![]() 27.01.2010 07:27:26 | |
---|---|
aivokuolio: Myös tämä saattaa osaltaa selittää asiaa: http://antti29.isokaato.com/leffaliput.png Eli kaaviota leffalippujen hintojen kohoamisesta. On tuo kyllä käsittämätöntä paskaa maksaa se 12 eskoa lipusta. Hinnat oli kohdallaan vielä noin. 6-7 vuotta sitten, jolloin pääsi vielä 6-8 erkillä leffaan. gigity gigity | |
![]() 27.01.2010 08:59:54 | |
pääsethän sä nytkin 8 erkillä leffaan... kun ostat sarjalipun... Mut joo, onhan ne pirun korkeat noi hinnat, en kyllä toisaalta edes muista aikaa jolloin kuudella eurolla olisi päässyt leffaan myös illalla. 42.
www.myspace.com/sirpenth
http://maihinnousu.net/a/1133 | |
![]() 27.01.2010 09:22:48 | |
Akitus: pääsethän sä nytkin 8 erkillä leffaan... kun ostat sarjalipun... Mut joo, onhan ne pirun korkeat noi hinnat, en kyllä toisaalta edes muista aikaa jolloin kuudella eurolla olisi päässyt leffaan myös illalla. Varmaan sarjalipun lunastaisinkin, jos teatteriin ei tulisi niin tuhottomasti matkaa. Vaatii aivan liikaa suunnittelua ja järjestelyä leffaan lähtö. gigity gigity | |
![]() 27.01.2010 10:56:17 | |
aivokuolio: Myös tämä saattaa osaltaa selittää asiaa: http://antti29.isokaato.com/leffaliput.png Eli kaaviota leffalippujen hintojen kohoamisesta. Olisi hauska tietää onko tuo nyt inflaatiokorjattu, vai vaan muutettu markat euroiksi, jolloinka tuo ei oikeasti kerro yhtään mitään. Sama muuten pätee tuohon Titaniciin. Kun inflaatio syö rahan arvoa, niin automaattisesti tulee euromääräisesti laskettuna suurempia tuottojakin. | |
![]() 27.01.2010 11:36:36 | |
Niin, eihän se Titanickaan kaikkien aikojen tuottoisin elokuva rahan reaaliarvossa mitattuna ole. Muistaakseni Tuulen viemää sen sijaan on. Mutta tosiaan, Avatar on ollut vasta niin vähän aikaa teattereissa, että eiköhän se aika pitkälle mene. En äkkiseltään löytänyt vertailua katsojamäärien perusteella, mutta kai sellainenkin tilasto jossain olisi. Mutta niissäkään mikään ihan suoravetoinen vertailu ei liene helppoa, koska varmaan elokuvateatterit tavoittavat näinä aikoina enemmän ihmisiä kuin Titanicin aikoihin...? | |
![]() 27.01.2010 13:23:58 | |
Teijo K.: Olisi hauska tietää onko tuo nyt inflaatiokorjattu, vai vaan muutettu markat euroiksi, jolloinka tuo ei oikeasti kerro yhtään mitään. Sama muuten pätee tuohon Titaniciin. Kun inflaatio syö rahan arvoa, niin automaattisesti tulee euromääräisesti laskettuna suurempia tuottojakin. Tosta ensin inflaatio Suomessa ko. aikavälillä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/b/bf/Inflaatio.svg Äkkiä laskettuna noi liput on kallistuneet yli 6% vuodessa, joten reilusti mennään inflaation yli. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. | |
![]() 27.01.2010 14:49:59 (muokattu 27.01.2010 14:51:07) | |
Rhapa: On tuo kyllä käsittämätöntä paskaa maksaa se 12 eskoa lipusta. Hinnat oli kohdallaan vielä noin. 6-7 vuotta sitten, jolloin pääsi vielä 6-8 erkillä leffaan. Missä päin ne perusliput muka 12 euroa maksavat? Ehkä johonkin 3D-näytökseen korkeintaan. Myös hyvin paikkakuntakohtainen juttu, ainakin täällä Rovaniemellä on liput sen 9 euroa (Avatarista taisivat nyhtää 10 euroa ja sekin oli vain 2D, perkele), mutta on sekin vähän liikaa. Pikaisesti Finnkinon sivuilta katsottuna uusi Sherlock Holmes oli Helsingissä 9,50 euroa, eli 50 senttiä kalliimpi kuin Rovaniemellä. Onhan siellä isommat salitkin. Kuitenkin tuon linkitetyn kaavion mukaan leffalippujen hinnat ovat ainakin Rovaniemellä kutakuinkin samaa tasoa kuin viisi, kuusi vuotta sitten. 50 sentin korotus lienee kuitenkin tapahtunut tässä ajassa (muistelisin lippujen olleen 8,50 e ihan vähän aikaa sitten?). Minulla on muuten tallessa iso nippu vanhoja elokuvalippuja, ihan jostain vuodelta 1996 alkaen, jonkinlainen dokumentointi kaikista elokuvista joita olen teatterissa käynyt näinä vuosina katsomassa. Voisi melkein mielenkiinnosta tsekata niistä, millainen oli hintataso tarkalleen ottaen. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." | |
![]() 27.01.2010 14:59:22 | |
carnation: Missä päin ne perusliput muka 12 euroa maksavat? Ehkä johonkin 3D-näytökseen korkeintaan. Myös hyvin paikkakuntakohtainen juttu, ainakin täällä Rovaniemellä on liput sen 9 euroa (Avatarista taisivat nyhtää 10 euroa ja sekin oli vain 2D, perkele), mutta on sekin vähän liikaa. Pikaisesti Finnkinon sivuilta katsottuna uusi Sherlock Holmes oli Helsingissä 9,50 euroa, eli 50 senttiä kalliimpi kuin Rovaniemellä. Onhan siellä isommat salitkin. Kuitenkin tuon linkitetyn kaavion mukaan leffalippujen hinnat ovat ainakin Rovaniemellä kutakuinkin samaa tasoa kuin viisi, kuusi vuotta sitten. 50 sentin korotus lienee kuitenkin tapahtunut tässä ajassa (muistelisin lippujen olleen 8,50 e ihan vähän aikaa sitten?). Minulla on muuten tallessa iso nippu vanhoja elokuvalippuja, ihan jostain vuodelta 1996 alkaen, jonkinlainen dokumentointi kaikista elokuvista joita olen teatterissa käynyt näinä vuosina katsomassa. Voisi melkein mielenkiinnosta tsekata niistä, millainen oli hintataso tarkalleen ottaen. Kinocity pietarsaari. Ja näemmä Avatar 3D oli poikkeus hinnoissa. Tuossa kympin hujakoilla pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan hinnat "normileffoissa". gigity gigity | |
![]() 27.01.2010 15:52:09 | |
Rhapa: Kinocity pietarsaari. Ja näemmä Avatar 3D oli poikkeus hinnoissa. Tuossa kympin hujakoilla pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan hinnat "normileffoissa". Heinolan Elossa taasen on 3D-leffojen liput tasan kympin. Normaalileffoille 9e, joka on tosin euron kalliimpi mitä vuosi pari sitten. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. | |
![]() 27.01.2010 17:57:25 | |
päänahka: Tosta ensin inflaatio Suomessa ko. aikavälillä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/b/bf/Inflaatio.svg Äkkiä laskettuna noi liput on kallistuneet yli 6% vuodessa, joten reilusti mennään inflaation yli. Nyt jos toi alkuperäinen oli jo inflaatiokorjattu niin sä teit sen jo toiseen kertaan. Thäts mai point. | |
![]() 27.01.2010 20:00:22 (muokattu 27.01.2010 20:01:46) | |
Teijo K.: Nyt jos toi alkuperäinen oli jo inflaatiokorjattu niin sä teit sen jo toiseen kertaan. Thäts mai point. Jaa, no en usko että oli. Kyllähän se ilmankin kertoo jotakin, pitää vaan ymmärtää itse tehdä se korjaus. E: Luulisin että toi kuvaaja on tehty niin, että joku antero on vaan lätkässy Exceliin lukuja säilyttämistään leffalipuista. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. | |
![]() 27.01.2010 21:20:21 (muokattu 27.01.2010 21:21:15) | |
carnation: Missä päin ne perusliput muka 12 euroa maksavat? Ehkä johonkin 3D-näytökseen korkeintaan. Myös hyvin paikkakuntakohtainen juttu, ainakin täällä Rovaniemellä on liput sen 9 euroa (Avatarista taisivat nyhtää 10 euroa ja sekin oli vain 2D, perkele), mutta on sekin vähän liikaa. Pikaisesti Finnkinon sivuilta katsottuna uusi Sherlock Holmes oli Helsingissä 9,50 euroa, eli 50 senttiä kalliimpi kuin Rovaniemellä. Kyllähän se normaalilipun hinta on pääkaupunkiseudun suuremmissa Finkkarin teattereissa lähemmäs sitä kahtatoista (11,50) , jos sattuu menemään viikonloppuna leffaan (niin kuin suurin osa näyttää tekevän). 3D:t sit vielä pari euroa lisää. Aktiiviset leffaililajathan (kerran kuussa?) pystyy sen lipun hinnan tosiaan kuitenkin sinne 8 egen tietämiin pudottamaan hankkimalla sarjalippuja. Tai sit kannattaa käydä päivällä leffassa. 42.
www.myspace.com/sirpenth
http://maihinnousu.net/a/1133 | |
![]() 28.01.2010 10:10:11 | |
Eilen kävin piruillessani kattomassa. Juonihommailut oli kyllä melkosen nähtyä kamaa. Mutta olihan tuosta aika helppo silti tykätä, kun ilmasiks pääs, ja näki hieman noita 3d-juttuja myös. | |
![]() 28.01.2010 10:45:17 | |
Valkoinen Lootus: Eilen kävin piruillessani kattomassa. Juonihommailut oli kyllä melkosen nähtyä kamaa. Mutta olihan tuosta aika helppo silti tykätä, kun ilmasiks pääs, ja näki hieman noita 3d-juttuja myös. Tästä juonen paskuudesta nyt on ollu moneen kertaan juttua. Käytiin toi kaverin kanssa kattomassa, ja juteltiin siinä: Onhan se nähty ja yksinkertainen, mutta millainen sen olisi pitänyt olla, että se olisi ollut hyvä? Mun mielestä tossa juonen yllätyksettömyydestä huolimatta hienoa ensinnäkin nuo 3d-hommelit, kun niitä oppi katsomaan ja toisekseen sen koko maailman "täydellisyys": Kyllä mulle tuli fiilis, että tohon maailmaan on mietitty muutakin kuin just se, mikä kulloinkin näkyy kankaalla. Esim. niitä eläimiä toisiinsa vertaillessa huomasi muutamia mielenkiintoisia yhtäläisyyksiä, jotka kertovat sellaisesta kokonaisvaltaisesta ajattelusta. Siitä tykkäsin. Hyvänä kokemuksena tuota pidin. 11,50€ hinta Tennarissa oli kyllä suolainen, mutta kuittasin senkin sarjalipulla, niin ei kirpassu niin pahasti... -sf MYYDÄÄN/VAIHDETAAN Schecter Tempest Blackjack. Tsekkaa TORI!!!!!! | |
![]() 28.01.2010 10:51:50 | |
sticky fingers: -sf Oletko huomannut, että lainateessa jonkun tekstiä, siellä ihan alussa lukee kenen tekstiä lainataan? Rhapa gigity gigity | |
![]() 28.01.2010 10:57:34 | |
sticky fingers: Tästä juonen paskuudesta nyt on ollu moneen kertaan juttua. Käytiin toi kaverin kanssa kattomassa, ja juteltiin siinä: Onhan se nähty ja yksinkertainen, mutta millainen sen olisi pitänyt olla, että se olisi ollut hyvä? Mun mielestä tossa juonen yllätyksettömyydestä huolimatta hienoa ensinnäkin nuo 3d-hommelit, kun niitä oppi katsomaan ja toisekseen sen koko maailman "täydellisyys": Kyllä mulle tuli fiilis, että tohon maailmaan on mietitty muutakin kuin just se, mikä kulloinkin näkyy kankaalla. Esim. niitä eläimiä toisiinsa vertaillessa huomasi muutamia mielenkiintoisia yhtäläisyyksiä, jotka kertovat sellaisesta kokonaisvaltaisesta ajattelusta. Siitä tykkäsin. Hyvänä kokemuksena tuota pidin. 11,50€ hinta Tennarissa oli kyllä suolainen, mutta kuittasin senkin sarjalipulla, niin ei kirpassu niin pahasti... -sf Mun kaveri, joka leffan kävi katsomassa, taas sanoi että pettyi kaikista eniten siihen, ettei maailman taustoja & monia muita juttuja selitetty tarpeeksi. Kuulemma hyvää tunteiden kuvausta jne mutta scifi leffaksi huono. En tosin tiedä itse, kun en ole nähnyt. Eikä oikeen kiinnosta myöskään nähdä, jostain syystä. Vaikka kai se pitäisi. | |
![]() 28.01.2010 12:10:55 | |
sticky fingers: Tästä juonen paskuudesta nyt on ollu moneen kertaan juttua. Käytiin toi kaverin kanssa kattomassa, ja juteltiin siinä: Onhan se nähty ja yksinkertainen, mutta millainen sen olisi pitänyt olla, että se olisi ollut hyvä? Mun mielestä tossa juonen yllätyksettömyydestä huolimatta hienoa ensinnäkin nuo 3d-hommelit, kun niitä oppi katsomaan ja toisekseen sen koko maailman "täydellisyys": Kyllä mulle tuli fiilis, että tohon maailmaan on mietitty muutakin kuin just se, mikä kulloinkin näkyy kankaalla. Esim. niitä eläimiä toisiinsa vertaillessa huomasi muutamia mielenkiintoisia yhtäläisyyksiä, jotka kertovat sellaisesta kokonaisvaltaisesta ajattelusta. Siitä tykkäsin. Hyvänä kokemuksena tuota pidin. 11,50€ hinta Tennarissa oli kyllä suolainen, mutta kuittasin senkin sarjalipulla, niin ei kirpassu niin pahasti... -sf Juu, kyllä se aika helposti plussan puolelle pääs meikäläisenkin kohdalla, pelkästään maisematunnelmointi ja tuon planeetan menon ja meiningin katselu (ja kuuntelu) oli oikein mukavaa. | |
![]() 28.01.2010 13:36:23 | |
Rhapa: Oletko huomannut, että lainateessa jonkun tekstiä, siellä ihan alussa lukee kenen tekstiä lainataan? Rhapa Olen. Tuo "allekirjoitus" nyt on vaan jäänyt päälle ja muodostunut tavaksi. Häiritseekö? Jos häiritsee kovin, niin voin sen yhteisen käyttömukavuuden nimissä jättää myös pois. Itse leffasta vielä: Toki alussa jäi kaipaamaan taustoja ja selvennystä menneestä ajasta, mutta mielestäni tuo "uusi maailma" sitten kun sitä alettiin kuvaamaan ja selventämään, avartui melko hyvinkin. Näkemyskysymyksiähän nämä, tietenkin... MYYDÄÄN/VAIHDETAAN Schecter Tempest Blackjack. Tsekkaa TORI!!!!!! | |
![]() 28.01.2010 15:53:42 | |
Jokku: Kuulemma hyvää tunteiden kuvausta jne mutta scifi leffaksi huono. Lähempänähän tuo fantasiaa on kuin scifiä. Samaan tapaan Star Warsiakaan en ole ikinä kyennyt tieteisnimikkeen alle lokeroimaan. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. | |
![]() 28.01.2010 17:01:21 | |
sticky fingers: Olen. Tuo "allekirjoitus" nyt on vaan jäänyt päälle ja muodostunut tavaksi. Häiritseekö? Jos häiritsee kovin, niin voin sen yhteisen käyttömukavuuden nimissä jättää myös pois. Jes! Jes!!!! Ei vaan, olen tätä ihmetellyt jo pitemmän aikaa uskaltamatta kysyä suoraan asianomaiselta. gigity gigity | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)