Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kunnon hifi kulokkeet
1 2 3
Omega3
26.01.2010 13:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin, että vastaava ketju oli vuodelta 2003 ja uskon että tekniikka on mennyt eteenpäin kuulokkeiden saralla.
 
Kerrostalossa kun ei voi kovaa soitella vahvistimesta kitaraa, niin hyvät kuulokkeet ovat auttaneet itseäni suuresti tässä asiassa.
 
Vanhat kuulokkeeni alkavat vetämään viimeisiä ja kävin kuuntelemassa uusia kuulokkeita, nimenomaan sähkökitarointia ajatellen.
 
AKG K530 vaikutti ihan päteviltä, mutta mitkä ovat mielestänne parhaat.
Itse suosin eristäviä kuulokkeita, musiikkinautinnon häiriöttömän kuulumisen turvaamiseksi.
 
Jakakaa tietämystänne ja ilmiantakaa omat kuulokkeenne, sekä niiden erinomaisuus
 
Varoituksena sanottakoon, että luultavasti tulen ostamaan ne kuulokkeet mistä ihmiset eniten ovat pitäneet.
 
Grugi
26.01.2010 13:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytössö AKG K240 MKII ja tyytyväinen olen ollut, en toki ole kalliimpia kotona kokeillut joten siltä osin ei vertailukohtaa ole. Tässäkin on varmasti aika monta mieltymystä ja näkökulmaa kun kaikilla ei samanlainen kuulo ole kuitenkaan eikä mieltymykset.
 
SDMF
Raist
26.01.2010 13:15:08 (muokattu 26.01.2010 13:16:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG K271 MKII on ollut kovasti suosittu malli. Studiokäytössä siis. Taajuusvaste on kuulemma melko tasainen ja äänenlaatu miellyttävä, sopii niin miksailuun kuin kitarointiin. Itse en omista, mutta tälläisen vaikutelman olen saanut.
 
Edittiä: Ylempään tekstiin lisäisin, että 24x ja 27x sarjat ovat samoilla drivereilla toteutetut, 24x on vain avoin malli ja 27x on suljettu :)
 
Roki
26.01.2010 14:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG K271 ja beyerdynamic DT-770 ovat muissa keskusteluissa olleet pinnalla. K271 on itselläni nyt käytössä, eikä valittamisen aihetta ole löytynyt. Seuraava kuulokehankinta lienee kuitenkin DT-770. Sanovat että AKG:n basso-osasto olisi köyhempi beyerdynamiciin verratessa.
 
Been there - done that - don't ask.
Omega3
26.01.2010 15:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://shop.beyerdynamic.de/oxid.php/sid//cl/start/tpl/-/lang/1/
 
Näyttäis olevan hinnastoa noille Beyerdynamic kuulokkeille.. Lippulaivamallin hinta vain 890 E. monetkos laitetaan ;)
 
tuo esitetty Dt 770 oli 210e se on siinä kipurajoilla, en tiedä teistä muista.
 
McNulty
26.01.2010 15:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen testaamaan Shuren SRH-440. Listahinta jossain 119€ paikkeilla ja on mielestäni parempi kuin AKG:n useat, jopa tuplasti kalliimmat, luurit.
 
http://www.shure.com/ProAudio/Produ … ts/Headphones/us_pro_srh440_content
 
Eikös se AKG tullut TM:n testissä viimeiseksi. Denon, BeyerDynamic ja Sennheiser taisivat kiilata edelle lähes jokaisella osa-alueella. En muista oliko 2008 vaiko 2009 vuosikerrassa tuo testi. Joku paremmalla muistilla varustettu jäsen voisi jeesata.
 
The one who used to be known as bonecrusher
Ziggy Bubba
26.01.2010 15:45:32 (muokattu 26.01.2010 15:49:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omega3: tuo esitetty Dt 770 oli 210e se on siinä kipurajoilla, en tiedä teistä muista.
 
Ei ne noin paljoa kyllä maksa, jos edes vähän kattoo mistä ostaa.. Tossa ainakin halvemmalla: http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … t_info&cPath=16_21&products_id=1473
 
Hyvät luurit kyllä kyseessä; mukavat päässä, kestävä rakenne ja ilmava soundi suljetuksi. Oikein hyvä valinta kotistudio/hifi/yleisluuriksi. Kannattaa kattoa että ottaa vaan tuon 80-ohmisen version, se kun toimii lähteestä kuin lähteestä - netissä monet kehuvat myös parhaaksi versioksi luureista, ite tosiaan testannut vaan noita. Vuosikausia ovat pelittäneet omissa hommissa, nykyään lähinnä nauhottelukäytössä ovat nämä omat Beyerit.
 
The Crookmachine Project
FrankComa
26.01.2010 16:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Ei ne noin paljoa kyllä maksa, jos edes vähän kattoo mistä ostaa.. Tossa ainakin halvemmalla: http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … t_info&cPath=16_21&products_id=1473
 
Hyvät luurit kyllä kyseessä; mukavat päässä, kestävä rakenne ja ilmava soundi suljetuksi. Oikein hyvä valinta kotistudio/hifi/yleisluuriksi. Kannattaa kattoa että ottaa vaan tuon 80-ohmisen version, se kun toimii lähteestä kuin lähteestä - netissä monet kehuvat myös parhaaksi versioksi luureista, ite tosiaan testannut vaan noita. Vuosikausia ovat pelittäneet omissa hommissa, nykyään lähinnä nauhottelukäytössä ovat nämä omat Beyerit.

 
Itelläni on samat käytössä ihan kotosalla musaa luukutettaessa. Voin ainakin suositella.
 
Give The Mule What He Wants!
Cockscene
26.01.2010 16:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täälläkin on DT 770 PRO. Tosin vasta viime torstaina nämä sain eli hyvä että on sisäänajoa kerennyt harrastaa. Minun mallini tosiaan 250ohmin versiot, näitä kun musiikkiteknoligiaa opiskeleva kaverini suositteli. Tietääkseni näissä pitäisi olla parempi äänenlaatu kuulokevahvistimen kanssa, kuten joka kuulokkeilla, mutta juurikin tällä 250ohm eikä 80ohm. Tiedä sitten mistä olen tämänkin päähäni saanut, korjatkaa jos väärässä :D
 
Mutta voin kyllä näin sisäänajamattomiakin kuulokkeita jo kehua, ja tuo AKG:n kuulokkeiden heikompi alapääntoisto juurikin oli oma syyni valita nämä. tilauspaikka oli www.dv247.com jossa tavaraa oli hyllyssä ja toimitus viikon sisällä kotiovelle alta 10e
 
Basisti on lyömäsoitin.
Omega3
26.01.2010 17:49:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli enemmän Ohms on siis parempi. vai?
 
Miten Beyerdynamic DT 990 PRO 250 Ohm Open Diffuse-Field Dynamic Stereo Headphones 127 puntaa..? pistänkö tilaten?
 
http://www.dv247.com/headphones/bey … eld-dynamic-stereo-headphones--5044
 
OT: ootteko käyneet Dubaissa? saiskos sieltä tällaista kuuloke kamaa tuotua edukkaasti?
 
tommiot
26.01.2010 18:02:05 (muokattu 26.01.2010 18:03:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omega3: Eli enemmän Ohms on siis parempi. vai?
 
Miten Beyerdynamic DT 990 PRO 250 Ohm Open Diffuse-Field Dynamic Stereo Headphones 127 puntaa..? pistänkö tilaten?
 
http://www.dv247.com/headphones/bey … eld-dynamic-stereo-headphones--5044
 
OT: ootteko käyneet Dubaissa? saiskos sieltä tällaista kuuloke kamaa tuotua edukkaasti?

 
Mulla ei oo kokemusta tosta mallista, mutta omiin DT250-luureihin oon erittäin tyytyväinen ja suosittelen siksi niitä. Aika paljon neutraalimpi saundi kuin DT770:ssä. Kuuntelin kaikki Soundatan luurit alle 200 euron hintaluokassa läpi ja päädyin noihin.
 
Suuremman impedanssin kuulokkeet eivät välttämättä tuota tarpeeks meteliä heikommilla kuulokevahvistimilla, kuten iPodeissa ja vastaavissa...
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Raist
26.01.2010 18:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainiin, tässä kun muistaessani sanon niin musiikin tekijän ja soittajan kannattas etunenässä ettiä studioluureja. Hifi kuulokkeilla on vähän eri merkitys, studiosysteemeissä on usein tasasempi taajuusvasta, kun hifissä pyritään nautittavaan äänenlaatuun :)
 
LaMotta
26.01.2010 18:31:33 (muokattu 29.01.2010 11:01:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mikähän mahtoi olla budjetti?
 
Itse testailin ja etsin pari vuotta sitten, ei kylläkään kitaransoittoon, vaan musiikin
kuunteluun, high end tason kuulokkeita, ja täytyy sanoa että pettymys oli
valtaisa. Huomasin että ääneltään neutraalin kuulokkeen löytäminen on vielä
hankalampaa kuin neutraalin hifi kaiuttimen.
 
Kokeilemieni kuulokkeiden hintahaitari oli 120-1200 euroa, ja referenssinä
toimi Gradient Revolution Active.
 
Itse en löytänyt ainoatakaan kuuloketta joka olisi sellaisenaan tyydyttänyt.
Aika monen kuulokkeen kiro oli ylikirkas ja riipivä treblealue. Esim huippukalliissa
Gradossa oli ihmeellisiä korostumia bassossa jossain 100-120Hz kieppeillä, muiden
virheiden ohella.
 
Lopulta oli pakko hankkia kuulokevahvistin, Lehmann Black Cube Linear, ja
terssitaajuuskorjain jolla oikaista valitsemani kuulokkeen trebleä siedettävämmäksi.
 
Pienin varauksin voin suositella Grado SR-80, ja siitä lienee markkinoilla
jo uusi päivitysversiokin. Itselläni valinta ei osunut tähän, mutta omat
valintakriteerini kuulokkeen äänenlaadun suhteen olivat kompromissittomat.
 
Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia
Evergrey
26.01.2010 19:23:45 (muokattu 26.01.2010 19:27:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser 280 Pro suositellaan täällä. Ovat juuri paljon eristävät.
http://www.headphonereviews.org/recommendations.php
 
http://www.vertaa.fi/q/Sennheiser%20280/
 
steelduck
26.01.2010 21:49:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin Sennheiser 595:set ja ovat aivan tajuttoman hyvän. Aikaisemmin on ollut Gradoa ja paremman luokan Bayerdynamicsia, mutta nuo ovat kyllä todella mielyttävät ja pysyvät vauhdissa vähän tanakammassakin musiikissa.
 
Migo
26.01.2010 22:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulom Sennheiserin hd600 ja on ihan pirun hyvät. Musan kuuntelussa ainakin toimii tosi kivasti.
 
Satu ja Tuija
26.01.2010 22:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni Beyerdynamic DT770:lle. Eipä oo muut luurit päässä paljoa viihtynyt noitten jälkeen. Jos nyt valitettavaa pitää väkisin hakea, niin piuha sais olla vähän pidempi, muuten kympin luurit.
 
artha61
26.01.2010 22:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omega3: Eli enemmän Ohms on siis parempi. vai?
 
Ei nyt ihan niinkään... on niitä huonoja korkeaohmisiakin =)
 
Eli - 250 Ohm:in luurit ovat hieman epäherkemmät ja sopivammat vaikkapa silloin, kun kuulokelähdössä enemmän hönkää
(studioissa kuulokevahvistimet/mikserit jne).
Ja vaikkapa 80 Ohm sitten, jos on tarvetta käyttää myös esim. mp3-soittimessakin tms, jonka kuulokelähdössä ei niin paljon potkua (joissain niin heikkotehoinen kuulokelähtö, että vieläkin herkemmät tarpeen...).
 
Esim. Beyerdynamic:ilta löytyy rinnakkaismalleja 80/250 ohm, jotka ovat spekseiltään muutoin samat:
Esim DT250:stä ja DT770:stä löytyy sekä 80 Ohm että 250 Ohm mallit.
Speksejä tarkemmin täältä (suorat linkit niin pitkiä, etteivät oikein skulaa...):
http://www.beyerdynamic.de/en/music … erformance/products/headphones.html
 
En allekirjoita - kunhan totean
ReBeat
26.01.2010 22:41:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Sennheiser HD250 linear II ja ei ole kuunnellessa ärsyttänyt mikään. Harmittaa vaan se että täytyy koittaa käytettynä etsiä ehjempiä tilalle, kun uusia ei enää myydä.
 
keskiorv
27.01.2010 09:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Ääni Beyerdynamic DT770:lle. Eipä oo muut luurit päässä paljoa viihtynyt noitten jälkeen. Jos nyt valitettavaa pitää väkisin hakea, niin piuha sais olla vähän pidempi, muuten kympin luurit.
 
Näin. Joko DT770 tai Audio Technica Ath-M50S:
 
http://www.dv247.com/headphones/aud … 0s-studio-monitor-headphones--66956
 
Itse ottaisin jomman kumman noista. Itse asiassa otinkin jo AT:t. Aivan loistavat läpät. Eikä oo hintakaan DV:llä paha.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «