Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M-Audio Fast Track Ultra 8R vai Presonus FP 10
1
hasuhonmi
28.01.2010 16:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaan kahden vaiheilla. Tarkoitus olisi demonauhoittelu ja näitä kahta vaihtoehtoa olen vakavasti harkinnut. Itse asiassa kun varmuuden saan lompsin kauppaan ja ostan. Eli kokemuksia kumpi olisi parempi.
 
M-Audio Fast Track Ultra 8R jonka mukana tulee Ableton Live Lite nauhoitus softa vai
 
Presonus FP 10 jonka mukana tulee Cubase LE softa.
 
samantien
28.01.2010 17:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voin ainakin antaa äänen Presonukselle, mutta Cubase LE:n tilalle Reaper.
 
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
Kurb
28.01.2010 17:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmonen perustavanlaatuinen ero noiden välillä näyttäisi olevan, että FP 10 on firewire-vehje, M-Audio taas USB 2.0 vehje. Konsensus on se, että firewire-muljuttimet toimivat äänityskäytössä luotettavammin kuin usb-vehkeet. Tästähän tosin on viime aikoina ollut laudalla yllättävääkin vääntöä... :-)
 
Meitin kotistudiolla on FP 10:n edeltäjä Firepod, oikein mainio vehje.
 
Kaverilla on käytössä M-Audion joku etuaste, jossa on ilmeisesti samoja etusia. Mainio vehje sekin.
 
punk rock indie ST. BISMARCK
Jaskanpoika
28.01.2010 17:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarvitset jatkossa enemmän kuin kahdeksan kanavaa niin tässä vielä yksi vaihtoehto: http://www.dv247.com/computer-hardw … ble-firewire-audio-interface--48545
 
Adatin kautta sais kätevästi lisäkanavat. Jos kahdeksan piisaa, niin sitten ei mitään. :)
 
¯ (°_o)/¯
Severius
31.01.2010 11:58:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaskanpoika: Jos tarvitset jatkossa enemmän kuin kahdeksan kanavaa niin tässä vielä yksi vaihtoehto: http://www.dv247.com/computer-hardw … ble-firewire-audio-interface--48545
 
Adatin kautta sais kätevästi lisäkanavat. Jos kahdeksan piisaa, niin sitten ei mitään. :)

 
Pisteet myös ProFire 2626:lle, jossa 8 mikkietuastetta, 8-analogista ulostuloa, 2 ADATia sisään ja ulos (näillä saapi jo 24 kanavaa sisään), -20dB padit, phantomit kahdessa ryhmässä, hyvin toimiva DSP-mikseri, reititettävä master-volume ja kaksi kuulokelähtöä omilla volume-potikoillaan.
 
Kannattaa käydä läpi myös MOTUn vehkeet.
 
FP10:ä voi olla vaikeampi saada, ei ainakaan kesällä Suomen päässä liikkunut, mutta Firestudio Project on juossut tasaiseen tahtiin. En tuotetta kuitenkaan lämmöllä suosittele, sen verran on kyseisten koneitten kanssa takuu-asioita pähkitty.
 
Juon sun piimän, sanoi He-Man.
Carama
02.02.2010 12:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presonus ei tunnu näkevän vaivaa Windows 7 - ajurien kanssa, joka saattaa aiheuttaa käytettyjen laitteiden markkinoille saatavuutta. Itse tilasin M-audion Profire 2626:n, joten lähipäivinä voin luopua omasta Firepodistani sopivaa hintaa vastaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «