Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 7-kielistä
1 2 3 4 5 6
Nakk1
24.01.2010 02:26:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä hankkimassa ensimmäistä 7-kielistä, kun tulee tuota metallia aika paljon soitettua. Selailin foorumin tarjontaa aiheesta, enkä löytänyt kuin 5 vuotta vanhoja ketjuja.
 
Siksi ajattelin aloittaa uuden missä käydään läpi tämän hetken mallistot. Itselläni budjetti max. 1000€, mutta mielummin hieman alle eli 700-800€. Kitara pitäisi olla sellainen, että se sellaisenaan kävisi kotisoittoon ja keikkailuun, ettei tarvitsisi heti mikkejä vaihtaa. Floikkaa en koe tarvitsevani.
 
Itse olen miettinyt lähinnä ESP LTD:tä, Ibanezia tai Schecteriä. ESP LTD:n MH-417 kiinnostaisi tällä hetkellä melkeinpä eniten, kunhan sitä kauppoihin asti tulee. Hinnankin pitäisi olla aika kohdallaan, kun alle 700:aan pitäisi jäädä. Siinä kun on EMG:n mikitkin vakiona pitäisi olla aika hyvä keppi ilmeisesti.
 
Kokemuksia ja kannanottoja otetaan vastaan..
 
Räbbänä
24.01.2010 02:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakk1: Olen tässä hankkimassa ensimmäistä 7-kielistä, kun tulee tuota metallia aika paljon soitettua. Selailin foorumin tarjontaa aiheesta, enkä löytänyt kuin 5 vuotta vanhoja ketjuja.
 
Siksi ajattelin aloittaa uuden missä käydään läpi tämän hetken mallistot. Itselläni budjetti max. 1000€, mutta mielummin hieman alle eli 700-800€. Kitara pitäisi olla sellainen, että se sellaisenaan kävisi kotisoittoon ja keikkailuun, ettei tarvitsisi heti mikkejä vaihtaa. Floikkaa en koe tarvitsevani.
 
Itse olen miettinyt lähinnä ESP LTD:tä, Ibanezia tai Schecteriä. ESP LTD:n MH-417 kiinnostaisi tällä hetkellä melkeinpä eniten, kunhan sitä kauppoihin asti tulee. Hinnankin pitäisi olla aika kohdallaan, kun alle 700:aan pitäisi jäädä. Siinä kun on EMG:n mikitkin vakiona pitäisi olla aika hyvä keppi ilmeisesti.
 
Kokemuksia ja kannanottoja otetaan vastaan..

 
Kiinteatallaisia seiskoja on tuossa hintaluokassa juurikin Ltd:t, Schecterit. Ibaneziltakin löytyy uusi RGA7 ja Apex2. 1000 eurolla voisi nippa nappa saada myös käytetyn Carvinin.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
Evergrey
24.01.2010 02:35:21 (muokattu 24.01.2010 02:53:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seiskahuoneessa on listattu markkinoilla olevia seiskoja kuinmyös täällä:
http://www.sevenstring.org/forum/guitars.php
 
uutuudet:
http://www.sevenstring.org/forum/se … 04486-namm-2010-56k-dont-do-it.html
 
Fuu
24.01.2010 02:52:22 (muokattu 24.01.2010 02:58:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kääntyisin ehkä noiden Schectereiden puoleen, laadultaan ja osiltaan erinomaisia kitaroita. Varsinkin kun aloittaja ei kertonut juuri mitään vaatimuksia eikä mieltymyksiä niin Schecterit taitaa tässä hintaluokassa olla melko vahvoilla. Esimerkiksi Schecter C-7 Blackjack ATX tuolta: http://www.topsound.fi/schecter.html
naavanka_
24.01.2010 11:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyettynä Ltd sc-607 tahi 607b, loistavia kapuloita ja hyvin sopii tuohon 700-800 haarukkaan niin ja näissä on ne paljon puhutut eeämkeet:D
Ibanezin Rg 1527 sopii kanssa käytettynä tuohon ja on myöskin hyvä kapistus.
Ne Carvinit olis kanssa, huikean näköisiä ainakin, itsellä ei kyllä näistä kokemusta mutta hirveästi niitä on porukka hehkuttanu.
En kyllä ostas sitä Mh-417 ainakaan uutena kun sais käytettynä paremman kapulan ja jopa halvemmalla.
 
Vetehinen
24.01.2010 11:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fuu: Varsinkin kun aloittaja ei kertonut juuri mitään vaatimuksia eikä mieltymyksiä niin Schecterit taitaa tässä hintaluokassa olla melko vahvoilla.
 
Varsinkin, jos pidempi mensuuri ei haittaa.
 
Even if you have, even if you need. I don't mean to stare. We don't have to breed.
Nakk1
24.01.2010 11:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites nuo baritoni-skaalaset kitarat poikkeaa normaalista, muuta kun skaalan pituudella ja ilmeisesti hieman jäykemmillä kielillä? Kun eikös tuo SC-607 ole juuri baritoni kitara?
 
naavanka_
24.01.2010 11:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakk1: Mites nuo baritoni-skaalaset kitarat poikkeaa normaalista, muuta kun skaalan pituudella ja ilmeisesti hieman jäykemmillä kielillä? Kun eikös tuo SC-607 ole juuri baritoni kitara?
 
Sc-607B on baritoni ja sc-607 on normiskaalanen.
Saundi on baritoneissa tömäkämpi, ei se 27 skaala vielä hirveästi kieliä jäykennä, mulla on 10-70 tuossa omassa ja on paljon keposempi soittaa kun monet vastaavat normiskaalaset.
Mutta tosiaan se skaalan pituushan se on, saapi paremmin mataliin vireisiin jos haluaa.
 
Nakk1
24.01.2010 12:29:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos täsmennyksestä... Tuota SC-607:aa ei tahdo löytyä kuin tuolla natural gloss värillä, joka ei kyllä omaa silmää miellytä... Mustana jos löytyy niin voisi kyllä kiinnostaakin kovasti.
 
Räbbänä
24.01.2010 12:33:33 (muokattu 24.01.2010 12:35:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakk1: Kiitos täsmennyksestä... Tuota SC-607:aa ei tahdo löytyä kuin tuolla natural gloss värillä, joka ei kyllä omaa silmää miellytä... Mustana jos löytyy niin voisi kyllä kiinnostaakin kovasti.
 
Eikös torilla vasta ollut yksi musta, ellet tarkoita juurikin baritoniversiota?
 
Siinäpä torilta Carpenterit:
 
25,5"
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=386935
 
Ja 27" skaalalla
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=377990
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
Explorer
24.01.2010 12:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjetti venyisi juuri ja juuri Schecter Jeff Loomisiin joka on todella ässä peli. Saarnirunko, otelauta vaahteraa ja alkuperäinen floikka.
 
I'll get me coat.
Infidel
24.01.2010 13:43:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muistaakseni loomista sai myös hardtail-mallisena halutessaan.
 
I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem
Räbbänä
24.01.2010 13:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Infidel: muistaakseni loomista sai myös hardtail-mallisena halutessaan.
 
Kiinteätallaista saa enää käytettynä. Mallin valmistus taisi loppua jo ensimmäisen vuoden jälkeen.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
atimoc
24.01.2010 13:55:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räbbänä: Kiinteätallaista saa enää käytettynä. Mallin valmistus taisi loppua jo ensimmäisen vuoden jälkeen.
 
Tulee tosin takaisin tälle vuodelle, 2010 kataloogista löytyy.
 
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
naavanka_
24.01.2010 13:59:05 (muokattu 24.01.2010 14:01:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atimoc: Tulee tosin takaisin tälle vuodelle, 2010 kataloogista löytyy.
 
Juuripa olin näin sanomassa, ja taitaa tulla myös mustana.
Kyllä sitä sc-607 pitäs löytyä mustanakin, harmittaa kun niitä ei tehä enää sunburstilla, hirveä kaasu ollu semmoseen jo pitkään.
Jos baritoni kiinnostaan niin ois torilla halavalla http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=387712 tämä on näitä kimppatilattuja wolffeja, varsin kelpo pelejä ovat.
 
Metal_Late
25.01.2010 22:54:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinkin, jos pidempi mensuuri ei haittaa.
 
1-2 päivää totuttelua vain nim. 24.75 skaalasta 26.5 skaalaan.
 
nakedzen
25.01.2010 23:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räbbänä: 1000 eurolla voisi nippa nappa saada myös käytetyn Carvinin.
 
Itse nappasin alle tonnilla ebaysta DC747:n Bareknucklen mikeillä ja on kyllä todella hyvä keppi. Ei ole Raniin tullut koskettua käytännössä lainkaan sen jälkeen kun tuo postissa tuli.
Räbbänä
25.01.2010 23:56:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Itse nappasin alle tonnilla ebaysta DC747:n Bareknucklen mikeillä ja on kyllä todella hyvä keppi. Ei ole Raniin tullut koskettua käytännössä lainkaan sen jälkeen kun tuo postissa tuli.
 
727 kiinnostaisi itteä. Kuitenkin oma maku on sen verta kalliin puoleinen, että Carviniltakin tilatessa hinta nousee yli 1500 euroon kaikkien kulujen jälkeen.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
nakedzen
26.01.2010 11:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räbbänä: 727 kiinnostaisi itteä. Kuitenkin oma maku on sen verta kalliin puoleinen, että Carviniltakin tilatessa hinta nousee yli 1500 euroon kaikkien kulujen jälkeen.
 
Käytettynä noiden hinnat romahtavat aika reippaasti siitä mitä maksaisivat customina. Kannattaa katsella ebayta sillä silmällä osuuko suunnilleen omilla specseillä varustettua vastaan.
Räbbänä
26.01.2010 11:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Käytettynä noiden hinnat romahtavat aika reippaasti siitä mitä maksaisivat customina. Kannattaa katsella ebayta sillä silmällä osuuko suunnilleen omilla specseillä varustettua vastaan.
 
Onhan nuita tullut tsekkailtua, ainakin SS.orgista, mutta taitaa minun mieltymykseni olla sitä luokkaaa ettei ne kenellekään kelpais. Violetista värityksestä lähtien.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «