Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 M9 vaiko valittuja yksittäispedaaleja?
1 2
JuSu
29.01.2010 19:20:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
 
Tarkoituksena olisi hiukan yksinkertaistaa tuotta midi-räkki-systeemiä, kun ei siitä tule otettua oikeastaan kuin delayta, chorusta ja satunnaista tremoloa. Lisäksi nykyään valtaosa soitosta tapahtuu kotona, eli salamannopea siirtyminen soundista ihan toiseen ei ole niin olennaista, lisäksi on kiva, että säädöt on siinä kivasti näppien ulottuvilla eikä valikoissa.
 
Eli aluksi tuumasin lätkäistä lautaan Mesan kanavanvaihtimen kaveriksi wahin, delayn ja choruksen sekä volumepedaalin, ja tulla ainakin aluksi toimeen ilman tremoloa. Mutta sitten keksin tuon M9:n. Siinä kun olisi miljoona ja yksi spedua mallinnettuna, tap tempot ja viritinkin vielä, sekä erillisellä expressiopedaalilla saisi volumetkin hoidettua.. (?) Niin ja loopperikin, ehkä tuokin kotinysvääjälle toisi riemun hetkiä. Koko roska vieläpä sopivan kompaktissa lootassa.
 
Tarkoitus olisi siis heittää tuo vahvistimen efektilenkkiin. Onko käyttökokemuksia kamppeesta, hyviä ja huonoja puolia?
 
Kiitos ja kumarrus,
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
Grugi
29.01.2010 19:31:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kyllä suosittelisin erillis pedaaleja ihan vaan siltä pohjalta että saat varmasti itse valittua sen mikä miellyttää soundillisesti. Mulkikikotin on varmasti ihan hyvä mutta siinä on se jonkun muun valitsema linja mikä ei välttämättä kaikkia miellytä.
 
SDMF
JuSu
29.01.2010 19:37:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Mä kyllä suosittelisin erillis pedaaleja ihan vaan siltä pohjalta että saat varmasti itse valittua sen mikä miellyttää soundillisesti. Mulkikikotin on varmasti ihan hyvä mutta siinä on se jonkun muun valitsema linja mikä ei välttämättä kaikkia miellytä.
 
Tämä on totta kyllä. Mä en toisaalta ole hirveän ronkeli noitten muljuttimien suhteen, joten luulisi M9:n valikoimasta löytyvän ne parit hassut pulputukset, mitä oikeasti tarvitsen...
 
Ehkäpä pitäisi käydä ihan kuuntelemassa itse. Meinaan vaan, että kun noitten mainitsemieni irtospedujen hinnalla saapi helpostikin tuon M9:n. Olishan se sitten monikäyttöisempikin napata mukaan jameihin tms, jos siellä vaan on joku vahvistin. Käyttömukavuus on myös plussaa, ja kätsyn kokoinenkin.
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
koponen
29.01.2010 19:46:57 (muokattu 29.01.2010 19:47:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse korvasin juuri kotilaudasta kaikki pedaalit BOSS ME-70:lla. Ensin ajattelin että jätän säristimet ja käytän BOSSista vain modulaatiot ja delayt mutta ne ME-70:n särötkin oli niin ok, että lensi viritysmittaria lukuunottamatta kaikki yksittäispedaalit sotkemasta nurkkia. Tykkään kun sitä voi muistipaikkojen ohella käyttää kuin yksittäispedaaleja ja suoraan linjaankin soundaa tosi hyvältä. Voisin lähteä pelkän BOSSin kanssa suunnilleen mihin karkeloihin tahansa, oli vahvistin tai ei. Suosittelen vaihtoehdoksi M9:lle.
 
I'm endorsed by Marshall
aristoteles666
29.01.2010 20:05:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Mä kyllä suosittelisin erillis pedaaleja ihan vaan siltä pohjalta että saat varmasti itse valittua sen mikä miellyttää soundillisesti. Mulkikikotin on varmasti ihan hyvä mutta siinä on se jonkun muun valitsema linja mikä ei välttämättä kaikkia miellytä.
 
älkää käyttäkö presettejä, muokatkaa nistä omia soundeja.
 
Boltsa
29.01.2010 20:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuossa sitä "ominaisuutta", mikä oli esim Boss ME-50, että kun vaihtaa presetistä toiseen niin signaali katkeaa pieneksi hetkeksi? Oli meinaan muuten ihan hyvässä pedaalissa ärsyttävä asia. Vaikkei tuo mikään maailmaa kaatava "vika" olekkaan mutta silti.
 
Boltsa
Grugi
29.01.2010 20:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bolleri: Onkos tuossa sitä "ominaisuutta", mikä oli esim Boss ME-50, että kun vaihtaa presetistä toiseen niin signaali katkeaa pieneksi hetkeksi? Oli meinaan muuten ihan hyvässä pedaalissa ärsyttävä asia. Vaikkei tuo mikään maailmaa kaatava "vika" olekkaan mutta silti.
 
Kokemusta M9:stä ei ole mutta ZOOM G7.1ut:ssä oli toi presetin vaihto ainakin omasta mielestä oli viiveetön eli yleensä en sitä en huomannut ja kun yritin kuunnella tuleeko viivettä niin en uskalla sanoa että sitä oli.
 
aristoteles666 silti tossa laitteessa on se oma soundi vaikka niitä presettejä kuinka säädät, erillis pedaaleilla on huomattavasti enemmän valinnanvaraa kunkin maun mukaan.
 
SDMF
koponen
29.01.2010 20:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bolleri: Onkos tuossa sitä "ominaisuutta", mikä oli esim Boss ME-50, että kun vaihtaa presetistä toiseen niin signaali katkeaa pieneksi hetkeksi? Oli meinaan muuten ihan hyvässä pedaalissa ärsyttävä asia. Vaikkei tuo mikään maailmaa kaatava "vika" olekkaan mutta silti.
 
En nyt ole ihan varma että kenelle kysymys oli suunnattu, mutta ainakin ME-70 vaihtaa presetit ilman mitään signaalin katkeamisia.
 
I'm endorsed by Marshall
tracyjacks
29.01.2010 21:20:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen kyllä M9:ä. Itsellä on kokemuksia M13:sta, joka nyt vain on tuon M9:n isoveli, ja siitä ei ole muuta kuin hyvää sanottavana. Suosittelen lämpimästi.
 
Son, your ego is writing checks your body can't cash!
HeavyMachinery
29.01.2010 23:52:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tracyjacks: Suosittelen kyllä M9:ä. Itsellä on kokemuksia M13:sta, joka nyt vain on tuon M9:n isoveli, ja siitä ei ole muuta kuin hyvää sanottavana. Suosittelen lämpimästi.
 
Samoilla linjoilla sain just oman M13sta ja oon kyllä noin kahden illan mehustelun jäljiltä siihen erittäin tyytyväinen. Soundaa kyllä hyvälle ainakin tuon valve junnun kanssa jopa särö osasto on ihan hyvän kuuloista.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Boltsa
30.01.2010 09:23:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: En nyt ole ihan varma että kenelle kysymys oli suunnattu, mutta ainakin ME-70 vaihtaa presetit ilman mitään signaalin katkeamisia.
 
Ensisijaisesti M9 käyttäjille, mutta hyvä tietää tuosta ME-70:stä. Hyvä, että Bossilla tajunneet korjata kyseisen asian. Täytyykin käydä molempia muljuttimia testailemassa tässä pian.
 
Boltsa
nakedzen
30.01.2010 10:02:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on tuo M9 ja hyvä vehje se on. True bypass ja kaikkea. :D
 
Mutta henk. koht. jos efektien tarve rajoittuisi pelkkään delay-chorus-wah -akselille hommaisin pedaalit yksittäisinä. Mutta ostinkin tuon pattern tremolon ja synamallinnusten takia. :D
Karhukoira74
30.01.2010 10:08:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite miettiny kanssa samaa....kun ei noita efektejä lopuillaan tarvii kuin chorus-delay-volumepedaali(-wah). Tuon Bossin ME-50:n kanssa kun soittelin Dual Rectoa, kitarassa Duncanin Blackouts niin kierto oli vaan ihan vitunmoista. Piti laittaa mikki kiinni heti kun soitto loppu ja häiritsevästi kilahteli kompatessakin. Oli kyllä laudasta särö Mesan cleanin päällä testimielessä. Sitte pistin vain viritinpedaalin väliin ja piuhat nuppiin niin avot =)
 
-So many assholes, so few bullets-
JuSu
30.01.2010 10:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastanneille ja mielipiteensä kertonoille!
 
Jään vielä miettimään tätä hommaa, kun nyt ei ole varsinaisesti mikään pakko eikä kiire tehdä mitään liikkeitä.
 
Kiitos!
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
Lennu
30.01.2010 10:29:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis sulla on vaan ihan puhtaasti GAS ;D
 
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
doctrine
30.01.2010 10:45:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enempiä itse kysymykseen kantaa ottavana, niin aattelin jakaa pienen tarinan mun omasta multitöötistä.
 
Olipa kerran sen pituinen se.
 
Nonii, ja nyt ku on tarinat kerrottu niin päästään itse asiaan :P Eli, multitööteissä on se huono puoli ettei saman soundiryhmän efektejä saa päälle samaan aikaan - joissain hienoimmissa ja monipuolisemmissa taitaa saada jos selaa tarpeeksi kauan menuja, mutta tuosa mun multitöötissä ei esim saa chorusta ja flangeria samaan aikaan, puhumattakaan sitten choruksesta, flangerista ja rotarysta... Ei oo mahollista laittaa tubescreameria ja metalzonea samaan aikaan päälle jne. ei niin että mä niitä nyt hirveästi tarttisinkaan, mutta jos noi olis kaikki erillisinä pedaaleina, niin pienellä steppauksella olis just semmonen soundisetti päällä kullakin kertaa kun haluaa - ei puhettakaan ettei muka pystyisi...
 
http://www.payloadband.info/
OTT
30.01.2010 11:28:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine:
Nonii, ja nyt ku on tarinat kerrottu niin päästään itse asiaan :P Eli, multitööteissä on se huono puoli ettei saman soundiryhmän efektejä saa päälle samaan aikaan - joissain hienoimmissa ja monipuolisemmissa taitaa saada jos selaa tarpeeksi kauan menuja, mutta tuosa mun multitöötissä ei esim saa chorusta ja flangeria samaan aikaan, puhumattakaan sitten choruksesta, flangerista ja rotarysta... Ei oo mahollista laittaa tubescreameria ja metalzonea samaan aikaan päälle jne. ei niin että mä niitä nyt hirveästi tarttisinkaan, mutta jos noi olis kaikki erillisinä pedaaleina, niin pienellä steppauksella olis just semmonen soundisetti päällä kullakin kertaa kun haluaa - ei puhettakaan ettei muka pystyisi...

 
M9 tai M13 ei tämä rajoitus koske. M13:ssa voi olla neljä efektiä päällä samanaikaisesti, M9:ssä kolme, eikä efektien tyypeille ole mitään rajoituksia. On siis mahdollista laittaa vaikka kaksi erilaista chorusta + 2 flangeria päälle.
 
Mielestäni M13 vastaa käyttölogiikaltaan niin lähelle yksittäispedaaleja, kuin se multiefektiltä ylipäätään on mahdollista.
 
HeavyMachinery
30.01.2010 12:07:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OTT: M9 tai M13 ei tämä rajoitus koske. M13:ssa voi olla neljä efektiä päällä samanaikaisesti, M9:ssä kolme, eikä efektien tyypeille ole mitään rajoituksia. On siis mahdollista laittaa vaikka kaksi erilaista chorusta + 2 flangeria päälle.
 
Mielestäni M13 vastaa käyttölogiikaltaan niin lähelle yksittäispedaaleja, kuin se multiefektiltä ylipäätään on mahdollista.

 
Totta. Ainut mikä siinnä itelle mättää o se että joudun vielä hommaa midi ohjaimen jolla ohjaan Presetti pohjaista systeemiä. Jopa Volume "efekti" on tuossa m13sta hyvä pysyy muka swelleissä. Kaiken kaikkiaan tuo m13 ylitti itsellä kaikki odotukset mitä sille asetin.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Vladi
30.01.2010 12:35:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu:lle heitän sen verran, että tsekkaa TC Electronicin Nova System vaihtoehtona. Itellä löytyy semmoinen ja on näppärä vehje. Voi käyttää joko preset-moodissa tai sitten niin, että jokainen preset on tavallaan uus pedaalilauta. Löytyy 2 todella hyvänkuuloista analogisäröä, kaikenlaisia efektejä ja expressiopedaalilla voi ohjata volumea, whammya, delayta ja ties mitä. Toimii niin efektiloopissa kuin vahvarin edessäkin hyvin.
 
Taitaa olla pikkuisen hintavampi laitos, omani sain 400euroon. Ihan näin vaihtoehtoja lisätäkseni :)
 
Kyllä se siitä.
JuSu
30.01.2010 14:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: JuSu:lle heitän sen verran, että tsekkaa TC Electronicin Nova System vaihtoehtona.
 
Huomioitu on...
 
Mulla nyt on tässä se, että pieni on kaunista. Nova System on jo kuitenkin aika jööti, eikä mahtuisi lautaan (ToneTrunk 68) millään, kun siihen on mahduttava vielä Mesan kanavanvaihdin ja wah. Tuon M9:nkin kanssa on vähä hiinä ja hiinä.
 
Mä en itseasiassa tarvitsisi siinä vermeessä säröosastoa ollenkaan, säröt tulee vahvistimesta kuitenkin.
 
Tuumailin tätä nyt niin, että taidankin toistaiseksi jäädyttää hankinnat, ja laittaa G-Majorin vahvistimen päälle muljutuksia tuomaan. Pitäis vielä väsätä piuha, jolla saa Mesan kanavat vaihtumaan G-Majorin releellä, TC:n sivuilla oli ohje. Ku ehtis ja jaksais.
 
Kiitoksia vaan edelleen kaikille!
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «