Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Levyale 2010..?
1 2
voleman
28.01.2010 09:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenelläkään tietoa Hesarin mukaan huomenna (pe 28.1.2010) alkavasta valtakunnallisesta levyalennuskampanjasta? Muistaakseni parina aiempana vuotena on tullut mainoksia valikoimista nettiin ja postilaatikkoon hyvissä ajoin. Nyt ei näy mitään missään.. Onko homma siis kuihtumassa kasaan, vai?
 
j2ri
28.01.2010 09:29:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voleman: Kenelläkään tietoa Hesarin mukaan huomenna (pe 28.1.2010) alkavasta valtakunnallisesta levyalennuskampanjasta? Muistaakseni parina aiempana vuotena on tullut mainoksia valikoimista nettiin ja postilaatikkoon hyvissä ajoin. Nyt ei näy mitään missään.. Onko homma siis kuihtumassa kasaan, vai?
 
Netissä on levyale kokoajan. CD myynti "as we know it" kuolee parissa vuodessa. Tuntuu, että CD:t alkaa olla alessa Suomenkin kaupoissa ympäri vuoden (esim. vanhemmat levyt stupidossa järjestäen alle 10€).
 
StJerky
28.01.2010 11:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j2ri: Netissä on levyale kokoajan. CD myynti "as we know it" kuolee parissa vuodessa. Tuntuu, että CD:t alkaa olla alessa Suomenkin kaupoissa ympäri vuoden (esim. vanhemmat levyt stupidossa järjestäen alle 10€).
 
Uudetkin levyt pitäisi olla alle 10€ että ostaisin. Vanhat alle 5€. CD-kupla saakin puhjeta. Kun tuotantokustannuksiltaan kalliimmista vinyyleistä siirryttiin CD-levyihin niin hinta nousi reilusti vaikka olisi pitänyt pudota.
 
Pieni rumpalipoika
28.01.2010 11:58:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Uudetkin levyt pitäisi olla alle 10€ että ostaisin. Vanhat alle 5€. CD-kupla saakin puhjeta. Kun tuotantokustannuksiltaan kalliimmista vinyyleistä siirryttiin CD-levyihin niin hinta nousi reilusti vaikka olisi pitänyt pudota.
 
Itseasiassa todellisuudessa hinnat ovat tippuneet merkittävästi. Maksettava summa on pysynyt melko samana markka-ajoista lähtien, mutta rahan arvo on muuttunut.
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
j2ri
28.01.2010 12:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni rumpalipoika: Itseasiassa todellisuudessa hinnat ovat tippuneet merkittävästi. Maksettava summa on pysynyt melko samana markka-ajoista lähtien, mutta rahan arvo on muuttunut.
 
hmm...? Mut ei sillä miten rahan arvo muuttuu pitkässä juoksussa ole mitään merkitystä kuluttajalle. Sitä kiinnostaa vain paljonko levy X maksoi kuukausi sitten/eilen/tänään
 
Zammy
28.01.2010 12:41:55 (muokattu 28.01.2010 12:50:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j2ri: hmm...? Mut ei sillä miten rahan arvo muuttuu pitkässä juoksussa ole mitään merkitystä kuluttajalle. Sitä kiinnostaa vain paljonko levy X maksoi kuukausi sitten/eilen/tänään
 
No kyllähän se rahan arvo muuttuu ihan käytännön tasolla, esim. sen seurauksena että palkat nousee.
 
Ja helposti kuitenkin levynhintaa tulee vertailtua moneen muuhun käytännön hyödykkeeseen ja jos levynhinta pysyy samassa, mutta ruokakassin hinta nousee niin se levy silloin myös käytännössä tuntuu halvemmalta.
 
Ja ainakin mun mielestä levyt on tänä päivänä ihan sikahalpoja. Juuri koskaan ei tarvii uudestakaan levystä sitä 20 euroa maksaa ja mun ostamien levyjen keskihinta lienee jossain pikkasen reilun kympin paikkeilla. Samalla rahalla saa pari kaljaa ravintelissa taikka käy kerran leffassa.
 
EDIT: Niin ja itse tulee ostettua levyt suurimmaksi osaksi paikallisesta levykaupasta ja verkkokaupassakin tulee suosittua lähinnä yhtä kotimaista kun siellä on mukavasti vinyyliäkin tarjolla. Ei sillä, että mulla olis mitään ulkomaalaisia levykauppoja vastaan, korostin tätä asiaa vain siksi että jos joku nappaa tuohon keskihintaan kiinni.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
mrk
28.01.2010 12:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Uudetkin levyt pitäisi olla alle 10€ että ostaisin.
 
En muista milloin viimeksi olisin maksanut uudestakaan perus 1cd-levystä yli 10 euroa.
 
"Short On Long Term Goals"
StJerky
28.01.2010 13:59:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mrk: En muista milloin viimeksi olisin maksanut uudestakaan perus 1cd-levystä yli 10 euroa.
 
Tilaat varmaan ulkomailta?
 
mrk
28.01.2010 14:19:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Tilaat varmaan ulkomailta?
 
Kyllä. Dollarin ja punnan kurssi on ollut pitkään edullinen. Valitettavasti kotimaisten kauppojen suosiminen on jäänyt lähes kokonaan alennusmyyntejä lukuunottamatta.
 
"Short On Long Term Goals"
Makkari
28.01.2010 14:47:59 (muokattu 28.01.2010 14:48:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkasin nuo www.levyale.fi - sivut, eikä siellä ollut ainuttakaan mielenkiintoista levyä. Ainakaan sellaista, jota mulla ei jo olisi. Lähinnä kokoelmia vain. Tiedä sitten oisko kaupoissa enemmän...
 
voleman
28.01.2010 15:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no tällä välillähän olivat näköjään saaneet sivut pystyyn; aamulla eivät vielä olleet.
 
tämä ale kiinnostaa mua siksi, että mukaan tarttuu herkästi mukaan semmoistakin, mitä ei lähtisi varta vasten tilailemaan, halvalla. sellaiselle kirpputorimeiningillä... tulee samalla tyypättyä ihan uusia tuttavuuksiakin.
 
SiwamieS
28.01.2010 15:46:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sais olla älppäreitäkin tässä kamppiksessa, hö.
 
I wanna see movies of my dreams
L.Ruoska
28.01.2010 16:52:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Tilaat varmaan ulkomailta?
 
Kuulostat siltä että siinä on jotain vikaa, että tilaa ulkomailta. Itse maksan levyistä yleensä siinä 2-8€, jos ei löydy tuohon hintaan niin ei mua nyt niin kauheasti hävetä kuunnella toisten rippaamia mp3sia kunnes voin tehdä oman ripin.
 
slipkorn
28.01.2010 18:03:39 (muokattu 28.01.2010 18:04:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makkari: Tsekkasin nuo www.levyale.fi - sivut, eikä siellä ollut ainuttakaan mielenkiintoista levyä. Ainakaan sellaista, jota mulla ei jo olisi. Lähinnä kokoelmia vain. Tiedä sitten oisko kaupoissa enemmän...
 
Öh, pitäisikö noilla sivuilla näkyä joitain levyjä? Lukee vaan, että "kampanja on päättynyt".
 
E: Jaa, piti painaa F5:a.
 
M.A.C.H.O. # 4 "Come on Bennett, lets party!"
I see you using an old style, I wondered where you had learned it from
Lesko
28.01.2010 19:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÖÖöö mitkä nää hinnat sitten oikeen on?
StJerky
28.01.2010 19:30:00 (muokattu 28.01.2010 19:30:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Kuulostat siltä että siinä on jotain vikaa, että tilaa ulkomailta. Itse maksan levyistä yleensä siinä 2-8€, jos ei löydy tuohon hintaan niin ei mua nyt niin kauheasti hävetä kuunnella toisten rippaamia mp3sia kunnes voin tehdä oman ripin.
 
Ei siinä mitään pahaa ole. Minä en osta enää mitään mitä löytää Spotifysta ja muutakin ostan vain jos on tosi halpa ja kiinnostava. Soitintarvikkeita tilaan ulkomailta (välillä käyn täällä liikkeessä ja yritän turhaan tingata samaan hintaan ja jätän kauppaan). Valitettavasti kotimaiset kivijalkaliikkeet ei minustakaan pelastajaa saa. Nytkin olen viettänyt "älä osta mitään päivää" koko kuukauden.
 
Käytetty tavara kiinnostaa aina uutta enemmän sekä soittimissa että levyissä.
 
j2ri
28.01.2010 19:52:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mrk: Kyllä. Dollarin ja punnan kurssi on ollut pitkään edullinen. Valitettavasti kotimaisten kauppojen suosiminen on jäänyt lähes kokonaan alennusmyyntejä lukuunottamatta.
 
Niin, kyllä mullekin levyn (CD:n) arvo on juuri se halvin hinta mikä löytyy. En mä ala fiilistellä levykauppoja, jos tiedän, että hyllyssä olevan levyn saa 25%-50% halvemmalla postiteitse. Toisaalta mä en juuri enää ostaa CD:itä, vaan käytettyjä ja uusintapainos vinyyleitä...
 
jigsore
29.01.2010 10:11:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plaah, eipä löytynyt ainakaan Oulun Anttilasta niitä mitkä olisi kiinnostaneet. Kirkan The Spell tarttui kuitenkin mukaan vitosella.
Mastodonin Crack The Skyen olisin ostanut ellen jo omistaisi siitä paria versiota, maksoi 7,99€. System Of A Downin eka ja Steal This Album näytti olevan 4,99€.
carnation
29.01.2010 15:24:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lesko: ÖÖöö mitkä nää hinnat sitten oikeen on?
 
Taitaa olla alelevyt hintahaarukassa 4,99 - 11,99 e, ei ainakaan paikallisessa Anttilassa näyttänyt olevan mitään "2 levyä 15 euroa" tms. tarjousta kuten aiemmin. Ei tullut mitään kovin ihmeellistä itse ostettua, SIG:n uusi tuplakokoelma tarttui mukaan 7,99 e ja muuten nappasin Morrisseyn Ringleader of the Tormentorsin (3,99) ja Kauko Röyhkän Pohjoinen taivas 1991-1993 -kokoelman (2,99), mutta näistäkin Kaken ja Mozin levyt taisivat olla tuossa hintaluokassa jo ennen levyalea. Esim. Mewin, U2:n ja Sonata Arctican uudet levyt olivat sen vajaa 12 euroa, eli ei mikään kovin merkittävä alennus tällä kertaa ainakaan noiden kohdalla. Levyale.fi-sivultakin bongatun Reverend Bizarren Death is Glory...Nown ostin jo varmaan kuukausi sitten Anttilasta 7,99 e.
 
Ehkä voisi vielä käydä Prismassa ja Citymarketissa katsomassa mitä siellä tarjotaan, mutta muuten kyllä aika paska levyale :)
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Planetist
29.01.2010 16:18:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyväskylän Anttilasta tuli tälläistä haettua:
The Byrds - Sweetheard of the Rodeo, 5€
Bruce Springsteen - Nebraska, 5€
Pekka Pohjola - Pihkasilmä Kaarnakorva, 7€
Manic Street Preachers - Journal for Plague Lovers, 7,99€
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «