Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rannemurtuma vasemmassa kädessä
1
Alahuuli
27.01.2010 14:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Onko kellään kokemusta ranteen murtuman parantumisesta?
Lääkäri oli sitä mieltä ettei ongelmia ole enää muutaman kuukauden päästä, jos voimistan oikein lihaksia.Nyt siis olen juuri kipsin saanut eli vielä ei voimistella voi.. Ois mukavaa kuulla jos jonkun käsi on rannemurtumasta parantunut täysin soittokelpoiseksi.
 
Lesko
27.01.2010 15:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Moi!
Onko kellään kokemusta ranteen murtuman parantumisesta?
Lääkäri oli sitä mieltä ettei ongelmia ole enää muutaman kuukauden päästä, jos voimistan oikein lihaksia.Nyt siis olen juuri kipsin saanut eli vielä ei voimistella voi.. Ois mukavaa kuulla jos jonkun käsi on rannemurtumasta parantunut täysin soittokelpoiseksi.

 
Siskolla ja yhellä kaverilla on ranteet murtunut. Kyllähän ne parani, mutta napsuu aika herkästi sen jälkeen uudestaan, eli aika paskamainen vaiva. Heidän soittokunnoistaan en tiedä, mutta normaalissa elämässä ihan hyvin pärjäävät kuitenkin, kaipa niillä soittaakin voisi.
Nelikielipiru
27.01.2010 15:05:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Moi!
Onko kellään kokemusta ranteen murtuman parantumisesta?
Lääkäri oli sitä mieltä ettei ongelmia ole enää muutaman kuukauden päästä, jos voimistan oikein lihaksia.Nyt siis olen juuri kipsin saanut eli vielä ei voimistella voi.. Ois mukavaa kuulla jos jonkun käsi on rannemurtumasta parantunut täysin soittokelpoiseksi.

 
Kyllä mulla ainakin on parantunut. Ranne on kylläkin murtunut muutaman vuoden ennen kuin aloin soittamaan mutta mitään ongelmia se ei oo aiheuttanut jälki käteen.
 
31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon.
Alahuuli
27.01.2010 15:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nelikielipiru: Kyllä mulla ainakin on parantunut.
 
Mitä soitat? Kumpi käsi murtui?
 
Miggoz
27.01.2010 19:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni murtu vasen ranne toissa keväänä. Eipä se mitään vaikuttanu soittamiseen.
 
Basisti
McNulty
27.01.2010 19:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Moi!
Onko kellään kokemusta ranteen murtuman parantumisesta?

On. Rikoin vasemman käteni 2007 rullaluistellessa ja silloin jänskätti että soitanko enää koskaan. Multa murtui ranteesta kolmioluu eli triquetrum.
 
Lääkäri oli sitä mieltä ettei ongelmia ole enää muutaman kuukauden päästä, jos voimistan oikein lihaksia.Nyt siis olen juuri kipsin saanut eli vielä ei voimistella voi..
Kun saat ottaa kipsin pois, niin huomaat kuinka "laiheliini" ranteesta ja käsivarrestasi onkaan tullut. Siitä etiäpäin alkaa reenaaminen ja "kuntouttaminen". Minulle fysioterapeutti sanoi että käytä kättä rohkeasti, mutta älä suotta voimaile sen kanssa. Eli perustouhuja pystyi tekemään ihan normaalisti vaikka käsi vähän aralta tai omituiselta tuntuiki ens'alkuun.
 
Ois mukavaa kuulla jos jonkun käsi on rannemurtumasta parantunut täysin soittokelpoiseksi.
Täällä on parantunut ihan täysin, eli kitaraa soitellaan edelleen eikä ranne vaivaa enää millään tavalla. Ihan pieni "rustottuminen" tuohon kolmioluun päälle jäi, joka siis näkyy pienenä kohoumana, mutta se ei rajoita ranteen liikkumista millään tavalla.
 
Älä pelkää... otat kipsin kanssa vaan ihan iisisti ja kun sen saat pois niin alat rohkeasti vaan kuntouttamaan ja käyttämään sitä. Hyvä tulee!
 
The one who used to be known as bonecrusher
Alahuuli
28.01.2010 11:54:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK. Kiitti kaikille! Otan siis rauhallisesti ja kuntoutan huolella kipsin jälkeen.
 
Nelikielipiru
28.01.2010 13:50:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Mitä soitat? Kumpi käsi murtui?
 
Basso soitan ja oikea murtu.. Ja tarkemmin kun muistelen niin onhan multa vasemmasta se pirun "veneluu" saanut kanssa kipeää, siihen on tullut hiusmurtuma mutta ei sekään ole kiusannut kun vaan muisti antaa parantua rauhassa.
 
31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon.
Alahuuli
28.01.2010 21:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nelikielipiru: Basso soitan ja oikea murtu.. Ja tarkemmin kun muistelen niin onhan multa vasemmasta se pirun "veneluu" saanut kanssa kipeää, siihen on tullut hiusmurtuma mutta ei sekään ole kiusannut kun vaan muisti antaa parantua rauhassa.
 
Joo, luin sun profiilia ja huomasin sun olevan basisti. Aattelin samantien et jos se on ollut oikea käsi ni ei mitään väliä onks murtunu vai ei... ;P
 
Mesa/Boogie
28.01.2010 22:07:05 (muokattu 28.01.2010 22:07:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla murtu ala-asteella vasen ranne. Molemmat luut poikki ja ranne ässän muotoinen. Siitä tosin on 20 vuotta aikaa, enkä soittanut silloin vielä kitaraa, mutta täysin soittokelpoiseksi tuntuis parantuneen.
 
Vajaa kymmenen vuotta sitten vasurista murtu kolme sormea kerralla. Etusormi ja nimetön nivelen kohdalta ja keskisormi muualta. Kaikki tuli kuntoon. Tosin pääsin silloin firman piikkiin yksityiselle käsikirurgille.
 
Niin ja soitan pääasiassa kitaraa.
 
Alahuuli
28.01.2010 23:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Mulla murtu ala-asteella vasen ranne. Molemmat luut poikki ja ranne ässän muotoinen. Siitä tosin on 20 vuotta aikaa, enkä soittanut silloin vielä kitaraa, mutta täysin soittokelpoiseksi tuntuis parantuneen.
 
Vajaa kymmenen vuotta sitten vasurista murtu kolme sormea kerralla. Etusormi ja nimetön nivelen kohdalta ja keskisormi muualta. Kaikki tuli kuntoon. Tosin pääsin silloin firman piikkiin yksityiselle käsikirurgille.
 
Niin ja soitan pääasiassa kitaraa.

 
OK. Mulla siis on mitä pienin ongelma kun vasurista on värttinäluu irti ja se vaan pitää luutua takas. En osaa ees kuvitella miltä tuntuis (päässä) jos ois sormet murtunu...
 
Edelleen siis pelkkää positiivista kuvaa vain näen silmissäni... Vaiks arki onkin mielenkiintoista kun ei ees minkäänlaisia kierrekorkkeja saa auki... Silti tärkeintä on kuulla et oikeesti joku on tän jälkeen jopa hyvinkin pystynyt soittamaan... :)
 
PasiB
29.01.2010 05:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Joo, luin sun profiilia ja huomasin sun olevan basisti. Aattelin samantien et jos se on ollut oikea käsi ni ei mitään väliä onks murtunu vai ei... ;P
 
Mulla murtui aikanaan oikean käden kämmenestä pikkusormen kohdalta luu ja se kipsattiin siten, että etu-ja keskisormi jäi näkyviin ja pystyi soittamaan ihan normaalisti. Alkuun tosin oli hiukan kipeä, mutta Buranaa kehiin ja soitto soimaan.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Jormaz
29.01.2010 19:54:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs se ny vois haitata? Kyllähän luut paranee. Eri asia jos jänteet on menny poikki mutta sellaista et maininnut.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Eddy
31.01.2010 18:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa murtui viime keväänä oikean käden värttinäluu. Muutaman kuukauden breikki soittamisesta (ja muusta rasittamisesta) ja nyt soitto sujuu taas ihan yhtä huonosti, kuin ennenkin.
 
Koskettelen soittimia...
Bluesmies
31.01.2010 20:45:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Moi!
Onko kellään kokemusta ranteen murtuman parantumisesta?
Lääkäri oli sitä mieltä ettei ongelmia ole enää muutaman kuukauden päästä, jos voimistan oikein lihaksia.Nyt siis olen juuri kipsin saanut eli vielä ei voimistella voi.. Ois mukavaa kuulla jos jonkun käsi on rannemurtumasta parantunut täysin soittokelpoiseksi.

 
No se nyt riippuu täysin, mikä luu sulla on murtunut ja miten. Rannemurtuma-termi kuitenkin on äärimmäisen epätarkka ja käsittää ainakin 50 erilaista murtumaa.
Alahuuli
01.02.2010 12:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: No se nyt riippuu täysin, mikä luu sulla on murtunut ja miten. Rannemurtuma-termi kuitenkin on äärimmäisen epätarkka ja käsittää ainakin 50 erilaista murtumaa.
 
Vasemman käden värttinäluu irti. Näin itsekin kuvan ja se todella oli/on irti... Vetivät paikalleen ja kipsasivat tai siis laittoivat kipsilastan mutta kuitenkin.
 
Bluesmies
01.02.2010 18:48:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alahuuli: Vasemman käden värttinäluu irti. Näin itsekin kuvan ja se todella oli/on irti... Vetivät paikalleen ja kipsasivat tai siis laittoivat kipsilastan mutta kuitenkin.
 
Varmaan Collesin murtuma. 5 viikkoa kipsi ja sitten pikkuhiljaa se siitä vetristyy. 2 kk kuluttua varmasti soittaminen onnistuu jo melko mukavasti.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «