Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittaminen rannemurtuman jälkeen?
1
Alahuuli
27.01.2010 15:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Talvi ja liukkaus on siten ikävä asia, että aiheuttaa käsimurtumia.
Onko kellää kokemuksia murtuman parantumisesta ja saako käden taas soittokuntoon?
 
Karipiirto
27.01.2010 15:28:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kai sen kuntoon saa mutta paras olla varovainen sen kanssa. Annat olla rauhassa että pääsee luutumaan taas.
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Numb
27.01.2010 15:35:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murtumia on monelaisia...
 
Mulla murtui kouluaikana käsivarsi(kin) eikä siihen mitään oiretta jäänyt. Jos nyt varsin ranne murtuu, eli siis luut paukkuvat sieltä nivelestä, niin se voipi olla hankalampi paranemaan.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Carlsberg
27.01.2010 17:01:13 (muokattu 27.01.2010 17:05:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla murtui käsi lievästi siitä hieman ranteen yläpuolelta pari vuotta sitten. Myöskin tässä tapauksessa kaatumisen seurauksena jolloin tömähdystä vastaanottava käsi jäi pahaan asentoon selän alle.
 
Luonnollisesti kipsaus esti koko soiton sinä aikana koska ranne ja sormet ei taipunu riittävästi. Ja vaikka ois taipunu, niin kipu olisi estäny soittamisen. Yritin kyllä parin ekan viikon jälkeen jo soitella jotain :) Kuukauden jälkeen muistaakseni mursin sitä kipsausta hieman, että sormet pääs liikkumaan enemmän. Viidennellä viikolla taisin repiä koko kipsin pois ja siitä alkoi varovainen totuttelu taas ranteen vääntelyihin.
 
Loppujen lopuks nopeasti kävi se paraneminen. Aluks ongelmia tuottivat jotkut hankalat soinnut mutta eipä juuri muuta sen lisäks.
 
edit. Niin siis otelautakäsi oli kyseessä mulla. Taisin jokusen tunnin tuon kuukauden aikana treenailla toista kättä siltikin. Päässäni mietin jotain perus asteikkosahauksia ja niitä sitten nakuttelin menemään.
 
Micolo
27.01.2010 17:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla rannemurtuma ja leikkaus oli se joka sai mut soittamaan kepukkaa, joten kyllä toivoa löytyy! whoot..
 
Train hard - play easy.
Pomeranssi
27.01.2010 22:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on vasuri murtunut 2 kertaa, kerran pamahti kyynärpää ja myöhemmin ranne. Eivät vaikuta soitteluun, kun saivat parantua rauhassa. Tosin murtumat tapahtuivat nuorempana kun en vielä soittanut, liekö sillä jotain osaa siihen rauhassa paranemiseen.. :)
 
Juum.
Alahuuli
28.01.2010 11:52:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carlsberg: Mulla murtui käsi lievästi siitä hieman ranteen yläpuolelta pari vuotta sitten. edit. Niin siis otelautakäsi oli kyseessä mulla.
 
Kiitti vastauksista. Mulla on just toi tilanne eli otelautakäsi kyseessä ja kaatumisessa jäi alle niin et luu irtos... No, kiva kuitenkin kuulla, et soitto sujuu myöhemmin.
Vielä ei tunnu siltä, et tekis mieli edes yrittää soittoa - sattuu sen verran... On kuitenkin vast kolmas päivä kipsissä. :)
Ai tosiaan C otit ite pois kipsin viidennellä viikolla?
 
Carlsberg
28.01.2010 14:34:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Kiitti vastauksista. Mulla on just toi tilanne eli otelautakäsi kyseessä ja kaatumisessa jäi alle niin et luu irtos... No, kiva kuitenkin kuulla, et soitto sujuu myöhemmin.
Vielä ei tunnu siltä, et tekis mieli edes yrittää soittoa - sattuu sen verran... On kuitenkin vast kolmas päivä kipsissä. :)
Ai tosiaan C otit ite pois kipsin viidennellä viikolla?

 
Mulla siis oli tosiaan vaan sellanen umpimurtuma vai mikä se onkaan nimeltään. Ei menny mitään kokonaan poikki eikä törrötelly luita :)
 
Joo ite otin sen sitten. Lääkäri sanoi, että 4 viikkoa ois pidettävä ja sit jos siltä tuntuu, ni irti vaan. Tottakai sitä aluks oli aika varovainen sen kanssa. Meni aika pitkään ennenkuin uskalsin punnertaa tai tehdä muita vastaavia liikkeitä. Nyt ei haittaa salitreeniä eikä muutakaan menoa mitenkään.
 
Nyt sit vaan sulle korvatreeniä tai nuotinlukuharjotuksia :) Tai sit niitä pikkauskäden treenejä
 
Alahuuli
28.01.2010 21:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carlsberg: Nyt sit vaan sulle korvatreeniä tai nuotinlukuharjotuksia :) Tai sit niitä pikkauskäden treenejä
 
Hmm kiitti, mut en enää tarvi nuotinlukuharjoituksia... ;)
Pikkauskäden treenit voi olla kivojakin, mut... Oon aloittanut klassisella eli oikean käden tekniikka on näppäilypohjalla - kyllä se plekun käyttökin sujuu jos tarve on, mut en oo kauheesti tarvinu viel... sorry... olen siis ilmielävä klassisen kitaran soittaja joka soittaa sähkistäkin näppäillen... ;P
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «