Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nyt paukahti terska.
1
Luukasa
27.01.2010 21:21:39 (muokattu 27.01.2010 21:22:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis peavey valveking teki tenän. Treenikämpällä viimeviikolla nousi sellanen palaneen käry että katsoin tarpeelliseksi tuoda kotia tarkasteltavaksi. Mitään en kuitenkaan löytänyt ja pelitti niinkuin ennenkin (ihan niinkuin jotain tietäisin o_O). Tänään sitten soittelin ja kun sammutin ja hetken päästä yritin laittaa päälle niin ei mitään. Virtavalo ei syty palamaan eikä muutenkaan sano mitään mihinkään. Onko jollain ehdotuksia mitä voisin vielä yrittää?
 
Semmonen kysymys vielä että mitä meinaa vahvistimen takana nappula: textures - class "a" low pwr - class "a/b" high pwr (maalaisjärkeen ei voi näinä päivinä luottaa). En löytänyt ohjekirjaa, jonka olen luultavasti tyhmänä pois heittänyt.
 
Onko kuinka monimutkaisia nuo vahvistimet sähköpuoleltaan että uskaltaako ammattikoulun vittupäille antaa korjattavaksi? Vai vienkö suosiolla musiikkiliikkeeseen korjattavaksi? =)
 
SirElwood
27.01.2010 21:32:13 (muokattu 27.01.2010 21:34:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luukasa: Onko kuinka monimutkaisia nuo vahvistimet sähköpuoleltaan että uskaltaako ammattikoulun vittupäille antaa korjattavaksi? Vai vienkö suosiolla musiikkiliikkeeseen korjattavaksi? =)
 
Lyhyesti: yksinkertaisissakin putkivahvistimissa on niin suuret jännitteet, että niillä pääsee pahimmassa tapauksessa hengestään. Itse en mihinkään ammattikouluun veisi, vaan asiansa osaavalle (vahvistimiin perehtyneelle) korjaajalle. Ammattikoulun pojilla ei varmasti ole audioelektroniikasta (autostereoita ei lasketa) kummoistakaan käsitystä, saati kitaravahvistimista.
 
Jos minkäänlaista koulutusta asiaan ei ole (ns. maallikko), niin sulakkeen vaihtaminen on ainoa "tee-se-itse" juttu mitä suosittelen kokeilemaan, mikäli sulakkeen saa vaihdettua avaamatta vahvistinta. Tosin en muista miten se/ne sulapesät on tuossa toteutettu.
 
ReBeat
27.01.2010 21:36:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohjekirjoja löytyy nykyään netistä. Pyydä jotain tuttua suomentamaan jos tarvii:
 
http://www.peavey.com/search.cfm?c=3&term=valveking
 
M4ss3 m/
27.01.2010 22:16:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katso onko sulake paukahtanut. Itsellä teki aivan samoin ja sulakehan se oli mennyt. Takaa etsit sellaisen yksisivuisen ruuvimeisselin vai miksikäsitäsanotaan ja avaat sillä sen sulakepesän. Jos sulakkeesta on se piuha sieltä sisältä katkennut/palanut niin uusi vain tilalle. Siinä oli joku numero muistaakseni 12 tai 15 niin tuollaisen hankit.
 
Luukasa
27.01.2010 22:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos paljon neuvoista. Pitää huomenna valosan aikaan kattella lisää.
 
HeavyMachinery
28.01.2010 09:01:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4ss3 m/: Takaa etsit sellaisen yksisivuisen ruuvimeisselin vai miksikäsitäsanotaan .
 
Onko se samanlainen kuin säädettäväjakoavain ?
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
nakedzen
28.01.2010 09:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4ss3 m/: Jos sulakkeesta on se piuha sieltä sisältä katkennut/palanut niin uusi vain tilalle. Siinä oli joku numero muistaakseni 12 tai 15 niin tuollaisen hankit.
 
Ei siitä välttämättä silmällä näe että onko palanut. Uusi vaan tilalle varmuuden vuoksi.
Christeraser
28.01.2010 09:56:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä kun sulake palaa niin on vahvistimessa oikeesti jotain vikaakin. Itse veisin kyllä ammattilaiselle sen vahvistimen, jatkuva sulakkeitten palaminen/vaihto johtaa yleensä aina kalliimpiin korjauksiin...
StJerky
28.01.2010 12:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkäpä putkienvaihto edessä?
 
Painajaismainen
28.01.2010 12:48:27 (muokattu 28.01.2010 12:48:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Yleensä kun sulake palaa niin on vahvistimessa oikeesti jotain vikaakin. Itse veisin kyllä ammattilaiselle sen vahvistimen, jatkuva sulakkeitten palaminen/vaihto johtaa yleensä aina kalliimpiin korjauksiin...
 
Joo. Minulle kävi näin Peaveyn 5150:n kanssa. Poltteli sulakkeita ja lopulta pääsi savut koko laitteesta. Halpaa ei ollut korjaus, mutta nytpä onkin uudet putket sisällä ja koko laite on tarkastettu ja huollettu ammattilaisen toimesta.
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Räbbänä
28.01.2010 13:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko on hyvin häiritsevää sorttia.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
skebab
28.01.2010 14:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4ss3 m/: Katso onko sulake paukahtanut. Itsellä teki aivan samoin ja sulakehan se oli mennyt. Takaa etsit sellaisen yksisivuisen ruuvimeisselin vai miksikäsitäsanotaan ja avaat sillä sen sulakepesän. Jos sulakkeesta on se piuha sieltä sisältä katkennut/palanut niin uusi vain tilalle. Siinä oli joku numero muistaakseni 12 tai 15 niin tuollaisen hankit.
 
2 ampeerin lasiputkisulake (koko 5 x 20 mm) on ainakin VK 112 mallissa. Jos on palanut (ja palaa uudelleen), niin saattaa olla tasasuuntaus ..rvähtäny, mikä vaatii kyllä ammattilaisen apua.
 
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Jyrken
28.01.2010 16:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räbbänä: Otsikko on hyvin häiritsevää sorttia.
 
Tuli minullekkin mieleen
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Väsykäsi
28.01.2010 16:45:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Tuli minullekkin mieleen
 
Kuin myös.
 
oiva tumpeloinen
28.01.2010 17:01:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Yleensä kun sulake palaa niin on vahvistimessa oikeesti jotain vikaakin. Itse veisin kyllä ammattilaiselle sen vahvistimen, jatkuva sulakkeitten palaminen/vaihto johtaa yleensä aina kalliimpiin korjauksiin...
 
Ei nyt välttämättä. Sulakekin kuluu ajan kanssa, niin ei kertapaukahdus vielä välttämättä vikaoire ole. Jos niitä taasen paukkuu useampi, niin sitten aletaan puhumaan viasta.
 
slapvete
28.01.2010 17:44:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Itse veisin kyllä ammattilaiselle sen vahvistimen, jatkuva sulakkeitten palaminen/vaihto johtaa yleensä aina kalliimpiin korjauksiin...
 
Onko olemassa muuten halpoja putkikoneiden korjauksia? Kyllä sen ainakin itse tietää, että jos huoltoon viedään styge, niin lompakko kirkuu...
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
M4ss3 m/
28.01.2010 18:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Ei siitä välttämättä silmällä näe että onko palanut. Uusi vaan tilalle varmuuden vuoksi.
 
No minulla ainakin näki ja saman vahvistimen omistan.
 
Luukasa
28.01.2010 18:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo otsikko oli tarkoitettu täysin provoksi :D. Täytyy katastella tilannetta. Paljonko uusilla putkilla on yleensä hintaa ja onko suuri soundillinen merkitys mitä sieltä löytyy?
 
Luukasa
28.01.2010 18:34:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja taas toimii. Otin sulakkeen ulos ja näytti ehjältä. Ruuvvailin sulakkeen takaisin ja perkele johan lähti virrat päälle. Kosketus häikästä oli siis kyse. Voiko tuo palaneenkäry johtua tuommoisesta häiriöstä vai onko odotettavissa valokaaria ja salamoita reeniksellä?=)
 
Christeraser
28.01.2010 18:39:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos siitä oikein kunno käty on tullut niin tuskin vain sulake on älähtänyt...
 
Sulakkeen pamahtaminen voi tarkottaa montakin asiaa, ehkä yleisin on että yhdessä tai useammassa pääteputkessa on vikaa. No, omapahan on terskasi ja miten sitä käsittelet.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «