Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko expressiopedaaleissa eroa?
1
Vladi
29.01.2010 11:10:42 (muokattu 29.01.2010 11:15:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys ja pahoittelut typerästä otsikosta!
 
Koitin hakua mutta näyttää siltä että helpoin tapa on vaan taas kysäistä. Hakutoiminto olis kyllä pienen päivityksen tarpeessa.. :/
 
Elikkäs kolikoita on kertynyt taskun pohjalle sen verran, että voisin pistää pedaalilautaan vähän lisää purnukoita. Erityisesti kiehtois saada volumepedaali/expressiopedaali. Tökkäisin siis kyseisen pedaalin tuohon Nova Systeemiin kiinni ja siinä voi sitten patchkohtaisesti laittaa sen pedaalin tekemään whammya, volumea, delaynsäätöä jne.
 
Onko näissä sitten jotain suuri eroja, jos jonkun Line 6:n pedaalin saa 60euroon ja sitten jotain Ernie Ballia 200euroon? Niin ja onko jotain juttuja mitä pitäis ottaa huomioon tuommoista pedaalia ostettaessa?
 
Tää on mulla aika tuntematonta aluetta, nää expressiotouhut, siksi kyselen tyhmiä. :)
 
Hyvät viikonloput!
 
-Vladi
 
Kyllä se siitä.
Hotlicks
29.01.2010 12:34:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ton NovaSystemin tapauksessa ei oikeastaan ole väliä, minkälaisen pedaalin laitat, koska se pitää joka tapauksessa kalibroida. Isoin ja se tärkein ero on sun tapauksessa rakenteessa. Line6/Bespeco on muovia ja siksi halpa, vastaavasti eivät välttämättä kestä hullua polkemista. Bossin 500-sarja on jo metallinen ja oikeinkin toimiva. Expressioliitäntä on valmiina ja voi käyttää myös volyymipedaalina. EB:t on varmaankin noista ne parhaat ja kestävimmät, mutta expressiokäytössä en usko olevan ihan hinnan arvoista eroa Bossiin. Omaa kokemusta ei noista EB:stä ole, mutta uskon, että niillä ei ainakaan mene pieleen. Mulla itsellä on ollut noita Bosseja pari ja niihin olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen.
 
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Midrange
29.01.2010 13:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä juttu että tänne pitää kirjottaa melkeinpä anteeksi pyydelleen jotta saa kysyä jotain, josta ehkä on käyty keskustelua vuosia sitten.
 
Toivottavasti saat asiallisia neuvoja :)
 
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
oiva tumpeloinen
29.01.2010 13:42:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hotlicks: Ton NovaSystemin tapauksessa ei oikeastaan ole väliä, minkälaisen pedaalin laitat, koska se pitää joka tapauksessa kalibroida. Isoin ja se tärkein ero on sun tapauksessa rakenteessa. Line6/Bespeco on muovia ja siksi halpa, vastaavasti eivät välttämättä kestä hullua polkemista. Bossin 500-sarja on jo metallinen ja oikeinkin toimiva. Expressioliitäntä on valmiina ja voi käyttää myös volyymipedaalina. EB:t on varmaankin noista ne parhaat ja kestävimmät, mutta expressiokäytössä en usko olevan ihan hinnan arvoista eroa Bossiin. Omaa kokemusta ei noista EB:stä ole, mutta uskon, että niillä ei ainakaan mene pieleen. Mulla itsellä on ollut noita Bosseja pari ja niihin olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen.
 
Samaa sanoisin itsekin. Tosin sillä erotuksella, että niitä pedaaleja kannattaa käydä kokeilemassa jossain. Niissä on jonkin verran erilainen tuntuma koristossunkin alla. Niistä kestävistä malleista kannattaa siis luonnollisesti haarukoida se omaan tuntumaan paras vaihtoehto.
 
Mä kun en ole tuota Bossin 500-sarjaa kokeillut, niin ottaisin EB:n metalliköntin. Ihan siltä pohjalta, että mä tiedän sen toimivan hyvin volaspedunakin. Sitä kun ei koskaan tiedä, milloin setup vähän muuttuu. Tää ei siis millään tavalla ole mikään vastalause Bossin pedaalille, mutta mulla vain on omakohtaista kokemusta Ballista, ja siksi se on mulle luonnollisempi valinta. Jos Boss toimii myös volana moitteettomasti, niin sitten valitsisin sen, kumpi toimii paremmin kengän alla.
 
Tinippa84
29.01.2010 13:42:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kai noissa pedaaleissa jotain eroja. Ainakaan G-Majorin kanssa ei käynyt ihan mikätahansa kun joskus sitä TC:n supportista kyselin. Suosittelivat jotain Bossin FV-??? jotain.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
thejmh
29.01.2010 13:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan niissä eroa. Kannattaa melkein ensin testata pedaalia jos vain mahdollista. Kaikki pedaalit ei toimi kunnolla kaikkien laitteiden kanssa. Myös kannattaa tarkistaa minkä arvoinen potikka on pedaalissa. Joissakin on 250K, 500K tai 10K ym. Sit tarkistaa minkälaista efektilaitteen valmistaja suosittelee.
 
oiva tumpeloinen
29.01.2010 14:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: On kai noissa pedaaleissa jotain eroja. Ainakaan G-Majorin kanssa ei käynyt ihan mikätahansa kun joskus sitä TC:n supportista kyselin. Suosittelivat jotain Bossin FV-??? jotain.
 
En tiedä, miten G-Majorin kanssa on, mutta ainakin G-Forcen kanssa saa erikseen kalibroida pedaalin. Tarkoittaa siis käytännössä, että siihen käy mikä tahansa kiikku. Muutamaa tuli kokeiltuakin ilman ongelmia. Tai ainoa ongelma parissa kiikussa oli niiden tuntuma.
 
Terry Pantheras
29.01.2010 16:18:23 (muokattu 29.01.2010 16:18:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin taannoin saada Bossin FV:tä toimimaan Line6 DL4:n kanssa - ilman tulosta. Piti loppujen lopuks ostaa Line6:n oma EXP-spede jotta sai toimimaan. Eli jotain eroja kyllä pakko olla, vaikkei vältsisti lähtökohtaisesti tulisi ajatelleeksi.
 
Muox: Ainiin, pahoittelut jos vastaus loukkasi jotakuta! ;)
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Vladi
29.01.2010 18:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin FV-500:sta ainakin käyttävät TC Electonicin Nova System-videoissa eli luulis sen pelittävän hyvin. Itteä mietityttää vaan sen pedaalin liikerata, mieluummin hyvin laaja kuin liian kapea. Ainakin yks omistamani bossin wah oli ärsyttävän pienellä liikeradalla varustettu.
 
Kyllä se siitä.
Hotlicks
29.01.2010 20:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Yritin taannoin saada Bossin FV:tä toimimaan Line6 DL4:n kanssa - ilman tulosta. Piti loppujen lopuks ostaa Line6:n oma EXP-spede jotta sai toimimaan. Eli jotain eroja kyllä pakko olla, vaikkei vältsisti lähtökohtaisesti tulisi ajatelleeksi.
 
Tossa Line6-hommassa tais olla ainoostaan joku piuhahätä, nimittäin mä ehdin käyttää jokusen kuukauden tota Bossia ja DL4:a ihan hyvällä menestyksellä ennen ku se DL4 kärähti. Ainakaan tietääkseni se kärähdys ei johtunu tuosta Bossista... ;) Erikoispiuhan tohon joutu muistaakseni kyllä virkkaamaan. Bossin exp-liitäntä haluaa nimittäin stereoplugin ja Line6 monoplugin. Molemmissa potikka on 10K (FV500H), eli sen puolesta pitäis toimia kyllä. Tosta on jo kyllä aikaa, ei pysty muistamaan tarkkaan miten se meni.
 
Bossin FV-500:sta ainakin käyttävät TC Electonicin Nova System-videoissa eli luulis sen pelittävän hyvin. Itteä mietityttää vaan sen pedaalin liikerata, mieluummin hyvin laaja kuin liian kapea. Ainakin yks omistamani bossin wah oli ärsyttävän pienellä liikeradalla varustettu.
 
Toi Bossi toimii kyllä, Kupiaisen Matiaksella oli muistaakseni noita Bosseja kaksin kappalein. Toi liikerata on mulle ainakin ihan riittävän iso. Noi wahit on kyl aika eri linjoilla, taitaa olla ihan "toivottu" ominaisuus (vrt. Cry Baby). Nää on toki henkilökohtaisia juttuja, mutta kannattaa kokeilla. Tolla EB:n hinnalla kun saa jo pari Bossia...
 
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «