Aihe: Korg SV-1
1 2 3
M.i.k.key
06.01.2010 10:42:35
Pitäis mennä testaamaan toi SV-1. Kun vaan ehtis joskus.
möllisty
tarmo
06.01.2010 10:50:20
Bronks: Ja tarmo, tässä on uudet pianosamplet, eivät ole samoja kuin M3:ssa.

Hahaa, mun paatunut Korgpianonvihauskorvani ei kuullut eroa :) Se olikin sitten se koskettimisto, joka oli sama. Kuten mainitsit. Muutenhan pianot on makuasioita. Mun on pakko myöntää, että myöskään S90ES/XS:n pianot / koskettimisto ei vaan toimi mulle yhtään, vaikka moni muu niistä tykkääkin. Sitä taustaa vasten on helppo ymmärtää, että joku diggailee soittaa Korgin pianoilla. Urkuja en soittaisi mistään keikkapianosta tms. Nord Stagesta nippa nappa.

Pitäis tehdä rhodeskeikat SV-1:llä ja Nord Stagella, niin pystyis sanomaan, kumman valitsisin.
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
JPQ
06.01.2010 12:17:49

Sanoisin että makuja monia ja tarpeita eli mitä musaa soitaa sekin vaikuttaa.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
mack the knife
06.01.2010 15:25:40
Bronks: JPQ, noi Korg SV-1:n hammond-saundit ovat ihan surkeita.

Muistatko siinä esittelyssä, kun kaveri meni urkusoundien ohi äkkiä, että "joo, on tässä urkukin..." Hahha.
COVS n:o 1.
Bronks
06.01.2010 15:41:46

mack the knife: Muistatko siinä esittelyssä, kun kaveri meni urkusoundien ohi äkkiä, että "joo, on tässä urkukin..." Hahha.

Joo, aussisetä ei ollut yhtään sen innostuneempi, lopetti vissiin ekan tahdin puoleenväliin.
Don't take me serious, I'm just playing.
JPQ
06.01.2010 16:40:56

Tämä korg lienee eri juttu kun synat tuolta osin ja en ole hammond tuntija muutenkaan mutta jotenkin vaan näin olen mieltänyt. ps. itselle oikein urku kirkkourku,vox ja farfisa ja sitten vaikkapa yksi punainen yamaha.(YC45?).
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Bronks
26.01.2010 08:04:52

Melkein harmittaa, että tuli ostettua uusi. Nyt joku myy torilla 1400:aan kolme viikkoa vanhaa.
dantone
27.01.2010 03:09:45
Vähän nauratti kun näki ton laitteen mainoksen.. nehän kopioi ton vempeleen idean lähes yks-yhteen Gem:in Promega 3:esta.

Odotti vaan sopivasti pari vuotta promegan valmistuksen loppumisesta, ennenkuin laittoi oman markkinoille..
Nakkiso
28.01.2010 21:13:32
dantone: Vähän nauratti kun näki ton laitteen mainoksen.. nehän kopioi ton vempeleen idean lähes yks-yhteen Gem:in Promega 3:esta.

Odotti vaan sopivasti pari vuotta promegan valmistuksen loppumisesta, ennenkuin laittoi oman markkinoille..

SV-1? Siinähän koko juttu on lähinnä noissa sähköpianosaundeissa, mitkä on siinä Promegassa ihan järkyttävän huonot... Muutenkin ihan erilainen laite. Käyttöliittymässä ehkä jotain samaa, mutta muuten en näe juurikaan yhteyttä.
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Bronks
28.01.2010 21:15:51

Ei tuotantotiimiä voi ainakaan hidastelusta syyttää. Laite on hädin tuskin saapunut kauppoihin, kun jo pukkaa päivitystä:
http://www.korgpa.com/pa_root/en/news/sv1_11_releasenotes.html
JPQ
29.01.2010 07:32:08

Nakkiso: SV-1? Siinähän koko juttu on lähinnä noissa sähköpianosaundeissa, mitkä on siinä Promegassa ihan järkyttävän huonot... Muutenkin ihan erilainen laite. Käyttöliittymässä ehkä jotain samaa, mutta muuten en näe juurikaan yhteyttä.

sitä paitsi saman perus idean saa kopioida minusta ei luvatonta eikä tavatontakaan... miettii nyt erinäisiäkin sähköurkuja
kuten Yamaha,Farfisa ja Vox jne aika sama idea kaikissa ja sitten myös monissa kuvataiteentarvikkeissa vaikka kuinka moni tekee käytännössä samoista aineista vaikkapa öljyväriä.
Rojekti
29.01.2010 10:44:36 (muokattu 31.01.2010 17:42:27)
Bronks: Melkein harmittaa, että tuli ostettua uusi. Nyt joku myy torilla 1400:aan kolme viikkoa vanhaa.

Oijoi, harmi palkkapäivän etäisyyttä.. joskus aika-avaruus on ikävä.
Sinulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti.
Bronks
29.01.2010 11:40:40 (muokattu 29.01.2010 11:41:06)

Rojekti: Nyt vtuttaa että palkkapäivään on vielä niin aikaa. 1400lla säästöt jo riittäisivätkin.

Ko. laitteeseen olen päättänyt investoida, siitä lähtien kun sillä rallattelin kaupassa.

Kannattanee kysellä maksuehdoista...

Päivityksen mukana tuli saundipaketti, joka lisää mukavasti laitteen ulottuvuuksia. Seuraavaksi kuulemma tarttuvat oikein toden teolla rhodes-saundien valikoimaan lisäämiseen.
dantone
29.01.2010 19:09:38
Nakkiso: SV-1? Siinähän koko juttu on lähinnä noissa sähköpianosaundeissa, mitkä on siinä Promegassa ihan järkyttävän huonot... Muutenkin ihan erilainen laite. Käyttöliittymässä ehkä jotain samaa, mutta muuten en näe juurikaan yhteyttä.

Ei ole kyllä promegan sähköpianosaundit huonot.. ei todellakaan.

JA mun käsittääkseni Sv-1 Brassailee kuitenkin erinomaisella pianosaundilla, joka on mielestäni vähitään yhtätärkeä asia ellei tärkeämpi kuin pelkät sähköpianosaundit. Kuka nyt ostais 88 täyspainotetulla vasarakoneistolla varustetun stagepianon pelkkien sähköpianosaundien takia? Sitä varten on nordelectro keksitty.

Käyttöliittymästä en osaa sanoa mitään, kun en tiedä mitä tarkoitat sillä, mutta käyttö/toimintaperiaate on aikalailla sama.
Exhausted
30.01.2010 09:33:52 (muokattu 30.01.2010 09:34:17)

dantone: Kuka nyt ostais 88 täyspainotetulla vasarakoneistolla varustetun stagepianon pelkkien sähköpianosaundien takia? Sitä varten on nordelectro keksitty.

Nord Electrossa ei kyllä ole 88 täyspainotettua vasarakoneistettua kosketinta. Mun mielestä se on nimenomaan tämän laitteen vahvuus. Electro kumartelee vähän urkuihin päin kevyillä koskettimilla, SV-1 on enemmän taas pianon soittamiseen tarkoitettu laite.
dantone
30.01.2010 17:08:17
Exhausted: Nord Electrossa ei kyllä ole 88 täyspainotettua vasarakoneistettua kosketinta. Mun mielestä se on nimenomaan tämän laitteen vahvuus. Electro kumartelee vähän urkuihin päin kevyillä koskettimilla, SV-1 on enemmän taas pianon soittamiseen tarkoitettu laite.

No sitähän mä just sanoinkin..
Nakkiso
31.01.2010 18:34:59
dantone: Ei ole kyllä promegan sähköpianosaundit huonot.. ei todellakaan.

Kävin joskus kuuntelemassa promegan demoja niitten omilta sivuilta ja ne sähköpianot? Ei. Se on ihan turha selitellä niitä sketsejä.

Ja mitä tulee Electron koskettimistoon ja sähköpianoihin... Sehän on urkukoskettimisto! Sillä on oikeestaan aika vittumaista soittaa sähköpianoja. Menee dynamiikka ihan vituiks, jos ei soita jotenkin tosi hiljaa ja ihan täydellisellä tekniikalla. En minä ainakaan soita.
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Rojekti
31.01.2010 18:41:36
No nyt keräsin potin. Saatanpi lähipäivinä tulla hehkuttamaan SV1:n hyviä puolia, huonojen suhteen sokaistuneena.
Sinulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti.
dantone
01.02.2010 02:39:54
Nakkiso: Kävin joskus kuuntelemassa promegan demoja niitten omilta sivuilta ja ne sähköpianot? Ei. Se on ihan turha selitellä niitä sketsejä.

Ja mitä tulee Electron koskettimistoon ja sähköpianoihin... Sehän on urkukoskettimisto! Sillä on oikeestaan aika vittumaista soittaa sähköpianoja. Menee dynamiikka ihan vituiks, jos ei soita jotenkin tosi hiljaa ja ihan täydellisellä tekniikalla. En minä ainakaan soita.

Eipä mulla ole vertailukohteena kuin Electro3, ja sen s.piano saundit, (jotka on tietääkseni aikalailla tän päivän huippua, joihin aikalailla muita verrataan) niin eipä ole juuri mitään eroa. Electrossa kun on twinimallinnus jonka läpi ne voi ajaa, (paitsi että wurlista tulee luonnottomampi) niin ainakin rhodesista tulee mukavamman kuuloinen, ja parempi soitettavuus.

Ja electron (ainakin kolmosen) koskettimisto on mitä mainioin soittaa sähköpianoja, tai mitä vaan kun siihen vain vähän tottuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)