rintapek 27.01.2010 18:43:11 | |
---|
baron: Mieti nyt Satumaata ilman Monosen säveltämää introa ja välisoittoa? Mitä sä siihen soittaisit? Oikeastiko? Mä skippaisin Satumaat ja soittaisin sijaan jotain semmoista, mitä yleisö ei osaa ulkoa. Pahimpaan tangonpuutteeseen luulis kelpaavan vaik Lago Maggiore. One kind of music only - the good kind |
KoskPaavo 27.01.2010 19:33:11 | |
---|
rintapek: Oikeastiko? Mä skippaisin Satumaat ja soittaisin sijaan jotain semmoista, mitä yleisö ei osaa ulkoa. Pahimpaan tangonpuutteeseen luulis kelpaavan vaik Lago Maggiore. Se on hyvä natsitango, a-osan toinen sointu mm.. Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu... |
KanttoriPiiparinen 27.01.2010 19:43:03 | |
---|
baron: )Mutta siitä samaa mieltä että Oye Como Va vaatii ehdottomasti sen urkusoolon! Niin vaatii. Ja sen urun tööttäämään epäkeskoja neljäsosia sinne kompin sekaan. En ole koskaan laskenut niitä iskuja, mutta osunut melko hyvin ilman matemaattisia pohdiskelujakin. Bosis tuntuu olevan hakusessa joillekin alokkaille. Tarjoilevat semmoista oiottua versiota. Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |
KoskPaavo 27.01.2010 20:19:16 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Niin vaatii. Ja sen urun tööttäämään epäkeskoja neljäsosia sinne kompin sekaan. En ole koskaan laskenut niitä iskuja, mutta osunut melko hyvin ilman matemaattisia pohdiskelujakin. Bosis tuntuu olevan hakusessa joillekin alokkaille. Tarjoilevat semmoista oiottua versiota. Ettei se olis nyt sitten se montuno, mitä ne tarjoovat , viisaammat. Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu... |
baron 27.01.2010 20:38:47 | |
---|
KoskPaavo: Ettei se olis nyt sitten se montuno, mitä ne tarjoovat , viisaammat. Se on just se montuno. Sen idis on että se ei oo koskaan ykkösellä kun clave on ja se on ykkösellä kun clave ei ole. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 27.01.2010 21:01:04 | |
---|
Entäs tangobossanova? |
jon lord 27.01.2010 21:08:54 | |
---|
KoskPaavo: Se on hyvä natsitango, a-osan toinen sointu mm.. Napolilainen sekstisointu???? COVS jäsen N.o 3 |
baron: Ihan periaatekeskusteluna: Joissakin humpissa, tangoissa ja jenkoissa on sävellettyjä instruväliosia jotka ovat elimellinen osa piisiä ja jotka mun mielestä pitää soittaa niinkuin ne originaalissa on. Toisaalta joissain tuoreempien piisien originaaleissa on kitaristien "hatusta" vetämät soolot. Mun mielestä ne ei ole elimellinen osa piisiä vaan sitä koveroidessa voi itse vetää omasta hatustaan. Vielä vähemmän tärkeää on johonkin koverpiisin jonkun kitaristin vetämä soolo. Tai jos se muka on tärkeää niin "Fiilaten ja Höyläten" piisiä ei saa vetää ilman Seppo Hovin pianosooloa! Olen samoilla linjoilla asiasta. En siis missään välissä maininnut, että soolo tulisi olla 1:1. Tämä soolon aikana tuleva breikki on vain oma mielipiteeni koska olen siihen tottunut, kaikki muutkin "alokasmokat" tässä ketjussa ovat vain ihmisten mielipiteitä. Tässä versiossa on taas mielestäni hieman liikaakin näitä breikkejä: http://www.youtube.com/watch?v=eWYoVmOdF4I Muuten ihan hyvä, mutta saattanee olla tanssijaystävällisempää ilman. |
KoskPaavo 28.01.2010 01:17:13 | |
---|
jon lord: Napolilainen sekstisointu???? Niinpä luulen, mutta vaan luulen, uskoisin sun jopa tietävän. Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu... |
EP 28.01.2010 06:02:14 | |
---|
Bald Anus: ..Tässä versiossa on taas mielestäni hieman liikaakin näitä breikkejä: http://www.youtube.com/watch?v=eWYoVmOdF4I Muuten ihan hyvä, mutta saattanee olla tanssijaystävällisempää ilman. Ihan hyvät breikit (ehkä pientä epätäsmällisyyttä havaittavissa, mut muuten ok)! Tanssimiseen yleensä breikit ei kyllä pitäisi vaikuttaa milläänlailla. |
Meisseli 28.01.2010 07:52:44 | |
---|
Bald Anus: Olen samoilla linjoilla asiasta. En siis missään välissä maininnut, että soolo tulisi olla 1:1. Tämä soolon aikana tuleva breikki on vain oma mielipiteeni koska olen siihen tottunut, kaikki muutkin "alokasmokat" tässä ketjussa ovat vain ihmisten mielipiteitä. Tässä versiossa on taas mielestäni hieman liikaakin näitä breikkejä: http://www.youtube.com/watch?v=eWYoVmOdF4I Muuten ihan hyvä, mutta saattanee olla tanssijaystävällisempää ilman. Mie oon soittanu tossa bändissä n. 6-7v. sitten! Musiikin opiskelija |
KanttoriPiiparinen 28.01.2010 08:55:20 | |
---|
jon lord: Napolilainen sekstisointu???? Sehän se. Menin sitä pitkät ajat molliseiskana, kunnes huomasin pohja-äänen viittaavan k.o. sointuun. Basso ratkaisee loppuvaikutelman. Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |
Bald Anus 28.01.2010 17:08:42 | |
---|
EP: Ihan hyvät breikit (ehkä pientä epätäsmällisyyttä havaittavissa, mut muuten ok)! Tanssimiseen yleensä breikit ei kyllä pitäisi vaikuttaa milläänlailla. Riippuu ihan tanssijasta. Valsseissa ei ainakaan minusta kannata hirveästi breikkejä olla. |
baron 28.01.2010 17:26:50 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Sehän se. Menin sitä pitkät ajat molliseiskana, kunnes huomasin pohja-äänen viittaavan k.o. sointuun. Basso ratkaisee loppuvaikutelman. Subdominantti? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
KoskPaavo 28.01.2010 18:15:19 | |
---|
baron: Subdominantti? Mitähän muita biisejä olis tutumpia missä tuota olis käytetty? Onko siinä Maruzzella- kappaleessakin tuo? Ainakin Jorma Juseliuksen sovituksessa "Mantshurian kummut" on tuo toisena sointuna. Onko se nys sitten niin että tuota käytetään korvaamaan sitä dominanttia ihan vaan kekkulointimielessä? Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu... |
EP 28.01.2010 21:19:16 | |
---|
Bald Anus: ..Valsseissa ei ainakaan minusta kannata hirveästi breikkejä olla. Juu ei, mutta tuollaiset tahdin, tai oikeastaa tahdin kahden viimeisen iskun mittaiset tauot (breikit) on aika yleisiä ja tuo valssiin aika upea säväyksen, oikeestaan vois puhua fraseerauksesta siinäkin yhteydessä. |
KanttoriPiiparinen 29.01.2010 00:44:45 | |
---|
EP: Juu ei, mutta tuollaiset tahdin, tai oikeastaa tahdin kahden viimeisen iskun mittaiset tauot (breikit) on aika yleisiä ja tuo valssiin aika upea säväyksen, oikeestaan vois puhua fraseerauksesta siinäkin yhteydessä. Onhan näitä kieroja tahtilajeja. Oli biisi nimeltänsä "Kun joutuu luopumaan". Rumpalimme soitti sitä kuin beguinnea, tosin kolmijakoisena. Ja muuan turakainen haukkui koko bändin. Ei sopinut askelluksensa, kun kuuteen laskeminen oli liian paha algebraallinen tehtävä. Huimimpia kuvioita keksivät nämä Myrskyluodon Maijan laahustajat floorshown aikana. Siinä se jalka vippaisee melkoisen mukavasti. Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |
baron 29.01.2010 08:49:29 | |
---|
Eilen tuli telkkarista pieni väläys Riku Niemen ja Markku Aron konsertista. Viimeinen piisi oli up-tempoinen Letkis ja heti oli jono tanssijoita hyppimässä eikä musan tahdissa pysymisestä tietoakaan mutta se ei tanssijoita haitannut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
KanttoriPiiparinen 29.01.2010 09:05:40 | |
---|
baron: Eilen tuli telkkarista pieni väläys Riku Niemen ja Markku Aron konsertista. Viimeinen piisi oli up-tempoinen Letkis ja heti oli jono tanssijoita hyppimässä eikä musan tahdissa pysymisestä tietoakaan mutta se ei tanssijoita haitannut. Satuin näkemään saman sohelluksen. Selvä samba, ja nämä painavat letkajenkkaa. Ja ihan tosissaan. Myötähäpeäni oli ylitsekäymätön. Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |
Begemoth 29.01.2010 11:22:04 | |
---|
KoskPaavo: Se on hyvä natsitango, a-osan toinen sointu mm.. bII9#11 sointua käytän kernaasti. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |