Aihe: Scorpions: Viiksihevin kuninkaat?
1 2 3 4 5 6 7 8 914 15 16 17 18
hevikivinen
25.01.2010 20:10:51
Juzzu: Et vaan todellakaan ymmärrä.

No en sitten näköjään. Jospa kerrot jotakin itse tästä asiasta. Tuosta ei oikein selvinnyt.
adrianman
25.01.2010 20:38:32
Äh, tuo viiksihevi on vaan niin paska käsite, etten mokomaa edes yritäkään ymmärtää. Sama pätee käsitteisiin kikkelihevi, munapussihevi, kakkapyllyhevi, kukkametalli, muumimetalli,juustohevi.. ARGGHHHH
hevikivinen
25.01.2010 20:49:33
Niin ja sukkahousuhevi!!! Sehän kuulostaa jo melkein perverssiltä. Idolsissakin sitä käytettiin suorastaan virallisen kuuloisena terminä.

Sehän tulee niistä hemmetin spandex-housuista, joita melodisen hevin soittajat käyttivät 80-luvulla.
hapan
25.01.2010 21:14:34
No onhan se kauheeta!
hevikivinen
25.01.2010 21:35:50
Jaa ne "sukkahousut" vai se hevi?
hotellikuolio
25.01.2010 21:48:17
Schenkerillä kuitenkin on ollut oikeat pensselit mutta harvalla on ollut oikeita sukkahousuja kuitenkaan vaan spandex-osastoahan ne....
"Pelkästään se, että jonkun toisen kirjoitus ärsyttää juuri sinua, ei ole syy painaa varoitusta, etenkään jos kyseessä on asiallinen kirjoitus." Moderaattori
Mad-Mike
27.01.2010 16:00:37
Schenkeristä mieleen tuli se kirja mikä hänestä on kirjoitettu: Rock Your Life kirjan nimi. Onkohan tulossa suomenkielisenä versiona koskaan ja jos ei niin kyllähän tuon lukee myös englannin kielellä jos tulee edes sellaistakaan. Olisi kyllä mielenkiintoista lukea miehestä historiaa kuinka alkanut soittaa, miten perustanut Scorpionsin jne jne... Harmi vain ettei tätä saa vielä kuin saksankielisenä.
-Ei se nopeus vaan se taito-
Nazareth
27.01.2010 18:01:10
Sinänsä vähän harmittaa että lopettavat vaikka viimesimmät levyt on mulle ollu aika mitäänsanomattomia. Mun mielestä parhaat levyt oli siellä 70 luvulla.
Sitkeä rotta.
Mad-Mike
08.02.2010 09:03:34
Meni ennakkotilaukseen tuo Sting In The Tail äxästä, määrä ilmestyä 24.3. Odottelen oikein positiivisin mielin tuota lättyä.
adrianman
08.02.2010 10:43:51

Mitäs Blackmores Night on kun löytyy sekä sukkahousut että viikset, muttei heviä?

Sukkahousuviiksifolkia?
TheKukavittu
12.02.2010 17:15:36
Nazareth: Sinänsä vähän harmittaa että lopettavat vaikka viimesimmät levyt on mulle ollu aika mitäänsanomattomia. Mun mielestä parhaat levyt oli siellä 70 luvulla.

No joku Eye to eye 90-luvulta oli semmosta paskaa että huhhuh. Onneks eivät lopeta sen tyylisellä lätyllä.
Mad-Mike
12.02.2010 18:29:35
Meni ennakkotilaukseen tuo Sting In The Tail äxästä, määrä ilmestyä 24.3. Odottelen oikein positiivisin mielin tuota lättyä.

Nyt on scorpionsin virallisilla sivuilla julkaistu biisilistakin ja olipa aika yllätys että Tarja Turunen vierailee yhdessä biisissä. Mukavalta näyttää kun 12 biisiä + bonusbiisi, luulisi että rahoilleen saa vastinetta jos kaikkien biisien taso on näytteiden veroista.

http://www.the-scorpions.com/english/
Mad-Mike
01.03.2010 19:50:14
Eb-tuning: Nyt on scorpionsin virallisilla sivuilla julkaistu biisilistakin ja olipa aika yllätys että Tarja Turunen vierailee yhdessä biisissä. Mukavalta näyttää kun 12 biisiä + bonusbiisi, luulisi että rahoilleen saa vastinetta jos kaikkien biisien taso on näytteiden veroista.

http://www.the-scorpions.com/english/

Ja nyt on kaikista kappaleista levyltä näytteet paitsi bonusbiisiltä. Aivan loistavaa kamaa, odottamisen arvoinen levy taatusti. Sanoisin että Unbreakable tasoinen lätty. Kyllä tuolla levyllä kelpaa lopettaa ura.
Icy-Sun
02.03.2010 16:02:08
Katohan. Luulin, että ne tekisivät taas sitä mahtipontisempaa ja melodisempaa kamaa, mutta tässä rokkasi rollasi meininki ihan mukavasti. Voisi ostaa, vaikka en fani olekaan :)
Catfish blues
02.03.2010 20:23:13
The Good die young on ainakin Spotifyssa kuunneltavissa ja yllättäen kolahti todella hyvin.Jotenkin tuli samanlainen fiilis ja tunnelma kun kuunteli aikoinaan Mötley Cruen If I Die Tomorrow biisin
Lay down your soul to gods rock´n´roll
jassi
02.03.2010 20:47:31
Nasautin tässä Spotifyltä Grazy Worldin pitkästä, pitkästä aikaa soimaan ja kyllä tuntuu lähtevän vieläkin=) Ainakin nämä pari ekaa rallia rokkaa!
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
Nazareth
02.03.2010 21:03:58
jassi: Nasautin tässä Spotifyltä Grazy Worldin pitkästä, pitkästä aikaa soimaan ja kyllä tuntuu lähtevän vieläkin=) Ainakin nämä pari ekaa rallia rokkaa!

Hyvä levy on kyllä. Pitäs ite varmaan toho Savage Amusementii tutustua taas vaihteeks, kyl mä sitä joskus koitin kuunnella mut ei napannu. Saa nähä nappaisko nyt.
Sitkeä rotta. Nää soi.
Mad-Mike
02.03.2010 21:09:11
Nazareth: Hyvä levy on kyllä. Pitäs ite varmaan toho Savage Amusementii tutustua taas vaihteeks, kyl mä sitä joskus koitin kuunnella mut ei napannu. Saa nähä nappaisko nyt.

Tämä on taas näitä mielipidejuttuja mutta mun mielestä Savage Amusement on Scorpionsin paras lätty. Täynnä loistavia biisejä kuten Don't Stop At The Top, Every Minute Every Day, Love On The Run, Believe In Love....

Vaikka levyä moitittu mm. sen "kaupallisesta" soundista niin kyllä se on paras mielestäni. Scorpionsin eniten soitettu levy soittimessani. Tämän lätyn jälkeen sitten bändin soundi muuttuikin vähän toiseen suuntaan mutta ei suinkaan huonoon (Crazy World ja Face The Heat)
kupteri
02.03.2010 21:51:55

Mulle Crazy World oli tosi kova levy, ostin sen LP:nä kun se tuli :-) Toki Savage Amusement -kopiokasetti oli aika moneen kertaan soitettu läpi ja Taken By Forcen olin kopsinu serkulta. Jossain vaiheessa oli Dynamite orkkiskassuna ja Love At First Sting kopiona. Noita kai sitä kuunteli enimmäkseen siinä 80-luvun lopulla/90-alussa.

Face The Heat oli noiden jälkeen sitten vähän oudompi ilmestys. Sekin oli vielä kasettiaikaa mulla, originaali tällä kertaa. Muutama raskaampi toimi mutta jotku biisit ei sitten vaan napannu. Pure Instinctillä oli muutama kova ja sitten ihan turhaa, tässä kohti oltiin jo digiajassa :D Eye To Eye tuli ostettuna sokkona cd:nä ja se oli karmea pettymys. Välimallin sinfoniat ja akustiset oli ihan kivoja välipaloja, Unbreakable yllätti parhailla biiseillään ja Humanity Hour I oli sitten taas raskasta paatosta (muutama biisi oli jees).

Eniten on siis kuunneltu Crazy World / Savage Amusement / Taken By Force -osastoa (näppärästi erilaisia levyjä eri aikakausilta) ja sitten tuota kultakautta 80-luvun alusta. Joka levyllä (lukuunottamatta E2E:tä) on hyviä hetkiä, joillakin niitä on vaan huomattavasti enempi kuin muilla. Ja uppoaa niin 70-luvun Uli Jon Roth:in aika kuin kultakausi ja tuoreempi (lukuunottamatta E2E:tä jossa ei todellakaan tainnut olla kuin 1 kuunneltava biisi ja 1 "melkein" - totally waste of money).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)