Weetoz 12.01.2010 18:53:14 (muokattu 12.01.2010 19:07:50) | |
---|
Itsehän olen ratkaissut tämän ongelman siten, että käytän treeneissä nylonpäisiä (Vic Firth 5AN) kapuloita, ja sitten keikalla ja äänityksissä puupäisiä Wecklin keppejä. Niitä ruskeita. Säästyy rahaa, mutta sitten toisaalta tositilanteessa on aina paras mahdollinen soundi ja tatsi. Nyloneista jää kyllä pieniä valkoisia pisteitä varsinkin rideen, mutta ei se meikäläistä häiritse. Puupäistäkin jää kuitenkin aina jotain jälkiä, ne ovat vain vähän erinäköisiä. |
kimizu 12.01.2010 20:44:31 | |
---|
marchangel Miquel: Vater Manhattan 7a. Paras kapula hinta-laatu-kesto -suhteiltaan. Oikean kokoinen, oikea painotus, oikeanlainen tippi, väärä hinta. Kestävät kuukaudesta kolmeen. Suosittelen lämpimästi Vatereita. Minäkin ostin satsin näitä 7A Manhattaneja kun tuli tarve kevyemmälle ja pienitippiselle kapulalle. Parien treenien perusteella oikein mainiot kapulat. Hyvä tatsi, mainio peltisoundi, pieni lisäpituus verrattuna normi-7A:han pelkkää plussaa. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa parin soittokerran jälkeen, mutta mulle kapulat on kulutuskamaa muutenkin joten eiköhän ne kestä siinä missä muutkin vastaavat. Kannattaa tilata noita thomannilta jos on sinne muutakin tilausta menossa, heillä parihinta on vain 8,90 €, eli mielestäni ihan kohtuullisen hintainen. En edes tiedä mitä ne täälläpäin maksavat? Tai voihan sitä toki kinuta tarjousta ystävälliseltä rumpu-lähikauppiaalta =) http://www.thomann.de/fi/vater_7a_manhattan_sticks.htm Timing stinks but cheerfully winks... |
marchangel Miquel 12.01.2010 22:42:17 | |
---|
kimizu: Minäkin ostin satsin näitä 7A Manhattaneja kun tuli tarve kevyemmälle ja pienitippiselle kapulalle. Parien treenien perusteella oikein mainiot kapulat. Hyvä tatsi, mainio peltisoundi, pieni lisäpituus verrattuna normi-7A:han pelkkää plussaa. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa parin soittokerran jälkeen, mutta mulle kapulat on kulutuskamaa muutenkin joten eiköhän ne kestä siinä missä muutkin vastaavat. Kannattaa tilata noita thomannilta jos on sinne muutakin tilausta menossa, heillä parihinta on vain 8,90 €, eli mielestäni ihan kohtuullisen hintainen. En edes tiedä mitä ne täälläpäin maksavat? Tai voihan sitä toki kinuta tarjousta ystävälliseltä rumpu-lähikauppiaalta =) http://www.thomann.de/fi/vater_7a_manhattan_sticks.htm Täällä hämyisessä Pohjois-Arjalassa hinnat pyörivät Joensuun musaliikkeissä 10e-13e riippuen tuleeko alennusta jne. Thomannilta voisi useammatkin parit repäistä jos sattuisi tilaamaan. ; ) Distant future. Year two thousand. Humans are dead. |
Sitä on käytetty noita tuumannin halpoja tikkuja (kun aikoinaan tuli isompi satsi kerralla hankittua), mut kun puolentoista tunnin soiton jälkeen pitää jo valkata, kumpi keppi kelpaa raidille, niin nyt testataan muita malleja (Tuuman halpis 7A 2,95Eur??). Kolmet alle kybän 7A kapulat on testattavana ja yhet on nylontipillä. Saapa nähä... |
isoaarne 28.01.2010 19:18:04 | |
---|
Reenatessa kaytän Pro-Markin 747 Rock -tikkuja nylonpäisinä tippien kestävyysongelman vuoksi. Mutta puupäisissä on kyllä ehdottomasti parempi soundi, soittaa sitten peltejä, virveliä tai tomeja. http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18 |
aoi 08.02.2010 22:59:12 | |
---|
Miulla oli Taman nylonpäiset kapulat kokoa 5a, mokomista halkesi se nylonpää. Se siitä kestävyydestä. Tykkäsin kirkkaammasta peltisaundista, jonka niillä sai aikaan. |
heavy 15.03.2010 10:15:13 | |
---|
aoi: Miulla oli Taman nylonpäiset kapulat kokoa 5a, mokomista halkesi se nylonpää. Se siitä kestävyydestä. Tykkäsin kirkkaammasta peltisaundista, jonka niillä sai aikaan. Mulla kävi samat, kepit oli kyllä taman 7A kaks paria ja kaikista halkes/irtos nylonit. Puu kepeillä pään halkeamista on sattunut hyvin harvoin. www.myspace.com/nitroxpressmusic |
Kulkunen 16.03.2010 10:43:41 | |
---|
heavy: Mulla kävi samat, kepit oli kyllä taman 7A kaks paria ja kaikista halkes/irtos nylonit. Puu kepeillä pään halkeamista on sattunut hyvin harvoin. Täysin päinvastaisia kokemuksia. Vic Firthin 5BN ollut vakiokapula jo pitkään, en ole yhdestäkään tikusta saanut nuppia halki tai irti, kapula on luovuttanut jostain muusta kohdasta, jos on. Puukapuloiden päät sen sijaan pettää 4-5 treenikerran jälkeen ja sitten saa pelätä kalvojen puolesta. The downward spiral never ends. |
-Dr.DW- 17.03.2010 21:25:01 | |
---|
Taman Ka-Shi nylon tippiset 5B:t kestää vaikka ydinsodan! Ja ihan soitettava tatsikin, etupainoset. Rokkihommiin! |
java 23.03.2010 16:16:48 (muokattu 23.03.2010 16:17:38) | |
---|
Regal Tipin 5A (puutipillä) on mun soitossa kestänyt todella hyvin. Aion soittaa tuolla merkillä jatkossakin. |