Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 576 77 78 79 80167 168 169 170 171
Flash
29.01.2010 20:29:59

Tohtori Flang: Miksei Ronnie James Dio suostunut Black Sabbathin Dehumanizer-kiertueella laulamaan muita kuin oman ja Ozzyn aikaisia kappaleita?

Oli ehkä helppo kieltäytyä, kun Ozzy ja Dio ajan biiseistä sai helposti setillisen kamaa kasaan? Ozzy menneisyyttä ei voinut myöskään "kieltää", toisin kuin muiden laulajien aikaiset levyt (jotka eivät myöskään olleet mitään myyntimenestyksiä, saatikka sisältäneet mitään varsinaisia klassikoita, siinä yksi syy lisää).

Sitäpaitsi ei Ozzykään laula seuraajiensa biisejä (ei sillä että pystyisikään), miksi Dionkaan pitäisi?
Live Music Is Better!
Tohtori Flang
29.01.2010 20:38:38 (muokattu 29.01.2010 20:39:15)
Flash: Oli ehkä helppo kieltäytyä, kun Ozzy ja Dio ajan biiseistä sai helposti setillisen kamaa kasaan? Ozzy menneisyyttä ei voinut myöskään "kieltää", toisin kuin muiden laulajien aikaiset levyt (jotka eivät myöskään olleet mitään myyntimenestyksiä, saatikka sisältäneet mitään varsinaisia klassikoita, siinä yksi syy lisää).

Sitäpaitsi ei Ozzykään laula seuraajiensa biisejä (ei sillä että pystyisikään), miksi Dionkaan pitäisi?

En väittänyt että pitäisikään. Vihjasin vain että samasta syystä Gillan ei halua laulaa Mk III:n tai Mk IV tuotantoa. Mk I:n "Hush" kyllä menee. Tuo ei ole ihan epätavallista, mm. Yessin Rick Wakeman on alituiseen kieltäytynyt soittamasta seuraajiensa kanssa tehtyjä biisejä, vaikka edeltäjien matksu kyllä käy.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
Flash
29.01.2010 20:42:22

Tohtori Flang: En väittänyt että pitäisikään. Vihjasin vain että samasta syystä Gillan ei halua laulaa Mk III:n tai Mk IV tuotantoa. Mk I:n "Hush" kyllä menee. Tuo ei ole ihan epätavallista, mm. Yessin Rick Wakeman on alituiseen kieltäytynyt soittamasta seuraajiensa kanssa tehtyjä biisejä, vaikka edeltäjien matksu kyllä käy.

Joo, juuri noinhan se aina tuntuu menevän.
Live Music Is Better!
Jokapaikanapina
29.01.2010 21:57:32
Sitä en tajuu että miks ne vetää Hushin. Onhan se ihan hauska biisi (ja Gillanin edeltäjän laulama alunperin), mut onks se joskus ollu joku megahitti vai miks se on vielä 42 vuotta myöhemmin osa settilistaa?
Tohtori Flang
29.01.2010 21:59:47
Jokapaikanapina: Sitä en tajuu että miks ne vetää Hushin. Onhan se ihan hauska biisi (ja Gillanin edeltäjän laulama alunperin), mut onks se joskus ollu joku megahitti vai miks se on vielä 42 vuotta myöhemmin osa settilistaa?

Se on ollut megahitti.
Tohtori Flang
29.01.2010 22:06:08
hevikivinen: Joo, se oli Purplen eka hitti v. 1968. Jenkkilistalla nelosena.

Kiitos Kivinen, en ehtinyt itse tarkentaa noin nopeasti! Hushia seurannut Kentucky Woman oli myös jonkinasteinen hitti, mutta seuraavan kerran Purple sai hitin jenkeissä vasta Smoke on the Waterin myötä. (Nyt ei puhuta albumeista.)
Loijaa
29.01.2010 22:12:14

Tohtori Flang: Kiitos Kivinen, en ehtinyt itse tarkentaa noin nopeasti! Hushia seurannut Kentucky Woman oli myös jonkinasteinen hitti, mutta seuraavan kerran Purple sai hitin jenkeissä vasta Smoke on the Waterin myötä. (Nyt ei puhuta albumeista.)

Kentucky Woman oli parhaimmillaan sijalla 38 ja pääsipä MkI:ltä listoille vielä River Deep-Mountain High, sijalle 53.
You know that I would be a liar
Tohtori Flang
29.01.2010 22:24:29
Loijaa: Kentucky Woman oli parhaimmillaan sijalla 38 ja pääsipä MkI:ltä listoille vielä River Deep-Mountain High, sijalle 53.

Aivan, "River" oli kuitenkin TOP 40:n ulkopuolella.
Isotalo
15.02.2010 16:12:58
Gillanin haastattelu vähän ennen lopullista Blackmoren eroa.

http://www.youtube.com/watch?v=FMsf9vDZDrY

http://www.youtube.com/watch?v=UKMtTFLOKDY&NR=1

En tiedä onko jo ollut täällä, laitoin kuitenkin...
Jokapaikanapina
23.03.2010 17:55:13
Hitto, ei kyllä oikein toimi Stormbringer
Mad-Mike
23.03.2010 17:59:14
Mielenkiintoista oli saada tietää että Blackmore oli kysynyt laulajaksi aikoinaan (olikohan nyt Slaves And Masters-levyn jälkeen) Survivor-bändin laulajaa mutta myöhemmin kun oli kysellyt laulajalta tarkemmin olikin kieltäytynyt liittymästä bändiin. Olisi voinut olla mielenkiintoista kuunneltavaa jos olisivat levyn tehneet tällä laulajalla.
-Ei se nopeus vaan se taito-
Nazareth
23.03.2010 19:22:46
Jokapaikanapina: Hitto, ei kyllä oikein toimi Stormbringer

Ei oo munkaan lempilevyjä.. Fireball on tosi hyvä tällä hetkellä.
Sitkeä rotta. Nää soi.
Jokapaikanapina
23.03.2010 19:28:29
Nazareth: Ei oo munkaan lempilevyjä.. Fireball on tosi hyvä tällä hetkellä.

Fireball on kyllä ehkä paras. Tai Machine Head vakuuttaa ehkä vielä vähän enemmän.
Mad-Mike
23.03.2010 19:41:16
Jokapaikanapina: Hitto, ei kyllä oikein toimi Stormbringer

Eikös tuo Stormbringer ole se albumi minkä jälkeen Blackmore lähti. En sinänsä ole yllättynyt ettei toimi, tyyli kun alkaa olee jo lähempänä bluesahtavaa kuin rockia. Vaatii hieman totuttelua albumin biisit ennenkuin meneepi, itse en omista albumia mut kuullu joitakin kappaleita useamman kerran ja toimii suhtkoht hyvin itellä. Ei niitä parhaimpia muttei myöskään huonoimpia. Eniten ärsyttää levyllä Hughesin kiekuminen joissakin kappaleissa.
Jokapaikanapina
23.03.2010 21:29:00
Eb-tuning: Eikös tuo Stormbringer ole se albumi minkä jälkeen Blackmore lähti. En sinänsä ole yllättynyt ettei toimi, tyyli kun alkaa olee jo lähempänä bluesahtavaa kuin rockia. Vaatii hieman totuttelua albumin biisit ennenkuin meneepi, itse en omista albumia mut kuullu joitakin kappaleita useamman kerran ja toimii suhtkoht hyvin itellä. Ei niitä parhaimpia muttei myöskään huonoimpia. Eniten ärsyttää levyllä Hughesin kiekuminen joissakin kappaleissa.

Toisaalta mulle toimii helkkarin hyvin Come Taste The Band funk-vaikutteineen. Ja Hughes nimenomaan toimii siinä, mun mielestä :)
sirdickyj
24.03.2010 07:09:56
Eb-tuning: Eikös tuo Stormbringer ole se albumi minkä jälkeen Blackmore lähti. En sinänsä ole yllättynyt ettei toimi, tyyli kun alkaa olee jo lähempänä bluesahtavaa kuin rockia. Vaatii hieman totuttelua albumin biisit ennenkuin meneepi, itse en omista albumia mut kuullu joitakin kappaleita useamman kerran ja toimii suhtkoht hyvin itellä. Ei niitä parhaimpia muttei myöskään huonoimpia. Eniten ärsyttää levyllä Hughesin kiekuminen joissakin kappaleissa.

Mitä olisivat nämä "jotkut kappaleet"?
Tiukempaa linjaa
Mad-Mike
24.03.2010 17:16:09
sirdickyj: Mitä olisivat nämä "jotkut kappaleet"?

Kuten sanoin, en omista kyseistä albumia ja biisien nimiä en muista missä Hughesin laulua kuuluu kun siitä on aikaa kun tätä levyä kuulin viimeksi tai sitten sekoitan nyt Burn-albumiin mutta kyllä muistelen että ainaki jommassa kummassa levyssä oli biisejä missä Hugheskin laulaa...Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Nazareth
24.03.2010 17:24:44
Eb-tuning: Kuten sanoin, en omista kyseistä albumia ja biisien nimiä en muista missä Hughesin laulua kuuluu kun siitä on aikaa kun tätä levyä kuulin viimeksi tai sitten sekoitan nyt Burn-albumiin mutta kyllä muistelen että ainaki jommassa kummassa levyssä oli biisejä missä Hugheskin laulaa...Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Oisko Might Just Take Your Life, siinä se ainaki kiekuu.
Sitkeä rotta. Nää soi.
Ari78
24.03.2010 19:16:50
Mulle on aina kolahtanu Who Do We.. eniten, vaik se tuntuu olevan kovin heikko asiantuntijoiden mielestä. Place In The Line on ihan tappobiisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)