikeus- ynnä muilta asioiltaan! Mutta jos halvalla saa niin mitäs siitä, sehän se tuntuu joillekin olevan niin kovin tärkeää. (epäonnistui tuo lainaustoiminto edelliselä kerralla..)
Sensonic
30.01.2010 21:00:30
K.Hill: Jos se on ihan sama missä se on tehty niin hommataanpas kitarat vaikkapa Myanmarista tai Valko-Venäjältä, ovat Kiinaakin surkeampia ihmisoikeus- ynnä muilta asioiltaan! Mutta jos halvalla saa niin mitäs siitä, sehän se tuntuu joillekin olevan niin kovin tärkeää. (epäonnistui tuo lainaustoiminto edelliselä kerralla..)

Niin, Kiinahan ei tietysti ole mikään maailman paras maa hankkia jotain tavaroita "yksinoikeudella". Eli jos saa selville, missä nuo kitarat on tehty, niin niitä pystyy tilaamaan sieltä varmaan vähintään puolet halvemmalla. Siis jos osaa, jaksaa ja pystyy laittamaan kitaran säädöt kondikseen itsekseen.
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
K.Hill
30.01.2010 21:30:10
Olet oikeassa, näinhän se on, kiinalaisten tuotteiden välttäminen on lähes mahdotonta nykyään, mutta kitaroita, myös edullisia, tehdään onneksi niin monessa muussakin maassa, että ihan hyvin pysyy soittopeleissä vaikka Kiinan täysin sulkee valikoimista pois. Ei tässä ketään syytellä, itse vaan olen pyrkinyt noita välttelemään.
nappo
30.01.2010 21:33:07
ps. Gibsonhan jäi muutama vuosi sitten tullissa kiinni siitä, että nille tuli Kiinasta kontillinen kitaroita, joissa luki made in USA...

Huh! Onko tähän jotain lähdettä? En muista kuulleeni, mutta heti rupes huolestuttamaan oman Gibsoninsa puolesta. :)
weetube
30.01.2010 21:34:28
Hyvä ketju/keskustelu!

Kyllähän se monessa asiassa niin tulee menemään.että kiinan poika tai joku muu ns.halpamaa tekee ja kasaa meille tulevaisuudessa soittimia jne...

Toisinsanoen,laitetaan hyvää komponenttia/puuta ja hoidetaan kasaaminen ja muu käsityötä vaativa osuus mahdollisimman halvalla.

T:W
mll
30.01.2010 21:36:18
K.Hill: Olet oikeassa, näinhän se on, kiinalaisten tuotteiden välttäminen on lähes mahdotonta nykyään, mutta kitaroita, myös edullisia, tehdään onneksi niin monessa muussakin maassa, että ihan hyvin pysyy soittopeleissä vaikka Kiinan täysin sulkee valikoimista pois. Ei tässä ketään syytellä, itse vaan olen pyrkinyt noita välttelemään.

Valitettavasti melkein kaikissa halvemmissa kitaroissa, joita olen oppilaille hommannut lukee Made in China... Kiina taitaa jyrätä kohta kaikki länsimaat.

Mä olen kanssa pyrkinyt välttämään noita Kiinan tuotteita, akustisissa soittimissa se onnistuu, mutta muuten se onkin sitten mahdotonta.
mll
30.01.2010 21:38:15
nappo: Huh! Onko tähän jotain lähdettä? En muista kuulleeni, mutta heti rupes huolestuttamaan oman Gibsoninsa puolesta. :)

Kuulin tämän yhdeltä soitinrakentajalta. Voin yrittää selvittää, josko hänellä olisi joku luotettava lähde olemassa. Gibson jäi ihan lähiaikoina myös kiinni uhanalaisten puulajien laittomasta maahantuonnista...
mll
30.01.2010 21:40:41
weetube: Hyvä ketju/keskustelu!

Kyllähän se monessa asiassa niin tulee menemään.että kiinan poika tai joku muu ns.halpamaa tekee ja kasaa meille tulevaisuudessa soittimia jne...

Toisinsanoen,laitetaan hyvää komponenttia/puuta ja hoidetaan kasaaminen ja muu käsityötä vaativa osuus mahdollisimman halvalla.

Mua vain mietityttää, että kun kaikki tuotanto viedään Kiinaan, niin mistäs ihmeestä niitä työpaikkoja saadaan enää tänne länteen. Jos ei ole työtä ei ole rahaa -> on turha rakentaa niitä soittimia Kiinassa, koska länsi-ihmisillä ei ole varaa enää ostaa mitään. Länsimaissa aletaan tehdä halpatyöllä tavaraa, joita kiinalaiset sitten ostavat...;D
weetube
30.01.2010 21:44:09
mll: Mua vain mietityttää, että kun kaikki tuotanto viedään Kiinaan, niin mistäs ihmeestä niitä työpaikkoja saadaan enää tänne länteen. Jos ei ole työtä ei ole rahaa -> on turha rakentaa niitä soittimia Kiinassa, koska länsi-ihmisillä ei ole varaa enää ostaa mitään. Länsimaissa aletaan tehdä halpatyöllä tavaraa, joita kiinalaiset sitten ostavat...;D

Niin,sitä on varmaan moni muukin miettiny!

Aikansa kutakin...Sellanen tää elämän kiertokulku ehken on...
fox
30.01.2010 22:10:40

mll: Kuulin tämän yhdeltä soitinrakentajalta. Voin yrittää selvittää, josko hänellä olisi joku luotettava lähde olemassa. Gibson jäi ihan lähiaikoina myös kiinni uhanalaisten puulajien laittomasta maahantuonnista...

Hurjat on jutut poitsulla.. Nyt heti tuosta tuonnista vähän faktaa tiskiin, esimerkiks vois vaikka aloittaa siitä "yhdestä soitinrakentajasta". Kuka se oli? Nimi esiin, ja siitä jatketaan. Oliko tunnettukin rakentaja, vai joku kellariväsääjä?

On perin helppoa ruveta lyömään "leimaa" ja haittaa jonkun elinkeinoa ja kauppaa, eikö vaan? Nyt sitten joutuu toiset sulta kovistelemaan tietoja. Niinkuin faktaa, jos sais pyytää, ja vähän ripeesti.
Maahantuonnista sen verran, että ne puut toimitti Gibsonille saksalainen puutukku, jolla oli näennäisesti luvat kunnossa, valitettavasti Madagaskarilla taitaa olla se hallinto vähän omiin taskuihinsa rahaa kerääviä. Sitä itse asiaa ei toki muuksi muuta näennäisesti kunnossa olleet vientitodistukset, näin kävi, että CITES rajoitettua puuta oli kulkeutunut jenkkien valmistajalle. Asiasta on jopa yhtiön itsensä sivustoilla luettavissa lausunto.
Tietysti tässä nyt tulee mieleen se, että kyseessähän on Gibson, joten...

Mutta, ettei totuus unohtuis, niitä tietoja siitä väitetystä tuonnista nyt hetimiten kehiin, niin jatketaan siltä pohjalta. Olen ihan ite pistänyt mailia tuonne yhelle tutulle, josko sieltä tulisi jotain informatsuunia..
"Soitinrakentajan" nimeä tosiaan kaipaillaan...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
sh1nk0
30.01.2010 22:23:13 (muokattu 30.01.2010 22:25:43)

Eikö näissä hinnoissa olekin suurin ero se, että kun täällä "lännessä", euroopassa ja jenkeissä on sen verran korkeampi palkkataso verrattuna Kiinaan, niin se korottaa sen hinnan, ja vastaava 2500e Kiinan jazzari maksaa jenkeissä about 10000e.
Liukuhihnatuotteeksi 2500e olisi mun mielestä kyllä liikaa, koska Kiinassa palkka on pienempi kuin täällä.
hallu
30.01.2010 22:27:18
mll: Mua vain mietityttää, että kun kaikki tuotanto viedään Kiinaan, niin mistäs ihmeestä niitä työpaikkoja saadaan enää tänne länteen. Jos ei ole työtä ei ole rahaa -> on turha rakentaa niitä soittimia Kiinassa, koska länsi-ihmisillä ei ole varaa enää ostaa mitään. Länsimaissa aletaan tehdä halpatyöllä tavaraa, joita kiinalaiset sitten ostavat...;D

No itseasiassa kiinahan alkaa olla jo liian kallis maa joillekin tuotteille ja esimerkiksi vaateteollisuus on alkanut jatkaa matkaansa kiinasta eteenpäin halvempiin maihin. Yksi merkki kiinan noususta on sekin, että siellä ensinnäkin valmistetaan aina vain vaativampia tuotteita (lue vaatii ammattitaitoa) joiden mukana sinne virtaa myös osaamista mistä on merkkinä sekin, että kiinaan ei mene pelkästään teollisuutta vaan myös entistä enemmän suunnittelutoimintaa. Kiinan kansantalouden vaurastumisvauhti on päätähuimaavaa. Kysymys ei enää pitkään aikaan ole ollut siitä, että yrityksen rynnistäisivät kiinaan halvan työn perässä vaan markkinoiden perässä. Kiinassa on maailman isoimmat markkinat ja shanghain laakso lienee eräitä maailman vauraimpia alueita (ihan mutua, mutta tuskin olen kokonaan väärässä). Kiinalla on mm. maailman suurin dollarivaranto ja esim. yhdysvallat on muun maailman mukana niin paljon velkaa kiinalle, että kiina pystyisi suistamaan sen halutessaan konkurssiin (mitä se tokikaan ei tee, koska siitä seuraisi luultavasti vielä koko maailman talouden romahdus). Tuo viimeinen lausahduksesi ei ehkä ole ollenkaan niin kaukaa haettu kun voisi kuvitella, mutta tällä hetkellä isona ongelmana varsinkin Euroopan maissa väestön ikääntyminen (ei oikein ole tekijöitä).

Tämä tietenkään ei sulje pois sitä, että kiinan ihmisoikeustilanne on järkyttävä. Mitä taas tulee maailman talousjärjestelmän epäkohtiin, niin sinällään tilanne jossa ihmiskunta tuottaa enemmän vaurautta kuin koskaan, mutta samalla vauraus entistä voimakkaammin kerääntyy harvojen käsiin, on järjetön. On järjetöntä hukuttaa muutama ihminen resursseihin samalla kun suurin osa räytyy. Se on myös tehotonta resurssien käyttöä eikä meillä todellakaan ole varaa siihen. Kapitalismi on hiekkaa markkinatalouden rattaissa ja sitä oli myös kommunismi. Johtopäätöksenä voisi sanoa, että ihmiskunta on tienhaarassa jossa pitää ihan oikeasti keksiä jotkin uutta koska nykyinen mopo vie ihan liikaa bensaa eikä kulje mihinkään. Marsiin meidän pitäisi kummiskin päästä koska muuten hukka perii.
mll
30.01.2010 22:43:39 (muokattu 30.01.2010 22:46:43)
fox: Hurjat on jutut poitsulla.. Nyt heti tuosta tuonnista vähän faktaa tiskiin, esimerkiks vois vaikka aloittaa siitä "yhdestä soitinrakentajasta". Kuka se oli? Nimi esiin, ja siitä jatketaan. Oliko tunnettukin rakentaja, vai joku kellariväsääjä?

On perin helppoa ruveta lyömään "leimaa" ja haittaa jonkun elinkeinoa ja kauppaa, eikö vaan? Nyt sitten joutuu toiset sulta kovistelemaan tietoja. Niinkuin faktaa, jos sais pyytää, ja vähän ripeesti.
Maahantuonnista sen verran, että ne puut toimitti Gibsonille saksalainen puutukku, jolla oli näennäisesti luvat kunnossa, valitettavasti Madagaskarilla taitaa olla se hallinto vähän omiin taskuihinsa rahaa kerääviä. Sitä itse asiaa ei toki muuksi muuta näennäisesti kunnossa olleet vientitodistukset, näin kävi, että CITES rajoitettua puuta oli kulkeutunut jenkkien valmistajalle. Asiasta on jopa yhtiön itsensä sivustoilla luettavissa lausunto.
Tietysti tässä nyt tulee mieleen se, että kyseessähän on Gibson, joten...

Äläs nyt poitsuttele tai ota hernettä nenään. Ootko sä ite Gibson?

Toiset joutuu kovistelemaan tietoja? Mä lupasin ettiä informaatiota. Lupaan palata asiaan ja jos olen väärässä, niin voin sitten nöyrimmiten pyytää anteeksi jos olen haitannut jonkun elinkeinoa ja kauppaa. Jos joku oikeasti ottaa vakavasti kaikki netissä esitetyt väitteet, niin siitä vaan. Jos joku oikeasti jättää Gibsoninsa ostamatta nettiväitteiden perusteella, niin siitä vaan. Se varmaan merkitsee sitten sitä, että brändi ja "made in USA" -tarra ovat soittimen laatua merkkaavampia kriteerejä ostopäätöstä tehdessä.

Ootko sä 100% varma, ettei Gibsonilla ole mitään tekemistä sen uhanalaisten puitten tuomisen kanssa. En mä olisi noin sinisilmäinen asian suhteen. Kuka muuten omistaa Gibsonin tällä hetkellä? Eikös nämä isot valmistajat ole joidenkin isompien pörssiyhtiöiden omistuksessa? Vai olenko ymmärtänyt väärin kitarabisneksen kiemuroita? Ei ne mitään hyväntekijöitä ole siellä isossa portaassa. Voittoahan niiden pitää tuottaa, usein kyseenalaisetkin keinot ovat sallittuja siinä pelissä. En mä oikein jaksa uskoa, että näinä halpatuontiaikoina kitarafirmat todellakaan karsastaisivat käyttää noita halpatuontimaita omien kalliimpienkaan kitaroidensa tuotannossa, voihan siihen myöhemmin lätätä sen made in USA leiman päälle. Voin olla hieman kyyninen, mutta jotenkin epäilyttää kuitenkin

Mutta, ettei totuus unohtuis, niitä tietoja siitä väitetystä tuonnista nyt hetimiten kehiin, niin jatketaan siltä pohjalta. Olen ihan ite pistänyt mailia tuonne yhelle tutulle, josko sieltä tulisi jotain informatsuunia..
"Soitinrakentajan" nimeä tosiaan kaipaillaan...

Nimeä saatte odotella aivan rauhassa. Yritän selvittää josko saisi jotain suurempaa faktaa pöytään. Jos en niin sitten olen väärässä asian suhteen ja voin jopa ilomielin myöntää sen. Ei mulle mikään kitaramerkki ole elämä, enkä todellakaan koe mitään suurta tyydytystä kitaramerkkien solvaamisesta.
Jii
30.01.2010 22:56:40
mll: Äläs nyt poitsuttele tai ota hernettä nenään. Ootko sä ite Gibson?

Toiset joutuu kovistelemaan tietoja? Mä lupasin ettiä informaatiota. Lupaan palata asiaan ja jos olen väärässä, niin voin sitten nöyrimmiten pyytää anteeksi jos olen haitannut jonkun elinkeinoa ja kauppaa. Jos joku oikeasti ottaa vakavasti kaikki netissä esitetyt väitteet, niin siitä vaan. Jos joku oikeasti jättää Gibsoninsa ostamatta nettiväitteiden perusteella, niin siitä vaan. Se varmaan merkitsee sitten sitä, että brändi ja "made in USA" -tarra ovat soittimen laatua merkkaavampia kriteerejä ostopäätöstä tehdessä.

Rauhoitu, hyvä mies/leidi.

Jäsen Fox tietää melkoisesti Gibsoneista. Gibson näyttää vaan olevan mittatikku, johon "kaikkia" vastaavia verrataan ja se on tällä palstalla loputon sotku,

En lainkaan ihmettele, miksi jäsen Fox sinulle noin vastasi, henkilökohtaista se ei ole.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)