Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: rautiais säröä
1 2
penne2
27.01.2010 23:12:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli millaista pedaalia tällaiseen säröön http://www.youtube.com/watch?v=4-MQANsq2pA&feature=related ?sitten puhtaalle tällaista kuin tuo näppäily tossa http://www.youtube.com/watch?v=4-MQANsq2pA&feature=related ..kysymykset on varmaan pöljiä mutta kiitän jos asiallisia saan!
 
Satu ja Tuija
27.01.2010 23:15:41 (muokattu 27.01.2010 23:29:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo pedaalia vaan...KVG.
 
ReBeat
27.01.2010 23:20:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoit niinku kahteen kertaan saman linkin. Mutta veikkaan että Mesa Boogien kanavanvaihtopedaali vois toimia.
 
penne2
27.01.2010 23:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis asiallisia vastauksia meinaan!;)t:kitaragimma
 
penne2
27.01.2010 23:26:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öö sorry tämä oli tolle puhtaalle http://www.youtube.com/watch?v=gH-wsf2JS34
 
Räbbänä
27.01.2010 23:27:08 (muokattu 27.01.2010 23:30:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös ne Niskalaukauksen miekkoset vielä tuolloin muinoin käyttäneet Marshallin Valvestate-sarjan 8100 nuppeja? Vai muistanko ihan väärin? Myöhemmin alkoi sitten tulla SISOa yms. kaiketi.
 
Juuri tuota vanhempaa valvestatesarjaa saa ihan kohtuu halvalla. Tuota kyseistä 8100 nuppia on liikkunut torilla siinä 150-200 euron paikkeilla. Karun kuuloinen laitos, mutta on se parempi kuin nämä uudemmat Marsun MG-sarjalaiset.
 
Edit; Kannattaa muistaa, että Niskalauksessa on kuitenkin basson osuus aika suuri kokonaissaundissa.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
jalaluus
27.01.2010 23:27:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penne2: siis asiallisia vastauksia meinaan!;)t:kitaragimma
 
asiallisia linkkejä meinaan kaivataa. Tohon säröön joku humppari kitara ja ja distortion särö.
 
kimurantti1
27.01.2010 23:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä kymmenen sekuntiin google-haulla:
 
Trio Niskalaukauksen työvälineet
 
Jari Huttunen
 
Kitara: ESP Flying-V, Custom Shop -malli, etuaste: Sansamp PSA 1, pääteaste: Peavey 2* 50w classic putkipääte, vahvistin: Engl Powerball, kaapit: 2 * Peavey 5150
 
Jarkko Petosalmi
 
Kitara: ESP KHV, Custom Shop -malli, vahvistin: 2 * Peavey Triple X, Peavey Modell II, kaappi: 2 * Peavey 5150
 
Seppo Pohjolainen
 
Rummut: Yamaha Maple Custom: virveli 14 / bassari 20 / tomit 10 ja 14, symbaalit:
Sabian HH&AA-sarjaa: 2* Chinese 16 / 2* crash 16 / ride 18 / hihat 13
 
Timo Rautiainen
 
Kitara: ESP Firebird, Custom Shop -malli, vahvistin: Line 6 Flextone
 
Nils Ursin
 
Bassot: ESP F-Series, 5-kielinen Custom Shop -malli & ESP F-Series, 6-kielinen Custom Shop malli vahvistin: Warwick Quad VI, kaapit: Warwick 115 Pro, Warwick 411 Pro.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
ReBeat
27.01.2010 23:30:59 (muokattu 27.01.2010 23:35:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhtaassahan taisi olla vain kaikua ja vasemmassa kanavassa mun mielestä alussa pitch shifteriä. Sitten 1:40 paikkeilta eteenpäin vasemmassa kanavassa jotain muuta vibe muljutusta. Taisi olla tossa oikean kanavan näppäilyssä varmaan jonkinlaista kompressointiakin.
 
Satu ja Tuija
27.01.2010 23:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Puhtaassahan taisi olla vain kaikua ja vasemmassa kanavassa mun mielestä alussa pitch shifteriä. Sitten 1:40 paikkeilta eteenpäin vasemmassa kanavassa jotain muuta vibe muljutusta.
 
No et kyllä vastannu yhtään kysymykseen, mut ei tarvikkaan. Tommoset saundit saa studiosta.
 
Kimmo72
28.01.2010 00:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: No et kyllä vastannu yhtään kysymykseen, mut ei tarvikkaan. Tommoset saundit saa studiosta.
 
Oletko itse vastannut kysymykseen vai vaan rölöttänyt?
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Satu ja Tuija
28.01.2010 00:39:32 (muokattu 28.01.2010 08:14:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dream_eater: Oletko itse vastannut kysymykseen vai vaan rölöttänyt?
 
Oon. Tommoset saundit saa studiosta. Entäs sä?
 
Edit: Enkä mä tota ReBeatille yhtään mitenkään "sillai" tarkottanu, vaan asiallinen Matti Näsä-saundinen A-luokan kommentti baarin perältä. Kirjoituksena oli se pikemminkin mielenkiintoinen. :)
 
Midrange
28.01.2010 01:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku hyvä särö ja siihen EQ pedaali niin saat korostettua noita taajuuksia joita sampleissa oli .
 
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
naavanka_
28.01.2010 01:15:57 (muokattu 28.01.2010 01:18:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Oon. Tommoset saundit saa studiosta. Entäs sä?
 
Taitaa olla ne "spine" saundit:D
 
No eipä vaineskaan, itse olen aina pitänyt Trio niskalaukauksen ja lyijykomppanian aikaisesta rautiaisesta, nykynen ei iske enää niin paljoa mutta onhan tuota ikääkin karttunut.
 
Todellakin bassolla on suuri ellei isompi merkitys saundiin.
Rautiainenhan tosiaan soitteli tulilinnuilla ja jossain vaiheessa myös explorerilla joissa vissiinkin melko "paf" tyyliset mikit eli ei niin kauheasti tehoa.
 
Petosalmi ja Huttunen taisivat soittaa melkopitkälle koko Niskalaukauksen ajan lentoveella ja toisella taisi olla jossain vaiheessa joku lespaulikin.
Melkein järestään Emg mikkilölöisiä käyttivät vissiinkin.
 
5150 pääsee jo lähelle ja miksei jollain Englilläkin, tuommosta kitaravallia on kyllä hankala lähteä yksin rakentamaan:D
Mutta jos pedaaleilla haluat lähteä saundia hakemaan niin esimerkiksi Ehx metal muff tai vaikkapa Ibanezin tubeking vois ajaa asian.
onnea yritykselle.
Tämä nyt oli tämmöstä mutuilua koska ei voi muistaa eikä pysty katsomaan mm googlesta
 
Marzi
28.01.2010 01:51:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mimmi kysyy säröpedaalia ja täällä tarjotaan Valvestateja ja 5150:llaa. :D
"M.net: saat aina enemmän kuin kysyt!" :D
 
Mitkähän laitteet aloittajalta löytyy tällä hetkellä? Sitä ahtojunttaa hakiessa tarvis vähäsen tietää kitarasta ja vahvistimesta ennenkin osaa suositella pedaaleita. Ja onko mielessä niiden melodioitten soittaminen vai komppaaminen. Ovat vähän erityylisiä soundeja nekin.
 
Niskalaukaussoundissa on muuten paljon kyse myös siitä, että niitä kitaroita on kolme siinä vallissa. Varsinkin livenä ne soundit oli yksinään aika köpöt ja pienet, mutta kimpassa tosi tanakat. Eli se soundi on oikeesti soundeja. Niin levyllä kuin livenä.
 
Tarpeeksi on liian vähän.
Räbbänä
28.01.2010 04:08:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi: Mimmi kysyy säröpedaalia ja täällä tarjotaan Valvestateja ja 5150:llaa. :D
"M.net: saat aina enemmän kuin kysyt!" :D

 
Minä vain totesin näistä sen alkuaikojen Niskalaakisaundin lähteneen. Transumarsut ja valtava basso.
 
Tietenkin viestini tietoarvo oli puhdas nolla. Pääsinpähän pätemään, vaikka en asiasta mitään tiedätään.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
Humanoid
28.01.2010 09:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pedaalista tahtoo 'Rautiais-säröä', niin itse kääntyisin kyllä Bossin Metal Zonen puoleen.
 
Sami / Ääniportti
HeavyMachinery
28.01.2010 09:29:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Jos pedaalista tahtoo 'Rautiais-säröä', niin itse kääntyisin kyllä Bossin Metal Zonen puoleen.
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
HM-2
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Karhukoira74
28.01.2010 09:31:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meitän pänti soittaa pelkästään Niskistä tällä hetkellä, ja ite jyystän Mesan Dual Rectifierillä, yksi kaveri Peaveyn XXX:llä ja kolmas Line6 Spider III -nupilla...ja ihan toimii kun soundit on kateltu "yksiin". Suurimman osan tuosta soundista tosiaan tekee tuo 3 kitaraa ja se mitä kukakin soittaa, mistä kohtaa otelautaa ja miten.
 
-So many assholes, so few bullets-
Mandarax
28.01.2010 09:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi: Mimmi kysyy säröpedaalia ja täällä tarjotaan Valvestateja ja 5150:llaa. :D
"M.net: saat aina enemmän kuin kysyt!" :D

 
Vai olisiko lähempänä: "M.net: saat aina kaikkea muuta kuin kysyt!"
 
No joo, onhan noissa vastauksissakin kuitenkin vinha perä - et sä tuollaista murinaa yhdestä purkista saa... Taisivat ne kaksi muuta neitiä antaakin jo sen lähimmäksi osuneen vastauksen.
Samaan suuntaanhan voi toki lähteä saundiaan ruuvaamaan, mutta jos siihen oikeasti vinkkejä kaipailee, niin pitäisi vähintäänkin tietää millä vahvaimella ja kitaralla sitä neiti Penne tällä hetkellä ajelee?
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «