Aihe: WIN XP vai WIN 7 kotinauhoitteluun?
1 2 3 4
nappero
29.01.2010 11:48:34 (muokattu 29.01.2010 11:51:50)

lindo: Joo, ehkä nuo uudistukset ei tunnu niin pahalta jos ei ole käyttänyt XPtä vuodesta 2002.

Noh, n. vuodesta 2004 asti olen käyttänyt XP:tä. Vistaa olen koulussa käyttänyt, todennut paskaksi ja olen täysin sitä vastaan, mutta tämä uusin Windows on kyllä erittäin positiivinen poikkeus.
Terve ja heipähei!
jp8000
29.01.2010 11:57:59 (muokattu 29.01.2010 11:58:20)

lindo: Oikeesti vai?

Eikö esim se aiheuta ärsytystä että explorerin valikot on miten sattuu? Esim roskiksen tyhjennys on siellä ylävalikossa.

Mua ihmetyttää erityisesti se että kun poistaa valinnan "lock toolbars" niin niitä ei kuitenkaan pysty siirtämään mihinkään.
Mua häiritsee törkeesti tuo että Back ja Forward nappulat on ikkunan ylimpänä ... samaan tapaan kuin Internet Explorerissa on nykyään (näköjään). Siinäkään "lock toolbars" ei nykyään vaikuta mitään. ... vai enkä vaan tajua miten niitä nykyään siirretään?

kyllä vain..

Minulla roskakori on ihan työpöydällä, josta oikeaa hiiren nappia painamalla saa sen "tyhjennä roskakori"-valinnan kuten ennenkin.

Internet explorerissa tuo lukitse työkalupalkki ei toimi, mutta työpöydän palkkia voi siirrellä yäreunaan, oikealle, vasemmalle ja tietenkin alas, kun lukitus on pois käytöstä.

Itse tykkään back ja forward nappuloista, ovat käteviä ja nopeita käyttää, osiossa kuin osiossa
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
lindo
29.01.2010 13:32:41
jp8000: kyllä vain..

Minulla roskakori on ihan työpöydällä, josta oikeaa hiiren nappia painamalla saa sen "tyhjennä roskakori"-valinnan kuten ennenkin.

Mä en koskaan tyhjennä roskista hiirellä, vaan avaan roskiksen, ja painan "Empty...". Tämä sen takia koska jos hiiri sanoo "do you wanna delete all files" etkä nyt just muista mitä kaikkea siellä on, niin se pitää kuitenkin aukaista.

Noh, nää nyt on näitä paranoidin oireita :D

Internet explorerissa tuo lukitse työkalupalkki ei toimi, mutta työpöydän palkkia voi siirrellä yäreunaan, oikealle, vasemmalle ja tietenkin alas, kun lukitus on pois käytöstä.

Ei kyllä mulla toimi ...! Tulee vaan kakspäinen nuoli mutta mikään ei liiku, toisin kuin XPssä, kaikki liikku mitenpäin vaan.
Rok rok
lindo
29.01.2010 13:34:51
nappero: Noh, n. vuodesta 2004 asti olen käyttänyt XP:tä. Vistaa olen koulussa käyttänyt, todennut paskaksi ja olen täysin sitä vastaan, mutta tämä uusin Windows on kyllä erittäin positiivinen poikkeus.

Kehtaatko sanoa kuinka vanha olit vuonna 2004? Itse en kehtaa :D
Rok rok
nappero
29.01.2010 16:22:34

lindo: Kehtaatko sanoa kuinka vanha olit vuonna 2004?

Voin sanoa, kun ensin sanot että onko sillä oikeasti jotain väliä, ja liittyykö se mitenkään tähän aiheeseen?

:)

noin v. 2004 siirryin käyttämään Windows XP:tä, sitä aijemmin olin uskollinen 95:sen käyttäjä.
Terve ja heipähei!
Henri Henri Olavi
29.01.2010 20:06:10 (muokattu 29.01.2010 20:51:31)
Itse olen todennut Windows '98:n ja XP:n toimivimmiksi. Olen yrittänyt välillä siirtyä ME:hen, 2000:n ja Vistaan, mutta ne kaikki ovat olleet paskoja verrattuna näihin kahteen. Windows 7:n en ole vielä tutustunut ja tuskinpa koskaan tulen tutustumaankaan; seuraava koneeni on ehdottomasti Mac ja Windows XP jää siten viimeiseksi versioiksi Windowsista, ainakin äänitys/miksaus/video-hommissa.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
lindo
29.01.2010 20:20:55
Henri Henri Olavi: Itse olen todennut Windows '98:n ja XP:n toimivimmiksi. Olen yrittänyt välillä siirtyä ME:hen, 2000:n ja Vistaan, mutta ne kaikki ovat olleet paskoja verrattuna näihin kahteen. Windows 7:än en ole vielä tutustunut ja tuskinpa koskaan tulen tutustumaankaan; seuraava koneeni on ehdottomasti Mac ja Windows XP jää siten viimeiseksi versioiksi Windowsista, ainakin äänitys/miksaus/video-hommissa.

Samoja ajatuksia täällä.

Kirjoititko tän sama, tai samantapaisen kommentin aikaisemmin jossain muualla, vai oliko tää ns. Deja Vu???
Rok rok
nappero
29.01.2010 20:43:08

lindo:
Eli olit kai vanhempi kuin 10 ... jos ei sitten vanhempasi olleet itseni tapaan vanhoja jääriä :D

Joo, no nyt olen 18 vuotias niin siitä vaan laskemaan.

Mutta totta, XP varmaan ajaa ns. normaalin käyttäjän asiat vallan mainiosti. Miksipä sitä hyvää muuttamaankaan.
Terve ja heipähei!
Henri Henri Olavi
29.01.2010 20:50:42
lindo:Kirjoititko tän sama, tai samantapaisen kommentin aikaisemmin jossain muualla, vai oliko tää ns. Deja Vu???

En ole muistaakseni moista täällä kirjoittanut. Luultavasti kyseessä on siis, joko aito Déjà vu, tai sitten jonkun muun samantapainen kommentti.
lindo
29.01.2010 22:51:36
nappero: Joo, no nyt olen 18 vuotias niin siitä vaan laskemaan.

Mutta totta, XP varmaan ajaa ns. normaalin käyttäjän asiat vallan mainiosti. Miksipä sitä hyvää muuttamaankaan.

No mä kyllä just ajattelin toisin päin eli normaalille käyttäjälle (selaa nettiä, pelaa pelejä) se on varman aika sama mikä se käyttis on, kunhan netti ja pelit toimii, mutta mulle ja muille jotka liikkuu enemmänkin kaikessa muussa, se EI ole sama.

Hyvä esimerkki: yks tuttu joka ei käytä konetta MIHINKÄÄN muuhun kuin netissä laskujen maksuu, ei valittanut yhtään vaikka käyttis vaihtui XPstä Vistaan, mutta kun IE päivittyi versiosta 7 versioon 8, tuli soitto että "mikä tässä koneessa on vikana".
Rok rok
lindo
29.01.2010 22:53:42
Henri Henri Olavi: En ole muistaakseni moista täällä kirjoittanut. Luultavasti kyseessä on siis, joko aito Déjà vu, tai sitten jonkun muun samantapainen kommentti.

No, hupaisaa kuitenkin oli kun luin kommentin ja ajattelin että luenko jotain vanhaa kirjoitusta :D
Rok rok
Henri Henri Olavi
29.01.2010 23:26:04 (muokattu 29.01.2010 23:27:16)
No siis tokihan täällä varmastikin on ollut liki identtisiä kommentteja asiaan liittyen :)

Samalla täytyy kompata tuota äsken sanomaasi; minunkin mielestäni peruskäyttäjälle on aivan sama mikä käyttöjärjestelmä koneessa jyllää, kunhan saa laskut maksettua, pelit pelattua, FB-statukset päivitettyä ja uudet sohvat hankittua Hobby Hall:sta.
JPQ
30.01.2010 05:58:49

Henri Henri Olavi: No siis tokihan täällä varmastikin on ollut liki identtisiä kommentteja asiaan liittyen :)

Samalla täytyy kompata tuota äsken sanomaasi; minunkin mielestäni peruskäyttäjälle on aivan sama mikä käyttöjärjestelmä koneessa jyllää, kunhan saa laskut maksettua, pelit pelattua, FB-statukset päivitettyä ja uudet sohvat hankittua Hobby Hall:sta.

miksi just hobby hallista... ja tilattua ehkä vähän muutakin jostain.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Twinkle
30.01.2010 11:08:14
Windows 7:n kanssa ei ole vielä ollut mitään ongelmia äänityskäytössä, tämä on kyllä yllättävän onnistunut vaikka otin sen paketista suoraan käyttöön jo ennen julkaisuaan. Joskus ongelmana oli se, että POD ei oikein halunnut toimia tämän kanssa yhteen mutta se johtui vain siitä, että en tajunnut hakea line6:lta PODin beta-ajureita nimenomaan seiskalle.

Pop Corn: Vakavamman äänittelijän kone ei ole koskaan verkossa session aikana, oli käyttismikä hyvänsä. Eikä myöskään mitkään ylimääräiset ohjelmat, kuten palomuuri tai virustutka ole päällä..

Enpä voi väittää että verkossa pitämisestä olisi ollut ongelmaa vaikka näitä hommia on joskus työkseen tullut tehtyä. Ehkä se ei sitten ole tarpeeksi vakavaa. Minulla on vieläpä virustutka ja palomuurikin päällä, taidan tehdä jotakin tosi vakavasti väärin.

Tämä on vaan pirun kätevää, jos m.nettiä selatessa tulee yllättävä inspiraatio niin ei muuta kuin sekkari auki ja jutut talteen. M.netti voi pysyä selaimessa auki sen aikaa kun soittaa ja voi suorilla raportoida dadaan ettei osaa soittaa yhtään. Tämmöistä tämä on, kotona on yksi kone ihan kaikkeen eikä tässä todellakaan ole ollut minkäänlaista ongelmaa että audiohommat olisi jotenkin häirinnyt peruskäyttöä tai toisinpäin.
Henri Henri Olavi
30.01.2010 11:38:36
JPQ: miksi just hobby hallista...

Se oli ns. hümööriä.
nappero
30.01.2010 12:26:07

lindo: No mä kyllä just ajattelin toisin päin eli normaalille käyttäjälle (selaa nettiä, pelaa pelejä) se on varman aika sama mikä se käyttis on, kunhan netti ja pelit toimii, mutta mulle ja muille jotka liikkuu enemmänkin kaikessa muussa, se EI ole sama.

Hyvä esimerkki: yks tuttu joka ei käytä konetta MIHINKÄÄN muuhun kuin netissä laskujen maksuu, ei valittanut yhtään vaikka käyttis vaihtui XPstä Vistaan, mutta kun IE päivittyi versiosta 7 versioon 8, tuli soitto että "mikä tässä koneessa on vikana".

Noi tähän pelejen pelaamiseen on muutamat kaverit noitunu, että vanhat pelit ei toimi Vistassa. En pelaajia laske "normaaliin käyttäjiin", niillä tuntuu olevaan niin eri vaatimukset tietokoneelle, kun näillä jotka selaa vain nettiä ja tilaa sohvat Hobby Hallista.

Ja kuka käyttää vielä IE:tä, kun monia ilmaisia ja parempia selaimia on tarjolla.

Isoin ongelmahan se tulee esille siinä vaiheessa, kun sovellukset yms. rupeavat ilmestymään vain uusille alustoille, eivätkä toimi enää vanhoissa (mukaanlukien XP) käyttöjärjestelmissä. Tähän on monta vuotta, mutta totuttautuminen näihin uusiin järjestelmiin on joka tapauksessa joskus edessä.
Terve ja heipähei!
Pop Corn
30.01.2010 12:32:59
Twinkle: Enpä voi väittää että verkossa pitämisestä olisi ollut ongelmaa vaikka näitä hommia on joskus työkseen tullut tehtyä. Ehkä se ei sitten ole tarpeeksi vakavaa. Minulla on vieläpä virustutka ja palomuurikin päällä, taidan tehdä jotakin tosi vakavasti väärin.

Olet aivan oikeassa. Et ole tarpeeksi vakavissa, ja teet jotakin tosi vakavasti väärin.

Jos mä maksaisin sulle - sanotaanko nyt vaikka vain kaljapalkkaa - äänittämisestä ja miksaamisesta,
ja näkisin että sulla on samanaikaisesti netit ja tutkat päällä... no, se olis sitten siinä.
Pakkaisin kamat ja sulle tulis kuiva ilta.

Kyllä, monet audio interfacet toimivat vallan hyvin netti päällä. Toiset taas ottavat häiriöitä varsinkin
wlanin päällä olosta. Monet virustutkat ovat varsin tehosyöppöjä. Mun kokemuksen mukaan koneen tehot loppuvat
yleensä ennenkuin luovuus loppuu. Siksipä niitä tehoja yrittää puristaa niin paljon kun niitä on saatavilla.

Mutta mitäs siitä, mukavaahan se on kun on milffi sivut päällä ja voi tilutella samaan aikaan.
Kiva että toimii :)
.
Twinkle
30.01.2010 17:34:29
Pop Corn: Kiva että toimii :)

Nimenomaan, kyse on siitä että mikä toimii ja en ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt syytä kikkailla kahden kokoonpanon välillä koska ei ole ollut ongelmia. ei tehojenkaan loppuminen ole missään vaiheessa aiheuttanut sitä, että palomuurin tai virustutkan kuluttama suoritinaika olisi aiheuttanut sitä, että joku projekti menisi sen takia mönkään.
lindo
01.02.2010 13:34:57
Henri Henri Olavi:

Juurikin näin. Vaimo tuossa vieressä on tästä hyvä esimerkki :D
Kysin siltä: onko sulla merkitystä mikä käyttöjärjestelmä sun koneessa on?
Vastaus: mmhm.
Rok rok
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)