Aihe: Tunnelin Levy lopettaa??!
1 2 3 4
Gallante
27.01.2010 18:13:20
Requiescat in pace.

Oli aina käymisen arvonen paikka, vaikka - tai just siks - ei ikinä voinukaan lähtee mitään ostamatta.
JC
27.01.2010 18:14:35
Mikä on muuten se Helsingin vanhin levykauppa?

Santanan Moonflower-tuplavinyyli oli ensimmäinen ja Corea/McLaughlinin Five Peace Band tupla-cd viimeinen ostokseni ko. liikkeestä.
Gardiner
27.01.2010 19:19:04

Pieni rumpalipoika: Luulisin, että Digelius Viiskulmassa.

Ja aika odotettavaa oli, että Tunnelin Levy lopettaa. Nykyään olen tilannut tyynesti levyni Arimanilta tai Cdon.comista, lukuunottamatta niitä harvoja uutuuslevyjä, jotka olen sit ostanut mistä sattuu.

Muistelisin, että ensimmäinen "itse" ostamani levy olisi Twisted Sisterin Stay Hungry ja ostopaikkana Tunnelin levy.

Digeliuksen "Emu" oli ekaks Tunnelin Levyssä duunissa. Sit alotti Digeliuksen. Fuga taitaa olla vanhin.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
hotellikuolio
27.01.2010 19:43:24
Tuolla sivulla kommentissa kerrottiinkin se stadin vanhin kauppa....Platta lopetti joo ja mitäs tässä parin vuoden aikana,Airon musiikki, Free Record Shop joutikin mennä, Oskun divari muutama vuos sitten, Jukeboss Tampereelta....
"Pelkästään se, että jonkun toisen kirjoitus ärsyttää juuri sinua, ei ole syy painaa varoitusta, etenkään jos kyseessä on asiallinen kirjoitus." Moderaattori
Yrms
27.01.2010 20:49:10
^Entäs Ukin Musiikki... :)
www.mikseri.net/blindways
Trendkeel
27.01.2010 21:39:44
Tässäkö sitä mennään.. näköjään. Fyysisten levyjen kanssa on niin pirun nasta pelata, että ajatus nettitilaamisesta tuntuu jokseenkin ankealta. Kyllä siinä on jostakin elämää suuremmasta kyse, kun astutaan sinne hämärään levykauppaan, jossa useimmiten soi joku hämärääkin hämärämpi musiikki. :)
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
Eero Laine
27.01.2010 21:52:44
Kuten mainittua, valikoima oli hyvä, mutta ne keltaiset tarrat ovat kyllä aika perhanan sitkeitä.
Mika Kangas
27.01.2010 22:24:54
Tunnelin levystä on neljä hienoa mieleen jäänyttä muistoa.

-Systeri osti sieltä Policen Every Breath You Take sinkun
-Etsin epätoivoisesti Chuck Berryn leffan sountrackia väärästä hyllystä kunnes myyjä ystävällisesti kertoi mistä sen löytää kun älysin/uskalsin kysyä.
-Kävin ostamassa tämän yhden Claptonin discokammotuksen (se levy missä vierailee Tina Turner) joskus ja myyjä antoi pelkän tyhjän cd-kotelon kansineen.Kun seuraavana päivänä menin takaisin sain jopa itse levyn mukaan.
-Menin bussilla asemalle,Tunnelin Levyyn,mukaan Van Halenin eka ja takaisin bussiin.Aikaa kului tommonen 10-15 minuuttia ja bussikuskikin oli sama kuin tullessa.

Onhan niitä reissuja ja ostoksia toki huomattavasti enemmänkin mutta noi on jääneet päällimmäisenä mieleen.
sub zero
27.01.2010 22:49:48
Gardiner: Digeliuksen "Emu" oli ekaks Tunnelin Levyssä duunissa. Sit alotti Digeliuksen. Fuga taitaa olla vanhin.

Noh, Digelius on joka tapauksessa legendaarisin.

Fugan valikoimaa oli supistettu selvästi, kun kävin siellä joulukuussa. Ja koko kauppa vaikuttaa nykymuodossaan muutenkin vain Musiikki Fazerin pieneltä levynurkalta.
relaa beibi vähän ja jätä jo se pankki, kato mun duuni on fiilarit ja funkki
Epämuusikko
27.01.2010 23:24:52
maelstorm: Tähän ketjuun kaivataan niitä kaikkia typeriä idiootteja, jotka ovat jo vuosia huutaneet että "erityisesti levyihin keskittyneet liikkeet painaa tulosta paremmin kuin koskaan, vaan nää free record shopit ja anttilan levylaarit joutuu lopettamaan!!!"

teitä on täällä ihan v*tun paljon.

katsokaa nyt.

herätkää.

Vituttaahan tuo silti. Mua ainakin vituttaa tämmöinen.

Tunnelin levystä ostin Zapan Lähter-kokoelman. Kaupan päälle sain heidän kampanja-bonuslevynsä.

100 g Fazerin sinistä.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Bald Anus
28.01.2010 00:51:57

Kesällä kävin, kiva levykauppa oli, löytyi yllätyksekseni Ahkerien Simpanssien levy, sekä Derek & The Dominosin live.

Ihmetystä tosin herätti levykaupan pitäjän todella negatiivinen suhtautuminen vinyylilevyihin, siellä olikin todella pieni valikoima. Kaverini erehtyi kysymään "Oisko sulla tätä levyä vinyylinä?", jonka jälkeen myyjä aloitti useamman minuutin vauhkoamisen vinyylin paskuudesta.

Sen jälkeen haki meille takahuoneesta kasan ikivanhoja, huonokuntoisia vinyyleitä, oli siellä pari hyvääkin :)
j2ri
28.01.2010 09:27:45
Juu mutta kun fakta on se, että on enemmän fiilistelijöitä kaupan lopettamisesta kuin aktuaaleja asiakkaita, niin noinhan siinä käy. Ei kannata pitää CD levykauppaa joka myy uutuuslevyt 18,90....samat saa uutena jopa puoleen hintaan postikuluineen cdwow/play.com/amazon.co.uk jne.

Huhu kertoo, että Anttilatkin olis lopettamassa levyjen myymisen. Erikoisliikkeet/vinyyliputiikit jää, massat siirtyy digiin, koska "jopa miljoona biisiä!!!" m't v't?
sub zero
28.01.2010 09:44:53 (muokattu 28.01.2010 10:02:13)
minkälainen levykauppa-konsepti toimii sitten tällä hetkellä sitten parhaiten? jäänsärkijähän pari vuotta sitten siirtyi uudempiin tiloihin, mut tunnelin levy on toki vähän eri konseptilla ollut kokonsa takia liikkeellä ja ilmeisesti vähemmän keräilijöiden suosiossa kuin isommat kaupat.
Rämppy
28.01.2010 10:04:45
Onhan tuo suru-uutinen, erään aikakauden päätös. Tunnelin levyssä on tullut käytyä siitä lähtien kun aloin ostella levyjä. Sijainti on niin keskeinen, että siellä on tullut piipahdettua ohikulkiessa ihan impulssiostoksillakin. Tosin viime vuosina ko. puodissa on ollut havaitttavissa meiningin hiipumista, kun taas Stadin muut levykaupat ovat petranneet (esim. Keltainen jäänsärkijä, Stupido, Popparienkeli) ja uusiakin kauppoja on viime vuosina tullut, esim. levykauppa äX. Vanhoista instituutioista Digelius, Fennica, Black&White näyttävät porskuttavan. Mun mielestä Helsingissä on nykyään varsin mukavasti rytmimusaan erikoistuneita levyliitereitä. Klassinen levymusiikki on ilmeisesti painunut nettiin. Fuga sentään vielä myy klassista ihan vanhanaikaisestikin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
sub zero
28.01.2010 10:06:38 (muokattu 28.01.2010 10:10:13)
Rämppy: Klassinen levymusiikki on ilmeisesti painunut nettiin. Fuga sentään vielä myy klassista ihan vanhanaikaisestikin.

Fuga näytti pienentäneen selvästi esillä olleiden levyjen määrää.

Erosella Digeliuksen vieressä on isot kokoelmat klassista ja eikös Digeliuksessakin ollut vielä.

Kaks vuotta sitten Stockmannillta sai myös hyvin klassista - eikö enää?

---

Emu sanoi joskus, et sinne oli tullut joku tyyppi, joka oli vaan sanonut et "mä haluun sen ti-ti-ti tiii" (beethovenin viides)
Epämuusikko
28.01.2010 11:41:57 (muokattu 28.01.2010 12:15:09)
j2ri:
Huhu kertoo, että Anttilatkin olis lopettamassa levyjen myymisen.

TÄ???????????????????????????

Emu sanoi joskus, et sinne oli tullut joku tyyppi, joka oli vaan sanonut et "mä haluun sen ti-ti-ti tiii" (beethovenin viides)

Emu on hieno. Arvostan vitusti.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
j2ri
28.01.2010 12:24:26 (muokattu 29.01.2010 22:35:47)
Epämuusikko: TÄ???????????????????????????

Juu, eikä se ole mikään ihme jos Anttila lopettaa musiikin myynnin, jenkeissä lähes kaikki isot Viriginit on jo ajettu alas ja samaa trendiä alkaa olla euroopassa. Ei cd:istä saa kohtaa enää mitään katteita kun ihmiset lataa netistä.

USA: http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/1135242457515?ref=lk_hs_ku_1

Ja Suomessakin on vuodessa pudonnut miljoonan toi äänitteiden kappalemyynti, mikä on aika huikea määrä, 5.83 miljoonasta (2008) 4.85 miljoonaan (2009):

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … %A4nitemyynnin+laskua/1135252284706
TaikuriHärvä
28.01.2010 17:03:59
On tää kyllä ihan yleensäottaen perseestä, jos näät levykaupat alkaa oikeesti häviämään katukuvasta. Netistä ostamisessa ei ole mitään sielua, tunnelmaa ym.

Kaikki tietää kyllä, kuinka mukavaa on astua talvisäästä levykauppaan, selata pitkiä levyhyllyjä musiikin soidessa ja niin edelleen. Ite ostan lähes aina levyni OIKEASTA levykaupasta, oli kallista tai ei.
Murjominen on tekniikkana näyttävää, sillä näin soittaja voi luoda illuusion tuulimyllyhyökkäyksestä tai painista.
Tande
28.01.2010 18:13:39
Miksi ihmiset lataavat musiikkia laittomasti netistä? Aikuiset, muuten lakia noudattavat järkevät ihmiset!?!? Minun moraalini ei hyväksy tätä. En ole koskaan ladannut musiikkia laittomasti. Minä haluan ostaa levyni konkreettisena levyinä, enkä vain huonolaatuisina bitteinä.

MIKSI?!?!
In Rock.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)