Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rolling vai Power glide?
1
Corleone
26.01.2010 09:00:18 (muokattu 26.01.2010 09:06:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muka rolling glide raskaampi polkea kuin power glide? Sen verran sain tutkittua asiaa että rolling ois jonku kirjotuksen mukaan raskaampi mutta tasaisempi polkea?
 
Onko sillä merkitystä jos on soittanu rumpuja jo yli 10 vuotta? Heel toe -tekniikalla oon soittanu oikealla jalalla ihan alkuajoista lähtien ja nyt oon ruvennu soittelemaan tuplapaahtoa molemmilla jaloilla heel toe-tekniikalla. Eikai sillä nyt oo niin väliä kummat sitä ostaa? Eikai ero voi NIIN SELVÄ olla että se vaikuttaa dramaattisesti soitantaan.
 
Mulle tärkeämpää on soittaa tasaisesti ja hallitusti kuin helvetin nopeasti (ajan ja reenin myötä tietysti myös nopeuttakin tulee). Eli oisko se rolling glide oikea valinta?
 
Onko kellään vertailupohjaista kokemusta power ja rolling glidesta? Mitään "mutu"-ajatuksia ei tartte tänne viljellä "must niiq power glide kuulostaa siistimmält ku rolling glide ni six niiq kantsii ostaa powerit" :D
 
*EDIT*
 
Huomasin notta Cobrissa on pieni "nystyrä" pedaalin kärjessä. Haittaako soitantaa? (heel toe?
 
Nolte
26.01.2010 10:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elävien kuolleiden bändin rumpalin ei tarvitse välittää tuollaisista asioista. Nuo ovat tavallisten kuolevaisten juttuja... :)
 
Tätä en allekirjoita!
Bacchus
26.01.2010 12:12:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tärkeämpää on soittaa tasaisesti ja hallitusti kuin helvetin nopeasti (ajan ja reenin myötä tietysti myös nopeuttakin tulee). Eli oisko se rolling glide oikea valinta?
 
Uskoisin Rolling Glidejen olevan sulle parempi vaihtoehto. Tasaisempi tuntuma. Powerissa tuntuma on jokseenkin nykivä, johtuen epäkeskoskoisuudesta.
 
*EDIT*
 
Huomasin notta Cobrissa on pieni "nystyrä" pedaalin kärjessä. Haittaako soitantaa? (heel toe?

 
Jos tarkoitat "toe stopperia", niin sen saa irti. Tämä löytyy useimmista pedaaleista.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Corleone
27.01.2010 10:54:22 (muokattu 27.01.2010 10:55:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bacchus: Uskoisin Rolling Glidejen olevan sulle parempi vaihtoehto. Tasaisempi tuntuma. Powerissa tuntuma on jokseenkin nykivä, johtuen epäkeskoskoisuudesta.
 
Rolling glidet olen ajatellut hankkivani. Jotenki olen sellaisen mielikuvan itselle kehittänyt että taivun niiden suuntaan. Tuskin petyn.
 
Jos tarkoitat "toe stopperia", niin sen saa irti. Tämä löytyy useimmista pedaaleista.
 
Ok hyvä homma että irtoaa. Nykysissä "iron cobra jr" pedaaleissa ei semmosia ylellisyyksiä ole. Voipi olla että tuntuma vain paranee niiden ansiosta. Jää nähtäväksi.
Kiitoksia kommenteista.
 
Nykyset pedaalit ja tulevat uudet cobrat ovat soitettavuudeltaan ja tuntumaltaan erilaisia. Tuumailen tässä että kannattaako vanhat pedaalit säästää ja tuoda kotiin jotta voi harjotella nopeutta ja tekniikkaa treenipädillä? Onko tuntuma niin erilainen ettei kannata kahdella eri pedaalilla harjotella? Ois ihan nasevaa tehdä "Tim Watersonit" ja istahtaa vaan soffalle kattomaan TV:tä ja samalla polkea menemään :)
 
Ei meinaan aina "jaksaisi" irrottaa cobria rumpusetistä ja raahata kotiin.
 
Analuuk
27.01.2010 11:19:39 (muokattu 27.01.2010 11:20:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen soittanut Power Glidella nyt seitsemän vuotta. Erona Rolling Glideen on se, että PG:ssä nuijan vauhti kiihtyy iskun loppuvaiheessa ja sen vuoksi isku on kovempi. PG:n jälkeen muilla pedaaleilla soittaminen tuntuu näppärältä mutta voimattomalta. Power Glide on mielestäni ihan ehdoton pedaali silloin, kun soitetaan jämäkästi isojen poikien musiikkia. Kikkeliprogefuusioheviurheiluun hankkisin jonkun muun räpättimen.
 
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
Rumpu-Ali
27.01.2010 12:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corleone: Ei meinaan aina "jaksaisi" irrottaa cobria rumpusetistä ja raahata kotiin.
 
Joo kannattaa säästää pedaalit, jos vaikka hommaat joskus kakkossetin tai jotain. :)
 
Mut tuota asiaa mä oon itsekin miettiny, eli kohta ois edessä Milleniumeiden vaihtaminen laatupedaaleihin, Iron Cobraa ja Eliminatoria oon miettiny. Mulle ei oo vaan vielä selvinny pedaalien kaikki hienoudet, eli miten paljon ketjuvetoiset ja suoravedot eroavat toisistaan näin soittotuntumalta? Itse kun en ole päässyt soittamaan kuin ketjuvetoisilla. Entä noissa Eliminaattoreissa olevat eriväriset vaihdettavat osat tuossa nuijan alapuolella? Kuinka suuria eroja niiden välillä on?
 
rumpali mutta henkisesti basisti
markkuliini
27.01.2010 14:21:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Analuuk: Mä olen soittanut Power Glidella nyt seitsemän vuotta. Erona Rolling Glideen on se, että PG:ssä nuijan vauhti kiihtyy iskun loppuvaiheessa ja sen vuoksi isku on kovempi. PG:n jälkeen muilla pedaaleilla soittaminen tuntuu näppärältä mutta voimattomalta. Power Glide on mielestäni ihan ehdoton pedaali silloin, kun soitetaan jämäkästi isojen poikien musiikkia. Kikkeliprogefuusioheviurheiluun hankkisin jonkun muun räpättimen.
 
Hyvä että osaat käyttää epäkeskovälitystä hyödyksesi. :)
Omat kokemukset kyllä tukevat pedaalivalmistajien mainospuheita, eli epäkeskoissa välityksissä nuijan vauhti kiihtyy lopussa, mutta lyönnin voiman kustannuksella. Itse käytän melkein pyöreää välitytä, ja aina kun kokeilen epäkeskoja malleja, niin tuntuu kuin mopo lähtisi alta ja voima katoaisi lyönnistä. Koen että tasainen välitys toimii nimenomaan voimakkaaseen mutta harvempaan soittoon paremmin, mitä se "isojen poikine musiikki" sitten kenellekin on. :)
 
Tärkeintä tietenkin on oma soittofiilis. Ja soittaminen (ja jalan toiminta) on niin yksilöillistä touhua, etten epäile hetkeäkään etteikö epäkeskoa malliakin oppisi ajankanssa hyödyntämään että saa lopputulemana yhtä voimakkaaita lyöntejä. Hienoa että on näitä vaihtoehtoja.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Bacchus
27.01.2010 14:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Analuuk: Mä olen soittanut Power Glidella nyt seitsemän vuotta. Erona Rolling Glideen on se, että PG:ssä nuijan vauhti kiihtyy iskun loppuvaiheessa ja sen vuoksi isku on kovempi. PG:n jälkeen muilla pedaaleilla soittaminen tuntuu näppärältä mutta voimattomalta. Power Glide on mielestäni ihan ehdoton pedaali silloin, kun soitetaan jämäkästi isojen poikien musiikkia. Kikkeliprogefuusioheviurheiluun hankkisin jonkun muun räpättimen.
 
Itse saan voimaa iskuun ihan ilman ylimääräisiä pedaalin teknisiä nykimisratkaisujakin.;)
 
Yleisesti pedaalituntuma on yhtä henkilökohtainen, kuin ovat kapulatkin. Parasta on päästä testaamaan pedaalia perusteellisesti. Jos ei muuten, niin ostaa spedut käytettynä. Himatestien jälkeen voi päättää, laittaako vehkeet kiertoon, vai pitääkö omassa käytössä. Itse olen toiminut juuri näin, eikä pedaaleja kaupassa koskaan pystyisi näin pitkällisesti testaamaan.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
markkuliini
27.01.2010 14:24:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpu-Ali: Kuinka suuria eroja niiden välillä on?
 
Ihan selkeät erot on. Dw 9000 ja Pearl Eliminator on siinä mielessä tosi hyviä vaihtoetoja (jos ei pääse testaamaan ajan kanssa mieleistä välitystä), että välitykset ovat vaihdettavissa. Ja ajan myötä soittotyyli saattaa muuttua, joten sitten pedaalia voi säätää myöhemmin uudelleen.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Niq
27.01.2010 14:31:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ihan selkeät erot on. Dw 9000 ja Pearl Eliminator on siinä mielessä tosi hyviä vaihtoetoja (jos ei pääse testaamaan ajan kanssa mieleistä välitystä), että välitykset ovat vaihdettavissa. Ja ajan myötä soittotyyli saattaa muuttua, joten sitten pedaalia voi säätää myöhemmin uudelleen.
 
Komppaan. Eliminatoreissa on todella kätevä säätää tatsia sillä palikalla. Esim. akustishissuttelussa on huomattavasti vaikeampi kontrolloida sitä dynamiikkaa jos on se jyrkkäkulmaisin malli kiinni. Mun mielestä se onkin se suurin ero noissa, mitä jyrkempi kulma, sitä enemmän se "tasoittaa" iskujen voimakkuuseroja. Joka voi olla hyvä tai huono asia, ihan siitä kiinni mitä hakee.
 
"...svengaa liikaa ollakseen matemaattisesti oikein" -Epämuusikko
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «